Olisiko Matti Nykänen voitu pelastaa?
Valitteli huonoa oloa pyykätessään. Jos olisi silloin heti viety lääkäriin, olisiko nyt elossa?
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo seiskan kuvaus tapahtumista kyllä kuulosti siltä, että alkoholilla oli osuutta asiaan. Hänenhän kerrottiin olleen kännissä tuolla keikallakin.[/quote
Missä tuossa jutussa sanotaan Matin olleen kännissä? Miten niitä riviä pitäisi oikein lukea, että kuulostaisi känniltä?
Aiemmin on mainittu matin olleen kännissä viimeisellä keikallaan. Silminnäkijät kertoneet. Mahtoikohan matti edes tehdä laulukeikkoja selvinpäin? Eihän hän ollut mikään luontainen show-mies ja ujokin oli ilmeisesti. Ja tietysti myös alkoholisti.
Vaimo ei tuntunut pitävän oksentelevaa mattia minään uutena näkynä. Mistä voisi johtua? Miksi ihmisillä on tarve selitellä asiaa niin, ettei matin kuolema olisi johtunut alkoholista, vaikka alkoholilla oli tavalla tai toisella varmasti noin 90 %:n todennäköisyydellä yhteys kuolemaan, oli spesifi kuolinsyy sitten mikä olikin? Alkoholismi on suomessa laaja ongelma ja todellinen sairaus, ketä se palvelee, jos aihetta hyssytellään? Miksi olisi sen kunniakkaampaa kuolla vaikka diabetekseen kuin alkoholiin? Sairaus kuin sairaus. .Hänen kuolemansa kun ei vain viittaa alkoholiin tai diabetekseen, niin nopea se on ollut ja hän on vielä omin jaloin kävellyt kylpyhuoneeseen.
Itse veikkaan sydänkohtausta. Olen ollut paikalla kun ihminen kuoli äkilliseen sydänkohtaukseen. Mitään oireita ei ollut sitä ennen. Pari minuuttia ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se Kirkakin lähti. Lääkärissä juossut ja siellä naurettu hänelle.
Kirka näytti todella sairaalta viimeiseksi jääneessä maikkarin aamuteeveen ohjelmassa. Oli turvonneen näköinen ja etenkin rintakehästään.
Niinpä. Harmaa, turvonnut ja kivuliaan näköinen. Mutta lääkärien mielestä ei mitään ongelmaa.
Matti Nykänen oli järjestyksen ihminen. Ja siisti.
Vei roskapussitkin puolitäysinä roskiin etteivät ala haisemaan.
En minä ainakaan huomaa Matin viimeisestä kuvasta mitään outoa, mutta parin viikon sisään oli juttua Matin lapsenlapsista joita ei saa nähdä ja siinä yhteydessä oli tämä kuva
https://is.mediadelivery.fi/img/658/281c238cdf3445a8be441f7905daf8ec.jpg
josta ajattelin että nyt näyttää Nykänen tosi vanhalta ja raihnaiselta, suorastaan vanhukselta. Oli kuitenkin vasta 55. Mielestäni vähintään 10 jollei 15 vuotta ikäistään vanhemman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo seiskan kuvaus tapahtumista kyllä kuulosti siltä, että alkoholilla oli osuutta asiaan. Hänenhän kerrottiin olleen kännissä tuolla keikallakin.
Tuo "keikalla kännissä" perustuu erään naisen havaintoon, kun Matti oli unohtanut laulun sanoja ja muuttanut niitä.
Voisin väittää, noin tapahtuvan jokaiselle artistille, sanat vain unohtuvat ja on keksittävä uudet, jotta päästään esityksessä eteenpäin. Mutta se ei vielä tarkoita, että olisi humalassa.
Ja kyllä lehtitietojen mukaan Matti ajoi itse autoa Helsingistä Joutsenoon lauantain vastaisena yönä. Hänhän oli vain piipahtanut ystävänsä kotona keikan jälkeen, jossa ketään ei ollut kotona.
No sitten Matin laulu kuulosti selvänäkin känniseltä, siltä se tuolla taltioinnilla kuulostaa että vettä vahvempaa on nautittu. eräs nainen oli ottanut viimeisen kuvan yhdessä Matin kanssa. Nykänen on punakka ja kännisen oloinen, kuva on otettu kun Nykänen oli vetämässä olutta keikan jälkeen. Useat tahot sanoneet että ei ollut hyväkuntoisen oloinen. Tuskinpa on sinä yönä kotiin ajellut, ne tiedot on ristiriitaisia. Käsittääkseni kotiutui lauantaina johonkin aikaan mutta tuskin vielä aamulla.
Pian mukaan kotiutui varhain lauantaiaamuna.
Matti oli välinpitämätön diabeteksen suhteen. " Juon kun siltä tuntuu." Ei ymmärtänyt asian vakavuutta. Kuolinsyy varmistuu patologilta. Veikkaan sokerirasv a-aineenvaihdunnan sekasotkua, alkoholia ja sydänkohtausta. Ei.o l lut Matti kunnossa, oli ex-urheilija, siitä ei sydän välitä.
Saapa nähdä, saadaanko tietää virallista kuolinsyystä, mutta en ihmettelis, jos omaiset päättäis pitää tän tiedon vaan itsellään. Viimeaikaiset kuvat kyllä puhuvat puolestaan esim. tuo viimeinen lauluvideo, ei näytä mitenkään hyvinvoivalta. Täältä ei lähtenyt terve mies🖤, minulle riittänee tuo tieto.
Haloo: viime vuoden lopulla löydetty diabetes, johon sai vaikka mitä lääkitystä! Jalkojen kivut yms. viittaavat vahvasti kolesterolilääkkeen aiheuttamiin kipuihin ja niihin Matti myös kuoli saadessaan aivoverenvuodon.
Olisi kävellyt Hgissä yksityisvastaanotolle viimeistään. Joutsenossa tilattu ambulenssi kun putos katolta.
Ovela juttu: täältä poistuu kaikki lää-ki-tyk-seen viittaavat aiheet kuol-e-man aiheuttajana ... sensuuri toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitteli huonoa oloa pyykätessään. Jos olisi silloin heti viety lääkäriin, olisiko nyt elossa?
Viety? Aikuisen ihmisen pitää itse tietää milloin menee lääkäriin.
Mutta luultavasti olisi elossa, jos olisi hakeutunut hoitoon havaittuaan oireet.
Matti pysyi tyylilleen uskollisena loppuun asti.
Matin entinen valmetajahan kertoi Matin soittaneen hänelle muutama viikko aikausemmin kertoneen käyneen useampaan kertaan lääkärissä vatsavaivojen takia ja vatsa ja veriarvot oli ok. Mitään ei löytynyt.
Sydänvaivat voi säteillä myös vatsaan, eikä niitä voi nähdä veriarvoissa tai vatsan tutkimuksissa.
itse oon pyytänyt kahdesti sydäntutkimuksen koska suvussa sydäntautia. Kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ovela juttu: täältä poistuu kaikki lää-ki-tyk-seen viittaavat aiheet kuol-e-man aiheuttajana ... sensuuri toimii.
Korjaus: ne tulevatkin viiveellä takaisin.
Ei olisi.
Nämä tilanteet tulevat niin nopeasti, että jälkiviisastelu on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Viety? Miksi hän ei olisi kyennyt itse hakeutumaan lääkäriin jos hänestä pyykätessä siltä tuntui että nyt olisi parempi mennä lääkäriin kuin pyykätä?
Monesti miehet vähättelee mitä nyt tässä lääkäriä tarvitaan. Itse ousin soittanut ambulanssin.
Vierailija kirjoitti:
Matti Nykänen oli järjestyksen ihminen. Ja siisti.
Vei roskapussitkin puolitäysinä roskiin etteivät ala haisemaan.
Ja pesi valkoisen autonsa jokaisen käytön jälkeen, jopa 2-3 kertaa päivässä. Siisti mies.
Jokaiselle meille on määrätty jo syntymästä asti elonpäivien määrä, turhaa jossittelua.
Matin kuolema ja nämä keskustelut saa miettimään omaa isääni, jolla on myös diabetes, verenpainetauti ja hän on rappioalkoholisti. Että mitenkähän pitkään elää. Haluaisin nähdä hänet vielä, mutta tuntuu vaikealta, kun en soittanut jouluna, en uutena vuotena enkä muutenkaan ole pitänyt yhteyttä. Eikä kyllä hänkään, mistä syystä osittain en ole pitänyt yhteyksiä.
Olen odottanut isäni kuolemaa jo vuosia, koska juominen on ollut aivan holtitonta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Pia-Nykanen-kertoo-kaiken-Matti-Nykasen-v…
Aika pitkään vaimo katseli huonokuntoista miestä joka ei jaksanut edes vessaan nousta vaan piti ämpäri tuoda vuoteen viereen.
Krapulaoireet on varmaankin ihan samanlaisia?
Kirka näytti todella sairaalta viimeiseksi jääneessä maikkarin aamuteeveen ohjelmassa. Oli turvonneen näköinen ja etenkin rintakehästään.