Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko Matti Nykänen voitu pelastaa?

Vierailija
06.02.2019 |

Valitteli huonoa oloa pyykätessään. Jos olisi silloin heti viety lääkäriin, olisiko nyt elossa?

Kommentit (520)

Vierailija
141/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaasti lainaten vaimon kertoma tänää Ilta-Sanomissa. Matti vei petivaatteet kylppäriin sanoen, nämä pitäisi pestä.

( Matti hoiti yleensä itse kaikki kotihommat tietääkseni)

Vaimo oli mennyt myöhemmin pesuhuoneeseen, jossa Matti oli istunut kalpeana ja hän oli todennut : kuolleena. Oli huutanut pojalleen,: tuu tänne Matti on kuollut.

En kyllä itse menisi toteamaan moista. Eikö se ole lääkärin asia. Kuoleman toteaminen.

Et luultavasti ole koskaan löytänyt läheistäsi kuolleena tai elvytyskunnossa. Kyllä se ensimmäinen ajatus nimenomaan on että nyt se on kuollut, siitäkin huolimatta että seuraavassa hetkessä soittaa häkeen ja aloittaa elvyttämisen. 

Vierailija
142/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki lääkärinajat tälle päivälle on jaettu. Seuraava vapaa olisi tuossa kolmen viikon päästä. Laitetaanko siihen?

Jos on sydäninfarktin oireita, niin pääsee hoitoon.

Eikä pääse. Appi meni sairaalaan sydänoireiden takia. Lääkärin mukaan ei mitään huolestuttavaa. Tutkimuksiin korkeintaan puolen vuoden päästä, jos vielä tarve. Muutaman päivän päästä appi kuoli massiiviseen sydänkohtaukseen.

Oon päässyt tutkimuksiin koska suvussa muutama kuollut sydänkohtaukseen.

Niin, sinä pääsit, appeni ei. Täysin sattumanvaraista, kuka pääsee.

En olisi tyytynyt ei vastaukseen. Vähän valehtelin että pieniä kipuja välillä tuntunut.

Juu. Syyllistä nyt sitten uhrit ihan kympillä.

Olet just sitä ihmistyyppiä joka joutaisi kuolla ekana.

Ohis. Aina tällaisten kommenttien kohdalla mietin, että kunpa Sanomalla olisi yhtä paljon munaa kuin DM:llä, ja kertoisivat, minkä niminen ja näköinen reppana siellä huutelee tuomioita toisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki lääkärinajat tälle päivälle on jaettu. Seuraava vapaa olisi tuossa kolmen viikon päästä. Laitetaanko siihen?

Eikä pääse. Appi meni sairaalaan sydänoireiden takia. Lääkärin mukaan ei mitään huolestuttavaa. Tutkimuksiin korkeintaan puolen vuoden päästä, jos vielä tarve. Muutaman päivän päästä appi kuoli massiiviseen sydänkohtaukseen.

Mun eno kuoli sairaalan päivystykseen, kun edellisellä viikolla hänet käännytettiin sieltä kynnykseltä pois "närästyksen" takia. Ja on sydänvikainen suku.

Hoito voi muuten jäädä saamatta myös siksi, että hoitajat leikkii lääkäreitä, eikä sinne lääkäriin ikinä edes pääse.

Aina oon päässyt lääkäriin.

Vierailija
144/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaasti lainaten vaimon kertoma tänää Ilta-Sanomissa. Matti vei petivaatteet kylppäriin sanoen, nämä pitäisi pestä.

( Matti hoiti yleensä itse kaikki kotihommat tietääkseni)

Vaimo oli mennyt myöhemmin pesuhuoneeseen, jossa Matti oli istunut kalpeana ja hän oli todennut : kuolleena. Oli huutanut pojalleen,: tuu tänne Matti on kuollut.

En kyllä itse menisi toteamaan moista. Eikö se ole lääkärin asia. Kuoleman toteaminen.

Et luultavasti ole koskaan löytänyt läheistäsi kuolleena tai elvytyskunnossa. Kyllä se ensimmäinen ajatus nimenomaan on että nyt se on kuollut, siitäkin huolimatta että seuraavassa hetkessä soittaa häkeen ja aloittaa elvyttämisen. 

Juuri näin, ei edes ole tietoa minkä ajan perästä vaimo meni perästä katsomaan, mutta jos sydämenpysähdys on tapahtunut jo minuutteja sitten tai jopa vieläkin aiemmin (ehkä vaimo meni vasta vartin päästä katsomaan), niin kyllä se se henkilö jo ihan kuolleelta näyttää, joten ensimmäinen ajatus on varmasti kuolema vaikka siten yrittäisikin elvyttää.

Vierailija
145/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi tyytynyt ei vastaukseen. Vähän valehtelin että pieniä kipuja välillä tuntunut.

Kerroin mitä minulle kävi. Anteeksi jos joku syyllistyi. En meinaa aivan heti kuolla jos kuolo tulee niin se on sitten menoa.

Vierailija
146/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eno kuoli sairaalan päivystykseen, kun edellisellä viikolla hänet käännytettiin sieltä kynnykseltä pois "närästyksen" takia. Ja on sydänvikainen suku.

Hoito voi muuten jäädä saamatta myös siksi, että hoitajat leikkii lääkäreitä, eikä sinne lääkäriin ikinä edes pääse.

3 leikkausta mutta ei hengenvaarallisia.

Vierailija
147/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan nyt kuolinsyytä, kunnes lehdet sen meille kertovat.

Joka tapauksessa Matin päivät tulivat täyteen ja paljonhan Matti ehtikin elämänsä aikana touhuta, vaikka olisihan sitä suonut vielä elonpäiviä hänelle, kun eipä tuota ikää kertynyt mittariinsa kuin 55 vuotta. 

Mutta kun ei ole meidän päätettävissä, milloin on elämämme "näyttämöltä" poistuttava.

Turhaa se on jossittelukaan enää, vaikka ihminenhän tuppaa aina sitäkin tekemään, että jos ja kun Matti olisi mennyt jo Helsingin keikkansa jälkeen päivystykseen jne., mutta näin kävi, ja tuollehan ei nyt minkään enää voi.  Ehkäpä Matti ajatteli, että hänellä olisi vain jokin kulkeva vatsatauti, noro-viruksen aiheuttama kuraoksutauti, ja ei niin hätäillyt mennä lääkäriin, koska oli viikonloppu, ja Joutsenokin semmonen tuppukylä, että ei terveyskeskuspäivystys aivan samalla paikkakunnalla, ehkä jossain Lappeenrannassa tai Imatralla viikonloppupäivystykset, niin yksityinen kuin julkinenkin.  Eli Matti ehkäpä ajatteli varttua maanantaita, jos vielä oireet olisivat jatkuneet, niin sitten olisi hakeutunut lääkärin pakeille.

Vierailija
148/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 leikkausta mutta ei hengenvaarallisia.

Pitkitin vielä viimeistä leikkausta niin lääkäri laittoi tekstiviestin että en oke käynyt röntgenissä ja laittoi että laittaa lähetteen kirurgille.

Vierailija
149/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossittelu ja märehtiminen on niin turhaa - ja tässä tapauksessa varsinkin. Antakaa jo olla!

Vierailija
150/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa itseään Mattia :

Vierailija
151/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hali sinulle onpas ikävä uutinen tuo :(! Otan osaa.

Vierailija
152/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin itseäni että mulle ei olisi käynyt ei koska suvussa sydäntautia. En oo enään nuori. Kolestroli tarkkailun alla.

Vierailija
153/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kertoma kylmät jalat / suonenveto /kipu viittaa siihen että sydän veteli jo viimeisiään, silloin periferinen verenkierto sulkeutuu ja keho yrittää pelastaa itseään keskittämällä verenkiertoa tärkeimpiin elimiin. Tämä etenkin jos/kun lisänä se, että on kuivahtanut krapulan/vatsataudin vuoksi.

KYLMÄT JALAT!

Voi herranjestas. Onko mielestäsi jokainen kylmistä jaloista kärsivä...

Ei tarvitse pelätä kylmiä jalkoja, mutta tässä tapauksessa ne olivat todennäköisesti oire sydämen toiminnan merkittävästä heikkenemisestä. Periferia sulkeutuu.

T. entinen sydänvalvonnan ja tehon sh, joka on nähnyt ja elvyttänyt lukuisia akuutissa sydäninfarktissa sairaalaan saapuneita potilaita

Diabeetikolla on heikentynyt verenkierto raajoissa muutenkin.

Vierailija
154/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkaistussa seiskassa Pia kertoo , miten Matti oli koko lauantain huonovointinen ja kun diabetes vielä suht tuore asia, ei tuossa voi jäädä vain kotiin lepäilemään. Sunnuntaina Matti oli yrittänyt vielä tehdä jotain kotitöitä, mikä vaan pahensi ehkä jo alkavaa sydämen pettämistä. Emme tiedä miten paljon Matti olisi saanut lisäaikaa, mutta olen vahvasti sitä mieltä että Pian olisi pitänyt viedä Matti sunnuntaina tarkastukseen , sydänfilmiin niin ehkäpä Matti olisi saanut vielä elää. Minun tietääkseni Pia on lähihoitaja koulutukseltaan, varmasti tajunnut tilanteen vakavuuden. Se on sitten eri asia, millä mielellä Matti on ollut, onko vastustanut hoitoon lähtöä.? Tuo katolta putoaminen aiemmin ja rintalastan satuttaminen olisi jo ollut syy käydä tarkistuttamassa, että asiat on kunnossa. Ainakaan seiskan haastattelussa ( en siis lukenut koko artikkelia) niin Matti ei käynyt koko viikonlopun aikana hospitaalissa. Vielä viimeisillä voimillaan maanantain vastaisena yönä Matti halusi , että petivaatteet pitää pestä ja näitä kantaessaan pesuhuoneeseen jäi sille tielle. Rauha sielullesi ja levollista matkaa sinne jonnekin Matti <3

Vierailija
155/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa istuminen noin pitkän matkan on ollut iso rasitus elimistölle tuon keikan jälkeen. Kuinka pitkä matka on Hesasta Joutsenoon? Ja kuin monta tuntia siinä istuu?

Välimatka suunnilleen 250 km paikasta riippuen, mutta kai sen ajaminen tässä kelissä yli 3 tuntia vie. Nykäsen oli tarkoitus yöpyä tuttavansa luona Helsingissä, oli kai sinne mennyt, mutta poistunut oletettua aiemmin, koska ei enää ollut paikalla muualla yöpyneen tuttavansa saapuessa paikalle. Oletettavasti yksinään oli ajellut. Ja onpa muuten ihme, että noin sairaana oli pystynyt vielä auton rattiin.

Vierailija
156/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Aina tällaisten kommenttien kohdalla mietin, että kunpa Sanomalla olisi yhtä paljon munaa kuin DM:llä, ja kertoisivat, minkä niminen ja näköinen reppana siellä huutelee tuomioita toisille.

Mikä DM?

Vierailija
157/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pääse. Appi meni sairaalaan sydänoireiden takia. Lääkärin mukaan ei m1itään huolestuttavaa. Tutkimuksiin korkeintaan puolen vuoden päästä, jos vielä tarve. Muutaman päivän päästä appi kuoli massiiviseen sydänkohtaukseen.

Kerroin mitä minulle kävi. Anteeksi jos joku syyllistyi. En meinaa aivan heti kuolla jos kuolo tulee niin se on sitten menoa.

Sinä väitit että on uhrin syy jos ei saa hoitoa. Kusipää. Ihmissaastaa.

Minä en kirjoittanut ylläolevaa.

Vierailija
158/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää Sampo Terholta?

Se ainakin koittaa pelastaa ittensä Matin kuolemalla ratsastaen...

Vierailija
159/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pääse. Appi meni sairaalaan sydänoireiden takia. Lääkärin mukaan ei m1itään huolestuttavaa. Tutkimuksiin korkeintaan puolen vuoden päästä, jos vielä tarve. Muutaman päivän päästä appi kuoli massiiviseen sydänkohtaukseen.

Sinä väitit että on uhrin syy jos ei saa hoitoa. Kusipää. Ihmissaastaa.

Minä en kirjoittanut ylläolevaa.

Pääsin EKG. 2 x. Ei sen tarkempia tutkimuksia koska tuntuu siltä että sydän ok. En edes tiedä mitä ne tarkemmat tutkimukset on.

Vierailija
160/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi kyllä saapui nopeasti. Jos Matti olisi nyt pelastunut niin kuolema olisi silti tullut pian. Alkoholismi ja hoitamaton diabetes on tappava yhdistelmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi