Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virallinen suositus: rasvaton maito! Maistuuko sinulle?

Vierailija
06.02.2019 |

Virallisen suosituksen mukaan tulisi juoda rasvatonta maitoa. Juotteko sitä?

Mulla tulee naama täyteen finnejä rasvattomasta maidosta. Hormooninyppyjä jo 2 lasista rasvatonta maitoa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä juon, rasvatonta maitoa käytän kyllä ruoanlaitossa.

Saako rasvattomasta maidosta esim hyvää riisipuuroa? Vai palaako pohjaan herkemmin kuin kevytmaidolla?

Vierailija
42/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan maitoa, koska tekee kasvojen ihosta epäpuhtaan ja saan näppyjä. Ja tuntuu kuin koko kroppa keräisi nestettä--> turvonnut olo kauttaaltaan

Enkä kyllä muutenkaan välitä maitotuotteista. Esim. jogurtilla, rahkalla ym. sama vaikutus kuin maidolla.

Syön päivässä kaksi ruislepää joiden päälle tosin laitan Oivariiniä.

Perunamuusiin käytän perunoiden omaa keitinlientä, puuron teen veteen ja ruokakerman olen korvannut kaurapohjaisella.

Parempi olo ilman maitoa ja muita maitotuotteita. Vesi on paras juoma!

Nämä sun ongelmasi johtuvat siitä, että olet vanha. Meillä nuoremmilla ei ole mitään ongelmia.

:D En ole vanha. Maitouskovaiset eivät vaan voi käsittää, että joku ei pidä maidosta tai se ei muuten vaan sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maitoa käytän vain kahvissa ja se on kevytmaitoa tai punaista. Lapsi juo kevytmaitoa ruoan kanssa. Rasvatonta maitoa en muista edes ostaneeni vuosiin, ihan sama mikä joku virallinen suositus on.

Vierailija
44/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon vaan punasta maitoa, ihanan täyteläinen maku! Juon monesti janoonki sitä. Ai piru että se on kyllä hyvää!

Vierailija
45/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito maistuu paskalle. Jos olisi pakko juoda, niin rasvatonta. Rasvainen tekee siitä tunkkaisen makuista.

Vierailija
46/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tosiaan. Juon maitoa lähinnä vaan kahvissa ja en halua pilata kahviani sillä litkulla

Minä käytän kahvin kanssa kevytkermaa ja kurria juon kerran päivässä noin puoli litraa eli pari lasillista lämpimän aterian yhteydessä. Jos syön muroja, niin käytän niiden kanssa myös kurria.

Vierailija
47/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviin ei rasvaton sovi, parasta on punainen maito aamukahvissa, joka on Todella luksusta. Janojuomana rasvaton menee.

Sininen on tietysti parasta arkena. Näissä asioissa en ajattele terveyttä. Kahvin maussa en tingi.

Miksi pilaat kahvin maidolla?

Vierailija
48/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaista maitoa menee nykyään 0.5 - 1l päivässä. 32v 178cm 84kg salilla käyvä mies. Aloitin tänä vuonna punaisen juomisen ja jätin kevytmaidon, on niin paljon parempaa. Puolassa, Tsekissä, Japanissa ja monissa muissa maissa "normaali" maito on samanrasvaista kuin suomalainen punainen tai hiukan rasvaisempaa. En ole nähnyt missään muualla tuota rasvattoman tuputusta, ehkä jenkeissä?

En ole huomannut minkäänlaista eroa kehossani sen jälkeen kun punaiseen vaihdoin tänä vuonna.

Maitovasikka :D

Vierailija
49/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä juon, rasvatonta maitoa käytän kyllä ruoanlaitossa.

Saako rasvattomasta maidosta esim hyvää riisipuuroa? Vai palaako pohjaan herkemmin kuin kevytmaidolla?

Riisipuuro kannattaa tehdä Valion Kiehu maitojuomasta, jota on erittäin vaikea polttaa pohjaan.

https://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-kiehu-maitojuoma/

Kurri on hyvä ruokajuoma.

Vierailija
50/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko maitorasvan haitallisuuteen. On olemassa laadukkaita tutkimuksia, joiden mukaan hiilihydraatit ovat suurempi riski kuin tyydyttynyt rasva. Enkä varsinaisesti juo maitoa, vaan lisään sitä kahviin. Mutta vaikka maitorasva olisikin haitallista, niin silti en ymmärtäisi rasvattoman maidon käyttöä, koska 1) se maistuu pahalta 2) kevytmaito sisältää varsin vähän rasvaa. Pelkääkö joku todella että saa sydäninfarktin koska käyttää kevytmaitoa?

Vierailija
51/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa. Ja mä lopetin maidon juomisen. Turha juoma.

Lopetan enemmin oluen ja viinan juonti.

Vierailija
52/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhoitaja, mutta en koskisi tikullakaan rasvattomaan maitoon tai keiju/flora keinotekoisiin levitteisiin, joita minun pitäisi ihmisille suositella.... olen siis varmaan huono terkkari. Toki puhun kasvisten, marjojen ja hedelmien, täysjyväviljojen ja kalsiumin saannin turvaamisen puolesta. Mutta en maidon. Jos on pakko juoda maitoa, niin kevyt.

Onko sulla useinkin tapana alleviivata ammatin tuomaa auktoriteettiä kun kerrot mielipiteitäsi, et tutkimukseen pohjaava suosituksia?

Vierailija
53/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi juoda edes maitoa? Suomalainen typerä  tapa. Ei kiitos. 

Vierailija
54/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sairauksia suomalaisilla on enemmän kuin muilla? Sydän- ja verisuonisairauksia ja diapetesta.

Mikä erkoinen ruokailutapa suomalaisilla on. Moni juo maitoa ruokajuomana.

Vierailija
55/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kevyt maitoa. Rasvaa saa olla, jotta maku on parempi.

Vierailija
56/77 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta ehdottomasti jos ruuan kanssa joisin. Kahviin myös. Ruuanlaitossa punasta tai sinistä.

Vierailija
57/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan maitoa, koska tekee kasvojen ihosta epäpuhtaan ja saan näppyjä. Ja tuntuu kuin koko kroppa keräisi nestettä--> turvonnut olo kauttaaltaan

Enkä kyllä muutenkaan välitä maitotuotteista. Esim. jogurtilla, rahkalla ym. sama vaikutus kuin maidolla.

Syön päivässä kaksi ruislepää joiden päälle tosin laitan Oivariiniä.

Perunamuusiin käytän perunoiden omaa keitinlientä, puuron teen veteen ja ruokakerman olen korvannut kaurapohjaisella.

Parempi olo ilman maitoa ja muita maitotuotteita. Vesi on paras juoma!

Nämä sun ongelmasi johtuvat siitä, että olet vanha. Meillä nuoremmilla ei ole mitään ongelmia.

:D En ole vanha. Maitouskovaiset eivät vaan voi käsittää, että joku ei pidä maidosta tai se ei muuten vaan sovi.

Ei se ole mitään uskovaisuutta, jos maito on yksi osa ihmisen ruokavaliota. Enemmän kuulostaa uskonnosta tuo, että vältellään jotain normaaliin ruokavalioon kuuluvaa tuotetta. Esim. Jos lakkaisin syömästä kananmunia ja alkaisin höyrytä keskustelupalstoilla kananmunien olevan kaiken pahan alku ja juuri ja aiheuttavan lukuisia terveyshaittoja.

Myönnä kuitenkin että olet vanha pieru ja sulle tulee näppyjä söitpä mitä hyvänsä.

Vierailija
58/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pahaa ja taatusti epäterveellistä.. Sen sanoo silmät, makuaisti ja suolisto.

Vierailija
59/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhoitaja, mutta en koskisi tikullakaan rasvattomaan maitoon tai keiju/flora keinotekoisiin levitteisiin, joita minun pitäisi ihmisille suositella.... olen siis varmaan huono terkkari. Toki puhun kasvisten, marjojen ja hedelmien, täysjyväviljojen ja kalsiumin saannin turvaamisen puolesta. Mutta en maidon. Jos on pakko juoda maitoa, niin kevyt.

Varmaan tämän vuoksi meidänkään työterveyshoitaja ei koskaan puhu maidosta. Onneksi terkoillakin on toisinaan järkeä päässä.

Vierailija
60/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton on haitallista terveydelle. Tää on fakta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi