Mitä mieltä miehestä joka ei ole koskaan mustasukkainen?
En siis ole ikinä huomannut mieheni olevan mustasukkainen, vaikka olen itse aina saanut paljon huomiota muilta miehiltä. Ei kuulemma oikein osaa olla mustasukkainen. Miten suhtautuisit tähän?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla mustasukkainen jos "saat huomiota muilta miehiltä"? Eri asia olisi jos sinä huomioisit hieman liikaa muita miehiä.
Tuo ketjun otsikko pitäisi tosiaan olla "Mitä mieltä miehestä joka ei ole koskaan mustasukkainen ilman syytä?". Ja tosiaan sellainen mies on aivan täyspäinen. Eri asia voisi olla se jos mies ei mitenkään reagoisi siihen jos hänen vaimonsa panisi toisia miehiä. Silloin voisi tuntua hämärältä.
Ei minunkaan mies ole mustasukkainen, enkä kyllä minäkään miehestäni. Mulla on myös 'rakastaja', eli siis suhde toiseen mieheen ja hänestä olen älyttömän mustasukkainen.
En ollut millään tavalla mustasukkainen vaimostani, koska luotin häneen.
Sitten selvisikin, että hän on valehdellut vuosia exästään ja yhteydenpidoista yms.
Kun vain kysyin asiasta niin kappas vaan, olin "sairaanmustasukkainen, pieni sieluinen ihminen ja pitäisi mennä terapiaan, koska sulla on ongelmia"
Sinne meni luottamus ja jäljelle jäi mustasukkaisuus. Kiitos 2002-2017
Vierailija kirjoitti:
En siis ole ikinä huomannut mieheni olevan mustasukkainen, vaikka olen itse aina saanut paljon huomiota muilta miehiltä. Ei kuulemma oikein osaa olla mustasukkainen. Miten suhtautuisit tähän?
Ei minun nykyinen mies ole mustasukkanen ollenkaan. Exä taas oli niin paha, että pelkäsin ja lopulta sain rohkeuden häipyä. Nykyisessä suhteessa alussa huomasin, että edelleen välttelin tiettyjä asioita, vaikka kyseessä oli täysin eri mies elämässäni. En esim lähtenyt kuntosalille illalla ja koko aika ilmotin asioista nykyiselle mihin menen ja millon tulen ja kun olin vaikka kaverin kanssa jossain, niin silti laitoin viestiä sieltä.
Tota jatku siihen asti, kun mieheni kysyi miksi sä muuten koko aika ilmottelet kaikesta sekunnin tarkkuudella ja kun olet jossain, niin laitat viestiä. Miksi et keskity siihen kaveriisi.. Kerroin miehelle minkälainen se mun edellinen elämä oli. Mies sanoi , että joo mäen ole sellanen, mutta mä olen sellanen että se on tasan kerrasta poikki ja siinä on turha olla polvillaan itkemässä anteeksiantoa, koska sitä ei tule. Teet ja meet kunhan ymmärrät rajat mikä kuuluu suhteeseen ja ei kuulu. Se helpotti ja osaan nauttia ja arvostan miestäni paljon. Ei tarvitse pelätä mitään ja olen luottamuksen arvoinen tietenkin.
Miehet eivät ole mustasukkaisia irtosuhteissa, vain parisuhteissa. Mies joka ei ole millään tapaa mustasukkainen, missään olosuhteissa, ei ole yhteen naiseen sitoutuvaa tyyppiä.
Tasapainoiselta parisuhteelta kuulostaa
Miehet eivät ole musta-sukkaisia irto-suhteissa, vain parisuhteissa. Mies joka ei ole millään tapaa musta-sukkainen, missään olosuhteissa, ei ole yhteen naiseen sitoutuvaa tyyppiä.
(tämäkään viesti ei mennyt läpi ilman väliviivoja)
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole mustasukkaisia irtosuhteissa, vain parisuhteissa. Mies joka ei ole millään tapaa mustasukkainen, missään olosuhteissa, ei ole yhteen naiseen sitoutuvaa tyyppiä.
Tämä. Tässä kohtaa on hyvä tiedostaa, että et merkitse miehelle yhtään mitään. Kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, ihmisellä voi ja saakin olla kaikenlaisia tuntemuksia, mutta ei ole tervettä jos ne tuntemukset aiheuttaa äärimmäistä käytöstä. Tällä logiikalla, minun mies kyselemässä mihin menen, ketä siellä on ja kerran kymmeneen vuoteen naurahtaminen että on mustis on ihan tervettä.
Puolison kyttääminen, siihen liittyvä ärtyminen ja muut mustasukkaisuuden ilmenemismuodot Ei ole terveitä.
Tunnen tuollaisia miehiä. He kaikki elävät avoimissa suhteissa, eivät vain ole kertoneet siitä vaimoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuollaisia miehiä. He kaikki elävät avoimissa suhteissa, eivät vain ole kertoneet siitä vaimoilleen.
Kyllä. Nämä avoimissa suhteissa elävät, mutta vaimoilleen siitä informoimattomat yksilöt ovat ysinsaastetta - ja tosiaan eivät ole mustasukkaisia.
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, ihmisellä voi ja saakin olla kaikenlaisia tuntemuksia, mutta ei ole tervettä jos ne tuntemukset aiheuttaa äärimmäistä käytöstä. Tällä logiikalla, minun mies kyselemässä mihin menen, ketä siellä on ja kerran kymmeneen vuoteen naurahtaminen että on mustis on ihan tervettä.
