Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaunuilla ja rattailla on vaikeaa talvella

Vierailija
05.02.2019 |

Miten te muut pääsette vaunuilla kulkemaan lumikaaoksessa, kun jalkakäytäviä ei ole aurattu, tai jos on, niin keskellä tietä on usein silti poikkipäin korkea aurausvalli. Ei kulje vaununi siitä mininkään. Bussista ei pääse ulos eikä sisään kun pysäkit on täynnä korkeita lumikasoja.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on nyt hankala liikkua. Vinkkejä tässä varmaan kaivattiin. Meilläpäin on ihan surkeita aurauksia. Melkein kaikki autotiet on aurattu jalkakäytävälle ja kaikkien on pakko kulkea autotiet pitkin. Jalkakäytävä on kasa jäätä ja lunta.

Vierailija
62/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaistuin potkukelkkaan. Tai oikeastaan vauvalla on kaiketi kaukalo, mikä tuo nyt on nimeltään. Ei mitään liikkumisongelmia. Maalla vauvatkin voi olla pulkassa, kaupungissa se on liian vaarallista.

Ne keskellä kävelytietä olevat aurausvallit yltää yli aikuisen polven. Jos siitä vetää yli pulkan, niin vauva kyllä putoaa pulkasta.

Miksi ne ei maalla putoa. Ai niin, maalla ne vauvat on osattu kiinnittää pulkkaansa, ei ne siellä vapaana vello. Kaupungissa ei ole maalaisjärkeä.

Mä oon maalainen, enkä oo kiinnittänyt vauvaa pulkkaan. Vauvaikäistä en vetäisi istuma-asentopulkassa, jossa on turvavyö, koska niska voi retkahtaa, eikä sitä makaavaa vauvaakaan oikein siihen kiikkerään pulkkaan uskalla laittaa. Jossain pihassa tasaisella vetäminen eri asia.

Mä luulen, että sulla ei oo ollut vauvaa ensinkään.

Miksi ihmeessä se vauva pitäisi laittaa istumaan?'

https://www.xxl.fi/fjellpulken-fjellpulken-barnepulk-lasten-ahkio-18-19…

Kokeilepa joskus tällaista! Kyllä siellä voi hyvällä säällä kuljettaa lyhyitä matkoja myös pienempää vauvaa.

No, minäpä "kokeilen" 550 euron pulkkaa, kiitos vinkistä! Vauvat kyllä ovat jo 7- ja 4-vuotiaita!

Olet niitä, jotka eivät suosi kierrätystä? Nykymammat jaksaa vaahdota jostain ilmastonmuutoksesta, mutta ei osaa ostaa  käytettyä pulkkaa.

Juu, en todella kokenut, että mun olisi lasten vauva-aikana pitänyt ostaa käytetty hiihtoahkio. Toivottavasti pystyt elämään tämän asian kanssa.

No älä sitten valita, että lumessa on hankala liikkua, jos et suostu hankkimaan lapsille muita kulkuvälineitä kuin pienipyöräiset matkarattaat.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta minulla on isopyöräiset vaunut (ihan kunnon vaunut, ei mitkään matkarattaat) eikä niillä isopyöräisilläkään pääse ainakaan täällä Helsingissä nyt eteenpäin kun jalkakäytävät on täynnä aurausvalleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvaistuin potkukelkkaan. Tai oikeastaan vauvalla on kaiketi kaukalo, mikä tuo nyt on nimeltään. Ei mitään liikkumisongelmia. Maalla vauvatkin voi olla pulkassa, kaupungissa se on liian vaarallista.

Ne keskellä kävelytietä olevat aurausvallit yltää yli aikuisen polven. Jos siitä vetää yli pulkan, niin vauva kyllä putoaa pulkasta.

Miksi ne ei maalla putoa. Ai niin, maalla ne vauvat on osattu kiinnittää pulkkaansa, ei ne siellä vapaana vello. Kaupungissa ei ole maalaisjärkeä.

Mä oon maalainen, enkä oo kiinnittänyt vauvaa pulkkaan. Vauvaikäistä en vetäisi istuma-asentopulkassa, jossa on turvavyö, koska niska voi retkahtaa, eikä sitä makaavaa vauvaakaan oikein siihen kiikkerään pulkkaan uskalla laittaa. Jossain pihassa tasaisella vetäminen eri asia.

Mä luulen, että sulla ei oo ollut vauvaa ensinkään.

Miksi ihmeessä se vauva pitäisi laittaa istumaan?'

https://www.xxl.fi/fjellpulken-fjellpulken-barnepulk-lasten-ahkio-18-19…

Kokeilepa joskus tällaista! Kyllä siellä voi hyvällä säällä kuljettaa lyhyitä matkoja myös pienempää vauvaa.

No, minäpä "kokeilen" 550 euron pulkkaa, kiitos vinkistä! Vauvat kyllä ovat jo 7- ja 4-vuotiaita!

Olet niitä, jotka eivät suosi kierrätystä? Nykymammat jaksaa vaahdota jostain ilmastonmuutoksesta, mutta ei osaa ostaa  käytettyä pulkkaa.

Juu, en todella kokenut, että mun olisi lasten vauva-aikana pitänyt ostaa käytetty hiihtoahkio. Toivottavasti pystyt elämään tämän asian kanssa.

No älä sitten valita, että lumessa on hankala liikkua, jos et suostu hankkimaan lapsille muita kulkuvälineitä kuin pienipyöräiset matkarattaat.

Täällä tuo ahkio ei auta. Jalkakäytävä on kasa. Eli siinä reunassa on 20cm levinen polku jota kävellä. Pakko mennä autotietä pitkin ja siirtyä 30sek välein lumikasaan auton tieltä. Tuo ahkio olisi vaarallinen ja kippaisi sekin.

Vierailija
64/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin eilen kävellä 200 m matkan kotoa lähikaupalle (asutaan kerrostaloalueella isossa kaupungissa). Sillä lyhyellä matkalla oli jalkakäytävällä kuusi yli metrin korkuista lumikasaa, jotka täytti koko jalkakäytävän, ja ulottui autotien puolellekin. Kiinteistöt oli auranneet pihoiltaan lunta kunnan hallinnoimalle jalkakäytävälle kasaksi. Niistä ei päässyt yli edes jalankulkijat ilman lapsia tai rattaita. 

Vierailija
65/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään pikkuvauvaa nyt pulkkaan voi laittaa. Pientä vauvaa ei saa laittaa istuma-asentoon ja isomman lapsen pulkkaan ei saa mitään kiinnitystä. Ja en minä ainakaan uskaltaisi lasta vetää pulkassa perässäni, niin ettei ole näköyhteyttä. Turvallisuusriskikin se on. Mitä jos joku hullu vapaana kulkeva koira hyökkää sen lapsen päälle? Vaunut suojelee tällaisilta. Ne vaunut suojelee vauvaa myös viimalta ja pakkaselta.

Vierailija
66/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanhat briot joissa isot pyöreät renkaat, ei ole ongelmaa. Kerrankin niistä on jotain hyötyä, inhosin niitä ku ne on niin isot vankkurit ja muut mammat vetelee pienissä siroissa emmajungeissa, mutta nyt arvostan!

Just tää! Brion "vankkureilla" pääsee melkein hangessa kuin hangessa. Ainut miinuspuoli on se, että busseissa vievät hirveästi tilaa..

Vierailija
67/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää miten vauva kulkee pulkassa? Pienet vauvat ei saa olla istuma-asennossa vaan ne makaavat selällään. Miten selällään makaava vauva kiinnitetään siihen pulkkaan? Millä estetään lumen sataminen siinä sen vauvan kasvoille? Millä suojataan se pulkassa selällään makaava vauva siltä, että ohi ajavat autot roiskuttaa loskaa jalkakäytävälle? 

Vierailija
68/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungako pieni ja siro? Nehän on just vaunuista isoimmat.

Vierailija
69/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kolisee pulkassa, vaikka olisi kuinka pehmusteita. Ja perässä vedettäessä vauva ei olisi silmissä, vaan oman onnensa nojaan siellä.

Oma ratkaisun on mennä vaunuilla ja hypätä lähimmältä pysäkiltä bussiin. Mennä busseilla, vaikka normaalisti kävelen vaunujen kanssa. Ja tiedoksi, että olen hyvässä kunnossa oleva lihaksikas nainen.

Vierailija
70/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää miten vauva kulkee pulkassa? Pienet vauvat ei saa olla istuma-asennossa vaan ne makaavat selällään. Miten selällään makaava vauva kiinnitetään siihen pulkkaan? Millä estetään lumen sataminen siinä sen vauvan kasvoille? Millä suojataan se pulkassa selällään makaava vauva siltä, että ohi ajavat autot roiskuttaa loskaa jalkakäytävälle? 

Ei tietenkään vauva kulje pulkassa. Tyhmiä kysymyksiä.

Vierailija
71/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää kolisee pulkassa, vaikka olisi kuinka pehmusteita. Ja perässä vedettäessä vauva ei olisi silmissä, vaan oman onnensa nojaan siellä.

Oma ratkaisun on mennä vaunuilla ja hypätä lähimmältä pysäkiltä bussiin. Mennä busseilla, vaikka normaalisti kävelen vaunujen kanssa. Ja tiedoksi, että olen hyvässä kunnossa oleva lihaksikas nainen.

Meiltä on kilometri lähimmälle bussipysäkille kävelyä, joten täysin ei auta tuo neuvo. Ap

Vierailija
72/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olis jo alunperin pitänyt ostaa kärryt jossa on reilun kokoiset renkaat :)

Eikä mitään muotivirityksiä, millä ei pääse kuin ostoskeskuksen tasaisilla lattioilla.

Monen on valittava vaunut, jotka mahtuu autoon ja bussiin. Ja kaupoissakin ihmisten sekaan.

