ELOTÄHKÄT viikko 30 / ma-ke
Huomenta kaikille!
Tämä mamma on aikaisten hereillä, yö meni jotenkuten...lähinnä hiki vaivasi ja pikkumies jumppasi aika kovasti...ei siis mitään supisteluja eikä muutakaan jännää....olen jo itse asiassa menettänyt toiveeni aikaisemman synnytyksen suhteen! Kaikki on liian hyvin kehossa, ikään kuin joku suvanto-vaihe tai tyyntä ennen myrskyä.
Eilen kyllä yritin taas olla touhuissani; kävin lenkillä, pesin auton tuossa pihalla ja muutoinkin käytiin uimarannalla ja pyykkäsin....ei mitään erityistä. Kävellessä supistelee paljon.
Tänään on näköjään taas vesisateinen päivä, joten voisi siivoilla ja vaikka leipoa sämpylöitä, kun tuota hiivaa jäi pullanleipomisesta viime viikolla.
Menee varmaan ainakin tuonne laskettuun päivään ( 6.8.) asti ja se kyllä hieman ottaa kaaliin...mun siskokin tosiaan käy about kerran vuodessa ja nyt on tulossa 1.8. tänne...olis ollu kiva kun olis saanu nähdä pikkuisen veijarin...
Seksistä oli puhe, ihan varmaan normaalia elämää meillä makkarissa, eli silloin kun halut kohtaa ja jaksetaan...ehkä kerran viikossa, joskus useammin... Ei vaikuta mun raskaus miehen haluihin suuntaan taikka toiseen, ihan normaalia.
Palailen myöhemmin taas keskusteluun...menen aamiaiselle tuon nuorimmaisen kanssa...
TarjaMamma rv 37+5
Kommentit (93)
Vaan eipä siellä tullut hullua hurskaammaksi :p Ellin pää EI ole kiinnittynyt, vaikka painaa ihan raivolla rakkoa ja alakertaa -ei alkanut kattomaan sisuksia, ko luki ä-polin kirjaamiset koneelta. No joo, sulla kuiten paikat jo lyhentyneet ja sormelle auki eli varmasti jotain on jo tapahtunut. Olin ihan että ÄLÄ; IHANKO TOSI?!? ;) No ens viikolla taas uudestaan ja tuumasinkin, että se vois olla jo viiminen kerta, seuraavan kerran voisin tulla jo vauvan kans ;) Katotaan!
*Elo08* Millasia suppareita sulla jo on? Ihan jo oikein kunnolla kipeitä? Vautsi, ootkohan seuraava lähtijä :) Ja kyllä noi miehet osaa olla muuten sellasia, että joku muu vähäpätönen asia menee edelle. Ja kuten jo *Pömppä* mainittikin, nii kannattaa tosiaan käyä lukemassa niitä "miesten mokia", niistä saa aivan hervottomat naurut, kannattaa vaan käyä ite eka veskissä ;) Itekkin oon sinne kirjottanut edellisestä synnytyksestäni, mutta "mokan" tekijänä olin mie itte! :D
Jospa sitä menis väsäämään pesueelle ruokaa, itellä ei nii nälkä ees oo.
Hengessä mukana ollaan jos synnärille lähdet =)
Ei hitto soikoon taas nuitten lääkärien kanssa, juuri äippäpolilta soitti ja mulla ois kuulemma aika sinne ollu tänään vaan eipä oo tieto ajasta mulle asti yltänyt..Perjantaina kävin kokoarviossa ja lekuri sanoi laittavansa lähetteen äippäpolille josta tulee aika lähelle rv40 no se aika oli sit tänään. En ees tiedä miksi koska perjantaina ultrasi, ei se nappula 4päivässä montaa kiloa kerkee kasvaa, jos kokoa tahtovat seurata..Mulla on siis GDM. No uusi aika sitten maanantaina. Aika jännä juttu, toivottavasti ne virtaukset oli ok ettei nyt niitten takia olisi tullut aika. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka käynnistäisivät ensi viikolla sitten =)
Palailempa taas..
Terveiset äippäpolilta! Siellä sitä vietettiin tänään kokonaiset neljä tuntia...vauva edelleen perätilassa. Yrittivät ulkokäännöstä mutta eihän tuo mihinkään halunnut kääntyä. Käyrilläkin oltiin kolmeen otteeseen...kaikki hyvin. Nyt on sitten sektio aika varattuna...sitä odotellessa!Alkoi jännittää samantien...=)
Tsempit elolle jos oot synnyttämään lähteny!!
Mitäköhän täällä oli ollu puhetta...tuntuu että pää on ihan pumpulia..
Niin juu..valkovuoto on kyl mullakin ihan semmosta lorahtelevaa..siis että helposti vois lapsiveteen sen sekottaa. Mut valkkaria sen oon ajatellu olevan..
Ei hitto...taidan nukahtaa pystyyn..palaan kun ajatus taas juoksee.
S 37+3
jos siis jo synnyttämään pääsit...tosin en mä edes sun viikkoja nyt saanut päähäni kun mietin...
Täällä ei uutta auringon alla, tänään kävin neuvolassa ja kaikki perusjutut ihan kunnossa, vauva tuntuisi olevan kiinnittynyt, tai ainakaan terkka ei saanut enää päätä liikuteltua.
Sf-mitasta saatiin järkevämpi kuin viimeksi, eli näytti nyt 35.5cm, vauva kuitenkin tuntuu aika isolta...
No huomenna taas viisaampana, kun on synnytystapa-arvio aamusta, vähän jo jännittää mitä sanovat, kun mä niin toivoisin käynnistystä ja samalla kovin epäilen ettei sellaista irtoa...
Mammeli 37+0
..kun tällaisia asioita mietin. Ainahan sitä tulee jollekin annettua ihmettelyn aihetta, mitä tahansa täällä kysyy :)
Mulla ei viimeksi ollut ollenkaan paha synnytys ja tosiaan kyllä alkoi hiukomaan jossain vaiheessa, kun edellisestä syönnistä oli kauan, tai ainakin tekemään jotain suuhunpantavaa mieli ihan juuri sen takia, että jaksaisi ähkiä siellä.
Synnytys oli ja nytkin on Kättärillä, jossa toki saa ruokaa hyvin, mutta olen niin varman päälle-ihminen, että otan mielelläni varan vuoksi jotain mukaan, kuin että ei olisi mitään, jos jotain suuhunsa haluaisi jollain tietyllä hetkellä, vaikka sitten keskellä yötä.
No, eiköhän nuo ekaksi listaamani naposteltavat ja juomat riitäkin sitten.
Kiitos, kun valaisitte, että miksei synnytyssalissa enää saa syödä mitään tuhdimpaa, mulle sitä ei kätilö selittänyt tarkemmin. Tärkeä pointti, hyvä tietää. Mansikkakeittoa siis huuleen taas synnytyssalissa :)
Täähän heittää viestejä ihan mihin sattuu, edellinen viestini kuuluu ihan toiseen aloitukseen. Äsh!
Samalla vähän kuulumisia.. Kaikki ok, neuvola on viikon välein, viimeksi eilen. Edelleen vauva kiinnittynyt ihan hyvin. Just alkanut pieni jalkojen iltaturvotus, mutta kunhan jää siihen iltaan, niin hyvä juttu. (Viimeksi oli pre-eklampsia)
Sairaalakassi on lähes pakattu, aika helpottava tunne, kun se on tehty. Jotain uusia hankintoja vielä tehtävä vähän, tavaroita, joita ei esikoisella ollut, esim. Miracle Blanket-kapalopeitto. En tajua, miksi jätettiin kapaloimatta esikoinen, vaikka se synnytyssairaalassa opetettiin meille ja siellä esikoinen kapaloitiin, uskon kyllä, että niin on pikkuisella turvallisempi olo uudessa "maailmassaan".
Sitten olen ajatellut ostaa Manduca-kantorepun, jolla saa kantaa jo vastasyntynyttäkin, kun tuolla meidän Ergolla saa kantaa vasta n. 4kk ikäistä. Kantoliina oli käytössä esikoisella aluksi, mutta jospa tuon repun kanssa ei tulisi itselle niin hiki, se siinä liinassa vähän ahdisti. Ja on sitten Maya Wrap-kantopussit kanssa olemassa.
Aikamoinen paniikki on hankintojen ja tekemisten kanssa, vaikka ei kai se h-hetki nyt ihan vielä tule.. Viimeksi harmitti niin, kun jouduin lepäilemään ja lopulta sairaalaan sisään sen pre-eklampsian takia ja kotonakin olisi ollut vielä "miljoona" hommaa tekemättä. Ei kaikki tosiaankaan mitään tärkeitä, mutta kuitenkin :) Nytkin haluaisin vielä esim. järjestää ihan kaikki kodin kaapit uuteen uskoon, tilanpuutetta on, joten paljon pitäisi tavarasta luopua. Kun vain repäisisi jostain sitä aikaa niitä myydä jne. Se on sitten väsyttävää hommaa. Kaikkea en raaski kuitenkaan Fidalle/UFFille luovuttaa.
Nyt olisi taas aikaa illalla esikoisen nukkumaan mentyä puuhailla vaikka mitä, mutta on kai paree levätä, kun päivän on touhunnut hänen kanssaan. Kun ei hän tosiaan helposti anna äidin touhuta omiaan, vaan sepee sitten vieressä, enkä saa hommiani tehtyä, vetää hihasta leikkimään, meinaa mennä pälli siihen välillä, kun on mieletön halu tehdä vaikka mitä vauvaan liittyvää, muttei voi.
Jaksamisia kaikille ja herranjestas, onnittelut toiselle elotähkävauvalle! Jännää, kun ei tiedä, että kuka parhaillaankin voi olla synnytyssairaalassa h-hetken parissa :)
Seiskaseiska rv36+1 (alkaa jo viikkomäärä tuntumaan mukavan isolta:)
*Seiskaseiska*;millaset oireet sulla pre-eklampsiassa?Oliko istukassa kalkkeutmaa tai virtauksissa häikkää?jne...
Onkohan tosissaan *elo* lähtenyt synnyttämää:)
Tässä alkaa itsekkin jännäämään ja tuumailin kanssa just tota syömä politiikkaa:D*neuvolassa* täti sanoi että kannattaa muista syödä hyvin just kun ei koskaan tiedä millon lähtö tulee jne..esikoisesta taas sanoivat kun lähdin synnyttämään että ei sais syödä just jos oksentaa tai joutuu leikkaukseen ja näin...
*ON*:Täällä ei tule nukkumisesta mitään:S heräilin aina kun käänsin kylkeä siihen että lorahtelee pöksyyn jotain...kävin joka kerta veskissä (väritöntä ja hajutonta oli ja ihan vettä)en sitten unenpöpperössä tajunnut laittaa suojaa alle joten nyt tarkkailen tässä jos alkaa supparit koventua...ollut noita supistuksia kiitetävästi eilisestä lähtien mutta luulen sen johtuvan eilisestä sisätutkimuksesta.Niin ja sitten heräsin äsken kun peitto oli märkä,meijerit alkanut vuotamaan:D
Mulla turvotus on vaan päivä päivältä kamalampaa...hyvä että saan kättä nyrkkiin...
nyt jos keittäis kahvit kun kerta ei väsytä:D
hyvää keskiviikko päivää kaikille!!
Snowflake: Oireina mulla oli eka 4kg painonlisäys viikossa(!), eli hieman turvotti. Nilkat, kuin tukit ja naama pullea. Ja varmasti kädet myös. Verenpaine nousi selkeästi. Valkuaista pissassa ja näköhäiriöitä (hopeisia kimalteita mulla.)
Nyt tiedän seurata tätä iltaturvotusta, kyllä sen sitten huomaa, kun se turvotus on tosi isoa verrattuna normaaliin säästä tai raskaudesta johtuvaan turvotukseen, kaikilla odottajilla kai hieman kesällä turvottaa...
Aamupalalle... Tyttö kyllä herätti jo 06:30. Parempi, kuin joskus se on 06, mutta joskus taas 07 tai jopa myöhempi. Onneksi saan yöllä edelleen nukuttua hyvin, tosin nyt alkanut lonkkiin sattumaan, kun kyljellään nukkuu. Mielelläni nukkuisin selälläni, mutta vauvan takia tietty en voi :(
Seiskaseiska rv36+2
*SF*: mä edelleenkin veikkaan, että sinä lähdet ihan tuota pikaa synnyttämään....vahvasti kuulostaa siltä.
