Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTÄHKÄT viikko 30 / ma-ke

21.07.2008 |

Huomenta kaikille!

Tämä mamma on aikaisten hereillä, yö meni jotenkuten...lähinnä hiki vaivasi ja pikkumies jumppasi aika kovasti...ei siis mitään supisteluja eikä muutakaan jännää....olen jo itse asiassa menettänyt toiveeni aikaisemman synnytyksen suhteen! Kaikki on liian hyvin kehossa, ikään kuin joku suvanto-vaihe tai tyyntä ennen myrskyä.

Eilen kyllä yritin taas olla touhuissani; kävin lenkillä, pesin auton tuossa pihalla ja muutoinkin käytiin uimarannalla ja pyykkäsin....ei mitään erityistä. Kävellessä supistelee paljon.

Tänään on näköjään taas vesisateinen päivä, joten voisi siivoilla ja vaikka leipoa sämpylöitä, kun tuota hiivaa jäi pullanleipomisesta viime viikolla.

Menee varmaan ainakin tuonne laskettuun päivään ( 6.8.) asti ja se kyllä hieman ottaa kaaliin...mun siskokin tosiaan käy about kerran vuodessa ja nyt on tulossa 1.8. tänne...olis ollu kiva kun olis saanu nähdä pikkuisen veijarin...

Seksistä oli puhe, ihan varmaan normaalia elämää meillä makkarissa, eli silloin kun halut kohtaa ja jaksetaan...ehkä kerran viikossa, joskus useammin... Ei vaikuta mun raskaus miehen haluihin suuntaan taikka toiseen, ihan normaalia.

Palailen myöhemmin taas keskusteluun...menen aamiaiselle tuon nuorimmaisen kanssa...

TarjaMamma rv 37+5

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen kesä, sanoisinko... Vettä tulla losottaa ja mielikin on sen mukainen, ei kiinnosta yhtään mikään ulkohomma ja tässä koneella meneekin sitten aikaa sitäkin enemmän. Onneksi on kuulema loppuviikoksi luvannut kuulema jo parempia ilmoja!

Tosiaan, tänään neuvolassa käymässä ja kaikki oli ihan kunnossa, että nyt ei kuulema muuta kuin odotellaan leikkauspäivää, ei antanut uutta aikaakaan vaan sanoi, että voin tulla käymään seuraavien viikkojen aikana jos sille tuntuu!? No, säästyyhän niitä kunnan rahoja näinkin :) Yöt on ollut tosi levottomia ja lonkat on ihan hirmuisen kipeät aamuisin. Pidän tyynyäkin polvien välissä ja yritän nukkua mahdollisuuksien mukaan selälläni, mutta ei tunnu auttavan. Kai sitä pitäisi kokeilla sitä lääkärin suosittelemaa Panadolia, niin jos se siitä helpottaisi :(

Kaikilla tuntuu olevan hirveä kiire saada vauvat maailmaan, itsellänikin on sellainen tunne että voisi syntyä jo, mutta pitää vaan malttaa mielensä...

*G* meillä poika syntyi viikoilla 40+2 ja tyttö 38+2, molemmat synnytykset käynnistyi itsestään ja ajautui sitten sektioon, nyt siis vuorossa suunniteltu sektio ja jännityksellä odotetaan malttaako pysyä mahassa määräpäivään asti!

Palaillaan taas paremmalla ajalla,

E-A ja 36+6

Vierailija
22/93 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että kutiseminen voi olla heptoosin oire, joten maksa-arvot olisi hyvä tarkastaa, jollet ole jo neuvolassa asiaa esille ottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollu sähköt pois koko jeeran päivän ja vasta tuli takasin, jei!

Luin nyt vaan pikakelauksella nää viestit, mutta jos pääsis illemmalla paremmalla aikaa.

*TarjaMamma ja Sannami* Tosta Knuutin Eilasta - mulla jäi hänestä vähän outo maku suuhun. Nuorimmaiselta, ko menin laitokselle, nii ei uskonut mun tihkuvan vettä (vaikka nlassa sen olin tikuttanut), mutta anto silti illasta käynnistystabletin. No joo, ei juurikaan vaikutusta ja la pääsin kotiin, ko eivät kuulemma vklp:sin oikeinn ala milleen (henkilökuntapula oli silloin ja heinäkuu muutenkin oli hektisin synnytyskk Länskässä viime vuonna). Maanantaina sitten takasin, ko tihku vettä vaan lisää ja aamupäivästä puhkastiin kalvot, iskettiin tippaan ja Eila anto mulle spinaalin, jonka osas kyllä todella taitavasti tehä. Ja olen myös kuullut, että Eila ei päästä vauvaa kasvamaan kovin isoksi eikä salli perätilasynnytyksiä (josta ite olin viimeksi tohkeissani, ennenko neiti tajus kääntyä ite pää alaskäsin). Tosin eräälle tuttavalleni oli määrännyt sektion, vaikka tarkoitus oli normi alatiesynnytys :o Ja noista muista lääkäreistä - Mehmed on hyvä ja ystävällinen lääkäri :) Ja nyt ä-polilla oli sellanen suht nuori naislääkäri, jolla itelläkin pieni lapsi (mitä viimeksi juteltiin ä-polikäynnilläni).

Kätilö mulla vaihto sopivasti kesken vuoron - ensimmäinen oli aivan ihana, sellanen vanhempi nainen (sama kätilön kanssa juttelin pelkopolilla) ja iltavuoroon tuli nuorempi ja rempseämpi kätilö - nimee en enää muista, mutta ei oikein ollut mun mieleeni. Jätti tosiaan mut letkuihin kiinni synnytyksen jälkeen, ko hällä tuli kiire toiseen synnytykseen. Mulle kerkes sinä aikana kehkeytyä tajuttoman iso hyytymä kohtuun, ko jouduin makaamaan paikoillani ja sitä sitten jouduttiin paineleen veks ja myöhemmin jouduin veritankkaukseen, great! Ens kerralla tiiä pyytää itteni irti kaikista johoista ja letkuista, ettei vaan tapahtuis samaa.

Eka synnytys oli käynnistetty - kiitos ei enää samaa urakkaa kohalleni ja toinen alko vesien tihkumisella. Ja tossa eilen juteltiin mun äitini kanssa, nii meillä on kuulemma "sukuvika", ettei tuu omia supistuksia, vaan oksitosiinia kehiin. Eli vesienmenoja taijan ootella tältäkin sitten ;)

Nyt on pakko lopettaa, täällä alko ukkonen paukuttaan...

Vierailija
24/93 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiilis on hieman parempi tuosta päiväsaikasesta, kiitos päiväunien..:)

aamulla kun piti herätä aikasin, kun kävin sairaalassa labrassa hyytymistekijöitten takia.

No kiva tietää, että muillakin tuota vuotoa, juu en mäkään oikein oo uskonu että ois lapsivettä, mutta kun kaverilla oli varkain vuotanut, ja sille oli vain toitotettu neuvolassa että pissaa se vain on, mutta sitä oli välillä aina lorahtanut.sit aiheuttanut komplikaatioita,kun oli päässy bakteereita jne..

mammeli: voi kiitos sä sait mut tajuamaan kaiken!!!:)tuntui kun mulle ois rautalangasta väännetty asia, joka viimein meni tuonne ymmärrykseen.

Eniten mua noissa peloissa juuri on vaivannu/huolettanut se kun en ole ymmärtänyt

pelkojeni syytä, ja pelkäsin, että onks tää nyt joku paha enne,mutta nyt tajusin syyn.Suurin pelkoni on se että tunnen olevani enemmän kuin ennen vastuussa tästä vauvasta, ja siitä että jos jotain ikävää sattuisi aiheuttaisi se mielettömän surun myös lapsille, jotka oottavat vauvaa hirveästi,ja jotenkin pitäisin sitä minun vastuullani jos niille aiheutuisi surua.aikasemmin tätä ei ole ollut, koska nuorimmaista odottaessa esikoinen oli vasta alle 2v.eikä silloin vielä oikein ymmärtänyt.Ja sitten tuo miehen mukaan tulo synnytykseen, on varmaan yksi syy tähän...mikä hiukan jännittää...

Mutta oikein rauhoittaa kuulla, että muutkin saavat näitä hetkellisä pelkoja...ja tottakai ne kuuluvatkin osittain äitien elämään...kunhan ne eivät vain ota yliotetta..

koska tietyt asiat , eivät vain ole meidän käsissä...vaikka tekisimme kaikkemme asioiden eteen.

Sain tossa inspiksen ja leipasin pari piirakkaa...no nythän on sit tehtävä koemaistot, tietty:)

Torstaina mulla on sit neuvola, kiva nähä minkälainen neuvolatätsy tälläkertaa:)

mutta palataan...:)

miijo

Vierailija
25/93 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käyty ja rauha maassa. Närästys on vaan aivan järetöntä taas! Ja vasta huomenna saan "oikeita" tabuja siihen. Soitin tänään apteekkiin, että oisin tilannut niitä, mutta olivat tukustakin loppuneet. Soitin sitten toiseen apteekkkiin, nii tää luurin vastannut neitokainen väitti mulle (jo toistamiseen), että ko lääke on lopetettu, koska siinä on inkivääriä. No joo, en mie niitä raskausajan pahoinvointitabuja oo ostamassa, vaan närästystabuja. Nää pv-tabut on lopetettu, mutta närästystabut ei. Ihme touhua! Onneksi äitini sai toiselta paikkakunnalta noita Multitabsin tabuja ja olo helpottuu :)

Ja nyt vois siirtyä "kysymyksiin". Mun esikko syntyi yliaikaisena vkolla 42 (käynnistetty 2 päivää) ja kakkonen vkolla 39+3 vesien tihkumisella, jonka jälkeen puhkastiin kalvot ja iskettiin tippaan lisäämään suppareita, koska niitä ei omasta takaa tullut eikä tule.

Mun oireet on olleet ja on tällä hetkellä:

- alavatsaa vihloo/särkee (uus oire)

- veskissä ravaaminen tiheämmin ja suoli toimii

- vattan kovettuminen (ollut jo pitemmän aikaa näitä kivuttomia harkkareita)

- puukoniskut/viillot alapäässä

- lonkkia jomottaa ja pakottaa (uus oire)

- painetta alapäässä (uus oire) ja muutenkin ahistaa/puristaa

Että onhan näitä näin loppumetreillä siunaantunut ja alkaa jo ekan kerran tuntumaan, että voisin jo luopua mahastani ja Elli sais syntyä.

*Peloista* Taitaa olla aivan normaalia, että näitä pelkotiloja esiintyy synnytyksen lähestyessä. Mulla oikeastaan ressaa tällä hetkellä eniten se, että miten toi nuorimmainen "selviää" kotona ilman mua, ko on niin kiinni minussa. Mutta varmasti tekee terää meille molemmille. Parina päivänä oon miettinyt, että miten tää tuleva synnytys etenee ja kerkeänkö saamaan spinaalin - mulla se auttoi aivan valtavasti viimeksi, paitsi se ihonkutina oli jotain aivan helvetillistä! No tilanteen mukaan se on mentävä!

*Miijokos* se kyseli valkkari vs.lapsivesi. Mulla lapsivesi oli mautonta, hajutonta, väritöntä - ainoastaan se oli erona, että kun otin vettä talteen purkkiin, nii siinä oli sellaisia vaaleita hiutaleita matkassa ja tuli ihan lorottamalla. Nyt on toi valkkarin määrä lisääntynyt mullakin ja pikkareita pitää vaihtaa tiheämmin - en oikein voi pitää noita pikkuhousunsuojia, ko ne hautovat nii ikävästi.

Jahans, jos miekin menisin kohti unilandiaa...Öiöi ja vointeja sekä parantumista kipeenäoleville :)

Vierailija
26/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihteeksi hyvin nukuttu yö takana - hassua, että nyt ihan viime metreillä ei sitten kolota mistään :) Aamulla kun kävin vessassa, tuli paperiin ihan kirkasta verta, mutta se oli siinä eikä enää ole tullut. Mitähän tuollainen on? En sitten viitsinyt edes soitella neuvolaan, kun kerran jäi noin vähäiseksi. Muuten on ihan sellainen olo, kuin olisi menkat. Ei varsinaisesti satu, mutta jomottaa ja tuntuu epämukavalta.

Nämä sadepäivät on mulle ihan tervetulleita, en meinaa millään kestää kuumia päiviä - meillä on tosi avonainen piha ja vanha talo myös lämpiää ihan kiitettävästi lämpimillä ilmoilla. Toisaalta taas sadepäivinä noi lapset pomppii seinille, kun ei täällä sisällä meinaa keksiä mitään yhteistä tekemistä, jota nuo 2- ja 6-vuotiaat leikkisivät ilman riitaa ja nahinaa. Pitänee vetää sadetakit niskaan ja mennä kaivelemaan puroja. Meillä on ollut nyt miehen isä lauantaista asti ja on varmaan ihan poikki noiden lasten kanssa touhuamiseen. Ja kun se on täällä, niin minä en tietenkään kelpaa leikkikaveriksi, kun kerran on vaari.

No, pitänee skarpata ja mennä katsomaan lastenohjelmia ja kehittelemään tekemistä. En jotenkin jaksaisi edes miettiä tätä ruokahuoltoa, itsellä ei ole yhtään nälkä ja lapsille joka ruoka on yök. Tosi motivoivaa.

Jep, lähden muualle valittamaan.

anna ja rv 37+6

Vierailija
27/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollaan tytön kanssa heräilty aamusin näihin aikoihin, mut tänään ollaan oltu jo reilu 2 tuntia hereillä, kun piti käydä verikokeissa... Saa nähdä kuinka kovasti alkaa väsyttää kumpaakin sitte iltapäivällä...

Ilma ei täälläkään näytä mitenkään kehuttavalta, mut ainakaan toistaseksi ei sada. Kunhan lastenohjelmat loppuu, ni täytyy vissiin suunnata tuohon pihamaalle. Iltapäivästä sitten lähetään kaupunkiin ja vähän kyläilemään. Mukava päivä siis tulossa :)

Annakin valitteli et ruoka ei maistu. Samaa ongelmaa täällä. En sitte tiedä et onko vatsalaukku jo niin lytyssä, et ei yksinkertasesti ole nälkä. Eikä oikein mikään maistuiskaan...

Itte oon kans täällä mietiskelly, et jos lapsivesi alkaa tihkumaan vähitellen, ni miten sen erottaa tästä aina vaan lisääntyvästä erittäin vetisestä valkovuodosta. Täällä kun ei neuvolassa tollasta tutkita, ni sitä joutus sit ajelemaan synnärille asti tarkistuttamaan tilannetta jos alkaa epäilyttää... Et jos lapsivedet menee, ni sais sit mennä ihan kunnolla ettei tartte arvuutella :)

Entistä enemmin tässä alkaa kääntymään itteensä, Seura ei juurikaan enää kiinnosta. Tai hirmu mielellään sitä ois vaan ihan yksin... Onko tämäkin sitten lähestyvään synnytykseen liittyvä "oire"? Muita oireita vois olla meikäläisellä supistukset, (sekä kipeet että kivuttomat, maha on ihan jatkuvasti pinkeenä) ja vihlominen tuolla alakerrassa. Jatkuvasti saa myös ravata pissillä, et vauva oletettavasti jo aika alhaalla ja välillä tuntuu et puskis itteään ihan tosissaan tuonne alaspäin.

Mutta tuskinpa tästä ihan vielä lähtö tulee... Uskoisin et elokuulle asti mennään :)

Vierailija
28/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on takana huonosti nukuttu yö.. Kun piti herätä monta kertaa vessaan ja aina se nouseminen on yhtä vaikeeta kun sattuu lonkkiin se.. Tympeetä..

Itse oon kanssa Puh-karhun tapaan miettinyt että miten sen veden erottaa valkovuodosta..

Vauva on jo alhaalla, mutta kohdunkaula oli kiinni ja jotenkin tuntuu että pysyykin vielä jonkin aikaa.. Huomenna on taas neuvola ja pitää muistaa sanoa että viime viikolla alko turvotus sormissa ja tuntuu että naamassakin, mutta äitini sano ettei naamasta mitään huomaa.. Saas nyt nähdä mikä on tuomio..

Eilen huomasin minäkin että ei mulla ole nälkä oikeestaa ollenkaan, välillä vastentahtosesti syön jotain, mutta todella vähän..

Harmaata tiistaita täältä..

Sisuliini

Vierailija
29/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on nyt vähän paremmin nukuttu yö takana, hirvee yskä vain tullut..Näin yöllä untakin, että mulla ei ollu enää vauva mahaa =)

Eilen en illalla päässy koneelle ollenkaan kun ukkonen jylläsi pitkästä aikaa..

Mulla on kans lisäänytyny valkovuoto todella paljon näin loppuajasta, terkkakin sanoi että sitä voi ihan "valahtaa" pitkin jalkoja, että sitä kyllä tulee ja paljon. Tietty jos epäilee lapsivedeksi on se hyvä käydä tarkistaan.

Mulla on kans nuita menkkakipuja ja ne on pikkasen kipeytyny, vatsa on ihan löysänä ja todellakin toimii =) Mitään vihlaisuja ei ole enää alakerrassa ja musta tuntuu, että tää vaaveli on vielä aika ylhäällä ei ole edes laskeutunut, eikä kiinnittynyt..Torstaina neuvola ja uusi neuvolatäti vastassa, saapa nähdä tutkisiko hän alakerran tilannetta, jos pyydän, muistaakseni hän sanoi olevansa ent. kätilö.

Tänään on sitten MadamMamman ennustama syntymäpäivä vauvalle, katsotaan toteutuuko heh..missään ei kyllä tunnu..

sanna ja nassikka 38+3

Vierailija
30/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni hyvin nukkuessa, mutta nukkumaan mennessäni mut valtas sellanen "pienoinen" jännitys, koska alapäässä oli todella kova, outo paine ja tuntu, että Elli tulee ihan oikeesti ulos. Ja neiti riehu ja sinku normaalista poiketen aivan älyttömästi yöllä. Oli aivan ihmeellinen olotila enkä saanut nukuttua, joskus 1 maissa taisin saaha unen päästä kiinni. Ja mun piti käyä ihan veskissä peilin kautta kattomassa tota alakertaa, ko ei oo tosiaan aikasemmin tollaselta tuntunut. Täytyy kyllä sanoa, ettei tuo alakerta oo synnytyksen lähestyessä mikään "herkkupala" ;) ko paikat turvoksissa ja nii edasin... Nooh, nyt aamulla ei kuiten enää oo samoja tuntemuksia, katotaan mitä päivä tuo tullessaan. Tänään mulla onkin sitten iltapäivästä neuvola ja mietin, että pitiskö kysyä terkalta voisko kattoa ja kokeilla mikä on alakerran tilanne. Jotenkin vaan uskon, ettei taija tehä sitä...

*Puh* Eikö teän neuvolasta löydy niitä tikkuja, jotka voi kastaa nesteessä ja saa tietää onko se lapsivettä vai ei?!? Ne on ihan samannäkösiä, ko ne tikut, joilla katotaan pissasta sokrut ja nii edasin. Sano siellä nlassa, että hommaavat niitä. Ja lapsivesi, joka mulla alko tihkumaan (mulla oli ylhäällä kalvoissa reikä) tuli ihan norona ja ko jännitin rakkoani, nii sitä vain valu ja valu - pissahan pitää kuitenkin "päästää" tulemaan. Ja se oli jännä, että ko kävin makuulleni, nii sisälläni lorisi ja kun nousin, sitä tuli ulos asti. Toivottavasti selviää onko sulla valkkaria vaiko lapsivettä :)

Täällä kans ei huvita, ei sitten pätkääkään tehä enää ruokaa eikä silleen hirveesti oo iso nälkäkään. Tuntuu, että vesi riittää pitkälle.

Ei se auta, pitää alkaa imuroimaan villakoirat järjestykseen...Oikein mukavaa tiistaita :)

Vierailija
31/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas tulee vettä , niin että katto tärisee..:(2vrk, oikeastaan yhtään ilman taukoa...tosi kesäinen fiilis.Tekis jo kovasti mieli ulos lenkille, mutta mihinkäs tuolla lähdet, kun on niin kova tuulikin, että puut ei meinaa pysyä omilla paikoillaan...

Viimeyö meni taas hyvinkin vaihtelevasti..tytötkin nukkuivat niin huonosti, no äsken sain ne vasta revittyä ylös sängystä, ettei ens yökin mene valvotessa.

Kai se on tuo ulkoilman puute, kun täällä kosteassa hikisessä huoneilmassa pitää keksiä leikkiä leikin perään...

