Haetko McDonald'sista ym. pikaruokapaikasta ruokaa kotiin mukaan?
Olin tänään kaverini kanssa kaupungilla ja hän ehdotti, että haettaisiin mäkkäristä ruokaa ja mentäisiin hänen kämpilleen ne syömään. En käy kovin usein itse pikaruokaloissa, mutta sen verran kuitenkin, että tiedän miltä ruuat niissä suunnilleen maistuvat. Kun pääsimme hänen luokseen ja söimme, niin olin kyllä aika pettynyt. Hampurilainen oli ihan kylmä ja ranskalaiset menneet veltoiksi ja nahistuneiksi. Juoma oli hölskynyt matkalla. Siis olisi tullut huomattavasti halvemmaksi ja ennen kaikkea paremman makuiseksi ostaa kaupan valmishampurilainen ja lämmittää se kotona uunissa ranskalaisten kanssa.
En tämän perusteella pysty käsittämään miksi joku hakisi pikaruokaa takeawayna ellei ole aivan pakottava tarve. Miksei sitä ehtisi siellä ravintolassakin syömään?
Kommentit (69)
Kebabit, heset, pizzeriat, mäkit ovat surkeita.
Ainoa hyvä roskaruokala on indian street food youtubessa. Egg rice video on melko kova. Tykkään itsekkin. Paistoin erittäin runsaassa öljyssä kananmuna 6teholla täysillä ja paistoin sipulia ennen sitä ja riisiä viimiseksi sekaan. Oli kyllä hyvää. Siihen päälle viellä jotain hyvää aasialaista juotavaa niin jippijaijee...
Pitsaa himaan.
Lisää juustoa päälle ja sata astetta niin kauan, että lisätsiissi sulaa.
Nam.
Asian street food on paras aasialaisella juotavalla. Kaikista paras olisi ylläoleva linkin kanssa syödä KFC kanaa eggrice streedfood ruoan kanssa. Siinä olisi kyllä sellainen satsi aasialaisen juotavan kanssa että oksat pois.
Kotiin haen aina koska sos tilanteiden pelko enkä pysty syömään jos joku katselee. En edes muista millon olen syönyt viimeksi paikan päällä. Varmaan teininä kun oli kavereita. En kehtaisi mennä yksin syömään kun ihmiset katsoisivat säälien
Vierailija kirjoitti:
Pitsaa himaan.
Lisää juustoa päälle ja sata astetta niin kauan, että lisätsiissi sulaa.
Nam.
Linkin videon ruoan kanssa KFC kana ämpäri ja molemmat vierekkäin street food ja kfc ja tien toisella puolella tee myymälä. Siinä olisi hyvä katuruoka.
Siinä vasta juustoa olisi.
Tuplajuustoja 2e tulee aina välillä haettua autokaistalta. Niissä on hyvä hintalaatu suhde. Ne 5 euron hampurilaiset ei ole sen kummempia.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin haen aina koska sos tilanteiden pelko enkä pysty syömään jos joku katselee. En edes muista millon olen syönyt viimeksi paikan päällä. Varmaan teininä kun oli kavereita. En kehtaisi mennä yksin syömään kun ihmiset katsoisivat säälien
En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuplajuustoja 2e tulee aina välillä haettua autokaistalta. Niissä on hyvä hintalaatu suhde. Ne 5 euron hampurilaiset ei ole sen kummempia.
Minun mielestä egg rice katuruoassa on hyvä hinta laatu suhde. Ei maksa paljon kestää tehdä kotona max20min niin että kaikki on tiskattuna ja lautanen pöydällä mikä on helppo pestä viimisenä kuin tiskejä ei enää ole. Pitää vain antaa pannun poreilla täydellä teholla, teflon käy.
Sen jälkeen kuppi teetä. Suomalaisen kulttuurin tulisi oppia säästeleviä asioita.
Lidlin valmishampparit ovat oksennusta.
No miksi nyt ihmiset hakee mitään noutoruokaa. Syövät mieluummin kotona / vievät ruuan kotiin jossa on muitakin ruokailijoita, ja haluavat päästä vielä nopeammin ja/tai vähemmällä vaivalla kuin itse (edes eineksistä) laittaen, tai koska pitävät noutoruokaa paremman makuisena. Ainakin minun suuhun ne pikaruokalan ranskikset on parempia kuin uuniranut ja kaupasta en ole löytänyt yhtä hyviä majoneeseja kuin Hesellä.
Eli juu, joskus. Esim. tänään mies toi tullessaan töistä, kun me ei päästykään kaupalle suunnitelmien mukaan kun lapselle nousi viikon sairastamisen ja muka-paranemisen jälkeen uudestaan kuume. Riittävän lämpimiä oli.
Taidan ostaa huomenna riisiä, kananmunia ja sipuleita ja syön koko satsin muutamia päiviä putkeen. Näin saan kunnon asian street foodia syöty.
Siihen päälle kuppi teetä viellä.
Kana ei ole niin tärkeää. Vanha herrasmieskin sanoi että ihminen ei tarvitse kuin 1kananmunan ja lautasellisen puuron päivässä pysyäkseen hengissä. 👍
Vierailija kirjoitti:
No miksi nyt ihmiset hakee mitään noutoruokaa. Syövät mieluummin kotona / vievät ruuan kotiin jossa on muitakin ruokailijoita, ja haluavat päästä vielä nopeammin ja/tai vähemmällä vaivalla kuin itse (edes eineksistä) laittaen, tai koska pitävät noutoruokaa paremman makuisena. Ainakin minun suuhun ne pikaruokalan ranskikset on parempia kuin uuniranut ja kaupasta en ole löytänyt yhtä hyviä majoneeseja kuin Hesellä.
Eli juu, joskus. Esim. tänään mies toi tullessaan töistä, kun me ei päästykään kaupalle suunnitelmien mukaan kun lapselle nousi viikon sairastamisen ja muka-paranemisen jälkeen uudestaan kuume. Riittävän lämpimiä oli.
Parempaa majoneesia ei ole kuin helmanssin vasta avattu purkki. Toinen on lidlissä myytävä helmansin chili majoneesi tuubissa. Ei se hesen majoneesi mikään hehkutus juttu ole.
Vierailija kirjoitti:
Double ranch 3e on hyvä mutta kallis. Sillä ostaa jo riisin ja kananmunat. Öljyä ei saa ihan ja jotain maustetta mutta äkkiä siitä rahat saa takaisin vaikka lisäisi pekonia siihen välillä.
Sitten liptonia ruoan jälkeen että kolesteroli arvot pysyvät hyvässä kunnossa.
En tänään enää voi syödä egg rice katuruokaa kotona. Söin jo 3 pekoni gouda sämpylää lidlistä ja sipsi pussin.
Huomenna on ehkä toinen päivä.
Punajuurta myös pitää syödä.
Egg rice in 2 minutes. Riisi keitto n.15 min. Sipulit ehtii pilkota siinä ja paistaa kananmunat ja heittää lopuksi riisit sekaan kuin ovat valmiita. Sitten pannun pesu ja siivottavaksi jää vain lautanen mikä on ihan pili pali homma.
Söisin näin vaikka joka päivä. Paistettu banaanikin sopii siihen rinnalle tai pekoni tai sienet tai katkaravut tai kana.
Mutta eggrice on paras https://youtu.be/ch1ARKbcSzQ.
Haluan nyt eggrice ruokaa. Pikarukalat ovat kusetusta. Menin aamulla mäkkiin eikä listalla näkynyt double ranch ateriaa, vissiin joku aamupala systeemi.
Olin loukkaantunut että listalla ei näkynyt double ranch ateriaa tai cecar salaattia joten kävelin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mulla on 3 min päässä KFC, Burger King ja McDonald's, eli kyllä, haen välillä mukaan ruokaa. Kotona kivempi syödä ja röhnöttää sohvalla.
KFC? Onko niitä Suomessakin?
Ei tietääkseni ole Suomessa.
Viimeksi söin 3 mökin euron hampurilaista ja se oli oksennusta. Siitä tuli hyvä jos ne paistaisivat kunnon öljyssä ne hampurilais sämpylät. Kunnon rasvainen ruoka on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Missä suomessa on jo kfc?
Ei kai missään, asun ulkomailla.
Menes nyt munariisi muualle sekoilemaan!
Missä suomessa on jo kfc?