Puolison kyttääminen, siihen liittyvä ärtyminen ja muut mustasukkaisuuden ilmenemismuodot Ei ole terveitä.
Mustasukkaisuus (erityisesti miesten) on universaali ilmiö parisuhteissa, ei sellainen mies ole normaali, joka ei tunne mustasukkaisuutta millään tapaa. Edellisen huomion lisäksi on tietenkin mahdollista myös, että ap:n mies on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus (erityisesti miesten) on universaali ilmiö parisuhteissa, ei sellainen mies ole normaali, joka ei tunne mustasukkaisuutta millään tapaa. Edellisen huomion lisäksi on tietenkin mahdollista myös, että ap:n mies on psykopaatti.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on merkki että mies pettää sua, koska kiinnostus on toisaalla.
Päinvastoin. Rehelliset eivät edes mieti pettämistä. Mustasukkaiset pettävät aina itse ja siksi "osaavat" epäillä toistakin tuosta.
Tämä on totta! Kaikki hullunlailla mustasukkaiset öykkärit ovat juuri niitä, jotka itse pettää tai voivat mahdollisesti pettää sopivan tilanteen tultua ja ajattelee samaa myös kumppanistaan, jonka kuvittelee omistavansa. Mustasukkaisuus on oire siitä, että kuvittelee toisen voivan tehdä jotain sellaista, jota itse tekee/tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se teiltä jotenkin pois jos muilla on hyvä, turvallinen ja tasapainoinen parisuhde?
”Joka ei ole mustasukkainen, ei rakasta”, ajattelee moni. Aiheesta on kirjoitettu paljon ja se puhuttaa ihmissuhdekuvioita miettiviä, teatterin, elokuvan, laulun ja taiteen tekijöitä. Tästä huolimatta aihetta on tutkittu tieteellisesti hyvin vähän. Mustasukkaisuutta tunteena hävetään ja henkilökohtaisesti sitä on vaikea käsitellä. Sen primitiivisyyden vuoksi sitä ei myöskään kukaan saisi tunnustaa potevansa. On kuitenkin hyvä tietää, että mustasukkaisuus on normaali ja inhimillinen tunne.
Mustasukkaisuuden kokeminen on hyvin yksilöllinen asia. Toiset ovat kaikissa tunteen ilmaisuissaan intensiivisempiä ja toiset taas laimeampia temperamenttinsa mukaan. Mustasukkaisuudesta puhuttaessa voidaan erottaa niin sanottu normaali ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Ero on siinä, miten hallitsemattomasti mustasukkaisuutta ilmaistaan ja minkälaisia muotoja se saa. Myös se, miten suhteettoman voimakas tunne on suhteessa tapahtuneeseen, vaikuttaa erotteluun.
On siis normaalia ja tilanteeseen sopivaa tuntea mustasukkaisuutta silloin, kun puoliso flirttailee avoimesti tai on uskoton. Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta on kyse silloin, kun toisen käyttäytyminen ei ole missään suhteessa siihen, miten toinen sen kokee. Tyypillistä tällöin on aiheeton syyttely. Asianomainen ei myöskään ota vastuuta omasta tunteestaan tai koe syyllisyyttä kohtuuttomasta käyttäytymisestään."
Mun mies ei ollut. Otin sen merkkinä siitä, ettei hän rakastanut minua, ja se on ihan totta. Ei rakastanut. Oli ehkä sitoutunut sun muuta paskaa, mutta en mä hänelle ollut se rakas. JOKAINEN on omasta rakkaastaan mustasukkainen, edes vähän.
Esim. mun mies ei ollut silloinkaan mustasukkainen, kun mä rakastuin erääseen vanhaan ihastukseeni tavattuani hänet vuosien jälkeen uudelleen. Kävin sen miehen kanssa kahvilla parikin kertaa ja puhuin hänestä miehelleni koko ajan. Sanoin myös, että jos se mies haluaisi olla kanssani, meille tulisi varmaan sitten ero. Mies oli vaan ihan että joo joo. Ei ollut tervettä minusta.
Ei tullut suhdetta eikä eroakaan samantien, mies olis vain jatkanut yhteistä elämää edelleen. Tällainenko muka normaalia?
Vaimon kanssa puhuttiin, että kyllähän ihminen vähän niinkun pakostikin himoitsee viehättäviä vastakkaisen sukupuolen edustajia, vaikkei "saa" kun on jo kumppani.
Mut ihan normaalia se on, pitää vaan ittesä erossa niistä houkutuksista, jos niin on sovittu, ettei toisten kanssa touhuta. ;)
Me ihan vapaasti aina huudellaan toisillemme kuinka "sexyy!!" Joku tyyppi jossain on ja nauretaan sit. :D
Ja PS
Psykopaatit ovat erittäin narsistisia. Narsistinen ihminen kokee että toinen ihminen/puoliso on hänen omaisuuttaan tai itsensä jatke. He ovat usein juuri näitä jotka ovat sairaalloisen mustasukkaisia.
Hyvä mies, joka luottaa sinuun täysin.
Päinvastoin. Rehelliset eivät edes mieti pettämistä. Mustasukkaiset pettävät aina itse ja siksi "osaavat" epäillä toistakin tuosta.