Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet asiakaspalvelijat vain muuntavat kysymyksen toteamuslauseeksi

Vierailija
06.02.2019 |

Oletteko huomanneet ilmiön asiakaspalveluviestinnässä? Että ongelmaa ei pyritä ratkaisemaan tai edes millään tavalla harmitella, pohdita kehitysideaa tms., vaan ainoastaan todetaan yhdellä lauseella se, minkä asiakas juuri kysyi ratkaisua toivoen. Tyyliin:

ASIAKAS: "Miksi sovelluksenne ei toimi uudessa puhelimessani?"
ASIAKASPALVELU: "Sovelluksemme ei toimi puhelimessasi."

Tuollaisesta näennäisasiakaspalvelusta sitten jotkut saavat palkkaa. Helppohan se on tuolla tyylillä vastata vaikka tuhanteen viestiin päivässä, kun ei oikeasti vastaa mitään.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta :D Olen pariinkin paikkaan laittanut tuollaisen kysymyksen - "miksi palvelussanne ei ole" tai "miksi tuotettanne ei saa..." ja vastaus on aina tuota tyyliä. "Totta, palvelussamme ei ole..." jne. Niin, sitähän minä kysyinkin, että onko :D Kerran vastasin tällaiseen vastaukseen takaisin, että "juu kiitos tiedosta, jonka olin jo toki itsekin huomannut. Ehkä te ette huomanneet, että en kysynyt "onko" vaan "miksi ei ole" - voisitteko tähän vastata?" No eivät voineet, hyvin alkanut viestinvaihto tyssäsi siihen :D

Vierailija
2/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalle ei vsrsinaisesti kuulu se, MIKSI jotain tuotetta ei ole valikoimissa.

Toivomuksen voi asiakas esittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtoryhmässä on kvartaalin pohjalta päätetty, että panostamme voimakkaasti x-järjestelmää tukeviin sovelluksiin. Tämä päätöksemme perustuu intensiivisen kansainvälisen kuluttajatrendiseurannan tuloksiin. Siksi laitteenne, joka tukee y-järjestelmää, on jäämässä valitettavasti tarjonnassamme syrjään. Itse asiassa olemme jo lopettaneet y-järjestelmää tukevien sovellusten jakelun. Laitteessanne voi esiintyä harhaanjohtavaa toimintaa kyseisessä sovelluksessa johtuen omasta epäspesifistä päivityskäytöksestänne. Joten sovelluksemme ei siis toimi laitteessanne. Olisimmeko vielä jotenkin voineet auttaa, ehkä olisitte kiinnostunut tutustumaan uuteen valikoimaamme, josta voisimme tarjota edulliseen päivän hintaan laitteen mallia supa_z_900? Mainitsemanne sovellus toimii siinä erinomaisesti käyttäen x-järjestelmää. Laskutusasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä suoraan Janakkalan Ketku&Kuittiin, joka toimii talousasiantuntijanamme nimen omaan kuluttajarajapinnan tapahtumissa. Tätäkö oikeasti haluaisit, ap?

Vierailija
4/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Antaa vähän osaamattoman kuvan ko. henkilöstä. Miksei voi vastata siihen kysymykseen suoraan?

Vierailija
5/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet ilmiön asiakaspalveluviestinnässä? Että ongelmaa ei pyritä ratkaisemaan tai edes millään tavalla harmitella, pohdita kehitysideaa tms., vaan ainoastaan todetaan yhdellä lauseella se, minkä asiakas juuri kysyi ratkaisua toivoen. Tyyliin:

ASIAKAS: "Miksi sovelluksenne ei toimi uudessa puhelimessani?"

ASIAKASPALVELU: "Sovelluksemme ei toimi puhelimessasi."

Tuollaisesta näennäisasiakaspalvelusta sitten jotkut saavat palkkaa. Helppohan se on tuolla tyylillä vastata vaikka tuhanteen viestiin päivässä, kun ei oikeasti vastaa mitään.

Niin? Ehkä sinunkaltaisillesi retardeille tosiaan ei pitäisi puhua. Tuohan on vain tapa kommunikoinnissa, jossa sinä et voi myöhemmin alkaa väittää, että he eivät ole ymmärtäneet, mitä sinä sanoit. Itse ainakin jatkaisin asiakkaana tuohon, että haluan nyt että se korjataan tai että asia näytetään minulle.

Muutenkin todella tyhmää mennä kysymään aspalta että miksi? Aivan kuin hän sen tietäisi. Miksi et sano vain, että sovelluksenne ei toimi jne?

Taidat olla näitä, jotka asioivat jonkun chatin kautta, ei myymälässä tai puhelimessa. Puhuessa tuollainen ei ole ongelma.

Vierailija
6/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti tiedä mistään mitään, niin olen havainnut tuon näppäräksi keinoksi luistaa tilanteista. Toistelee vaan sitä kysymystä ja mutisee vähän päälle. Toimii! Yleensä asiakas ei ala kysyä uudestaan, paitsi tietysti pahimmat jankkaajat. Mutta sinnikkäästi kun toistaa vaikka jokaisen lauseen, niin kyllä yleensä lopettavat.

Vierailija
7/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta :D Olen pariinkin paikkaan laittanut tuollaisen kysymyksen - "miksi palvelussanne ei ole" tai "miksi tuotettanne ei saa..." ja vastaus on aina tuota tyyliä. "Totta, palvelussamme ei ole..." jne. Niin, sitähän minä kysyinkin, että onko :D Kerran vastasin tällaiseen vastaukseen takaisin, että "juu kiitos tiedosta, jonka olin jo toki itsekin huomannut. Ehkä te ette huomanneet, että en kysynyt "onko" vaan "miksi ei ole" - voisitteko tähän vastata?" No eivät voineet, hyvin alkanut viestinvaihto tyssäsi siihen :D

Mitä se sulle kuuluu miksi jotain ei ole? S*atanan urpo. Olet itse surkea kommuniokoija, ihan oikein, että aspa ei ala keskustelemaan kanssasi. Sopisit hyvin Asiakaspalvelu Suomen sivustolle fb:iin :D

Vierailija
8/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikeasti tiedä mistään mitään, niin olen havainnut tuon näppäräksi keinoksi luistaa tilanteista. Toistelee vaan sitä kysymystä ja mutisee vähän päälle. Toimii! Yleensä asiakas ei ala kysyä uudestaan, paitsi tietysti pahimmat jankkaajat. Mutta sinnikkäästi kun toistaa vaikka jokaisen lauseen, niin kyllä yleensä lopettavat.

Eihän se sitten ollut tärkeää asiaa, jos typerä aasiakas siihen lopettaa :D

Vierailija
9/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo on vaivaikäisten kyselytasolla olevien asiakakaiden hätistelykeino, se kun ei kuulu asiakkaalle pätkääkään, MIKSI jotain tuotetta ei ole, tai MIKSI se ei toimi. Riittää, että saa sitä, mitä heillä on tai tietää, koska sitä tulee ja että saa tuotteen toimimaan. Niin, tyhmät :)

Vierailija
10/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oikein rehottaa tällainen tyyli. Katkaistaan aina sitä keskustelua toteamalla jotain. " ei nyt kannata yleistä, elämä on valintoja, ohjelmamme ei toimi puhelissanne, saat itse tehdä asialle jotain".

Eli me kokoajan suljetaan toisiaamme pois lopullisilla lauseilla.

Vierailija
11/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika röyhkeä asiakas joka rupeaa kyselemään, että miisi? Ihanaa, että teistä sitten tuntuukin siltä, että teitä kusetetaan, vedetään alta kölin ja nonsaleerataan ;)

Vierailija
12/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oikein rehottaa tällainen tyyli. Katkaistaan aina sitä keskustelua toteamalla jotain. " ei nyt kannata yleistä, elämä on valintoja, ohjelmamme ei toimi puhelissanne, saat itse tehdä asialle jotain".

Mä en ole törmännyt tällaiseen olleenkaan. Mutta mä en olekaan surkeasti kommunikoiva, muita häiritsevä juntti, josta muut haluavat päästä äkkiä vain eroon.

Vierailija
13/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain sunlaisias varten, kun kyselet tyhmiä.

Vierailija
14/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi alkaa käyttämään tätä puhelinmyyjiin ja feissareihin. Varsinkin feissareihin.

"Moikka, meillä ois tässä tällänen tuote x ja se on nyt hintaan 29,99!!!!"

"No moi, teillä ois siinä sellanen tuote x ja niinpä näyttää olevan 29,99."

Vierailija
15/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä vihaisia epäpäteviä aspoja.

Vierailija
16/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ehkä sinunkaltaisillesi retardeille tosiaan ei pitäisi puhua.

Eikö tuollainen viha-angstaaminen ole jo so last season?

Nykyisin tosi monet asiakaspalvelut hoidetaan viesteitse. Siksi palveluilta on lupa odottaa laatua ihan samaan tapaan kuin kasvokkain tapahtuvassa asiakasviestinnässä.

t. Ap

Vierailija
17/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää tehdä itsestään tärkeää kyselemällä jossain, että miksi teillä ei ole sitä tai tätä ja saakin niskaansa vähättelyä! Haha!

Vierailija
18/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ehkä sinunkaltaisillesi retardeille tosiaan ei pitäisi puhua.

Eikö tuollainen viha-angstaaminen ole jo so last season?

Nykyisin tosi monet asiakaspalvelut hoidetaan viesteitse. Siksi palveluilta on lupa odottaa laatua ihan samaan tapaan kuin kasvokkain tapahtuvassa asiakasviestinnässä.

t. Ap

Samaa laatua :D Edelleen miksi'n kysyminen on niin ala-arvoista, eikä kuulu sinulle pätkääkään,, ettet todellakaan voi odotella laatua :DDD

Vierailija
19/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei vaan toimi siinä puhelimessa (ei ole yhteensopiva), mitä muuta haluaisit tietää?

Asiakaspalvelija ei sille toimimattomuudelle mitään voi...

Vierailija
20/31 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, mikä turhake sä olet liikkeen jossain sähköpostissa tai chatissa? Jos kehtaat häiritä marinoillasi heitä, niin ihan oikein, että sulle "ei vastata" :Dd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän