Elokuvat mitkä koettelivat mieltänne, mutta katsoitte silti
Mä tykkään elokuvista mitkä koettelevat mieltä ja itselleni nämä elokuvat ovat rankkoja elokuvakokemuksia, jotka ensimmäisinä tuli mieleeni: - Mother! - Peluri kuolema on elävien ongelma - Beau Is Afraid - Madre (2017) - Inside (2007) - Triangle of Sadness Mitkä teidän rankimmat elokuvat ovat ja pidittekö niistä? Tarkoitukseni ei ole hakea teurastus elokuvia, vaan ihan millä tahansa tavalla psyykkeen päälle ottavia elokuvia. Saa mulle ehdotellakin psyykkisiä elokuvia tietoisuuteeni ja keskusteluakin toivon rankoista elokuvista.
Kommentit (78)
No viimeisin oli Alien: Covenant.
Joku siinä vaan ahdisti...
Olen nähnyt niitä muitakin, mutta tässä oli jotain erilaista.
Tiedä sitten mitä, mutta noin sen jostain syystä koin.
Hmm, varmasti muutamia, mutta nyt tuli nopeasti mieleen suomalainen huume-elokuva Reindeerspotting. Itse en ole siis koskaan huumeisiin koskenut enkä tunne ketään käyttäjää, olen kunnollinen kansalainen kaikin puolin, yliopisto-opiskelija jne. 😄 Silti tuo iski syvälle ja hetken näin maailman niiden käyttäjien silmin, kuinka "tylsältä" heidän mielestään yhteiskunnan pyöriminen näyttää. Aina pitää olla päästä toisenlaiseen maailmaan huumeiden avulla, elää reunalla jne.
Hollis Framptonin Zornin Lemma
Elokuva koettelee kärsivällisyyttä, ja on todella raskasta katsottava. Se ei sisällä lainkaan väkivaltaa, ja se sopii kaikenikäisille (yhtä huonosti). Kyseessä on eräänlainen kokeellinen filmi, ja se on niin kriitikoiden kuin yleisönkin halveksuma. Ainoa hyvä puoli elokuvassa on se, että se on vapaasti katsottavissa:
Tarkemmin ajatellen, saatavuus saattaakin olla huono puoli, sillä elokuva on todella kehno. En todellakaan tiedä minkä ihmeen takia tämä leffa tuli edes katsottua. Kai se oli jonkinlainen jääräpäisyyden puuska. En suosittele paitsi jos haluaa koettelemuksia.
True Kinoa ovat elokuvat kuten Sátántangó, Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles, Au hasard Balthazar ja Zerkalo. Sinä voit katsella tarantinojasi ja nolaneitasi jos tahdot, mutta et ymmärrä todellisesta True Post-Bazinilaisesta Slow Cinemásta yhtään mitään. Olet pelkkä poseri ja voit painua v***uun koko skenestä. True Cinemá on Todellista Elokuvaa, jota ei ole tarkoitettu sinunlaisillesi eläimille, vaan todellisille auteuristisille kinopäille, jotka eivät piittaa sinunlaisistasi pelleistä. True Art House Cinemá on eliitin elokuvaa ja sinä et sitä ymmärrä. Kukaan teistä ei ymmärrä Todellista Cinemáa. Olette naurettavia pikkulapsia. Maailmankuvamme perustuu bazinilaiseen realismiin, henkilökohtaisella tasolla truffaut'laiseen auteurismiin, kollektiivisella tasolla godardilaiseen maolaisuuteen. Ilman ymmärrystä eisensteinilaisesta montaasiteoriasta on turha haaveilla ymmärtävänsä kinemaattista maailmankuvaamme. Teistä kukaan ei voi ymmärtää Cinemáa, sillä olette kaikki älyllisesti kuin kastematoja. Te ette voi yltää elitistisen auteurismin ymmärryksen tasolle, joten miksi edes haaveilette siitä. Dreyer, Bresson, Antonioni ovat eliitille. Todellisille kinopäille.
En ymmärrä mitä tarkoittaa koettelu tässä yhteydessä. Huonoja elokuva en jaksa katsoa pitkään.
En edes pari minuuttia kauempaa pystynyt katsoa tuota videoo 🙄
Mä mielummin pidättäydyn muunlaisissa koettelemuksissa. Tylsistymisen koettelemusta tuo aiheuttaa.
Sitten tuohon huume elokuvaan, niin siitä tuli mieleen Unelmien sielunmessu. Mä en kummiskaan ole katsonut tätä kokonaan. Alun ja lopun olen vain nähnyt Unelmien sielunmessusta. Loppu koettelee mieltä tuossa elokuvassa.
Reindeerspotting leffaa en ole nähnyt, mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi, että elokuvistakin voi ottaa perspektiiviä asioihin.
Suspiria oli mielestäni huikean hyvä elokuva.
Tunnelma kuin Hohdossa ja yksi voimakas tuskallinen kohtaus. Sen uusinta versio oli mielestäni suurempi koettelemus, koska se oli mielestäni niin huono. Katsoin kokonaan, kun olin elokuvateatterissa.
Kaikki Alienit on mulle perus varmaa katsottavaa ja en osaa katsoa niitä elokuvia vakavasti. Jokaisella on oma mielensä. Se mikä ahdistaa toista niin toiselle se voi olla kevyttä katsottavaa ja päinvastoin.
En ala vähättelee toisia, jos en osaa asettua toisen saappaisiin. Kuten jo sanoin: "Jokaisella on oma mielensä"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Schramm.
Ihan tyhmä vilimi.
Joker, se missä Joaquin Phoenix, kävi jotenki sielun päälle. Sitä kattoessa tuli paha olo hahmojen puolesta ja takia.
Schindlerin lista. Järkyttävä mutta tärkeä elokuva siitä, mihin fasismi voi johtaa. Ajankohtainen tälläkin hetkellä, kun fasisiset liikkeet vahvistuvat ja diskurssi on hävinnyt kuplista huutamisen tieltä. Emme enää yritä ymmärtää toisiamme ja media/poliitikot kertovat mitä ryhmää pitää vihata (työttömät, rokottamattomat). Puistattavaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoittaa koettelu tässä yhteydessä. Huonoja elokuva en jaksa katsoa pitkään.
En rajoittanut koettelun merkitystä.
Enkä todellakaan haluaisi että tämä ketju rajoittuisi huonoihin elokuviin. Tässä ketjussa on jo muutama, joista ihmettelen ovatko jaksaneet oikeasti katsoa nuo elokuvat kokonaan.
Onhan hyvä ja huono subjektiivinen käsite.
Ap
Cure for Wellness oli niin kummallisella tavalla omituinen että "koetteli" päätä.
Vierailija kirjoitti:
Lilja 4-Ever
Tuo on katsottavissa Netflixistä nyt.
Pitäisi minunkin katsoa tuo leffa, kun useamman kerran tuo ollaan mainittu tällä palstalla toisissa ketjuissa.
Nuorena mua koetteli Joy ride (trilleri) ja lukuisat kummittelu kauhut.
Eikö muita tosiaan elokuvat ole koetellut?
Ap