ELOTÄHKÄT viikko 30 / ma-ke
Huomenta kaikille!
Tämä mamma on aikaisten hereillä, yö meni jotenkuten...lähinnä hiki vaivasi ja pikkumies jumppasi aika kovasti...ei siis mitään supisteluja eikä muutakaan jännää....olen jo itse asiassa menettänyt toiveeni aikaisemman synnytyksen suhteen! Kaikki on liian hyvin kehossa, ikään kuin joku suvanto-vaihe tai tyyntä ennen myrskyä.
Eilen kyllä yritin taas olla touhuissani; kävin lenkillä, pesin auton tuossa pihalla ja muutoinkin käytiin uimarannalla ja pyykkäsin....ei mitään erityistä. Kävellessä supistelee paljon.
Tänään on näköjään taas vesisateinen päivä, joten voisi siivoilla ja vaikka leipoa sämpylöitä, kun tuota hiivaa jäi pullanleipomisesta viime viikolla.
Menee varmaan ainakin tuonne laskettuun päivään ( 6.8.) asti ja se kyllä hieman ottaa kaaliin...mun siskokin tosiaan käy about kerran vuodessa ja nyt on tulossa 1.8. tänne...olis ollu kiva kun olis saanu nähdä pikkuisen veijarin...
Seksistä oli puhe, ihan varmaan normaalia elämää meillä makkarissa, eli silloin kun halut kohtaa ja jaksetaan...ehkä kerran viikossa, joskus useammin... Ei vaikuta mun raskaus miehen haluihin suuntaan taikka toiseen, ihan normaalia.
Palailen myöhemmin taas keskusteluun...menen aamiaiselle tuon nuorimmaisen kanssa...
TarjaMamma rv 37+5
Kommentit (93)
Elo taisi päästä synnärille, kun ei ole kuulunut mitään ;)
Onneksi nuha alkaa jo helpottaan, korvat on vaan kipeenä nyt :(
Galluppiin: meillä on menny vaunuihin ja auton turvakaukaloon yht.300e Vaunut ja turvakaukalon myin esikoisen jäljiltä. Tietty vauvalle kaikkea vaippoja sun muita en ole ees laskenut mutta ei niihin nyt paljon ole menny.
Kylläpä on taas surkea ilma, ei tullu tänne ne helteet vielä. Huomenna on neuvolakin ja toivottavasti on myös viimeinen tällä kertaa, ei kiinnosta yhtään ravata siellä koko ajan.
Sisuliini: tiedän todellakin tunteen, mun anoppi oli ihan samanlainen kun ekan sain, jatkuvasti puuttu mun kasvatukseen ja yritti päteä, annoin kaiken mennä toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos. Nyt se ei oo kertaakaan koko odotus aikana puhunu mun odotuksesta, mainitti vaan alussa että mitenkähän pärjään kahden kanssa kun eka on niin villi. Rasittavaa..
Siivous puuhiin pakko lähteä..
sanna ja nassikka 38+4
Eli kaikki todella mallikkaasti; RR 112/68, Hb 118, painoa tullut 400 g / viikko, pissa puhdas....vauvan sydänääniä ei saanut kuulumaan, kun vauvan asento oli outo!!! Soittipa puhelun ja käväistiin alakerrassa gynekologin vastaanotolla ja ultralla katsottiin sitten pojan kuulumiset: istukka toimii, virtaukset ok, vauva niin alhaalla ettei päätä voitu mitata lainkaan, mutta painoa kuitenkin arviona 3,4 kg!!!
Tuon painoisa tytöt ovat olleet syntyessään, pari viikkoa vielä niin ollaan jo mukavan kokoisia...hui!
No, vauvalla siis kaikki hyvin mistä nyt saa olla onnellinen. Lääkäri sanoi vaan, että saunomista, siivousta ja seksiä niin se auttaa...tuskaileminen ei.
Ensi viikoksi vielä neuvola, josko se sitten olisi viimeinen...
TarjaMamma
Täällä ollaan oltu hereillä jo viisi tuntia... kyllä väsyttää. Nukkua haluaisin kun kuopus simahti unille, itse asiassa varmaan ekaa kertaa elämässään oli mennyt ihan itse sänkyyn nukkumaan, laittanut vielä peiton pään päälle kun verhot olivat vielä auki ja valo tuli ikkunasta. Ainut vaan on, että jos alan itse nukkumaan niin en enää pääse sängystä ylös kun olen niin sairaan väsynyt, ja pitää esikoisenkin perään vähän katsoa. Eilen kun nukuin päikkäreitä, kävi niin, etten jaksanut mitenkään jousta ja torkuin sängyssä vielä neljältäkin kun mies tuli kotiin, koska en vaan jaksanut nousta. Esikoinen sitten antoi välipalaa pienemmälle jne...
Monia galluppeja oli ollut, en vaan enää muista kaikkia... Eli seksistä: haluja kyllä löytyisi, mutta yleensä ei jaksa ja vaikka jaksaisikin, tietää ettei siitä mitään tule joten ei kiinnosta yrittää. Mulla on jo pitkän pitkän aikaa ollut niin, että seksi tuntuu epämiellyttävälle, useasti myös sattuu. Jos sattuisi onnistumaan, vain yhdessä tietyssä asennossa, mutta ei tässä enää ole viitsinyt enää kokeilla paria sekuntia kauempaa, koska tuntuu inhottavalle. Jälkivuotoakin on taas odotettavissa 6-7 viikkoa, joten ei ole odotettavissa pitkään aikaan... paitsi kyllähän ennen synnytystä onnistuu muu kuin yhdyntä.
Sannami: tuosta istukan heikosta toimivuudesta... Miten se on todettu? Miten sitä voi tietää, jos istukka toimii heikosti tai alkaa kalkkeutumaan, jos ei käy jostakin muusta syystä äitiyspolilla? Mietin lähinnä omaa tilannetta, että kun viimeksi istukka oli ihan kalkkeutunut vaikka vauva syntyi ennen la:ta ja kätilö ihmetteli kun se edes toimi enää, että mistä voisin nyt tietää, että sen suhteen ei mitään ongelmaa...
Pioninen 35+3
Eli hankinnoista: nyt ollaan ostettu vain käyttötavaraa; vaippoja, puhdistuspyyhkeitä yms. Vielä pitäisi ostaa vauvalle oma amme. Sellaiset erilliset jalakset ovat olemassa, ja hyväksi todetut jo kahdella vauvalla. Ai niin, ja hoitopöytä pitää myös hommata. Esikoisen hoitopöytä aikanaan hävitettiin koska "ei ollut tilaa säilyttää", tokalla taas oli erikoinen viritelmä hoitopöytänä, mutta se ei enää mahdu minnekään kun ei voi lastenkaan huoneisiin hoitopöytää sijoittaa, joten pitäisi hommata uusi. Ehkä Ikeasta se halpa hoitopöytä, kun nyt tietäisi kannattaako se ostaa 31.7 vaiko 1.8, kun hinnat muuttuvat.
Oireista vielä: mulla on ollut monta kuukautta kivuliaita supistuksia. Nyt välillä osa jo sietämättömiä. Kohdunsuun ulkosuu on vähän auki, sisäsuun pitäisi edelleen olla kiinni. Kohdunsuu oli pehmeä jo rv 25 tms. ja myös nyt tosi pehmeä jo, mutta kaulaa jäljellä vielä ehkä 2cm. Vauvan pää taas on tosi alhaalla, josko se sitten jotain tarkoittaa? Vaikka lääkäri toivoikin, että pysyisi vielä pari viikkoa mahassa. Supistusten lisäksi on kamala väsymys, jalat alkaa turvota, pää on todella kipeä, verenpaineen alapaine vähän noussut ja välillä kutittaa jalkapohjia. Kaksi viimeisintä mulla on kyllä esiintynyt molemmissa edellisissäkin raskauksissa, eikä ole ollut mitään erityisempää. Ja se kutina on molemmissa vaan lisääntynyt koko ajan loppua kohti, mutta maksa-arvot olleet hyvät silloin kun on otettu.
Hei
Höh, onnistuin säheltämään ensimmäisen viestin tonne etusivulle. Toivottavasti tulee nyt oikeaan paikkaan eli elotähkien palstalle.
Ajattelin kirjoittaa ensimmäistä kertaa tänne, vaikka olen koko raskauden seurannutkin palstaa. Olen kuin kissa pistoksissa. Onko kellään ollut teistä ensimmäisessä raskaudessa raskausmyrkytystä?
Minulla sitä epäillään ja olisi meno polille sen takia. En oikein tiedä mitä siellä tekevät. Täytyy
kuulemma varautua jäämään. Osa SF:n oireista kuulostaa todella tutulta. Korkea verenpaine, valkuaista,
näköharhoja, kauhea turvotus jne..
Onneksi on viikkoja hyvin, jos sitä käynnistykseen mennään. Siltikin hieman jännittää. Kertokaahan tietämättömälle kokemuksia.
Täällä hieman valoisampi mieli tänään. Ajantaju on vaan kadonnut ja jo eilen odottelin viikonloppua joka "kohta alkaa". Aikaa tuntuu olevan ihan hirveästi, päivässä on uskomaton määrä tunteja. Eli täältä saa ostaa lisää tunteja vuorokauteen, kenellä niitä on liian vähän. :D Josko sitä sitten viikonloppuna keksittäisiin jotain kivaa, vaikka retkelle lähtöä kun mies on sitten kotona. Yksin en näitten villivekaroitten kanssa oikein minnekään jaksa lähteä.
Vauvatavaroita on kuin varkain alkanut ilmestymään tänne. :D Tuplarattaat on ostettu, kaukalo puunattu valmiiksi, samoin kuin parvekevaunut, vaatteet on pestyinä kaapissa ja eilen kävin ostamassa tutteja ja pullotutteja valmiiksi. Pullot pitäisi steriloida valmiiksi. Kahden osittaisimetyksen jälkeen en enää usko täysimetykseen kohdallani enkä aio siitä tällä kertaa stressiä ottaa, kaksi kertaa on isot itkut moneen kertaan siitä asiasta itketty ja kaksi hienoa poikaa täällä asustaa jotka eivät näytä olevan mitään vailla. ;) Sänky kasataan viikonloppuna ja vielä pitäisi se sairaalakassi pakata, tai enemmänkin ostaa siihen hygieniatarvikkeita niin sitten olisin valmiina lähtöön. :) Tosin viime kerralla pakkasin sairaalakassin hyvissä ajoin ja lopulta purin sen (!) vihaisena ja valmiina liittymään painonvartioihin kun mahasta ei näyttänyt mitään tulevan ulos. :D Mies sitten toi sairaalaan kaiken mitä pyysin kun lopulta pääsin sinne asti.
Vähän kateellisena kuuntelen teidän supistuksista juttua kun täällä ei ole mitään synnytykseen viittaavaa ilmassa. Tosin eipä kipeät turhat supistuksetkaan herkkua olisi joten parempi on vaan että nukun vielä yöni suht kivuttomasti. Saunat, siivoamiset ja seksit on todettu jo edellisissä raskauksissa tehottomaksi joten enpä ole viitsinyt aloittaakaan. Vadelmanlehtiteetä yritin eikä saanut yhtään supistusta aikaiseksi joten sitäkään en enää viitsi litkiä. Nyt yritän syödä luonnonlakritsia kun yksi kaveri väitti saaneensa synnytyksen käyntiin syömällä sitä. En kyllä tosissani usko tähänkään koska ei meillä ole lapsenvahtejakaan ennen perjantaita. :) Hyvältä maistuu kuitenkin. :D
Milloinkohan saadaan seuraavan kerran kuulla vauvauutisia tällä palstalla...?
Smaragdi rv 38+4
Täällä on kuuma! Sain vaivalla tainnutettua lapset nukkumaan, nyt mekastaa ja riekkuu enää tuo meidän kissanpentu :)
TarjaMamma: On niin "hauska" lukea sun viestejä, kun oma olo on just samanlainen ja ihan samoilla päivillä vielä mennään. Mulla on juuri kaikki nuo sun kuvaamat oireet ja yhtä ärsyyntynyt olo. Tsemppiä vaan, toivottavasti ei enää kauaa menisi. Mulla edellinen syntyi 38+3, joten sitä odotellessa. Toisaalta koko ajan on jostain syystä kummitellut mielessä päivämäärä 24.7. - saas nähdä :)
Mä siivosin eilen meidän ylilikaisen pihasaunan. Juuriharjalla hinkkasin lattiat, lauteet ja seinät ja sitten vielä löylyttelin kunnolla sen päälle. Yön nukuin kuin pieni possu :( Tänään olen jo lasten kanssa käynyt mustikkametsässä poimimassa piirakkamarjat - olo on aika tukala, seistessä ja kävellessä sattuu, istuessa ja makuullaan olo on mitä parhain. Mies odottaa varmaan mua malttamattomampana tätä synnytyksen alkamista, alkaa mennä hermo siihenkin kun se koko ajan kyselee, että "joko, joko". Aina kun ähkäisen tai valitan jostain, se ilmestyy toiveikkaana kurkkaamaan jonkun nurkan takaa :) Oikeastaan aika hassua.