Mulla on alkanut jo ihan tympäseen ja kunnollai: olo on aivan helvetillinen:
- paha olo, välistä ihan oksettaa
- painon tunne lisääntynyt, tuntuu että rakko ei tyhjene kerralla tai on litistyksissä
- menkkamainen jomotus ja selkäsärky
- vauvan liikkuminen tekee kipeää
-supistelee epäsäännöllisen säännöllisesti
- pää meinaa räjähtää
- väsymys taas palannut, nukun päikkäreitä taas
Vali, vali, vali.....
Oikeasti: olen sitä mieltä, että saisivat harkita joskus käynnistystä jos ihmisellä alkaa masentaa jo näin paljon ja jaksaminen on aivan hilkulla näiden kolmen tuholaisen kanssa....
Muutenhan mä olen oikein ihanne-asiakas neuvolassa: missään heidän normiensa mukaan ei ole ongelmia...kaikki aina liiankin hyvin.
Onko muilla tuota pahoinvointia?
Vielä *SF*: syödä pitäisi nyt lopussa varsinkin hiilihydraatteja, jotta jaksaa kunnollai synnyttää ja puskea...mutta itse synnytyksessä ei paljoa kannata, mulla ei kyllä ole koskaan ruoka edes käynyt mielessäkään...nehän mielellään ehdottaa jugurttia yms. jos on nälkä, kun vaara on suuri oksentaa..mulla on aina ollut paha olo mutta en oksenna.
Tänään taas neuvola...vaikka eihän siitäkään ole mitään iloa...
Terkkuja ja tsemppiä kaikille!
Masentunut TarjaMamma rv 38+0 ( vielä 14 päivää tai enemmän....:( )
Piti tulla katsastamaan, oisko joku päässyt tositoimiin.. Mulla on ollut normi yö ja aamulla nippaili tavalliseen tapaan.
Mulla on tosiaan ollut tota kutinaa. Se tulee aaltoina ja on aikamoista. Lisäksi mulla on ollu silmien särkyä, tuntuu tuolta silmämunien takaa enka saa ikään kuin kunnolla kohdennettua katsetta. Kuten teistä moni sanoikin, on syytä tsekata maksa-arvot. Neuvolasta laittoivat lähetteen ja verinäyte otetaan perjantaina. Pitää ottaa myös joku sappihappojuttu, joten en saa syödä 10h ennen näytettä joka on klo10. Mukavaa, että saan varmuuden, että onko voinnin takana jotain. Epätodennäköinen tuo raskaushepatoosi on, sillä se tulee yleensä jo ekassa raskaudessa jos on tullakseen...Mulla on ens viikolla myös lääkäri, joten hyvissä käsissä ollaan.
Toivottavasti supistukset tehoavat kaikilla niillä, jotka jo synnyttämään mielivät.
Lyle 35+3
Pikaisesti vielä että meikällä on kans ollut pahaolo harvase päivä, tänäänkin piti aamulla miettiä että aamupahoinvoiti palannut =)
-E-
Saas nähä onko Elo päässyt tosi toimiin.. SF sinullakaan ei varmasti syvässä synnytys ole =)
Mulla oli esikoisesta viimeisinä päivinä/viikkona tajuton turvotus, mutta ei muita myrkytysoireita. Varmasti reilun sentin nestemassa jalkapöydällä (kengät ei pysyneet jalassa ku lähin sairaalasta, nahkakengät oli venyneet niin paljon) Mutta saatte uskoa että että tämä äiti tunsi itsensä hoikaksi ku kotia pääsi (13 kg, tippu paino sairaalassa vietetyssä ajassa!!!) =)
Niin ja talvi vielä oli. Nytkin turvotusta on, vähän nakeilta sormet tuntuu ja jalkoja pakottaa, muttei pahasti. Mulla silloin auttoi kun laittoi sangon kuumaa vettä ja sangon kylmää vettä ja vaiheli jalkoja sangosta toiseen. Toi hetkellisen avun, valitettavasti kovin hetkellinen, mutta siinä kiristyksessä hetkikin teki kutaa!!
Huomenna olisi neuvola, toivottavasti viimeinen, tai ainakin toiseksi viimeinen!!
Hmm.. täytyy palata vähän myöhemmin, pienimmäinen repii vaippaa auki... juuri siivottu olkkari!!! =)
-E- 34+
Kaikki hyvin ja vauvakin on laskeutunut jo.. Ei ollut turvotuksesta huolissaan kun ei ollut näkyvää.. ens viikolla taas.. Tuskin ainakaan synnyttämään lähden ennen.. Jotenkin tuntuu siltä..
Pitää mennä kohta nauttimaan auringon paisteesta kun jälleen paistaa, ainut että on luvattu kauheen kuumaa.. No bikinit päälle ja aurinkoo ottamaan..
hyviä vointeja ja koittakaa jaksaa kuumuudessa jos s sieltä tulee..
Sisuliini
Täällä jokainen varmaan tuntee samanlailla kuin minä, eli hetkittäin mieleen valtaa ajatus , milloin lähtö tulee...mua on supistellut viimeyön ja jatkuu vaan, epäsäännöllisesti ja suurin osa supistuksista on kovettunut maha ja vihlonta mitä samalla tulee.Vauvan liikkeet tuntuu tosi kivuliaalta ja aiheuttaa välillä tosi kovaa painetta ja niin kuin joku mainitsikin että tuntuu koko ajan että ois vessahätä kun rakko ihan lytyssä..
liikkeet ja vessahätä myös aiheuttaa supistusmaisia kouristuksia...
Voi kun osaisi nauttia näistä viikoista, eikä vain odottaisi...mutta tietty tää olo joka on jo niin tukala sen aiheuttaa...
mulla kans toi pahaolo tullut uudestaan.
no ei tässä auta kuin kärvistellä....
Ihanaa kun edes hieman toi aurinko meinaa pilkistää ulkona, mutta valitettavasti niin synkkä taivas on, että tuskin mitään älytöntä hellettä luvassa..
laitanpa taas pientä galluppia....
paljonko on mennyt rahaa jo vauvantarvikkeisiin?vai oliko kaikki jo entuudestaan?
Meillä ei ollut mitään, hävitin kaikki nuorimmaisen jälkeen, joten ihan tyhjästä aloitin taas tavaroiden keräämisen.
Rahaa on mennyt karkeesti arvioiden n.250 eur jonka vaunut melkein maksoi, ainoa hankinta uutena, reunuspeiton ja muutama vauvan tarvikkeen kuten tuttipullon ja tutin olen ostanut lisäksi.muuten olen saanut kaiken vähän niin ku vahingossa, kaverit on saanut tässä välissä vauvoja niin jokainen tuo jotakin, hoitopöydästä , ensisänkyyn, itselleen tarpeettomana.niin kuin minäkin annoin kaikki vauvan tavarat silloin nuorimmaisen jälkeen.Hyvää kierrätystä, kun tavarat kuiteskin ovat periaatteessa niin vähässä käytössä, niin eivät paljon ole kuluneen näkösiä.
Seuraava hankinta jonka hankin uutena on sitten turvaistuin kun vauva kasvaa kaukalosta yli.
Mutta nyt tytöille aamupalaa...
jaksamisia kaikille..:)
miijo 20 päivää....
Heipä hei...Täks päiväks luvattiin aurinkoista ja lämmintä.Nyt 14 astetta ja pilvistä,mut eipä ainakaan vielä sada.
Eilinen päivä oli sillai jänskä et supistuksia oli enemmän ja vessassa piti juosta kakkosella kolme krt.Yöllä sit järetön menkkakipu alavatsal ja seläs.Nyt aamusta sit ei mitään oireita/tuntemuksia.
Noista eväistä nii mäkään en oo koskaan ottanut mitään mukaan synnärille.Ei oo paljon käynyt nälkä mieles.Enpä taija ottaaa nytkään.
Mieli on jotenkin maassa ollu pari pv. Omat kaveritkin alkaa tympiin ku suurin osa pitää mua hulluna ku vielä "kolmannen"teen."Miten nää jaksat"?En kyl jaksais yms.Ainoastaan pari on oikeesti intsinä ja haluaisivat itekin vauvan.Onneks tääl ootte te ja ootte aivan "intsinä"!!!!Ja tietää et voi täältä kysyä jos jotain mieltä vaivaavaa on.Mut nyt lähen suihkuun.T:roosa35+5
*tarja-mamma*: eihän sitä koskaan tiedä:Dvoin olla että olen seuraava:DJa iso voimahali sulle sinne!!Mulla kans toi väsymys tullu ja itseasias nuo kaikki muutkin mitä siult löytyy..tuo pissimis juttu kuulema voi viitata munuaisten toimintahäriöstä ja toksemiaan jos mutakin oireita havaittu(mulleeilen lääkäri sanoi)
*Lyle*:hyvä että pääset tutkimuksiin,ei kiva vaan toi paastoaminen:S
Ja *seiskaseiska* kiitos pikaisesta vastauksesta!!Sulla tuli oikein "mukavasti " viikossa painoa...itselläni tule 1,6-2 kg per viikko..eli pientä vielä..pisu puhas toistaseksi mutta kaikki muut oireet löytyy...
- turvotus
- näköhäiriöitä (saippuakuplan näköisiä hahmoja jotka välkkyy ja sitten hopeaa tähtisumua)
- päätä jomottaa kokoajan
- pissatessa tuntuu että pissa ei "mahdu" ulos ja paineen tunne...
- verenpaine alkanut kohoamaan
- istukka osittain kalkkeutunut ja napanuoran virtaukset kohonneet...
Vitsi oli vielä jotain mutta unohin:Djust heräsin "päikkäreiltä" ja kun ilma on niin ihana niin ajattelin mennä aurinkoa ottamaan!!
palaan taas !!
vointeja ja voimia loppusuoralle!!
Huh, kun meinaa supistella aika napakasti eilisen kääntöyrityksen jäljiltä. Tosin ei haittaa vaikka lähtö tuliskin ennen sovittua sektio päivää...
Täälläkin aurinko paistaa ja se onkin luvannu nyt koko loppuviikon hellettä. Mietittiin josko sitä Kotkan meripäiville jaksais lähteä viikonloppuna käymään..
Mistäköhän sais muuten edullisesti jotain vaatetta päälle häihin?? Olis parin viikon päästä miehen kaverin häät ja jotain muuta kait olis puettava päällensä ku jätesäkki=) Ei vaan kovin paljon raaskis sijoittaa...mut siis ideoita otetaan vastaan.
Ja sit galluppiin..meillä mun vanhemmat osti vaunut tulevalle ensimmäiselle lapsenlapselle. Kaukalo, sitteri yms ollaan saatu käytettynä mut kaikki muu on ostettu uutena...veikkaisin että rahaa on menny varmaan joku 400 euroa. Siinä on nyt mukana vaatteista lähtien kaikki...aika paljon siis menny tuota rahaa. Tietty suurimman osan tuostakin muodostaa pinnis ja hoitopöytä.Onneks ollaan ostettu tavaroita jo pitkin kevättä...aika hurja paukku olis kerralla..
Mut nyt taas aamutoimien pariin..
S 37+4
Täällä ollaan vasta herätty ;) Alkaa näköjään toi uni maistumaan niin makialta, ettei malta aamulla herätä.
*TarjaMamma* Mulle tuli eilen ihan sellanen olo, että sie oisit jo synnärillä, mutta harmi, ko tunne oli väärä. Oikein kovasti jaksamista olotilaan ja nyt sitten hulluna urheileen synnytystä avittamaan ;) No, ei varmasti nää sanat paljon auta, mutta virtuaalihalaus sulle täällä :)
Näin viime yönä unta, että oma synnytys muka alkoi, mut laitettiin kaikenmaailman ihme piuhoihin kiinni ja varpaaseen laitettiin kans muka jotain mittareita. Ja kätilö tsekkas mun avautumisen, nii en ollu, ko vain sentin verran auki. Eli alkaa se synnytys täälläkin hiipimään alitajuntaan.
*SF* Toivottavasti saat pian jelppiä ton rm-epäilyn suhteen ja pääsisit tositoimiin, kuten muutkin "oireilevat" -*Lyle* oli ainakin ja olikos *77* myös..?
Kukas se kysy rahanmenosta vauvanhankintoihin?! (Sori, en muista kuka oli) Meillä ei oo mennyt yhtään rahaa, koska kaikki tosiaan on jo hommattu vuosi sitten tolle nuorimmaiselle. Sellanen jatketteva lastensänky pitää ostaa, mutta sehän ei vauvalle tuu, vaan isosiskolle ;)
Nyt hilipasen aamukaffelle :)
Täällä on kans ollu mieli tosi maassa.. Ja jotenkin ei vaan innostu mistään, väsyttää vaikka nukkuu yössä melkeen 10h..
Galluppiin: Meillä on mennyt oikeestaan 250€ + Iso mummin ostamat vaunut, jotka ei ollut kauheen halvat kun uutena ostettiin.. Muuta on oikeestaan käytettynä.. Pinnarin lakanoita olen ostanut ja niitä varmaan pitää vielä hieman ostellakkin. Samoin kun sitten turvaistuin ostetaan seuraavaks uutena, muuten yritetään mennä käytettynä ostetuilla..
Tarjamammako sitä puheli että neuvolan tätien mukaan kaikki olisi hyvin, liiankin hyvin. Musta tuntuu ihan samalta.. mitään vaivaa ei ole, eikä edes supistele kivuliaasti.. Oikeestaan toivon että ne oikeet supparit alkais.. Tänään terkka oli sitä mieltä että ei se vauva varmaan vähään aikaan tule.. No ehkä ei, mutta toisaalta toivon että tulisi jo parin viikon sisään..Viikkoja kuitenkin on jo kasassa ihan tarpeeks..
Nyt on alkanut tuntumaan että kaikki on ruvennut arvostelemaan meidän elämää, niinkuin että äitini mies joka ei yleensä sano mitään mitä tehdään ym niin haukkupystyyn meidän keskeneräsen terassin että ei se noin voi olla. Vaikka se kävely systeemi onkin siinä nyt väliaikasesti ym.. No anoppi on koko raskausajan arvostellut mua ja mun tekemisisä ja sitä mitä halusin vauvalle ym.. Viimisin häneltä oli se(ainakin käsitin näin) että mä en osaa lasta kuitenkaan kasvattaa ja mä haluan kasvattaa lapsen jossain "lasikaapissa" kun siivosin talon kunnolla. Se ei edes olisi mahdollista kun on noi koirat täällä sisällä häärämässä. Tuntuu vaan niin pahalta kun ei mitään mukamas osaa tehä oikein.. Mieheni kanssa kyllä puhuttiin että kohta me aletaan sanomaan samalla mitalla takaisin..
Anteeksi tämä tunteen purkaukseni.. Oli vaan pakko päästää höyryjä.. Voihan olla että ne tarkottaa hyvää ja kun on eka lapsi tulossa niin haluavat neuvoa, mutta kyllä me se kasvatetaan omalla tavallamme.
Mutta nyt pitää ilota auringosta ja toivotaan että se paistaa sinnekkin missä ei nyt aamulla paistanut..
Tsemppiä teille joilla on kipeitä supidtuksia ym, katsotaan kuka lähtee seuraavana synnyttämään.. Jännittää jo=)
Sisuliini
tsemiä elo08!
tuosta kirjoituksesta tuli mieleen, ootteko käyneet synnytys-puolella lukemassa viestiketjua miesten typeristä kommenteista/tekemisistä synnytyksen aikana? Kannattaa käydä, monet makeet naurut saa (ja viestejä on monta sataa).
on: Täällä koko eilisen yön menkkamaista jomotusta, eli huonosti tullut nukuttua, mutta nyt taas ei mitään vaivaa. Paitsi polvi, joka on kiusannut nyt toista kuukautta - saas nähä paraneeko sitten synnytyksen jälkeen, vai onko tää tätä meidän suvussa olevaa vaivaa (tarkoittais että jossain vaiheessa eloani saisin sitten titaania tms. polveen)
Mulla kanssa ollut tosi vetistä valkovuotoa, välillä tuntuu kuin lurahtaisi pissaa housuun. Mutta oon päätellyt että se on vaan valkovuotoa, eikä lapsivettä.
Niin, ja duphalac on auttanut ummetukseen - joka toinen päivä tuntuu nyt toimivan masu, ihanaa:)
Mies tuli sunnuntaina viikonlopunvietosta kuumeisena kotiin, ja nyt tuntuu että tauti on iskemässä muhun. Eli eikun nestetankkaukselle...
pömppä