Ahdistaa yhteiskunta, jossa elämänpolku on koulusta työelämän kautta eläkkeelle.
Eläkkeellä ehkä olisi viimein aikaa elää, mutta on jo liian vanha - varsinkin tulevaisuudessa kun eläkeikä nousee. Missä välissä ihmisen on tarkoitus tehdä omia juttuja? Työn kai pitäisi olla se, mutta ei sitä aina pysty valitsemaan, että minäpä olen vaikka näyttelijä/tuottaja/muusikko/juristi tai mitä kukakin haluaisi olla.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kun kouluttautuu oikeille tieteenaloille maksimiin asti, niin ei ole rahasta pulaa ja voi itse päättää missä ja milloin työnsä tekee. Oma valintahan se on mitä elämällään tekee. Suomessa on vapaus opiskella itselle maksuttomasti vaikka kuinka korkealle, toisin kuin monessa muussa maassa.
Ymmärräthän, että suuressa mittakaavassa on mahdotonta, että kaikki olisivat korkeakoulutettuja johtajia. Suomessakin korkeakoulutettujen työttömyys on noussut selvästi ja luonnollisesti nousee edelleen mitä suurempi osa kansasta koulutetaan.
Kapitalismi nykyisellään tarvitsee toimiakseen järjettömän muurahaisarmeijan jonka elämän sisältö on raataa tehtaissa ym. Tällä hetkellä valtaosa näistä muurahaisista asuu kehitysmaissa ja esim. Kiinassa koska olemme ne hommat sinne ulkoistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kouluttautuu oikeille tieteenaloille maksimiin asti, niin ei ole rahasta pulaa ja voi itse päättää missä ja milloin työnsä tekee. Oma valintahan se on mitä elämällään tekee. Suomessa on vapaus opiskella itselle maksuttomasti vaikka kuinka korkealle, toisin kuin monessa muussa maassa.
Alapeukuttajat ilmeisesti kuuluvat siihen porukkaan, joiden mielestä jokaisen pitäisi saada lorvia oleskeluyhteiskunnassa niiden rahoilla, jotka oikeasti tekevät jotain itsensä eteen.
Vasemmistonko trolli sinä olitkin? Ei kannattaisi pitää noin kovaa ääntä jos ei lahjat riitä. Pelaat vain väärään pussiin.
Robottien ja tekoälyn tuleminen johtanee vain kiihtyvään polarisaatioon, jossa pääoman omistajat ovat satumaisen rikkaita ja muut elävät toimettomana jonkinlaisten avustusten varassa.