Mihin sijoittaa tilillä makaavat 40 000€
Mihin kannattaisi sijoittaa tilille kertyneet 40 000€? Nyt ne ovat vain siellä möllöttämässä enkä keksi, mitä niillä tekisi. Inflaatio niitä pikkuhiljaa nakertaa, että kai se olisi parempi johonkin edes vähän tuottavaan laittaa.
Kommentit (59)
Voisit sijoittaa ne vaikka minun hyvinvointiin ;)
Ryyppää ensin ja jos rahaa jää jäljelle, niin loput rahat voi tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
No ensin korkeakorkoiselle tilille.
Vielä kun kerrot, mistä sellaisen löytää? Caracasin Seudun Säästöpankista?
Investor kirjoitti:
Mulla 64t. Kerran kävin joskus 2011 pankin sijoitusneuvojalla joka kehotti sijoittamaan öljyrahastoon ja Sanoma Oyj:n osakkeisiin, koska sehän omistaa Nelosen, HS:n ja kaikkee.
Öljyhän sitten sukelsi niin että koko venäjän maa oli ihan kusessa. Rahasto oli onneks pääomaturvattu mutta hilkun hilkkua en saanut voittoa kun raukeni 2016.
Sanoma Oyj:n arvo tippui yli 9:stä eurosta noin kolmeen eikä ole vieläkään kiivennyt takaisin mutta möin pois kun arvo yli 8e vaikka tulikin takkiin.En ole sen koommin sijoittanut mitään.
Sanomahan omistaa tän Vauvankin.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaisin osakeasuntoon ja panisin sen vuokralle.
Toimisin samoin - uusien yksiöiden ja kaksioiden myyntihinnat ovat jotain 30 - 70 000 euroa, sellaisen kun ostaa ja pistää vuokralaisen maksamaan loput, niin aika hyvä sijoitus voi olla, kunhan saa kunnollisen vuokralaisen.
Jos olet 30-vuotias työssäkäyvä ja palkasta jää satasia tai tonni sivuun, niin laittaisin eläkesalkun pohjaksi tuon 40 000e ja ryhtyisin säästämään vaikka nyt 750 euroa kuussa lisää. Kaikki osakkeisiin, maailmanlaajuisiin ETF:iin. Osakkeet ovat nyt nousseet jo jonkin aikaa mutta jos sijoitushorisontti on yli 30 vuoden, niin sillä en nyt ole merkitystä, tuleeko tässä kohta pieni tai isompikin dippi. Sitä paitsi suuremman osan salkustasi sijoitat vasta tulevaisuudessa.
Sitten 5-7 vuotta ennen eläkkeelle jäämistä voit miettiä osakepainoa uudestaan. Sinne asti 100%.
Osta yksiö jostain kivasta kaupungista ja käy siellä viettämässä viikonloppuja ja lomia. Tai laita vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Investor kirjoitti:
Mulla 64t. Kerran kävin joskus 2011 pankin sijoitusneuvojalla joka kehotti sijoittamaan öljyrahastoon ja Sanoma Oyj:n osakkeisiin, koska sehän omistaa Nelosen, HS:n ja kaikkee.
Öljyhän sitten sukelsi niin että koko venäjän maa oli ihan kusessa. Rahasto oli onneks pääomaturvattu mutta hilkun hilkkua en saanut voittoa kun raukeni 2016.
Sanoma Oyj:n arvo tippui yli 9:stä eurosta noin kolmeen eikä ole vieläkään kiivennyt takaisin mutta möin pois kun arvo yli 8e vaikka tulikin takkiin.En ole sen koommin sijoittanut mitään.
Niin omistaa mutta mikäs rahakone tää Vauva on? Suomeen ei enää synny vauvoja (ainakaan suomea osaavien keskuuteen), niin mitä se lupaa vauva-aiheisen lehden ja sen kustantajan tulevaisuudesta?
Osta mökki Sallasta, sijoitat samalla omaan hyvinvointiisi ja siellä on kova puute vuokramökeistä. Mökki kattaa kulunsa ja tuottoa jää.
Vierailija kirjoitti:
Investor kirjoitti:
Sanoman kurssi on tänään 9€ ja välissä olisit saanut osinkoakin.
Itse hajauttasin suoraan pörssiin. Tuolla saisi hyvän alun. Sijoittaisin esim. 4 eri osakkeeseen. Mieti haetko arvonnousua tai kenties vakaata osinkotuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Investor kirjoitti:
Tälle vuodelle osinko 0,45e, koko kuluneen vuosikymmenen sitäkin alempi. Alle euron osingot on hyttysen paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Investor kirjoitti:
Tälle vuodelle osinko 0,45e, koko kuluneen vuosikymmenen sitäkin alempi. Alle euron osingot on hyttysen paskaa.
Alle euron osinko voi olla ihan hyvä, jos osakekin on halpa. Jos Sanoman osinkotuotto on 5%, ei se nyt mikään aivan surkea ole. Vai onko sinustakin Spinal Tap maailmankaikkeuden kovin rock-bändi...?
Kiinteistö, asunto, mökki, maapala, metsää. On raha kiinni jossain konkreettisessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistö, asunto, mökki, maapala, metsää. On raha kiinni jossain konkreettisessa.
Hankalampi realisoida ja helppo tehdä hutej. Ja eikö metsätuotoista mene aika isot verot?
Sijoitat ne tietysti tuotto-odottamaltaan parhaisiin kohteisiin. Edellyttää tietysti vähän vaivannäköä oppia edulliset kohteet, mutta kun olet ne oppinut, vaivannäkö palkitaan.
Yleisvinkki urheiluvedonlyöntiin: Underit ja altavastaajat rajaavat tappioita parhaiten ja paikoin antavat ok-tuotto-odottamaa. Ylipäätänsä valtavirtaa vastaan meneminen on urheiluvedonlyönnissä hyvä strategia pitkässä juoksussa.
Tee päiväkauppaa osakkeilla, jotka noususuhdanteessa. Voitat useamman satasen päivässä, jos hyvin käy. Mutta menetät kaiken, jos suhdanne laskee....
Itse sijoitin asuntoon.
Ajattelin tehdä sillä bisnstä myös, mutta tuskin kukaan mun sijoitusneuvoihin uskoo, kun en annan mitään sijoitusgurun kuvaa itsestäni.
ei tommosilla roposilla saa mitään järkevää tuottoa et anna olla tilillä vaan
tai sit tuhlaa herkkään hedonismiin
Muutama kymppitonni kirjoitti:
Mihin kannattaisi sijoittaa tilille kertyneet 40 000€? Nyt ne ovat vain siellä möllöttämässä enkä keksi, mitä niillä tekisi. Inflaatio niitä pikkuhiljaa nakertaa, että kai se olisi parempi johonkin edes vähän tuottavaan laittaa.
Ei noin pientä summaa kannata sijoittaa ei muuta kuin ryyppäämään raha pois.
Näiden matalien korkojen aikaan?