Gallupiin: Tälle kolmoselle ei olla hankittu juuri mitään - huutonetistä huusin Emmaljungan tuplarattaat, kun tuo kuopus on vasta 2,5-vuotias ja ajattelin etten ihan joka päiväkoti/eskarireissua huristelisi autolla. Muutaman vaatteen olen alesta ostanut. Rahaa mennyt noiden rattaiden vuoksi ehkä 250 euroa.
Kauhulla odotan noita luvattuja hellepäiviä, nyt jo on ihan karsean kuuma ja tukala olo.
anna ja rv 38+0
Kattos kummajaista, tää laatikko mihin kirjoitellaan on ihan normaalin kokoinen =) Piti pojan kanssa käydä vähän käveleen, mutta se ei saanu aikaiseksi yhtään ainutta supistusta heh.. No joo syntyy kun syntyy, ei toteutunut MadamMamman ennustuskaan, seuraava ennustus on sitten perjantaille, epäilen sitäkin..=)
Pioninen: Mulla pojalla todettiin ultralla istukan toimivuus eli virtaukset oli liian matalat, tietenkin kaikki oman kehon toiminta ja oireet kertoo siitä miten istukka toimii. Turvotus on hyvä merkki istukan toimivuudesta, näin mun terkka sanoi =) Sitten tietenkin toksemia oireet kertoo istukan toimivuudesta silloinhan se heikentyy jos alkaa valkuaista erittyyn virtsaan, sen lisäksi on sitten SF mitta mikä kertoo myös miten masussa jaksetaan ja vauvan sydänäänet sekä tietysti oma tuntemus vauvan voinnista on varmaan se tärkein :)
Monesti tupakoitsijoilla on kalkkeutunut istukka, MUTTA istukka voi olla kalkkeutunut vaikka ei poltakkaan jostain kumman syystä melkein ensimmäisenä epäillään tupakkaa. Siihen ei ilmeisesti ole mitään järkevää syytä löydetty miksi istukka menettää joillakin toimintakykyään loppuaan kohden..Ihmiskeho kun on niin arvaamaton =)
Väsymys n kyllä melkoinen vaikka sain nukuttua yön suht hyvin, kai se nyt alkaa sisäinen unen keruu vaihe, kun tietää, että kohta tulee uni velkaa ja paljon =)
Miten muuten teillä kuinka monella mies haluaa osallistua yö syöttöihin, jos siis on myös tuttipullo vaihtoehtona??
Mulla mies halusi osallistua, mutta en raskinut herättää häntä yöllä, koska hän joutui kuintekin aamulla töihin menemään. Vapaa päivinä mies halusi yösyötöt ja kyllä se vain mulle passasi ;)
Palailempa taas =) Pakko käydä yrittää saisinko tuoin nassikan nukkumaan päikkärit ;)
*Anna*: mä kanssa seuraan joka päivä palstalta, että ootko vielä kuvioissa, kun tuo sama LA meillä on...Luulen, että sulla mahikset lähteä synnyttämään pian on paremmat kun mulla...mulla kaikki edelliset synnytykset rv 40+2, 40+5 ja 39+0 ( käynnistys).
Sellainen kumma juttu: mulla kanssa ollut alitajunnassa tuo 24.7. jo muutaman viikon enkä tiedä miksi/ miten on pulpahtanut mieleen...en silti usko siihen. Ennustaja-Elli ennusti mulle 27.7. ja Madam Mamma 10.8. TOIVOTTAVASTI ei ole tuo jälkimmäinen....ARGH!
Pitää alkaa ruuanlaiton jälkeen peseen keittiönkaappeja ja järjestelemään uusiksi...sitten voisi pestä saunan ja suihkutilan illalla....pakko touhuta. Viikonlopulla jos sitten lähtisi matonpesu-puuhiin..yksin en uskalla lähteä ja viikonlopuksihan meille pohjoiseenkin luvattiin helteitä.
TarjaMamma
Meille syntyi poika 16.7. rv 37+3. Painoa pehmoposkella oli huimat 3630g ja 52cm pituutta. Iso olisi ollut, jos vielä lähemmäksi laskettua aikaa olis menny.
Sektio meni todella odotettua paremmin, ja kipujakin ollut vähiten mitä aikaisemmissa sektioissa.
Poju syö ja nukkuu ja kakkaa ja maitoa tulee runsaasti.
Mukavaa heinäkuun loppua! Nyt mekin aletaan vasta nauttia kesästä =)
Enpä narahtanu sokerikokeissa ainakaan paastoarvon puitteissa... :) Katotaan mitä pitkäsokeri sitten on..
Jotenkin omaa mieltä hämmentää tää tilanne kun tietää, et lähtö synnärille voi tulla mikä tahansa päivä. Ja et supistukset (siis ihan synnytykseen johtavat) voi alkaa ihan millä hetkellä tahansa. Jotenkin tuo synnytyksen läheisyys tuntuu toisinaan jopa vähän pelottavalta... Kyllähän sitä ois jo ihan valmis tästä mahasta luopumaan ja kohtaamaan tuon pikkuisen, mutta kuitenkin synnytys tuntuu pelottavalta, kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan. Esikko synty suunnitellulla sektiolla eli mä oon nyt ekaa kertaa lähdössä synnyttämään ihan "oikeesti". :) Lisäks vaikka on toinen tulossa, ni mä en voi sanoa koskaan hoitaneeni vastasyntynyttä. Esikko kun oli alkuun vauvateholla/vauvalassa, ni sairaanhoitajathan sitä enemmin hoiteli kun me...
Ajantaju tuntuu olevan myös täällä pikkasen hukassa. Mä oon kans vähän sitä mieltä, et viikonloppu alkaa ihan hetkenä minä hyvänsä.. No, eihän siihen enää oo kuin pari päivää.. ;)
Omaa aikaa kaipais aina vaan enemmin. Siis sellasta aikaa, et kukaan ei ois vaatimassa äidiltä palvelua vaan sais vaan olla ja möllöttää.. Mut tuommosen kolme vuotiaan kanssa sitä ei ihan hirveesti oo tarjolla :)
Nyt muihin hommiin... :) Tsemppiä kaikille!
Onnea Hermannalle! olipas lutuisia uutisia....ja suoraan sanoen helpotti mun mieltä kuulla vauvan koko....
Mä kävin tänään äippäpolilla ultrassa, ja iso jässikkä tuolla mahassa köllii, arvio oli tällä hetkellä huimat 3.7kg, kohdunsuu 1cm auki, kohdunkaulaa lähes 3cm jäljellä....lääkäri pääsi ärsyttämään kalvoja joten toivotaan että edes jonkinverran saisi suppareita aikaan ja tekisi töitä tuolla kohdunsuulla....
Seuraava käynti sitten ensi viikon perjantaille, silloin harkitaan sitten käynnistystä....
Oma vointi muuten hyvä, onhan nuo jalat turvonneet mutta eipä oikein muuta voi voinnista valittaa, yötkin mennyt hieman paremmin toivotaan että sama jatkuu vaikka nyt onkin aika helle, joten yöllä varmasti tukalat oltavat...
Mä lähden vesilasin kanssa tuonne varjoon istumaan ja palailen taas myöhemmin....
Mammeli 37+1
Tännehän oli tullutkin iloisia uutisia Paljon onnea Hermanna2 =)
Nyt pitää itsekkin lähteä pikku levolle =)
*hermanna2* :meniköhän oikein..onnittelut!olipas pienellä kokoa:D<3
*annalle* ja *Tarja-*mammalle* paaljon virtuaali haleja!!mä voisin luovuttaa vähän mun supistuksia ja jomotuksia mielellään...
eihän tuosta auringonotosta mitään tullu kun 4 wee pörräs kokoajan ympärillä pyytelemässä mehua ja millon mitäkin:Djoten jos yrittäisi huomenna uusiks kun kaveri ja sen muksu tulee seuraksi puistoon:)
Mä oon juossu koko päivän pissalla kokoajan...ja kokoajan on menkkamaista kipua..tiedä sitten enteileekö jotain...
En muista nyt kuka kyseli tuosta * toksemiasta* mutta minulle lääkäri sanoi juuri istukan kalkkeutumisen olevan sellanen asia johon ei periaatteessa itse voi vaikuttaa(ellei tupakoi) se kuulema aiheuttaa sen että "rappeutuu" nopeammin...ja että istukka toimii juuri sen tietyn ajan ja sitten sanoo itsensä irti..eikös ollu hyvin taas selitetty..tuntuu että pää lyö tyhjää kokoajan:Dja mulla nuo kohonneet napanuoran virtaukset vaikuttaa istukkaan kun istukka ei kerkiä suodattamaan kaikkea...
Mitä mieltä olette?Vauva on ollut tänään toosi hiljainen siis hiljasempi kun ennen...se liikkuu sen 12-20 tönäisyä,itseasiassa hipaisua tunnissa..kannattaiskohan varmistella asiaa viel kättäriltä...tuntuu jotenkin siltä että vauva ois "uninen" ja sitten on tuniin parin tauko,saattaa olla enemmänkin kun on ihan hiljaa...
*galluppia*:me saatiin ukon siskolta kaikki ,ainut mitä ostettu on yhdistelmät ja 4 ween vanhat vauva vaatteet viel tallessa...
nyt mentävä syömään kun hiukoo ja ottaa vaikka keksiä jossais masukin vireämmäksi:D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ea169aa8-58a9-11dd-b6d2-…!
Heippa kaikille! Minäkin ilmoittaudun mukaan vielä viime metreille. Olen kyllä taustaillut koko odotuksen ajan mutta jostain syystä en ole saanut rutistettua mitään tekstintynkää itsestäni.
Olen 32 vuotias ensiodottaja ja Hyvinkäälle olen menossa synnyttämään. La on 27.8. Odotus on tähän asti sujunut täysin vaivoitta joka ainakin minut ensiodottajana yllätti täysin! Ei edes sitä kuuluisaa pahoinvointia ollut... Tyytyväinen kai pitää olla. Sokerirasituksessa kyllä narahdin kun kaksi jälkimmäistä arvoa oli hieman koholla. Sen jälkeen olen hieman tarkkaillut syömisiäni ja pitänyt sen kolmen päivän ruokapäiväkirjan ja kotona mittaillut sokereita. Yksikään arvo ei ole ollut koholla.
Eilen käytiin ylimääräisessä ultrassa juuri noiden sokereiden takia ja vauvalla oli kaikki hyvin. Painoarviokin jäi alle keskikäyrän joten ei nyt ainakaan vielä mitään megavauvaa ole tulossa. Ehtiihän tuo toki vielä...
Kiitos muuten teille kaikille jotka olette jo pidemmän aikaa täällä kirjoitelleet. Tällainen "tietämätön" on saanut paljon uutta tietoa ja hermolepoa kun kaikennäköiset mielialanvaihtelut ym. taitavatkin olla ihan normaaleja ja kuulua ns. taudin kuvaan. Raskauden aikana oon kyllä löytänyt itsestäni mitä omituisempia piirteitä joita ei ennen ole ollut.
T: Sylinyytti rv tänään tasan 35
Eipä auttanu keksit:S
*Sylinyytti*:tervetuloa vain!!:Dhyvä että sokrut pysyny hallinnassa
kamala kun kaverit tänään soitellu ja pelotellu että lähtö on lähellä!!eivät siis pahalla tarkoita mutta rupee jännittämään kun 2 kaveria synnyttänyt ennenaikasena ja niillä oli samat oireet kun mulla!!!
jaahas jos sitä menis ottaa uunimakkarat pois uunista ja söis:D
Kävin tänään neuvolassa,missä ei mitään erikoista, kaikki ok. Sokeritkin ovat nyt olleet hyvät, olen niitä kyttäillyt, ettei vauva kasvaisi isoksi. Mihinkään tulokas ei ole kääntynyt, vaan jököttää edelleen istuallaan. Oma olo on koko lailla hyvä, mutta se hieman ärsyttää, koskapa jos haluaisi vauvelin syntyvän alakautta, pitäisi synnytyksen lähteä ajallaan ja itsekseen käyntiin. No, viikon päästä menen sinne äitipolille, missä tuumaillaan suunnitelmaa.
