Mitä veisin nimiäislahjaksi? Esikoinen kyseessä ja perheellä jo kaikki oikeasti tarvittava olemassa
Itselläni ja muilla kavereillani ei ole lapsia, joten ehkä täältä saan parempia vinkkejä kuin itse arvailemalla. Ystäväni on saanut ensimmäisen lapsensa ja haluaisin viedä lahjaksi jotain sellaista, josta olisi oikeasti hyötyä tai iloa. Kyseessä on varakas pari, joka on valmistautunut perheenlisäykseen huolellisesti, joten kaikki tärkeimmät tarvikkeet heillä on jo.
Mietin veisinkö vaatteita, mutta ne kai jäävät tosi nopeasti pieneksi. Tiedän että he aikovat opetella kantoliinan käyttöä, mutta sen pitäisi kuulemma olla tietynlainen (trikoota, ei liian löysä eikä liian napakka), ja tuntuu että kukaan muu kuin vauvan äiti itse ei varmaan osaa valita sitä juuri oikeanlaista. Vauva itse on vielä niin pikkuruinen ja lähinnä nukkuu, että lahja voisi olla enemmänkin vanhemmille suunnattu.
Mitä itse olisit tarvinnut, toivonut tai halunnut lahjaksi, kun lapsesi sai nimen?
Kommentit (48)
Meille tuostiin sellainen vaipoista tehty kakku. Siis vaippoja kolmikerroksisen kakun muodossa ja todella tarpeeseen tuli, niitä kun ei ole koskaan liikaa. Mukana oli myös pehmolelu ja pari tuttia kakun koristeena. Oli söpö ja kaikki oli tosiaan tarpeellista. :)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa netistä vauvan vaaka cd ja kirja. Sisältää loruja ja lauluja. Meillä oli käytössä ekat puolitoista vuotta suunnilleen joka päivä. Ei ole kalliskaan. Varmasti erottuva ja tarpeellinen lahja.
Kenellä on vielä cd-soitin?
Musta parhaita on olleet astiat, siis ne sellaiset posliiniset paksut, joissa on ne kaartuvat reunat. Oli tosi hyviä, kun lapsi opetteli syömään. Eikä menneet rikki, vaikka tippuivat lattialle. Ja lisäksi minusta olivat kauniitakin. Tosin ovat aika hintavia, jos olet tosi pienellä budjetilla. Myös lasten ruokailuvälineet voisi olla kiva, esim. muumilla on ihania.
Samoin lakanat oli musta hyvä lahja. Varsinkin jos kuosi ei ole kovin vauvamainen, niin että menee pitkään. Tosin tässä pitäisi tietää käytetyn peiton koko (minusta esim. ne finlaysonin norsut on ihania, olisin ollut ikionnellinen). Tai sitten kylpypyyhe, ne hupulliset on aika kivoja.
Usein ehdotettu klassikkokirja on musta tosi hyvä, samoin toi Vauvan Vaaka CD.
Jaloviinaa! Yhden tähden Jaloviinaa!!
Minä olen veljen lapsille ostanut Kalevala-koruja. Sellaisia nuorekkaita malleja, joita voivat käyttää sitten teini-iästä eteenpäin. Ei se pieni vauva mitään lahjoja kaipaa ja joku hopealusikka - mitä sillä tekee? Olen ostanut jotain sellaista, mille on käyttöä myöhemmin ja joka ei vie paljon säilytystilaa.
Avaa lapselle pankkitili, jota kartutat vähitellen pikkusummilla. Luovutat sen sitten lapselle / nuorelle sopivassa tilanteessa. Ei käyne rippikoulua (koska nimiäiset), joten yo- tai valmistujaislahjaksi.
Ja hei, moottorisaha on toki äitienpäivälahja! Yksi kollega sai mieheltään juurikin äitienpäiväksi, että pääsivät kesämökille risusavottaan. Raivaussaha taitaisi olla yhtä upea lahja.
Piirrä jotain tai jos sulla on lapsi, niin anna sen piirtää.
Design letters lastenastiasto!
Jos saisi vihiä alkukirjaimesta ;) On pakattu ihanaan pahvisalkkuun. Esim.Stockmann, Finnish Design Shop
Ei vauva eikä perhe tarvii mitään krääsää tai väkisin mietittyjä lahjoja.
Mä oon viennyt vanhemmille hyvän viinin tai oikeaa shamppanjaa. Lahjakortti äidille jonhonkin hoitoala tai yhteinen lahjakortti ravintolaan ja lupaus lapsenlikkaukdesta...
Olen ostanut viinipulloja vanhemmille lapsen kolmeen ikä vuoteen asti ... sitten jotain hoploppeja tms lapselle. Maailma ei tarvii tavaraa...
PS. Mulla 5 lasta, olisi itkenyt onnesta vaikka lahjakortilla hierojalle ainaisten hopea ankkojen sijaan...
Vierailija kirjoitti:
Avaa lapselle pankkitili, jota kartutat vähitellen pikkusummilla. Luovutat sen sitten lapselle / nuorelle sopivassa tilanteessa. Ei käyne rippikoulua (koska nimiäiset), joten yo- tai valmistujaislahjaksi.
Tämä ei edes onnistu nykyään. Vain lapsen huoltajat voivat avata lapselle tilin
En minäkään haluaisi kotiimme mitään tilpehööriä, ja olen jo ostanut kaiken oleellisen vauvallemme.
Yksi asia on vielä ostamatta, mutta sen ostavat meille appivanhemmat ja omat vanhempani puoliksi. Sen verran arvokas lahja on. Muilta en toivo mitään esineitä. Mielestäni hyvä lahjaidea on lahjoittaa vauvan "tilille" pieni summa tai sitten kysyä suoraan vanhemmilta, että mitä oikeasti haluavat/ovat aikeissa tulevaisuudessa ostaa.
En haluaisi lahjoja itselleni, koska kysehän ei ole minusta tai meistä vanhemmista, vaan vauvastamme.
Itse sain 30 vuotta sitten vuosikertashampanjan, joka kilisteltiin kun kirjoitin ylioppilaaksi.
Osta vanhemmille ravintolalahjakortti ja tarjoudu sitten itse lapsenvahdiksi.
Semmoinen silikoninen lasten ruokailualusta. Ovat tosi hyviä ja niitä löytyy erilaisia
Hopeinen hammaslipas, johon voi kerätä maitohampaita.
Me olemme saaneet molemmille lapsille omat kirsikkapuut nimiäislahjaksi. Lapsen kanssa on ihana seurata kasvamista ja poimia kirsikoita. Kannattaa tietysti vanhempien mielipide kysyä ensin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi kotiimme mitään tilpehööriä, ja olen jo ostanut kaiken oleellisen vauvallemme.
Yksi asia on vielä ostamatta, mutta sen ostavat meille appivanhemmat ja omat vanhempani puoliksi. Sen verran arvokas lahja on. Muilta en toivo mitään esineitä. Mielestäni hyvä lahjaidea on lahjoittaa vauvan "tilille" pieni summa tai sitten kysyä suoraan vanhemmilta, että mitä oikeasti haluavat/ovat aikeissa tulevaisuudessa ostaa.
En haluaisi lahjoja itselleni, koska kysehän ei ole minusta tai meistä vanhemmista, vaan vauvastamme.
Ihan mahdottomaksi menee tämän rahan toivominen. Että vauvalle rahaa!!!!!!!! En ole hullumpaa ideaa vielä KOSKAAN kuullut.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että nimiäisiin viedään lahja nimenomaan LAPSELLE, ei vanhemmille. Joten jotain josta on iloa/hyötyä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme saaneet molemmille lapsille omat kirsikkapuut nimiäislahjaksi. Lapsen kanssa on ihana seurata kasvamista ja poimia kirsikoita. Kannattaa tietysti vanhempien mielipide kysyä ensin.
Tämä on suloinen lahja.
Meidän pihalla on kolme eri ikäistä omenapuuta. Mieheni isä on ostanut ja istuttanut jokaiselle lapselle oman puun syntymän tienoilla
Ai nimiäisjuhlaan? No sehän olisi erikoista. Edellä mainittu lumikolakin sopisi jo paremmin.