Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sijoittaa tilillä makaavat 40 000€

Muutama kymppitonni
06.02.2019 |

Mihin kannattaisi sijoittaa tilille kertyneet 40 000€? Nyt ne ovat vain siellä möllöttämässä enkä keksi, mitä niillä tekisi. Inflaatio niitä pikkuhiljaa nakertaa, että kai se olisi parempi johonkin edes vähän tuottavaan laittaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summa on liian vähän tai liian paljon.

Hyvään elämään kannattaa käyttää, asioihin, jotka tuovat iloa.

Vierailija
42/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaisin osakeasuntoon ja panisin sen vuokralle.

Eihän tuolla rahalla asuntoa saa ainakaan sellaiselta paikkakunnalta, jossa se säilyttää arvonsa. Tarvitaan moninkertainen määrä rahaa.

Kyllä saa pienemmiltä paikkakunnilta ja sellaisista aivan ydinkeskustasta, olen itsekin tehnyt niin ja vieläpä vakuuttunut, että saisin asunnon tarvittaessa myös myytyä, toki olen tietoinen, että suurta hinnannousua en voi odottaa, mutta asuntohan on koko ajan tuottanut suht' mukavasti vuokratuloja. Pienellä paikkakunnalla tosin täytyy olla hyvin tarkkana, että kohde sijaitsee aivan ydinkeskustassa, kaikkien palvelujen äärellä ja on helppo vuokrata, jo 1-2 km pois keskustasta voi tehdä kohteesta mahdottoman vuokrata riittävällä vuokratasolla, puhumattakaan sen mahdollisesta myynnistä myöhemmin. Lainaakin voi tietysti ottaa ja sen avulla ostaa "varmemmilta" paikkakunnilta, mutta itse olen tehnyt sijoitukseni ilman lainaa ja kohdallani se on ollut järkevä ratkaisu, kannattaa katsella hintoja suurten keskusten ulkopuolelta, hinnat ovat joskus aivan käsittämättömän alhaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoiniin nousee 250000 dollariin tänä vuonna tai ehkä ensi vuonna!

Vierailija
44/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakeasunto 40 000€. Jep

Vierailija
45/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on poistunut youtubesta se Ketonen & Myllyrinteen sijoitusneuvojavideo?

Vierailija
46/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo elämässä sijoittanut ja säästänyt niin hitosti, jos nyt tulisi tilille 40 000€ laittaisin se ihan vaan pelkästään sellaiseen mikä tuo minulle iloa. Eli matkusteluun. Tekisin monta upeaa hienoa matkaa tuolla rahalla, ehkä välillä bisnesluokan istumapaikalla. Kun ikuisesti ei täällä elä, kaikki tarvittava materia jo on.

Mutta tästä ei tainnut ap:lle olla apua, joten: sijoita sinä viisaasti eläketurvaksi.

Vierailija
48/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita tuosta 1000-2000 euroa kerran kuussa osakeindeksirahastoihin. Neuvon siis siirtämään rahoja vähän kerrallaan pankkitililtä osakkeisiin, niin saat ajallisen hajautuksen etkä osta kaikkia osakkeita (indeksirahaston kautta) silloin, kun niiden hinta on kaikkein korkeimmillaan.

Esimerkiksi kolmasosa kuukausisummasta Seligsonin Suomi-indeksirahastoon, kolmasosa Eurooppa-indeksirahastoon ja kolmasosa Pohjois-Amerikkaindeksirahastoon. Näin saat jo hyvän hajautuksen.

Bitcoin on arpalippu, joka voi kyllä tuottaa sijoituksen takaisin yli kymmenkertaisena, mutta jossa voit myös menettää kaiken. Tuosta summasta sijoittaisin maksimissaan tonnin Bitcoineihin ja senkin vain siinä tapauksessa, että haluat pelata kovalla riskillä.

Osakeindeksirahaston sijaan voit toki ostaa suoraan osakkeita, mutta se vaatii enemmän perehtymistä ja hyvän hajautuksen. Joku neuvoi sijoittamaan neljän eri firman osakkeisiin. Ei missään nimessä neljä firmaa, vaan vähintään 10 ja ne vielä eri toimialoilta. Älä myöskään osta koko summalla osakkeita kerralla, vaan vähitellen (se ajallinen hajautus). Suosin itse firmoja, jotka maksavat hyviä osinkoja. Käyn ihan lehden pörssikurssilistaa läpi ja katson, millä firmoilla osinkotuotto tänä tai viime vuonna on vähintään 5 % firman arvosta. Sitten tutkin, näyttääkö firma muuten siltä, että sitä kannattaisi ostaa.

Myös asuntosijoittaminen on mahdollista, mutta vaatii jo aika paljon perehtymistä.

Vierailija
49/59 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin mäkin ostaisin. Satsaus omaan hyvinvointiin ja tuottoon.

Vierailija
50/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla rahalla asuntoa saa ainakaan sellaiselta paikkakunnalta, jossa se säilyttää arvonsa. Tarvitaan moninkertainen määrä rahaa.

Kyllä saa pienemmiltä paikkakunnilta ja sellaisista aivan ydinkeskustasta, olen itsekin tehnyt niin ja vieläpä vakuuttunut, että saisin asunnon tarvittaessa myös myytyä, toki olen tietoinen, että suurta hinnannousua en voi odottaa, mutta asuntohan on koko ajan tuottanut suht' mukavasti vuokratuloja. Pienellä paikkakunnalla tosin täytyy olla hyvin tarkkana, että kohde sijaitsee aivan ydinkeskustassa, kaikkien palvelujen äärellä ja on helppo vuokrata, jo 1-2 km pois keskustasta voi tehdä kohteesta mahdottoman vuokrata riittävällä vuokratasolla, puhumattakaan sen mahdollisesta myynnistä myöhemmin. Lainaakin voi tietysti ottaa ja sen avulla ostaa "varmemmilta" paikkakunnilta, mutta itse olen tehnyt sijoitukseni ilman lainaa ja kohdallani se on ollut järkevä ratkaisu, kannattaa katsella hintoja suurten keskusten ulkopuolelta, hinnat ovat joskus aivan käsittämättömän alhaisia.

Törmäsin näihin kahteen myynti-ilmoitukseen, kun luin muuta juttua ja tutustuin sitten laajemmin tuon paikkakunnan tarjontaan, sieltähän löytyy tosi edullisia asuntoja ja sama on tilanne varmaan monella muullakin paikkakunnalla suurten kasvukeskusten ulkopuolella.

https://www.etuovi.com/kohde/640249?sc=M1175252643&pos=18

https://www.etuovi.com/kohde/640751?sc=M1175252643&pos=15

Vierailija
51/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppitonni kirjoitti:

Mihin kannattaisi sijoittaa tilille kertyneet 40 000€? Nyt ne ovat vain siellä möllöttämässä enkä keksi, mitä niillä tekisi. Inflaatio niitä pikkuhiljaa nakertaa, että kai se olisi parempi johonkin edes vähän tuottavaan laittaa.

Heität mulle ne niin takaan 4000% voitot seuraavan 2v kuluessa. Voi myös tietysti olla, että äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä tuleekin tappiota, mutta eihän ne mun rahoja oo joten lienekkö tuo sit ongelma?

Vierailija
52/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistö, asunto, mökki, maapala, metsää. On raha kiinni jossain konkreettisessa.

40 000€.  Hm. Ehkä penthouse Monacosta.

Vierailija
53/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Arvometalleihin 25 pinnaa

2.Suomalaiseen metsäteollisuuteen hajautettuna 25 pinnaa

3.aasia indexi 15 pinnaa

4. Henkivakuutus 10 pinnaa

5.riskisijoituksiin 25 pinnaa

Kelpaako?

Vierailija
54/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita ETF-rahastoihin tai tunnettuihin vakaisiin yhtiöihin. Esim. Sampo maksaa hyvää osinkoa.

Vierailija
55/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiiniin.

Vierailija
56/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa köyhille vertaislainojen kautta jos et koe sitä eettisenä ongelmana. Korkotaso on korkea! 

Vierailija
57/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko kertonut, että mummoni soitti ja pyysi sinua työntämään rahasi ahteriisi?

Vierailija
58/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin näihin kahteen myynti-ilmoitukseen, kun luin muuta juttua ja tutustuin sitten laajemmin tuon paikkakunnan tarjontaan, sieltähän löytyy tosi edullisia asuntoja ja sama on tilanne varmaan monella muullakin paikkakunnalla suurten kasvukeskusten ulkopuolella.

https://www.etuovi.com/kohde/640249?sc=M1175252643&pos=18

https://www.etuovi.com/kohde/640751?sc=M1175252643&pos=15

Pointtihan ap.lla on sijoittamisessa - sijoittamisen on tuotettava ollakseen järkevää. Jos ei itse halua asuntoa tai mökkiä ilokseen käyttää, on sen tuotettava ja myös myytäessä tuotettava rahaa. Neuvot asunnon tai mökin ostamisesta eivät useinkaan ole järkeviä, toki riippuu paikkakunnasta.

Vierailija
59/59 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Coca-Colan, Costcon, Honeywellin ja Becton, Dickinson and Company'n osakkeita jenkeistä. Ne pitää arvonsa ja tuottaa voittoa vaikka maailman tappiin. Lopuilla vaikka lottoa :D