Rahanmenosta: mitään isompaa ei ole tarvinnut ostaa, suurin hankinta on ollut uudet matkarattaat, joihin meni vajaa sata euroa. Uudehko kaukalo on vielä hankinnassa, kaikkinensa rahan meno lienee parin sadan euron luokkaa, vähän alle. Paitsi jos ei lasketa toisen auton vaihtoa ja makuuhuoneen remonttia....
Täällä Savossa ei ole vielä ollut mikään hellepäivä, oli suorastaan kylmä rannalla lapsia uimakoulussa käyttäessä. Vaan jospa huomenna... Mansikat sain ostettua ja pakastettua, ei tarvitse niitä enää stressata. Vauvapyykin olen vihdoin aloittanut, nyt vain odotellaan makarin valmistumista, että tavarat saisi kaappiinkin.
Palaillaanpa taas lopummalla viikkoa.
Nyt tovi aikaa koneella...Aivan aluksi tervetuloa palstailemaan *Sylinyytti ja Manskuliini* :)
Ja *Hermannalle* suuret onnittelut isosta pojjasta :) Niin ne nämä Elotähkät jo valloittaa maailmaa.
*SF* kyselit tosta vauvan "hiljentymisestä" - kannattaa tehä kuiten niitä liikelaskentoja, mutta olen myös kuullut, että vauva "rauhottuu ja hiljenee" masussa hieman ennen syntymäänsä.
*Roosa* Jännä juttu, mutta multa ei oo kukaan kysynyt tai kommentoinut, että miten jaksat, ko tulee kolmas lapsi (meän uusioperheeseen neljäs). Tietenkin niitä seläntakana puhujia varmasti löytyy, mutta ei oo vaan pokkaa kysyä/mainita asiasta mulle suoraan, jos joku sellasta aattelee ;) Mie vain tahon vieläkin lisää lapsia meän taloon, ainakin sen yks tai kaks tai kolme...;) HiH!
Joku mainitti "ihanasta" anopistaan - voi hyvän tähen, miten jotkut ihmiset kehtaakin olla tollasia ja vieläpä nykyaikana. Mulle jos anoppini sanois tolleen, nii varmasti antaisin 110 %:sesti takasin. Jaksamista anopin kanssa ja suosittelen sanomaan takasin tai ainakin kertomaan teän omat mielipiteenne tälle anopille ja kertoa rakentavasti, että tää on teän elämää eikä siihen tartte ihan noin ilkeästi puuttua.
ON: Ahistaa ja puhalluttaa, muuten ei mitään uutta rintamalla ja eihän mulla silleen vielä mikään hätä oo, mutta tästä masusta voisin jo jakautua kaheksi. Närästääkin vielä!
Täällä helteet jyrää meikäläisen...huh!
*Hermanna2* Onnittelut pikku prinssin johdosta!! Niin niitä elotähkävauvoja alkaa pikkuhiljaa tupsahdella...=)
Ja uusille tervetuloa mukaan keskusteluihin!
Olipas kiva kun kaveri kävi kylässä. eipä oltukaan nähty yli puoleen vuoteen..Mulle on iskeny nyt hirveä "pitää ehtiä näkee vielä toi ja toi ja sit pitää ainakin viel toi ehtiä tekee ennen vauvan syntymää- vaihe". Mitä ihmettä? Ehtiihän niitä sittenkin nähä ja tehä kun vauva on maailmassa.=)
*SF* Mulle ainakin usein käy niin että kun oikein kyttäämällä kyttään vauvan liikkeitä niitä ei muka tunnu lainkaan. Ja hetken päästä kun asiaa ei ajattele alkaa iskua tulla. Mutta siis toki liikelaskentaa vaan...ja jos oikein häiritsee niin kannattaahan tota rimpauttaa äippäpolille niin saa ainakin mielenrauhan kun ammattilaisen kanssa juttelee..Onkohan tässä tekstissä taas mitään tolkkua..
Nyt heittäydyn sohvalle hetkeks ennen ruokaa...
Kun olen nyt, nii unohin vallan noi suht uudet Emmaljungan tuplat, jotka ollaan hankittu. Niihin meni rahaa 3000 kruunua eli todella edullisesti saatiin, ko mentiin "merta edemmäs kalaan" ;)
Ja nyt sitä kahavia!