Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tasoisen hotellin valitset

Vierailija
05.02.2019 |

Vuosia sitten kelpasi kahden tähden hotellitkin, mutta nyt kaipaan jo laatua. Neljä tähteä minimi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla.

Vierailija
2/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään 3-4 tähteä. Olen mukavuudenhaluinen.

Olen joskus ollut hostelleissa. Hinta oli mukava, mutta sijainti oli syrjässä ja kaukana keskustasta. Ei ollut kunnon aamupalaa ja vessat oli käytävillä.

Olen tullut mukavuudenhaluiseksi ja vaadin laatua ja mukavuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla hotellilla voi olla eri pisteluokitus eri sivuilla. Samassa hotellissa voi olla sekä hiljaisia että mieluisia huoneita. Lisäksi, sivustojen kuvat on aina yläkanttiin.

2, kartastahan sen näkee onko hotelli syrjässä..

Vierailija
4/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimman.

Vierailija
5/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisen perusteella. Haluan syödä kunnolla, joten sen perusteella päätä. Huoneessa olkoot yleensä parisänky.

Vierailija
6/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää vaikka kahdenkin, kunhan on oma vessa. Olen työni puolesta paljon hotelleissa, ja lomilla taas haluan tehdä kaikkea muuta kuin olla hotelleissa.

Vierailija
7/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 tähteä. Muunlaisia en edes katsele. Muutenkin tutkin tosi tarkkaan arvostelut Tripadvisorista ja Booking.comista. Mulle on tärkeää, että hotelli on vähintään yhtä mukava kun kotini.

Vierailija
8/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri alle kolmen tähden ota jos ei ole aivan pakko. Ja mitä eksoottisempi kohde, niin sitä enemmän tähtiä, esim. Intiassa tai Afrikassa aina viisi tähteä koska silloin siinä tulee paljon lisäpalveluja yms. mukana joista on oikeasti hyötyä. Nämä tosin ovat yleensä työmatkoja, eli työnantaja maksaa niin helppohan se on niitä tähtiä ladata mittariin. :)

Vierailija
9/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tähteä on sopiva.

Monissa maissa ne tähdet on vielä yläkanttiin, joten neljän tähden hotellikaan ei välttämättä ole niin hirveän ihmeellinen (=liian hieno). Viiden tähden hotellissa en muista ulkomailla käyneeni, Suomessa kyllä, koska Naantalin kylpylä taitaa olla sellainen.

Vierailija
10/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäisiä tähtiluokituksia on vain joissakin Euroopan maissa. Suomessa tätä ei käytetä. Tähtien lukumäärään vaikuttavat pikkuasiat, esim. ompelutarvikkeet huoneessa, 24/7 vastaanotto, kielitaitoinen henkilökunta, aulatilojen koko jne. Tästä johtuen kolmen tähden hotellin huone voi olla ihan yhtä mukava ja viihtyisä kuin viiden tähden. Aamiaisesta puhumattakaan.

Kohtalaisen paljon matkailevana olen pyrkinyt suosimaan pienehköjä boutique-hotelleja. Hengettömät luksusketjut eivät hirveästi houkuta.

Vierailija
11/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla 4* ja lomilla usein 3* (ei pakettimatkoja). Tarvitsen vain sängyn, oman suihkun/vessan ja hyvän aamiaisen. Jm saa tosin kahvilastakin.

Otan kyllä mielelläni 5* hotellinkin jos saan 3* hinnalla, näitäkin on onnistunut saamaan

Mutta paikkakin ratkaisee; Lontoossa 3* voi olla läävä, Intiassakin suhtautuisin varauksella

Vierailija
12/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hotel_rating

Matkatoimistojen tai hotellien omat tähtiluokitukset eivät ole yhteismitallisia.

Vierailija
13/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti on mulle aina ensisijaisen tärkeä, sen pitää olla keskeisellä sijainnilla eikä missään resortissa 5km keskustasta. Sen jälkeen vertaan niitä hotelleita jotka sen vaatimuksen täyttää ja valitsen niistä parhaan. 3-4 tähteä yleensä mutta kyllä niissäkin paljon on hajontaa. Joskus 3 on todella hyvä ja 4 voi jättää toivomisen varaa. Yhtään pettymystä ei tosin ole ollut, on vain hyviä ja parempia.

Vierailija
14/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuorempana reissasin yksin, valitsin mielelläni hostellin koska niissä on usein hyvä meininki, tutustuu uusiin ihmisiin ja sijainti on usein todella hyvä hintaan nähden. Nykyisin kaipaan kuitenkin omaa rauhaa ja on rahaa enemmän käytettävissä, niin 3-4 tähden hotelleja ovat valintani viime aikoina olleet.

15/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkoilla 4-5 tähden (saattaa tarkoittaa käytännössä 3 tähden fasiliteettitasoa), työmatkoilla firma majoittaa 2-3 tähden lutikkalinnoihin.

Vierailija
16/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 tähteä, mutta joskus esim Bayer Post 5 tähteä "on ihan kiva".

Vierailija
17/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon, mutta en koskaan katso tähtiä. Niitähän tulee jutuista, jotka ei itselle ole mitenkään olennaisia lomamatkalla varsinkin.

Katson sijaintia, arviointeja, huonevaihtoehtoja, sellaisia palveluita mitä itse tarvitsen.

Kertoohan tähtiluokitus jotain, mutta lopultakaan ei kovin paljon.

Vierailija
18/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään tasoista. Lähes aina airbnb tai apartment. Työmatkoilla saan asua ihan tarpeeksi hotelleissa. Minusta on ollut ihan parhaita kokemuksia majoittua paikallisten perheiden ok-taloihin, missä on omat tilat omalla sisäänkäynnillä, mutta samalla on päässyt tervehtimään perheen koiraa ja/tai kissoja.

Ludekammoisille muistutukseksi, että niitä on viiden tähden hotelleissa ihan siinä missä halvemmissakin. Suomessakin niitä on ollut jopa psykiatrisella osastolla, vaikka luulisi, että siellä olisi hygienia sillä tasolla etteivät olisi ehtineet levitä.

Vierailija
19/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeintä on hotellissa siisteys ja sijainti, ei niinkään palvelut. Ihan turha maksaa mistään viiden tähden hotellin kampaamosta tai laukunkantajasta jos niitä ei käytä. Yleensä 3-4 tähden hotelleissa on paras meininki, siistiä mutta ei liian fiiniä.

Vierailija
20/33 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntihotelleja ei yleensä ole kovin tasokkaina. Suomessa ei lainkaan. Paha puute

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi