Mitä veisin nimiäislahjaksi? Esikoinen kyseessä ja perheellä jo kaikki oikeasti tarvittava olemassa
Itselläni ja muilla kavereillani ei ole lapsia, joten ehkä täältä saan parempia vinkkejä kuin itse arvailemalla. Ystäväni on saanut ensimmäisen lapsensa ja haluaisin viedä lahjaksi jotain sellaista, josta olisi oikeasti hyötyä tai iloa. Kyseessä on varakas pari, joka on valmistautunut perheenlisäykseen huolellisesti, joten kaikki tärkeimmät tarvikkeet heillä on jo.
Mietin veisinkö vaatteita, mutta ne kai jäävät tosi nopeasti pieneksi. Tiedän että he aikovat opetella kantoliinan käyttöä, mutta sen pitäisi kuulemma olla tietynlainen (trikoota, ei liian löysä eikä liian napakka), ja tuntuu että kukaan muu kuin vauvan äiti itse ei varmaan osaa valita sitä juuri oikeanlaista. Vauva itse on vielä niin pikkuruinen ja lähinnä nukkuu, että lahja voisi olla enemmänkin vanhemmille suunnattu.
Mitä itse olisit tarvinnut, toivonut tai halunnut lahjaksi, kun lapsesi sai nimen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi kotiimme mitään tilpehööriä, ja olen jo ostanut kaiken oleellisen vauvallemme.
Yksi asia on vielä ostamatta, mutta sen ostavat meille appivanhemmat ja omat vanhempani puoliksi. Sen verran arvokas lahja on. Muilta en toivo mitään esineitä. Mielestäni hyvä lahjaidea on lahjoittaa vauvan "tilille" pieni summa tai sitten kysyä suoraan vanhemmilta, että mitä oikeasti haluavat/ovat aikeissa tulevaisuudessa ostaa.
En haluaisi lahjoja itselleni, koska kysehän ei ole minusta tai meistä vanhemmista, vaan vauvastamme.
Ihan mahdottomaksi menee tämän rahan toivominen. Että vauvalle rahaa!!!!!!!! En ole hullumpaa ideaa vielä KOSKAAN kuullut.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että nimiäisiin viedään lahja nimenomaan LAPSELLE, ei vanhemmille. Joten jotain josta on iloa/hyötyä lapselle.
Enhän minä puhunut toivomisesta, vaan ottaisin mielelläni VASTAAN lahjan rahana. Ehdottomasti mielummin niin, että pystyisimme sitten tarpeen tullen hyödyntämään sen johonkin sellaiseen, mikä on pienokaisellemme todella tarpeen/mieluinen kuin että lahja lentäisi kaapin perälle keräämään pölyä.
Itse ainakin kokisin lahjallani olevan enemmän arvoa, jos se todella tulisi hyötykäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä vauvan vaaka cd ja kirja. Sisältää loruja ja lauluja. Meillä oli käytössä ekat puolitoista vuotta suunnilleen joka päivä. Ei ole kalliskaan. Varmasti erottuva ja tarpeellinen lahja.
Muuten kiva idea, mutta monellakaan ei ole enää nykyään cd-soitinta eikä edes läppärissä cd-asemaa vaan musiikki tulee netistä esim. itunes tai spotify (ja menee langattomasti kaiuttimiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi kotiimme mitään tilpehööriä, ja olen jo ostanut kaiken oleellisen vauvallemme.
Yksi asia on vielä ostamatta, mutta sen ostavat meille appivanhemmat ja omat vanhempani puoliksi. Sen verran arvokas lahja on. Muilta en toivo mitään esineitä. Mielestäni hyvä lahjaidea on lahjoittaa vauvan "tilille" pieni summa tai sitten kysyä suoraan vanhemmilta, että mitä oikeasti haluavat/ovat aikeissa tulevaisuudessa ostaa.
En haluaisi lahjoja itselleni, koska kysehän ei ole minusta tai meistä vanhemmista, vaan vauvastamme.
Ihan mahdottomaksi menee tämän rahan toivominen. Että vauvalle rahaa!!!!!!!! En ole hullumpaa ideaa vielä KOSKAAN kuullut.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että nimiäisiin viedään lahja nimenomaan LAPSELLE, ei vanhemmille. Joten jotain josta on iloa/hyötyä lapselle.
Enhän minä puhunut toivomisesta, vaan ottaisin mielelläni VASTAAN lahjan rahana. Ehdottomasti mielummin niin, että pystyisimme sitten tarpeen tullen hyödyntämään sen johonkin sellaiseen, mikä on pienokaisellemme todella tarpeen/mieluinen kuin että lahja lentäisi kaapin perälle keräämään pölyä.
Itse ainakin kokisin lahjallani olevan enemmän arvoa, jos se todella tulisi hyötykäyttöön.
Meillä kolme lasta ja osa ristiäislahjoista on kieltämättä jäänyt vähän kaapin perälle pölyä keräämään (osa oli toki todella mieluisia niin lapsille itselleen isompana kuin meille vanhemmille). Minusta olisi ollut jotenkin tosi outoa, jos joku olisi tuonut ristiäisiin rahaa. Ei vaan minusta sovi vauvalle
Olisin tykännyt "vauvan soseruokia" - reseptikirjasta.
Monet on täällä hopealusikoita vastaan, mutta huom sillä lusikalla voi syödä :D
Itse olen vauvana saanut kummiltani hopealusikan, mihin on kaiverrettu syntymäni tiedot ja nimeni. Aikaa siitä on jo 40v. Lusikalla olen itse lapsena syönyt puuroa sun muuta ja kolme lastani myös ovat lusikkaa ahkerasti käyttäneet. Lusikka on edelleen käytössä ja ilahduttaa. Joka kerta kun lusikkaa pesen niin kummini tulee mieleen lämpimin ajatuksin.
Kannatan kuvakirjaa, astioita, laadukasta vauvan tai taaperon lelua tai ehkä lakanoita. Korut ovat kaverilta liian kallis lahja (itse olen ostanut kummilapsille) ja koriste-esineet yleinen no-no. Ravintola-lahjakortti kiva, mutta et voi tietää milloin haluavat/pystyvät jättämään lapsen hoitoon.
Itse ilahduin myös shampanjapullosta, mutta kaikki eivät.
3 lapsen äiti, 3 lapsen kummi
Buranaa ja korvatulpat. Myös sppoja vauvalle.
Älä nyt mitään rahaa vauvalle anna. Jos et muuta keksi, niin vaikka Pentikin halipupu https://www.pentik.com/fi/5peh4503a11
tai saman sarjan huppupyyhe https://www.pentik.com/fi/1fro7055hp1
tai vauvalle oma torkkupeitto https://www.pentik.com/fi/1puv7603ha1
Luulisi kelpaavan nirsommallekin äidille. Ja toisaalta, vauvallehan nämä onkin tarkoitettu eikä äidille