Mitä veisin nimiäislahjaksi? Esikoinen kyseessä ja perheellä jo kaikki oikeasti tarvittava olemassa
Itselläni ja muilla kavereillani ei ole lapsia, joten ehkä täältä saan parempia vinkkejä kuin itse arvailemalla. Ystäväni on saanut ensimmäisen lapsensa ja haluaisin viedä lahjaksi jotain sellaista, josta olisi oikeasti hyötyä tai iloa. Kyseessä on varakas pari, joka on valmistautunut perheenlisäykseen huolellisesti, joten kaikki tärkeimmät tarvikkeet heillä on jo.
Mietin veisinkö vaatteita, mutta ne kai jäävät tosi nopeasti pieneksi. Tiedän että he aikovat opetella kantoliinan käyttöä, mutta sen pitäisi kuulemma olla tietynlainen (trikoota, ei liian löysä eikä liian napakka), ja tuntuu että kukaan muu kuin vauvan äiti itse ei varmaan osaa valita sitä juuri oikeanlaista. Vauva itse on vielä niin pikkuruinen ja lähinnä nukkuu, että lahja voisi olla enemmänkin vanhemmille suunnattu.
Mitä itse olisit tarvinnut, toivonut tai halunnut lahjaksi, kun lapsesi sai nimen?
Kommentit (48)
Kirjakaupasta löytyy ihania satukirjoja. Suosittelen. Kauniisti kuvitettua kirjaa voi alkaa lukea jo muutaman kuukauden ikäiselle.
Meillä on 3 lasta. Nimiäislahjoista mieluisimmat: hienoja tuttiketjuja, vauvan kehityksen kirja, rasia, johon kaiverrettu nimi, syntymäpäivä, syntymäpaini ja pituus.
Korukaupasta äidille sellainen kaulakoru joka hieman "kilisee". siinä on pitkä ketju, sellainen pallo jossa se "kilikello" sisällä. Helisee oikein kauniisti eikä ole mikään tonttulakin kilinää muistuttava ääni. Tämä on juurikin tarkoitettu vastasyntyneen äidille. Äiti voi pitää korua kaulassaan ja vauva oppii tunnistamaan äänen. Itse sain sellaisen ja oli aivan ihana! Hopeinen todella kaunis koru siis kyseessä. Tyttäreni sai myös nimiäslahjaksi kastekorut, todella näyttävän setin jossa rannekoruja muistaakseni kaksi. Tämä on siis ihan vauvoille-pienille lapsille tarkoitettu. Mutta ei näytä perus lastenkorulta vaan semmoiselta joita voisin itsekin pitää.
Moottorisaha. Stihl on hyvä merkki.
Lumikolakin olisi hyvinkin ajankohtainen.
Nimiäislahjaksi käy samanlaiset lahjat kuin perinteisiin ristiäisiin. Itse ostin tyttövauvalle pienen kauniin korurasian, johon kaiverrettiin nimi kanteen, sisälle rasiaan pienelle lapselle sopiva hopeinen koru
Vierailija kirjoitti:
Moottorisaha. Stihl on hyvä merkki.
Lumikolakin olisi hyvinkin ajankohtainen.
Ihana. :)
Ei mitään turhaa krääsää, jota ei voi käyttää. Eli ei mitään kehyksiö ja kummilusikoita ja syntymätauluja tai muuta turhaa. Meille parhaat nimiäislahjat olivat lapsen muumiastiasto sekä lapsen käteen sopivat muumiaterimet. Näitä toki on muitakin, mutta muumia satuttiin saamaan. Soiva laulukirja, jossa siis nappia painamalla tulee sävel. Lapsi oppi itse käyttämään alle vuoden ikäisenä. Kolmantena mieleenjääneenä lahjana kuminen purukirahvi, jota järsittiin kauan ja perusteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Korukaupasta äidille sellainen kaulakoru joka hieman "kilisee". siinä on pitkä ketju, sellainen pallo jossa se "kilikello" sisällä. Helisee oikein kauniisti eikä ole mikään tonttulakin kilinää muistuttava ääni. Tämä on juurikin tarkoitettu vastasyntyneen äidille. Äiti voi pitää korua kaulassaan ja vauva oppii tunnistamaan äänen. Itse sain sellaisen ja oli aivan ihana! Hopeinen todella kaunis koru siis kyseessä. Tyttäreni sai myös nimiäslahjaksi kastekorut, todella näyttävän setin jossa rannekoruja muistaakseni kaksi. Tämä on siis ihan vauvoille-pienille lapsille tarkoitettu. Mutta ei näytä perus lastenkorulta vaan semmoiselta joita voisin itsekin pitää.
Nuo helisevät on tarkoitettu käytettäväksi jo raskausaikana.
Kiitos kaikille kirjoittaneille!
Koruja ja koriste-esineitä tämä perhe ei halua saada lahjaksi, koska heillä on todella tarkka sisustus- ja pukeutumismaku, ja ovat itse parhaita oman tyylinsä asiantuntijoita. Lisäksi heillä on paljon enemmän rahaa laittaa noihin kuin minulla. Olisi aika hölmöä ostaa heidän näkökulmastaan "halpis" koru tai valokuvakehys tmv., joka tuskin edes osuisi kovin hyvin heidän mieltymyksiinsä.
Lapsen aterimet vaikuttaa hyvältä idealta eikä olisi tullut itselle mieleen. Samoin soiva kuvakirja tai purukirahvi voisi olla kiva, koska ne olisivat lapsen itsensä kannalta mielekkäitä jo kohtalaisen pian.
Ap
Jos et oo "kummi" niin vie vauvalle helistin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille kirjoittaneille!
Koruja ja koriste-esineitä tämä perhe ei halua saada lahjaksi, koska heillä on todella tarkka sisustus- ja pukeutumismaku, ja ovat itse parhaita oman tyylinsä asiantuntijoita. Lisäksi heillä on paljon enemmän rahaa laittaa noihin kuin minulla. Olisi aika hölmöä ostaa heidän näkökulmastaan "halpis" koru tai valokuvakehys tmv., joka tuskin edes osuisi kovin hyvin heidän mieltymyksiinsä.
Lapsen aterimet vaikuttaa hyvältä idealta eikä olisi tullut itselle mieleen. Samoin soiva kuvakirja tai purukirahvi voisi olla kiva, koska ne olisivat lapsen itsensä kannalta mielekkäitä jo kohtalaisen pian.
Ap
Pienen lelut ovat aina kivoja.
Mä ostin kummipojalle kaiverretun säästölippaan minne voi kerätä rahaa.
Ei mitään krääsää. Meillä mieluisimmat on ollu Satuhieronta kirja (suosittelen lämpimästi), pentikin lasten astiat ja nuo jo mainitut muumi aterimet.
Tilaa netistä vauvan vaaka cd ja kirja. Sisältää loruja ja lauluja. Meillä oli käytössä ekat puolitoista vuotta suunnilleen joka päivä. Ei ole kalliskaan. Varmasti erottuva ja tarpeellinen lahja.
Vierailija kirjoitti:
Suojelusenkelitaulu
Miksei mitään hyödyllistä?
Tosiaan laadukas lasten aterinsetti oli varmaan käytönnöllisin lahja joka saatiin. Toki myös joku laadukas lasten lautassetti voisi olla kiva. Vaikka muuten omassa sisustuksessa olisi tarkka, niin moni lapselle antaa kuitenkin lapselle tarkoitetun lautasen
Pentikillä on kivoja ja laadukkaita
Itse tykkäsin erityisesti näistä lahjoista:
- Vauvakirja, sinne on kiva täyttää asioita vauvasta, sillä unohtuuhan ne muuten helposti ja näin aikuisena kiva lueskella omaa kirjaansa.
- Valokuva-albumi. Ja paketillinen tai pari niitä valokuville tarkoitettuja tarroja.
- Muistojen laatikko. Sen voi askarrella itsekin mistä tahansa pelti- tai pahvilaatikosta mutta niitä on myös esim lastentarvikekaupoissa myynnissä. Itse laitoin noihin ensitutit, tuttinauhat, ensimmäiset tossut/villasukat, onnittelukortit ja kakkukoristeen. Kastekynttilä ja -todistuksetkin mahtuivat mukaan, samoin synnärillä olleet muovirannekkeet.
- Laulukirja, jossa kivat kuvat ja mukana CD. Kirjat noin yleensäkin, niitä tuskin voi olla liikaa? Eikä tarvitse olla mitään pahvisia ensikirjoja, jos niissä on kivat kuvat joita katsella alkuun. Tekstit luetaan sitten 2-3v alkaen, pitkäikäinen lahja siis.
- Willow Treen patsas, jossa oli isä, äiti ja kapaloitu vauva sylissä. Tykkään noista patsaista, niitä oli jo ennestään. Toisen lapsen syntyessä voi ostaa pienen lapsipatsaan. Omat lapset ainakin tykkäävät "perheasetelmista" ja on tärkeää, että siinä on koko perhe.
- Iittalan pienet vitriinirasiat (saatiin tytölle v.punainen ja pojalle v.sininen), ajattelin niihin laittaa maitohampaat. Tai sitten jotain muuta, en oikein hoksaa miksi maitohampaita säilötään.
Soittorasiat. Talvivauvalle joku ihana lumisadepallo, nythän on ollut oikein tosi luminen talvikin. Tytölle korurasia ja "kastehelmet", yleensä kyllä kummit ostavat ristiäislahjaksi. Lasten aterin- ja lautassetit (esim Pentik, Muumi) myös hyviä lahjoja, en uskoisi esikoistaan odottavan vielä ostelevan sellaisia valmiiksi?
Kirjoja. Voi olla jo satukirjoja ja Mauri Kunnaksiakin jne. Niistä voi katsella kuvia ja lukea pätkiä jo ihan vastasyntyneellekin. Lapsen sanavarasto ja turvallisuudentunne kehittyy ihan salaa äidin tai isän tasaista lukuääntä kuunnellessa. Ota tavaksi, että aina viet kirjoja. Sinua tullaan vielä kiittämään, kun lapsi on aikuinen!
Vauvakirja, hopeinen valokuvakehys, johon voi kaivertaa vauvan nimen