Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virallinen suositus: rasvaton maito! Maistuuko sinulle?

Vierailija
06.02.2019 |

Virallisen suosituksen mukaan tulisi juoda rasvatonta maitoa. Juotteko sitä?

Mulla tulee naama täyteen finnejä rasvattomasta maidosta. Hormooninyppyjä jo 2 lasista rasvatonta maitoa.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maidonjuonnin kokonaan sen jälkeen, kun kävin tutustumassa maitotilaan. Oli kyllä niin ällöttävä kokemus, ja jotenkin konkretisoitui se, ettei lehmänmaitoa ole ihmisravinnoksi tarkoitettu.

Vierailija
62/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole maitoa, se on maitojuoma. Muistuttaa heraa...

En ole koskaan juonut sitä, maistettuani kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa. Ja mä lopetin maidon juomisen. Turha juoma.

Lopetan enemmin oluen ja viinan juonti.

Vertaat maitoa alkoholiin? Maito ei ole niin terveellistä kuin on väitetty.

Vierailija
64/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan maitoa, koska tekee kasvojen ihosta epäpuhtaan ja saan näppyjä. Ja tuntuu kuin koko kroppa keräisi nestettä--> turvonnut olo kauttaaltaan

Enkä kyllä muutenkaan välitä maitotuotteista. Esim. jogurtilla, rahkalla ym. sama vaikutus kuin maidolla.

Syön päivässä kaksi ruislepää joiden päälle tosin laitan Oivariiniä.

Perunamuusiin käytän perunoiden omaa keitinlientä, puuron teen veteen ja ruokakerman olen korvannut kaurapohjaisella.

Parempi olo ilman maitoa ja muita maitotuotteita. Vesi on paras juoma!

Nämä sun ongelmasi johtuvat siitä, että olet vanha. Meillä nuoremmilla ei ole mitään ongelmia.

:D En ole vanha. Maitouskovaiset eivät vaan voi käsittää, että joku ei pidä maidosta tai se ei muuten vaan sovi.

Ei se ole mitään uskovaisuutta, jos maito on yksi osa ihmisen ruokavaliota. Enemmän kuulostaa uskonnosta tuo, että vältellään jotain normaaliin ruokavalioon kuuluvaa tuotetta. Esim. Jos lakkaisin syömästä kananmunia ja alkaisin höyrytä keskustelupalstoilla kananmunien olevan kaiken pahan alku ja juuri ja aiheuttavan lukuisia terveyshaittoja.

Myönnä kuitenkin että olet vanha pieru ja sulle tulee näppyjä söitpä mitä hyvänsä.

Maito ei kuulu aikuisen nisäkkään ruokavalioon. Piste.

Josku paimentolaisheimot ovat jalostuneet kestämään sitä, suomalaiset mukaan lukien. Suurimmalla osalla ihmisistäkään vatsa ei kestä kunnolla maidon juomista.

Vierailija
65/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton on haitallista terveydelle. Tää on fakta.

Tai ainakin vaihtoehtoinen totuus.

Ei rasvattoman maidon juomisesta ole yhtään enempää haittaa, kuin maidon juomisesta yleensä. Rasvaisen maidon juomisesta sen sijaan on enemmän haittaa kuin rasvattoman juomisesta.

Vierailija
66/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin maidonjuonnin kokonaan sen jälkeen, kun kävin tutustumassa maitotilaan. Oli kyllä niin ällöttävä kokemus, ja jotenkin konkretisoitui se, ettei lehmänmaitoa ole ihmisravinnoksi tarkoitettu.

Syöt siis pelkästään ruohoa ja juot vettä?

Vierailija
67/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton on haitallista terveydelle. Tää on fakta.

Tai ainakin vaihtoehtoinen totuus.

Ei rasvattoman maidon juomisesta ole yhtään enempää haittaa, kuin maidon juomisesta yleensä. Rasvaisen maidon juomisesta sen sijaan on enemmän haittaa kuin rasvattoman juomisesta.

Aijaa, nytkö asia on taas näinpäin. Minä kun joskus luin, että rasvainen maito olisi terveellisempää koska vähemmän prosessoitua jne.

Kyllä se kuulkaas on niin että jokainen syököön ja juokoon mitä tykkää kun yhtenä päivänä hyväksi todettu onkin paha ja pian taas toisinpäin.

Vierailija
68/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito = hyi yäk!

Elintarvikkeeksi kelpaamaton sivutuote tai oikeastaan jäte. Liemi, joka jää jäljelle kun maidosta otetaan talteen ravitsevimmat osat. Kuka ahne ihmisvihaaja onkaan keksinyt sitä alkaa köyhälle rahvaalle myydä nyhtääkseen näiltä viimeiset pennoset moisella valeravinnolla, sietäisi selkäänsä. 

Sen jälkeen kun kotoani lapsuudessani lypsylehmät lähtivät, en ole maitoa juonut, koska aitoa maitoa ei kaupasta saa. Valemaitoihin ja muihin pöntönpesuliemiin en kajoa. Ei aikuinen sinänsä maitoa tarvitsekaan, mutta maidon ravintoaineita voi kyllä muissa maitotuotteissa nauttia. Oikeastaan älyvapaata hommaa se onkin kantaa lähes pelkkää vettä kaupasta kotiin ja kuljetella kylmäautoilla ympäri maata. Syökää voita ja juokaa kermaa!

Vierailija
69/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito - rasvainen tai rasvaton - ei ole ihmiselle terveellistä! Sen kalsium ei imeydy kunnolla, eikä suojaa esim. osteoporoosilta. Lisäksi maidon on havaittu aiheuttavan oksidatiivista stressiä, jolla on vahva yhteys syöpään, alzheimeriin ja sydän- ja verisuonitauteihin. 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0098299711000501

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/jbmr.279

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1380936/

Tällaisia tutkimustuloksia mm. Harvardin yliopistosta, mutta ei, kyllähän ne nyt Valiolla tietää paremmin :)

Vierailija
70/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmsiä, jotka juovat maitoa.

Ei kai siitä saa muuta kuin diapeteksen ja finnejä.

Ei ole diapetestä ;D eikä finnin finniä ole ikinä ollut. Puoli litraa vähintään joka päivä vauvasta tähän kypsään kuudenkympin ikään näin on mennyt. 

Mutta ei rasvatonta, kevytmaitoa... 

Vierailija
71/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt siis pelkästään ruohoa ja juot vettä?

?? No ei kun syön niitä lehmiä tietysti :P En kyllä ymmärrä mistä tuon ruohon tähän keksit? 

Juomanani on lähes aina vesi kyllä, jonkun verran juon myös teetä. 

Vierailija
72/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään maitotuotteita. En ole juonut maitoa ala-asteen jälkeen eli yli 40 vuoteen, sen sijaan juustoja olen syönyt ja niistä luopuminen oli vaikeaa. Aikani ilman juustoa oltuani otin jossain juustovoileivän, kun ei ollut mitään vegaanista vaihtoehtoa, ja silloin huomasin kuinka ällöttävän limakerroksen juusto jättää suuhun ja kitalakeen (maitotuotteet lisäävät limaneritystä). Enää en siis juustoakaan ikävöi.

73/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito on omalla tavallaan ihan hyvää kylmänä, raikasta. En tosin juo maitoa kuin joskus kahvin kanssa, jos ei ole kahvikermaa.

Luovuin maidonjuonnista terveyssyistä. Maidon luontainen sokeri ylläpitää kehon matala-asteista tulehdusta. Hapatetuissa maitotuotteissa tuota ongelmaa ei ole.

Vierailija
74/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuuron teen rasvattomaan maitoon ja ruokajuomana maistuu, mä tykkään maidosta.

Vierailija
75/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhoitaja, mutta en koskisi tikullakaan rasvattomaan maitoon tai keiju/flora keinotekoisiin levitteisiin, joita minun pitäisi ihmisille suositella.... olen siis varmaan huono terkkari. Toki puhun kasvisten, marjojen ja hedelmien, täysjyväviljojen ja kalsiumin saannin turvaamisen puolesta. Mutta en maidon. Jos on pakko juoda maitoa, niin kevyt.

Ihmekös terkkarit on niin tuhteja.

No minä en kyllä ole tuhti. Mutta monet on. Ehkä joku muukin voi vaikuttaa, kun se että ei käytä rasvattomia tuotteita.... esim. se, että vetää kahvihuoneessa pullaa tauoilla. Itse käytän leivällä oliiviöljyä, joka on tuhat kertaa parempi valinta kuin flora.

Maitoa ja margariini on parasta. Miksi söisi mitään mistä ei pidä? Naurettavaa kitistä ihmisten syömisistä. Itse olen viimeisen tiedon mukaan perusterve ja normaalipaikoinen vaikka käytän edellä mainittuja. Oliiviöljy on kyllä hyvää salaatissa.

Vierailija
76/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut rasvatonta maitoa kymmeniä vuosia, tai niin kauan kuin olen itse maitoni ostanut. 

Vierailija
77/77 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein virallinen? Onko ihan OFFICIAL-virallinen, koska muutenhan se on vaan jotain perus sekavaa höpinää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän