Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTÄHKÄT viikko 30 / ma-ke

21.07.2008 |

Huomenta kaikille!

Tämä mamma on aikaisten hereillä, yö meni jotenkuten...lähinnä hiki vaivasi ja pikkumies jumppasi aika kovasti...ei siis mitään supisteluja eikä muutakaan jännää....olen jo itse asiassa menettänyt toiveeni aikaisemman synnytyksen suhteen! Kaikki on liian hyvin kehossa, ikään kuin joku suvanto-vaihe tai tyyntä ennen myrskyä.

Eilen kyllä yritin taas olla touhuissani; kävin lenkillä, pesin auton tuossa pihalla ja muutoinkin käytiin uimarannalla ja pyykkäsin....ei mitään erityistä. Kävellessä supistelee paljon.

Tänään on näköjään taas vesisateinen päivä, joten voisi siivoilla ja vaikka leipoa sämpylöitä, kun tuota hiivaa jäi pullanleipomisesta viime viikolla.

Menee varmaan ainakin tuonne laskettuun päivään ( 6.8.) asti ja se kyllä hieman ottaa kaaliin...mun siskokin tosiaan käy about kerran vuodessa ja nyt on tulossa 1.8. tänne...olis ollu kiva kun olis saanu nähdä pikkuisen veijarin...

Seksistä oli puhe, ihan varmaan normaalia elämää meillä makkarissa, eli silloin kun halut kohtaa ja jaksetaan...ehkä kerran viikossa, joskus useammin... Ei vaikuta mun raskaus miehen haluihin suuntaan taikka toiseen, ihan normaalia.

Palailen myöhemmin taas keskusteluun...menen aamiaiselle tuon nuorimmaisen kanssa...

TarjaMamma rv 37+5

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tuo helle oikein nautittavaa ole, kyllä hieman pienemmät lämmöt riittäisi jo näillä viikoilla.

SF mietti niitä vauvan liikkeitä, jos huolettaa niin ainahan voi soittaa, mutta muistelisin että liikelaskennassa raja on kymmenen liikettä tuntiin joten sulla oli niitä kuitenkin kertynyt ihan hyvin kun olit laskenut....ja onhan se totta että vauvan liikkuminen laantuu ja muuttuu vielä selkeämmin taukoihin ja liikkumishetkiin tässä loppuvaiheessa. mun mahassa on melko hiljaista päivisin, aamupäivällä vilkkaampi vaihe ja illalla toinen vilkkaampi hetki...eli varsinkin jos on kiireinen päivä tulee tunne että vauva ei ole oikeastaan liikkunut ollenkaan...

Oli siitä lääkärin tekemästä sisätutkimuksesta sen verran hyötyä että tuossa iltapäivällä kyllä supisteli suht säännöllisesti, pisin supistuspätkä taas pariin viikkoon, mutta aika lällyjä suppareita kuitenkin olivat....mä niin toivon jo potkua noihin ja enemmän supistelua, voisin ihan hyvin synnyttää vaikka tänään jos vain tuo kohtu lähtisi tähän hommaan mukaan....

Mammeli

Vierailija
82/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin noista vauvan liikkeistä..sen takia joudun liikkeitä tutkimaan kun vauvan sykkeet oli 120-130 eilen eikä meinannu lähteä nousuun...normaalisti 140-150...en ole niitä tarkasti pitänytkään silmällä ennen ku nyt ko määrättiin pitää aamuin ja illoin päiväkirjaa...mutta tosissaan nyt se jammailee taas pirteänä ..jaa voipihan olla että enteilee synnytystä...

mutta nyt on mentävä lepoasentoon kun on ihmeellinen olo:S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meille synty ihana ja terve poika 9.7,

Tunsin 4.7 pieniä supistuksia koko päivän ja sitte illalla kuinka lapsivedet meni, soitin tyksiin että nyt tultais, mut ku päästiin sinne niin supistukset loppuivat. Ottivat mut osastolle ja koittivat käynnistää synnytystä, tuloksetta kolme päivää. Maanantai iltana veivät synnytysaliin ja laittoivat oksitoonitipan. Siinä sitten odotteltiin että supitukset alkaisivat, ja alkoivatkin puolen minuutin välein ja kestivät noin 3-5 minuuttia ja HELVETIN KIVULIAITA. Pyysin epiduraalin ja se laitettiinkin mutta liian syvälle ja siitä ei siis ollut mitään hyötyä. akupunktiotakin koitettiin ja vähän se auttokin ja ilokaasulla ja koko 48 tuntia mitä niitä supistuksia kesti. sitte keskiviikko aamuna puol kymmenen ilmoitin että nyt on pakko ruveta ponnistamaan ja kolmen vartin ponnistuksien jälkeen syntyi pieni poika 2575g ja 43cm. sain pitää pientä poikaani noin puolituntia rinnalla kunnes alkoi hengitys vinkua. Veivät pojan teholle ja mut passitettiin suihkuun. Kolme päivää poika oli teholla kunnes päästiin osastolle. nyt olemme onnellisesti kotona ja täällä pysymme.

Vierailija
84/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on lämmintä riittänyt täälläkin, ainakin sisällä kun mittari näyttää 30 astetta...huh huh

Onnea hermannelle:)

supistaa....

mulla vaan nää supistukset jatkuu välillä jo aika kipakkina, ajattelin että lähen lenkille, mutta paine kasvo alamahassa niin kovaksi ettei kovin pitkään kärsinyt kävellä...välillä tuntuu että paine menee tuonne peräpäähän asti, en tiiä kuvittelenko vai toivonko vain että nää ois jo jotain enteilevää...on kuiteskin viimeyöstä asti kestänyt n.tunnin välein välillä tiheemmin välillä harvemmin..no eiköhän se ens yönä viimestään näytä jotain merkkiä jos on näyttääkseen.

sitä ootelessa....

vois mennä saunaan jos tarkenis..:)

miijo 37+1

Vierailija
85/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi raskas synnytys sai onnellisen lopun, voimia teille...paljon onnea..:)

Vierailija
86/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja olette nyytin kotiin saanu :)

Niin me vain lisäännytään, kukas haluaisi lähteä seuraavaksi ;)

ON: Sen verran uutta on tapahtunu, että koko päivän on alakertaan tökitty ja peräsuoleen kans, välillä ihan kyykkyyn pitää painua kun painaa ja pistää. Yöllä ja tänään tullu pikkasen kovempia harkka supistuksia, mutta ei mitään kummempia. Toivottavasti tuo baby nyt laskeutuisi tuolla ja kiinnittyisi kunnolla, jos ne tökkimiset sitä merkkais..Huomenna se sit selviää terkan tykönä.

Vierailija
87/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on nyt ollut tuollaista menkkajomotusta koko illan, mutta nyt taas käännän kelkkani ja sanon että en halua lähtöä ainakaan tänään!

Meidän poikaa mahdollisesti puri käärme ja hän on nyt isän kanssa sairaalassa tarkkailussa, minä täällä mahan ja tytön kanssa kotona. Pojalla kyllä vointi ihan hyvä, mahdollinen purema varpaassa ja nyt odotellaan sitten muita lisätietoja sieltä kun saavat labrojen tuloksia yms....Sydäntä raastaa kun oma pieni on siellä enkä itse pysty olemaan mukana kun ei sitä nyt oikein koko perheen voimin ollut sinne järkevä rynnätä ja mä kun ajan tuskin koskaan autolla niin oli ihan luontevaa että isä lähti viemään....

jeps, juuri soittivat ja ovat ainakin huomiseen osastolla....me taidetaan tytön kanssa lähteä viemään koiraa lenkille ennenkuin pitää nukkumaan menoja suunnitella, sitten kun en enää voi koiraa lähteä viemään kun toinen on unilla....

Mammeli

Vierailija
88/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammeli voin hyvin kuvitella miltä tuntuu kun oma lapsi on sairaalassa ja itse "joutuu" olemaan kotona, hyvä että isä on mukana..

Mulla on tänään ollut jotenkin energinen päivä.. Ajoin nurmikon ja siivosin saunan pesin jopa lauteet ja aloin kitkemään kukkapenkkejä. Pitää jättää jotain myös huomiselle.. Nyt on supistellut, mutta ei vieläkään kipeitä.. Ja epäsäännöllisiä.. Noo katsotaan.. Vielä olisi saunan lämmitys ja koirien ulkoilutus edessä.. Nyt ne nukkuvat onnellisena sohvalla.. Täytyy kyllä myöntää että nurmikon leikkauksen jälkeen oli hieman kipeänä paikat.. Katsotaan pääsenkö aamulla sängystä ylös.

Pesin tänään vauvan viimeisiä vaatteita ja äitini ostamat lakanat.. Vielä olisi tuttien ja tuttipullon keittäminen, mutta sen olen jättänyt myöhemmäksi. Täytyy varmaan huomenna tehdä se ettei jää tekemättä..

Juuh, mutta pitää mennä vielä kun aurinko paistaa, otetaan nyt kaikki irti vaikka ei se kyllä kovin mukavaa ole hikoilla tuolla paahteessa kun muutenkin ahdistaa tämä mahareppu..

Mukavaa iltaa ja koittakaa kaikki saada nukutuksi.. Lähden saunaa lämmittämään..=)

Sisuliini..

Vierailija
89/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennenkuin valitan omaa napaa, niin onnittelut Hermannalle ja Kohvelille. On hienoa lukea vauvauutisia..

Mä oon kärsiny päänsärystä toden teolla. Panadol Zapp lopulta auttoi, mutta edelleen on aivan krapulainen olo. Silmien takana on semmoinen polte ja olo kuin ei ois koskaan nukkunut. Aamupäivällä olin rannalla, mutta totesin, ettei minusta ole nyt aurinkoa palvomaan. Sisällä taas tuntuu, että seinät kaatuu päälle. Tuntuu ihan rikolliselta olla sisällä kun ulkona kesä antaa parastaan.. Mut oman voinnin mukaan on mentävä, ei auta.. Vauva onneksi antaa tasaisesti fudua, niin tietää, että kaikki on hänellä hyvin..

Mä olen koko kesän sanonut, että nautin vähän viileämmästä tässä tilassani. Kun helle pukkas, tajusin, miten oikeassa olinkaan ollut. Siltikin, on ihanaa nähdä, miten muksut nauttii tästä lämmöstä.. Yritetään mekin ottaa mahoinemme tästä parhaat palat irti!

Lyle

Vierailija
90/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kohvelille ja perheelle* onnittelut pojasta :) Oli varmasti raskas synnytys, mutta nyt ootte kotona ja voitte hyvin :)

Pitää muuten varmaan laittaa kohta syntyneet-pinokin Elotähkille pystyyn, ko nyt niitä tähkiä näyttäis alkaa aukeneen :) Ja kaikille aukenemassa oleville toivottelen kovasti voimakkaista suppareita ja sitä kautta äksöniä peliin - ainakin *Miijolla, Mammelilla, Sannamilla, SF:lla* tais supparit olla jo vähän purevia..? Olikos muita...?!

*Mammelille* jaksamista olla kotona, kun poika sairaalassa - ite varmaan tulisin hulluksi, jos noin kävis omalle kohalleni. Ja eikait vain *Lylelle* oo iskenyt auringonpistos?!

Täällä nyt alkanut jalkoväliä pakottamaan, tuntuu pallo olevan jalkojen välissä ja lonkkia myös - on jotenkin niin hankalaa kävellä. Onneksi kohta pääsee saunan lämpimään...Tsemppiä nyt oikein kovasti kaikille :)

Vierailija
91/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihan ensiksi valtaisat onnittelut Hermannalle ja Kohvelille ihanista vauvoista ja ihana kuulla että kuitenkin kaikki on hyvin.

Itse kävin tänään ä-polilla painoarviossa ja sanoivat, että vauva näyttäisi nyt olevan 3,8-3,9kg. Että maanantaina sitten lähdetään käynnistämään, ettei ehdi kasvaa isommaksi. Oli aika järkytys, kun olin niin asennoitunut reippaaseen yliaikaisuuteen ja aattelin, et saattaa mennä vielä 3-4 viikkoa. Se voi ens viikolla olla sitten jo nyytti sylissä. Ja sitten se käynnistys?! Kun oon kuullut, että olis aika tuskaista hommaa... Joo, mut ei auta hirvitellä etukäteen. Luotetaan nyt vaan osaavaan henkilökuntaan ja kyllä se sieltä ulos saadaan ennemmin tai myöhemmin. Ihan mukava kun on päivämäärä tiedossa, ettei tarvii arvuutella, et pitäiskö lähtee, vai ei.

Täytyypä laittaa jo lakanat muksun sänkyyn ja vois pakata ton sairaalakassinkin jo valmiiksi. Mietin jo sitäkin, et täytyy vielä siivota kämppä ennen maanantaita, et olis sit edes vähän siistiä kun kotiin tullaan (tai sitten ei...) Onneks ukko on sopinut varpaijaispaikan muualle kuin meille kotiin. Fiksu mies ;)

Tietysti jos saatais synnytys käyntiin ihan kotikonstein jo viikonloppuna, niin aina parempi. Että ei muutakun kolmee ässää kehiin vaan...

Mutta vointeja kaikille ja koittakaa kestää helteissä...

hajamielinen matuz

Vierailija
92/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea hermanna ja kohveli, ihania uutisia! =)

voi, kun itsekin jo pian sais vauvan. jotenkin nää loppuvkot vaan tuntuu menevän niin hitaasti... eikä juuri mitään tuntemuksiakaan ole.. jonkun verran kyllä, mutta en oikein usko vielä ihan lähiaikoina mitään tapahtuvan, vaan mistäs koskaan tietää... =)

neuvolassa olin tänään ja kaikki ok, nyt oli myös maksa-arvot ok, vaikkakin kutisee silti... no ens vkolla taas uudet verikokeet...

en ole laskenut paljonko rahaa mennyt vauvatarvikkeisiin, niitä kun pikku hiljaa hommannut, niin eipä summakaan tunnu, niin kovin suurelle.. ja kahdelta edelliseltä lapselta melkein kaikki säästössä..

matuz, oi että sulla ma käynnistys! mitä ovat vkot ma? Mulla käynnistyksestä pelkästään positiivista sanottavaa.. edellinen raskaus käynnistettiin... ja kaikki meni hyvin, helpompi ja nopeampi synnytys kuin eka, joka ns normaalisti alkanut. mutta itseä jännittää myös, sillä mullakin saattaa olla käynnistys edessä, riippuuen noista veriarvoista... jokainen synnytys tietty aina yksilöllinen. onko sulla mitään muuta syytä käynnistykseen kuin koko?

Mutta, täytynee lopetella... vointeja kaikille ja yritetään jaksaa! kyllä se aika nopeasti menee.. toiveajattelua.. =DDD

nallekas 37+

Vierailija
93/93 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän perään kuulumiset kun niin moni on pohtinut, että tuliko meille lähtö, ja lueskelen vasta sitten teidän tuoreimmat kirjoitukset. Eli eipä mitiä....

Meni tosiaan toissa yö ja seuraavan päivän puolikas supistellessa...ja kun tilanne ei lauennut niin itsekin jo ajattelin, että jokohan se tässä nyt näin käy. Viikothan meillä on vasta max 35.

Koko ajan mulla on supistellut, viime viikolta alkaen rasituksen jälkeen hyvin napakastikin, mutta tämä oli jotain minulle erilaista kuukautiskipuineen ja koko vatsan todella kovine häilähdyskipuineen. Ja sitten se maidon valuminen sai mut ajattelemaan, että nyt joku todella pukkaa oksitosiinia kehooni.

No, iltaa kohti ja kolmannen grammasen panadolin jälkeen (siis 6h välein, ei kerralla :-)) tilanne laukesi. Ja makasin koko päivän. Käytiin illalla vielä näytillä synnärillä kun oli muutakin asiaa sinne päin, ja silloin oli enää muutama supistus KTG käyrässä.

Tänään kaikki on ollut kuten aina aiemminkin, ja kun työnantajakin kuulosti siltä, ettei häntä haittaa vastaisuudessakaan aamu seitsemältä tulevat poissaoloilmoitukset niin palaan huomenna vielä sorvin ääreen. Sain näes neuvolan terveydenhoitajan kirjoittamaan äitiyslomani alkamaan melkein 2 viikkoa virallista 30 päivää myöhemmin. Muuten olisi alkanut tällä viikolla. Mutta, sellaisessa työssä, jossa tahti olisi jonkun muun määrämä olisin hakenut sairaslomaa jo viime viikolla supistelujen ja vihlaisujen alettua.

P.s.Tulihan se mieskin...sanoi ettei ollut kiirehtuinyt, kun ei ollut uskonut, että lähtö olisi tullut vielä. Ja ehtiihän tuo ne lauteetkin laittamaan :-D.