Kyllä on tuttuja oireita mitä on tuolla listattu, lonkkasärystä en kyllä kärsi.mutta harjotussuppareita, eli tuo maha kovettuu vähän väliä, sellasta on kyllä jo erittäin paljon, ja noita tuikkimisia jne..aj nyt on reilu viikon ollut tuota hirveätä pesänrakentamis vimmaa, joka on välillä tosi raskasta..mutta kaikkihan nuo kuuluu tähän pakettii:)

täällä oli puhetta siitä 8.8.08 syntymäjasta, no itella la on 12.8, eli täysin mahdollista, toivon vaan ettei osu sille päivälle, mies nimitäin lähtee työkaverinsa 50v juhlille, ja ei ihan ole limubileet, joten toivon että jos syntyisi niin ilmottaisi tulostaan ennen kuin mies kerkee lähtemään.Itellä ei oikein ole minkäänlaisia päivämääriä nykyään päässä, sitä vain ollaan varuillaan joka hetki, mutta myös ajattelen että voi mennä pitkääkin...esikoinen meni 11pävää yli ja synnytys oli helppo ja nuorimmainen käynistettiin päivää ennen la:aata ja käynnistys meni ihan päin peetä..., eli jos pitäs valita, niin ennemmin yli ja tulis omillaan, kun aikasemmin käynistettynä, vaikka joka kerta on omansa ja vois käydä juuri päinvastoin..

mulla kun tuo laskettuaika on jo siirtynyt 11 päivää eteenpäin, niin jotenkin tuntuisi hiukan ehkä pelottovalta, jos se vielä tuosta menis 14 vrk yli, mutta murehdin sitä sitten jos niin käy...mulla kun ei koskaan aikasemmin ole tuo laskettuaika muuttunut kesken odotuksen...eli en tiedä onko sillä mitään merkitystä...

Onkos muuten niin että saa olla kummina, vaikka ei kuulu kirkkoon, kunhan on 2 sellaista kummia jotka kirkossa, voiko sellanen kummi joka ei kuulu kirkkoon olla kuiteskin sylikummi?ois kiva kun joku tietäs...koska meinaan heti pyytää kummiksi samalla kun ilmoitan syntymästä..niin en mene pyytämään ja jos ei oiskaan mahdollista.

Nyt se muuten sit alko mun kohdalla, kun eilen mulle jo sukulainen soitteli ja kysy, että no millonkas se syntyy, onko mitään tunnetta miloin, ja et kai meinaa sitä sinne asti kantaa..!!???aarrghh...just..mitä ihmettä tuohonkin pitäs vastata...:)

ja tiedän ettei jää vimoseksi soitoksi...

mutta näin..nyt siivoilemaan..taas...

nyt ois kilpikonnan kodin suursiivous kyseessä..:)

palaillaan..

ai niin mä veikkaan seuraavaks synnyttäjäksi annaa

miijo :21 päivää...

Vierailija
32/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muuten ketään muuta raskaushepatoosista kärsivää? jos on niin, millaisia teidän veriarvot olleet? entä hoito? Olisko ollu lyle tms joka valitteli kutinoista... otapa ihmeessä asia puheeksi neuvolassa. Mulla on tällä hetkellä LIEVÄ hepatoosi, edellsisessä raskaudessa oli "rajumpi", kutisi kämmenet, jalkapohjat ja maha. veriarvoista sen sai tietää.. Nytkin siis käyn viikottain verikokeilla. viime kokeissa oli yks arvo noussu.. huomenna menen uudestaan, saa nyt nähdä.. kovin mielellään eivät kuulemma nykyään käynnistä vaan lääkitsevät mielummin ensin...

ensimmäinen synnytys mulla 40 eli laskettuna pvänä =) ja toinen oli käynnistetty 37+4, toivon mukaan tää kolmas ei enää kauaa kestäis... mutta minkäs teet, jos kestää..

huomenna neuvola ja ens vkon pe äpoli..

mukavaa päivää =)

nallekas 36+6

Vierailija
33/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Lyle*:oletko maininnut kutinasta terkalle tai soitellu äippäpolille?mulle tuli heti mieleen raskaus hepatoosi(anteeksi kovasti,en halua pelotella)

*on*: ja *äippäpoli* kuulumiset...no käyrille mut pistettiin ja oltiin huolissaan vauvan liikkeistä..toinen sattui juuri olla nukkumassa muttasain kummiskin vielä sellasen listan ja ny pidän kirjaa liikkeistä...*napanuoran virtauksista* oli edelleen kohonneet ja nyt löytyi istukastakin kalkkeutumia...verenpaine oli 124/85 eli kohonnut tuolta 112/75 3 päivässä..turvotusta löytyy ja 2 lääkärin sanelemana sitten sairauteni olisi raskausmyrkytys(aluillaan oleva) joten perjantaina takasin ultraan,supistus ja sydänäänikäyrille...sitten alkaa 2krt/vko kontrolli ellei jouduta aikasemmin sisään ottamaan.Painoa pienokaisen pitäisi saada vielä 400g mielummin enemmän..eli painoarvio oli 2,1 kg joka on vähän alakäyrällä...puuh..saakohan mitään selvää...mutta nyt vaan tarkkaillaan ja olen yhdelle sormelle auki ja pehmeä...

Viime yö tuli nukuttua tuskan huonosti kun hikoiluttaa ja pisuttaa...joten nyt nukkumaan päikkärit ....

ääh niin tosissaan yliaika ei anneta mennä että rv 37-40 väliin käynnistellään,riippuen minun ja vauvan voinnista...

Palaan myöhemmin...

Vierailija
34/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, reenataan....

Eilen alkoi tulla sellainen olo, että kuukautiset alkaisi. Ja maitoa (kirkasta) alkoi valua aivan paidat märäksi... Olettekos kokeneet moista :-).

Mies tietysti lähti kaverinsa kanssa kaljalle -käy tosi harvoin, niin eiköhän sitten supistellut koko yön. Otin Panadolia, ja laskujeni mukaan nukahdin yön-aamun aikana 3 kertaa hetkellisesti.

Noh,pakkohan sitä oli soittaa aamulla töihin, etten voi tulla, kun olisin ollut lähinnä vaaraksi...

Nyt kun olen aamun vain makoillut niin supistukset ovat käytännössä lakanneet. Jomottelee toki, mutta ei edes niin, että särkylääkettä tarvitsisi. Ylös noustessa tietysti supistaa, mutta mitään halua minulla ei ole tätä provosoida, onhan meillä viikkoja koossa maksimissaan 35.

Soittelin aamulla varmistukseksi synnärille vetisestä vuodosta, ja sanoivat, että vasta sitten siitä tavitsee välittää jos housut ovat niin märät, että kiertämällä tippuu... Sopii minulle kun en tahdo lähteä kotoa ennen kuin on pakko.

Noh...näkee sitten. Voi kai tällaisia harjoituslähtöjä tulla tässä tulevien viikkojen aikana. Mukavaa lökölomailla yksi päivä :-).

Vierailija
35/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateiseen tiistaihin.

SF: hienoa että pääsit nyt seurantaan, se rauhoittaa varmasti mieltä kun näkee että vauvalla kaikki hyvin ja käynnistyskin on luvattu.

Sitä omaa napaa. Samanlaista tuskaisuutta täälläkin kuin muillakin. Lasten kanssa ei tahtoisi jaksaa touhuilla eikä seura kiinnosta yhtään. Siivota pitäisi mutta kun ei ole voimia niin ei ole voimia. Eilen kävin neuvolassa toisella puolella kaupunkia. Ihan mukava täti siellä oli ja nyt hän tulee loppuajaksi sijaiseksi tänne mun omaan neuvolaan ensi viikosta alkaen. Kaikki oli ok, paitsi se verenpaine edelleen hieman kohonnut (alapaine oli nyt 95) joten perjantaina menen taas mittauttamaan sen. Onhan tuo noussut kun katsoin nla-kortista että ekalla mittauksella oli 71. Yläpaine on pysynyt samassa suunnilleen. Tyksiin ei vaan helpolla äitipolille pääse, alapaineen pitäisi olla yli sata tai sitten muitakin raskausmyrkytyksen oireita ennen kuin saa sinne lähettää lääkärille.

Peloista on ollut juttua. Taitavat kuulua tähän loppuraskauteen. Toisessa raskaudessani minulla oli järjetön pelko siitä että mieheni jättää minut (sain ensimmäisen vauvani yksin koska silloinen miesystäväni ilmoitti raskaustestin näytettyä plussaa että "se on sinun ongelmasi, ei minun") vaikka hän on maailman omistautunein mies. Tässä raskaudessa pelot ovat samanlaisia kuin teillä muillakin, että jotain tapahtuu vauvalle tai miehelle tai muille lapsille. Synnytys mietityttää myös, totta kai näillä viikoilla.

