Vaunuilla ja rattailla on vaikeaa talvella
Miten te muut pääsette vaunuilla kulkemaan lumikaaoksessa, kun jalkakäytäviä ei ole aurattu, tai jos on, niin keskellä tietä on usein silti poikkipäin korkea aurausvalli. Ei kulje vaununi siitä mininkään. Bussista ei pääse ulos eikä sisään kun pysäkit on täynnä korkeita lumikasoja.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaistuin potkukelkkaan. Tai oikeastaan vauvalla on kaiketi kaukalo, mikä tuo nyt on nimeltään. Ei mitään liikkumisongelmia. Maalla vauvatkin voi olla pulkassa, kaupungissa se on liian vaarallista.
Pulkka olisi hyvä yhdellä lapsella tai kahdella järkevän ikäisellä. Pieni vauva + uhmis ei valitettavasti toimi.
Korjaan tähän kyllä vielä, että huonosti auratulla tiellä on itseasiassa kevyempää työntää vauvaa tuplissa ja vetää taaperoa pulkassa kuin työntää molempia niissä tuplissa, mutta vallien kohdalla tulee aika helkkarin iso ongelma. Etenkin kun asuu kaupungissa ja liikenne on vilkasta.
Ajatella että äitinä olo on niinn kovaa kilpailua, että ihan vaunuilla kulkemisestakin saa isom väittelyn aikaan. Eikö oks helpointa että kaikki tekee kuten pystyy ja osaa. Nykyvsunut on suunniteltu ilmeisesti maihin joissa ei lunta sitten tule.
T. Tuore talvivauvan äiti, jolla vaunuissa vähäb huonot renkaat
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisystä huolehtimalla olisi vältytty noiltakin ongelmilta, eikä tarvitsisi täällä ulista.
Joskus jotkut taitaa unohtaa, että palsta on vauva.fi.😹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaistuin potkukelkkaan. Tai oikeastaan vauvalla on kaiketi kaukalo, mikä tuo nyt on nimeltään. Ei mitään liikkumisongelmia. Maalla vauvatkin voi olla pulkassa, kaupungissa se on liian vaarallista.
Ne keskellä kävelytietä olevat aurausvallit yltää yli aikuisen polven. Jos siitä vetää yli pulkan, niin vauva kyllä putoaa pulkasta.
Miksi ne ei maalla putoa. Ai niin, maalla ne vauvat on osattu kiinnittää pulkkaansa, ei ne siellä vapaana vello. Kaupungissa ei ole maalaisjärkeä.
Mä oon maalainen, enkä oo kiinnittänyt vauvaa pulkkaan. Vauvaikäistä en vetäisi istuma-asentopulkassa, jossa on turvavyö, koska niska voi retkahtaa, eikä sitä makaavaa vauvaakaan oikein siihen kiikkerään pulkkaan uskalla laittaa. Jossain pihassa tasaisella vetäminen eri asia.
Mä luulen, että sulla ei oo ollut vauvaa ensinkään.
Miksi ihmeessä se vauva pitäisi laittaa istumaan?'
https://www.xxl.fi/fjellpulken-fjellpulken-barnepulk-lasten-ahkio-18-19…
Kokeilepa joskus tällaista! Kyllä siellä voi hyvällä säällä kuljettaa lyhyitä matkoja myös pienempää vauvaa.
No, minäpä "kokeilen" 550 euron pulkkaa, kiitos vinkistä! Vauvat kyllä ovat jo 7- ja 4-vuotiaita!
Olet niitä, jotka eivät suosi kierrätystä? Nykymammat jaksaa vaahdota jostain ilmastonmuutoksesta, mutta ei osaa ostaa käytettyä pulkkaa.
Juu, en todella kokenut, että mun olisi lasten vauva-aikana pitänyt ostaa käytetty hiihtoahkio. Toivottavasti pystyt elämään tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne keskellä kävelytietä olevat aurausvallit yltää yli aikuisen polven. Jos siitä vetää yli pulkan, niin vauva kyllä putoaa pulkasta.
Miksi ne ei maalla putoa. Ai niin, maalla ne vauvat on osattu kiinnittää pulkkaansa, ei ne siellä vapaana vello. Kaupungissa ei ole maalaisjärkeä.
Mä oon maalainen, enkä oo kiinnittänyt vauvaa pulkkaan. Vauvaikäistä en vetäisi istuma-asentopulkassa, jossa on turvavyö, koska niska voi retkahtaa, eikä sitä makaavaa vauvaakaan oikein siihen kiikkerään pulkkaan uskalla laittaa. Jossain pihassa tasaisella vetäminen eri asia.
Kokeilepa joskus tällaista! Kyllä siellä voi hyvällä säällä kuljettaa lyhyitä matkoja myös pienempää vauvaa.
No, minäpä "kokeilen" 550 euron pulkkaa, kiitos vinkistä! Vauvat kyllä ovat jo 7- ja 4-vuotiaita!
Olet niitä, jotka eivät suosi kierrätystä? Nykymammat jaksaa vaahdota jostain ilmastonmuutoksesta, mutta ei osaa ostaa käytettyä pulkkaa.
Jotkut ihmiset, sukupuolesta ja lasten lukumäärästä riippumatta ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta. Toisen haluavat ostaa tuotteensa uutena. Nämä eivät keskimäärin ole samoja ihmisiä. Älä nyt kertakaikkiaan vaan jaksa, tämä asia on satoja kertoja täällä selitetty mutta aina vaan tulee joku uusi älyn jättiläinen vaahtoamaan naisten/äitien muka-ristiriitaisille mielipiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä minä vedän sen vauvan pulkassa sinne bussiin? Ja vauva nukkuu matkan ajan, joten en voi sitä kainaloon ottaa siitä pulkasta. Ja mihin laitan pulkan lääkärikeskuksen ovella? Jätän ulos vai? Se varastetaan heti.
Ai rattaita ei varasteta?
Vauva työnnetään vaunuissa sinne lääkärin huoneeseen saakka, ei vaunuja jätetä mihinkään kadulle.
Jokatalvisesta kitinästä päätellen voisi kuvitella, että lastenrattaiden kanssa kulkeminen joka säällä on joku ihmisoikeus ja auraajien täytyisi asettaa tämä prioriteetiksi. Mitään muuta tapaa kuljettaa lasta ei ilmeisesti ole, vain ne pienipyöräiset rattaat, joiden kanssa rynnitään raivolla kinosten keskellä. Potkukelkka, pulkka ja kantoreppu ovat joko täysin utopistisia juttuja tai liian noloja cooleille citymammoille.
Vierailija kirjoitti:
Jokatalvisesta kitinästä päätellen voisi kuvitella, että lastenrattaiden kanssa kulkeminen joka säällä on joku ihmisoikeus ja auraajien täytyisi asettaa tämä prioriteetiksi. Mitään muuta tapaa kuljettaa lasta ei ilmeisesti ole, vain ne pienipyöräiset rattaat, joiden kanssa rynnitään raivolla kinosten keskellä. Potkukelkka, pulkka ja kantoreppu ovat joko täysin utopistisia juttuja tai liian noloja cooleille citymammoille.
No, jos ei jalkakäytävillä liikkuminen ole ihmisoikeus, niin ei ole sitten autollakaan liikkuminen. Eli sama pätee autolla liikkumiseen: jos teitä ei aurata, ihan turha vinkua, ettei pääse autolla mihinkään, vaan pitää ottaa sukset tai potkukelkka, ja liikkua niillä.
Mä en ymmärrä, miksi sua kiinnostaa provoilla tällaisella asialla.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten potkukelkalla pääsee, kun ensin kotoa pitää kävellä sinne bussipysäkille, sitten vaihtaa bussista ratikkaan ja sitten kävellä vielä ratikkapysäkiltä neuvolalle. Voiko sen potkukelkan ottaa bussiin ja ratikkaan?
Ja ymmärrätkö sinä yhtään, että vauvan on tarkoitus nukkua päiväunet sen matkan aikana. Kantorepussa se ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä minä vedän sen vauvan pulkassa sinne bussiin? Ja vauva nukkuu matkan ajan, joten en voi sitä kainaloon ottaa siitä pulkasta. Ja mihin laitan pulkan lääkärikeskuksen ovella? Jätän ulos vai? Se varastetaan heti.
Ai rattaita ei varasteta?
Minulla oli lukko. Ei meillä voi kulkea pulkan kanssa keskustassa. Täällä kylillä voi, mutta asioille on keksittävä muu menopeli. Omat lapset on jo koululaisia. Pelkkä käveleminen on raskasta, saati kuljettaa mitä tahansa mukana.
Tuolla on petollisen liukasta. En uskaltaisi laittaa kantoreppua. En ole sitä itse koskaan käyttänyt, joten en tiedä miten kaatuessa käy.
Vierailija kirjoitti:
Entä pyörätuoli-ihmiset? Entä huonokuntoiset vanhukset? Entä ne, joilla on kepit? Kyllä se nyt on kansalaisen oikeus päästä kotoaan jalkakäytävää pitkin lähimmälle bussipysäkille, mikäli alueella jalkakäytävät sattuu olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten potkukelkalla pääsee, kun ensin kotoa pitää kävellä sinne bussipysäkille, sitten vaihtaa bussista ratikkaan ja sitten kävellä vielä ratikkapysäkiltä neuvolalle. Voiko sen potkukelkan ottaa bussiin ja ratikkaan?
Ja ymmärrätkö sinä yhtään, että vauvan on tarkoitus nukkua päiväunet sen matkan aikana. Kantorepussa se ei onnistu.
Ei tuo ihminen tosissaan ole, kunhan yrittää purkaa kiukkuaan.
Mä en muuten olisi vauvojen kanssa mihinkään lumikinoksiin lähtenyt kantorepun kanssa. Helposti menettää tasapainon ja kaatuu vauvan päälle. Se, ettei ymmärrys riitä siihen, miten vauvoja voi ja ei voi kuljettaa, kertoo vain siitä, että tuolla kommentoijalla ei ole lasta tai käsitystä mistään asiaan liittyvästä. Kunhan läyskyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä pyörätuoli-ihmiset? Entä huonokuntoiset vanhukset? Entä ne, joilla on kepit? Kyllä se nyt on kansalaisen oikeus päästä kotoaan jalkakäytävää pitkin lähimmälle bussipysäkille, mikäli alueella jalkakäytävät sattuu olemaan.
Tai yhtään kukaan pyörällä tai kävellen liikkuva. Mutta kun tuo ihminen ei itse koskaan joudu liikkumaan kotoaan mihinkään, hän ei tajua, että toisten oikeasti pitää käydä jossain, esim. töissä ja koulussa. Hän on semmoinen sivustakatselija.
Vierailija kirjoitti:
Vauvaton kommentti.
Olen kiitollinen äitini 2009 äitini esikoiselle ostamista isopyöräisistä hyökkäysvaunuista, vaikka ne tuntuivat kömpelöiltä niin onnistuneesti niillä on rämmitty kolmen vauvan kanssa hangessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on petollisen liukasta. En uskaltaisi laittaa kantoreppua. En ole sitä itse koskaan käyttänyt, joten en tiedä miten kaatuessa käy.
Itse olen käyttänyt kantoreppua, enkä käyttäisi liukkaalla tai lumikinoksissa. Kerran kaaduin vauvan kanssa, mutta onnistuin kaatumaan takapuolelleni ja pitelin samalla vauvasta kiinni, ettei retkahda.
Kantoreppu ja kantoliina on todella vaarallinen ulkona tällä kelillä. Kadut on liukkaita tai lumipuurossa, ja siinä kaatuu helposti hyväkuntoinenkin ja jopa nastakengillä. Kukaan ei ole niin hullu vanhempi, että kuljettaisi vauvaa nyt kantorepussa, sillä varmasti jokainen tietää mitä käy kun kaatuu sen vauvan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, en todella kokenut, että mun olisi lasten vauva-aikana pitänyt ostaa käytetty hiihtoahkio. Toivottavasti pystyt elämään tämän asian kanssa.
No älä sitten valita, että lumessa on hankala liikkua, jos et suostu hankkimaan lapsille muita kulkuvälineitä kuin pienipyöräiset matkarattaat.