Kysymys teille jotka annoitte anteeksi pettäjälle
Olen pohtinut miten pettäneen kumppanin kanssa pystyy olemaan intiimisti ajattelematta sitä toista?
Kommentit (25)
Jos rakastaa toisiaan niin tottakait antaa mokia anteeksi. Olemme ihmisiä! Suhteessa tuetaan ja ymmärretään toisiaamme. Rakkaus on tärkein.
Ei mitenkään, eikä tarvitse. Anteeksiantamalla osoittaa, että sallii pettämisen.
"Tunnustus" tuli niin pitkän ajan kuluttua pettämisestä, että toinen nainen ei ollut enää kolmantena pyöränä. Olin aluksi kai niin shokissa, että miehen avautumisen jälkeen rakastelimme lähes kuukauden ajan joka päivä vähintään kerran. Pelkäsimme molemmat ettemme kykene liittoamme enää jatkamaan. Aluksi oli ihan helvetillistä henkisesti, mutta aika ja käydyt keskustelut ovat helpottaneet oloa. Mies ei kuulemma anna itselleen ikinä anteeksi ja minä opettelen elämään tapahtuneen kanssa. Koen menettäneeni miehen joka minulla oli, mutta kykenen rakastamaan sitä miestä joka minulla nyt on. Sitä paskiaista joka petti ei ole enää olemassa.
Tiesittekö miltä toinen näytti? Itselleni tulisi väkisinkin mieleen miltä se toinen näyttää. Mikäli olisin nähnyt toisen vertailisin kokoajan mitä hänessä on mitä minussa ei. Kuvittelisin myös miltä he näyttivät ollessaan intiimisti. Ap
ä kirjoitti:
"Tunnustus" tuli niin pitkän ajan kuluttua pettämisestä, että toinen nainen ei ollut enää kolmantena pyöränä. Olin aluksi kai niin shokissa, että miehen avautumisen jälkeen rakastelimme lähes kuukauden ajan joka päivä vähintään kerran. Pelkäsimme molemmat ettemme kykene liittoamme enää jatkamaan. Aluksi oli ihan helvetillistä henkisesti, mutta aika ja käydyt keskustelut ovat helpottaneet oloa. Mies ei kuulemma anna itselleen ikinä anteeksi ja minä opettelen elämään tapahtuneen kanssa. Koen menettäneeni miehen joka minulla oli, mutta kykenen rakastamaan sitä miestä joka minulla nyt on. Sitä paskiaista joka petti ei ole enää olemassa.
Miten ihmeessä pystyit seksiin hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö miltä toinen näytti? Itselleni tulisi väkisinkin mieleen miltä se toinen näyttää. Mikäli olisin nähnyt toisen vertailisin kokoajan mitä hänessä on mitä minussa ei. Kuvittelisin myös miltä he näyttivät ollessaan intiimisti. Ap
En tiedä eikä kiinnosta. En ota asiaa niin vakavasti. Mies rikkoi sovittuja sääntöjä, hän katui sitä, ja toivottavasti ei tee sitä toiste. Mutta en jaksa jauhaa ja vatvoa tuollaista ikuisesti. Maailmassa on isompiakin murheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä eikä kiinnosta. En ota asiaa niin vakavasti. Mies rikkoi sovittuja sääntöjä, hän katui sitä, ja toivottavasti ei tee sitä toiste. Mutta en jaksa jauhaa ja vatvoa tuollaista ikuisesti. Maailmassa on isompiakin murheita.
Kuten?
Vaikka pettämisen antoikin anteeksi, niin niinkin pitkä suhde toisen naisen kanssa asetti meidän avioliitolle isot haasteet. Moni asia muuttui, mutta osa myös hyvään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pettämisen antoikin anteeksi, niin niinkin pitkä suhde toisen naisen kanssa asetti meidän avioliitolle isot haasteet. Moni asia muuttui, mutta osa myös hyvään suuntaan.
Mitkä asiat muuttuivat parempaan suuntaan? Ap
En ikinä antaisi anteeksi jos olisin tuossa tilanteessa.
Mulla menee muutenkin luottamus helposti ja tuo olisi kuolinlaukaus suhteelle.
En pystyisi enää luottamaan.
Jos kerran pystyy pettämään niin pystyy uudestaan. Ja nimenomaan henkisesti luottamuksen pettäminen pahempi kuin fyysinen ulottuvuus tässä kyseessä.
Menisi itsearvostus kokonaan jos jatkaisi.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä antaisi anteeksi jos olisin tuossa tilanteessa.
Mulla menee muutenkin luottamus helposti ja tuo olisi kuolinlaukaus suhteelle.
En pystyisi enää luottamaan.Jos kerran pystyy pettämään niin pystyy uudestaan. Ja nimenomaan henkisesti luottamuksen pettäminen pahempi kuin fyysinen ulottuvuus tässä kyseessä.
Menisi itsearvostus kokonaan jos jatkaisi.
Itse mietin juuri tätä samaa. Tasan ainut syy miksi yrittäisin antaa anteeksi on lapset. Mikäli toinen tunnustaisi itse ja aidosti katuisi niin lasten tähden olisi pakko ensin yrittää.
"Miten ihmeessä pystyit seksiin hänen kanssaan?"
En harrasta seksiä hänen kanssaan vaan rakastelen. Rakastan häntä vaikka hän teki virheitä parikymmentä vuotta sitten. Näin kuinka hän kärsi tekojensa aiheuttamasta pahasta olosta ja uskon että otti opikseen eikä toista huonoja valintojaan. Näin siis mieheni ihmisenä joka teki väärin, mutta on silti rakastettava.
Vierailija kirjoitti:
"Miten ihmeessä pystyit seksiin hänen kanssaan?"
En harrasta seksiä hänen kanssaan vaan rakastelen. Rakastan häntä vaikka hän teki virheitä parikymmentä vuotta sitten. Näin kuinka hän kärsi tekojensa aiheuttamasta pahasta olosta ja uskon että otti opikseen eikä toista huonoja valintojaan. Näin siis mieheni ihmisenä joka teki väärin, mutta on silti rakastettava.
Kertoiko hän koskaan syytä miksi petti? Itse haluaisin vastaavassa tilanteessa antaa anteeksi, mutta en tiedä pystyisinkö siihen. Tuntuisi kamalalta heittää koko elämä hukkaan ja aloittaa alusta. Varsinkin kun toista vielä rakastaisi kaikesta huolimatta.
Ei se unohdu ikinä eikä sillä niin väliä koska sellainen joka pettää kerran pettää myös toisten. Jätä se sika
Olen aseseksuaali ja mieheni ei ole, joten ei yhtään vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten?
Sairaudet, väkivalta, kiusaaminen, syrjiminen, taloudelliset ongelmat, epätasa-arvoisuus... Ei minun maailmani romahda siitä, että yksi ihminen on käynyt sängyssä jonkun toisen kuin minun kanssa. Se oli sovittujen sääntöjen vastaista, enkä hyväksy sitä jos se tulee tavaksi, mutta kertavirhe ei saa minua lopettamaan rakastamasta. Typeryyksiä tekee kaikki joskus. Minusta on lapsellista pilata loppuelämä noin mitättömän asian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat täyshaluttomat haluavat määrätä puolison selibaattiin. Ihan mielenkiinnosta: miksi juuri sinulla ei ole hankalaa (vaikka siis sitä intiimielämää ei olisi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat täyshaluttomat haluavat määrätä puolison selibaattiin. Ihan mielenkiinnosta: miksi juuri sinulla ei ole hankalaa (vaikka siis sitä intiimielämää ei olisi)?
Sehän on ihan toinen tarina se. Vastasin vaan tähän ap kysymykseen.
Kyllä se vaan unohtuu ajan myötä. Aluksi toki oli vaikeaa