Eniten kuitenkin ahdistaa yliaikaisuus, ja sille "pelolle" lähinnä nauretaan neuvolassa ja lohdutellaan että voihan se synnytys lähteä käyntiin minä hetkenä hyvänsä. No, minä olen kuitenkin vakuuttunut siitä ettei tämä vauva synny kuin käynnistämällä sitten joskus lopulta. Sekin masensi kun kuulin ettei tyksiin enää pääse yliaikaiskontrolliin ennen kuin tasan rv 42. Eli tuota "ensimmäistä" yliaikaiskontrollia siellä ei enää ole ollenkaan. Vauvatavaroiden laitto on ihan vaiheessa täällä koska tuntuu siltä että synnytykseen on ikuisuus. Mies kyllä eilen sanoi että viikonloppuna hän kyllä kokoaa sen vauvan sängyn. Täytyy nyt vaan yrittää tsempata itseä että kyllä se vauva sieltä kuitenkin ulos tulee jonain päivänä. Ei sinne nuo aikaisemmatkaan lapset ole sisälle jääneet.

Eli sellaista vali-valia täältäkin suunnalta...

Smaragdi rv 38+3

Vierailija
36/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miijo: me ollaan miehen kanssa yhden lapsosen kummeja, vaikka ei kuuluta kirkkoon. Meidän lisäksi vauvalla oli kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia, jotka myös oli lapsen sylikummit.

Nyt kun oli ihan pakko tarkistaa kirkon nettisivuilta, siellä sanottiin, ettei kirkkoon kuulumaton voi olla kummi. Tarkoittaisko siis sitä, että nuo kaksi kirkkoon kuuluvaa merkitään sinne kirjoihin kummeiksi ja jos vanhemmat haluaa kummiksi sellaiset, jotka ei kuulu kirkkoon, niillä ei ole virallista kummin asemaa, mutta toki voivat olla vanhempien lapselle nimeämät. Ja me oltiin kyllä siellä alttarilla myös kun lapsi kastettiin.

Olipas sepustus.

Vierailija
37/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas alan häiriköimään.. :) On niin tylsää kun ei jaksa mitään tehdä ja ulkona vettä sataa.. Väsyttääkin koko ajan..

Meillä on oikeestaan kaikki valmiina vauvan tuloon. Täytyisi vaan hommia jostain portti tuohon makkarin ovelle, ettei koirat pääsisi sinne. Henkisesti vähän jännittää että minkälaista se on..

Mulla alko turvotus viime viikolla ja tuntuu että naamakin on ja hieman kutittaakin naamaa.. Täytyy huomenna mainita neuvolassa..

Mä olisin jo ihan valmis synnyttämään, on jotenkin niin tuskanen olo nyt, vaikka vauva onkin jo laskeutunut ym..

No johan tuli taas maristua..

Kaikille jaksamisia

Sisuliini

Vierailija
38/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas Panadolin aika :-).

Että voikin olla pölhö mun ihana mies. (On oikeasti tosi fiksu ja empaattinen). Ensimmäinen synnytys käynnistelee itseään ja mies on ollut kolme tuntia rautakaupassa kun lähetin sen ostamaan itselleen evästä synnytyskassiin. Luulee varmaan kasaavansa meille vielä lauteet saunaan ennen synnytystä. Ehtishän tuon varmasti, mutta itselleni olisi nyt kaurapussin lämmittely ja läsnäolo enemmän mieleen....

Vierailija
39/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko ottaa tirsat kun tuntui että silmissä roikkuis magneetit jotka vetää väkiste luomet kiinni:D

täälläkin on kamalan synkkä ja sateinen sää:S sekin pistää mielen ihan alas...4 wee on ollut touhukas kun olen nukkunut,se toi mulle vettä ja paijasi:D<3 ja välillä kuiski että nuku äiti vaan,mä en tee pahoja:Dei kyllä ollut tehnytkään:D

Mitähän sitä keksis syödä kun ei oikein mitään tee mieli.Dmut pakko syödä että vauva saa ravintoa...

En muista enää kuka täällä pohdiskeli noista *supistuksista* ja *aineenvaihdunnasta* niin itse olen havainnut saman...kun napakasti suppaa niin saman tien vessaan....

no johan tuli taas vähän turistuu:DKaikille jaksamisia ja voimia!!ei meillä enää montaa viikkoa ole!!<3

Vierailija
40/93 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*anna*:soittelitko siitä verenvuodosta?Kannattaa soitella varmuudeksi...

*elo08*: täällä kanssa suppailee:D mulla vaan ei panadolit enää tepsi,mutta tänään sanoivatkin että eivät rupea enää estelemään jos on tullakseen...ukollesi taisi iskeä jännitys;):Dsillon ei toi ajatus kulje:Dpaljon voimia kipujen kans!!!