Vierailija
73/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattemammat on tosissaan sitä mieltä että autotiet jääköön auraamatta, kunhan lattemamma pääsee kauppakeksukseen latelle ilmaisella bussilla? 

Ei, vaan sinä et ole tajunnut, että ihmiset tosiaan liikkuvat paikasta toiseen muillakin tavoilla kuin autolla. Ymmärrän, että jos eristäytyy yhteiskunnasta kotiinsa tietokoneen ääreen, menee äkkiä ymmärrys siitä, että toisilla on kaikenlaisia menoja, töitä, koulua ja tapaamisia. Silloin voi tulla sellainen tunne, että pitää löytää joku ryhmä ihmisiä, joita syyttää omasta pahasta olosta, ja se voi purkautua vaikkapa tuollaisena ämpytyksenä, jota sinä olet nyt tässä sivutolkulla esitellyt.

Vierailija
74/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olis jo alunperin pitänyt ostaa kärryt jossa on reilun kokoiset renkaat :)

Eikä mitään muotivirityksiä, millä ei pääse kuin ostoskeskuksen tasaisilla lattioilla.

Monen on valittava vaunut, jotka mahtuu autoon ja bussiin. Ja kaupoissakin ihmisten sekaan.

Jep ja sellaiset, jotka mahtuu ratikkaan (jossa on keskellä ovea se rautatanko). Tai mahtuu kotitalon pienestä hissiovesta sisään.

Vierailija
75/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vauva pannaan komsioon, ja sidotaan pirtanauhalla kiinni. Päätä ja niskaa täytyy toki tukea. Olen kuljettanut kovalla lumitalvella pientä lasta Töölössä pulkalla. Katua ylittäessä lapsi pitää otta kainaloon. Kyllä kerran hiihtoladulla kävi niin , että nukkuva taapero oli pudonnut pulkasta puistossa, sitten vaan takaisin 10 metriä , siellä se nukkui edelleen. Ihan kelpo aikuinen hänestä kasvoi, vaikka silloin pakkastalvena syntyikin.

Vierailija
76/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten ihmettelen miten vanhukset pärjäävät. Kävin tänään ruokaostoksilla sellaisen perässä vedettävän mummokauppakassin kanssa, ja ai jestas että oli haastavaa punnertaa sitä yli niistä lumivuorista, jollaiset täällä on suojateiden edessä. Meinasi tulla paniikki kun en päässyt suojatieltä tarpeeksi nopeasti pois ja kärsimätön autoilija jo huudatti kaasua vieressä. Ja kolmasosan matkasta joutui kulkemaan autotiellä, kun jalkakäytävää ei ole aurattu siinä kohtaa enää moneen viikkoon.

Vierailija
77/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattemammat on tosissaan sitä mieltä että autotiet jääköön auraamatta, kunhan lattemamma pääsee kauppakeksukseen latelle ilmaisella bussilla? 

Ei, vaan sinä et ole tajunnut, että ihmiset tosiaan liikkuvat paikasta toiseen muillakin tavoilla kuin autolla. Ymmärrän, että jos eristäytyy yhteiskunnasta kotiinsa tietokoneen ääreen, menee äkkiä ymmärrys siitä, että toisilla on kaikenlaisia menoja, töitä, koulua ja tapaamisia. Silloin voi tulla sellainen tunne, että pitää löytää joku ryhmä ihmisiä, joita syyttää omasta pahasta olosta, ja se voi purkautua vaikkapa tuollaisena ämpytyksenä, jota sinä olet nyt tässä sivutolkulla esitellyt.

Viimeisen viikon aikana lumenkaatopaikoille on viety yhden keskivertotalven edestä lumikuormia ja lumenaurauskalusto on 24/7 käytössä. Mutta toki sinun pitää päästä ilmaisella bussilla kauppakeskukseen latelle tai itkupotkuraivarit alkaa. 

Tuleeko sinun hyvä mieli tuosta lattemamma-trollaamisesta? Miksi vihaat lapsia ja äitejä? 

Kun me äidit kuljemme tuolla ulkona vauvoinemme, niin olemme yleensä menossa esim. neuvolaan, lääkäriin ja sellaiseen.

Vierailija
78/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on parasta : miten nukkuvan lapsen voi ottaa kainaloon?. Mikä ihme teitä vaivaa. Minä olen kulkenut kahden taaperon kanssa yöllä lentokentältä ja koneesta toiseen , juu kyllä se nukkava todella pitää kantaa sinne lentokoneeseen. Olette aika onnettomia Jos äiti on jotenkin fyysisesti invaliidi , pitää pyytää apua. Terveisin se lapsi , joka oli aina sidottuna kaulaliinalla potkukelkkaan siskon kanssa kun mentiin jäätä pitkin mummolaan. Isä olikin kuollut ja äidin oli pakko liikkua lasten kanssa. Ihan terveitä ja karaistuneita aikuisia meistä tuli. Kyllä terve ihminen selviää Suomessa helteestä ja pienestä lumipyrystä pakkasella. Jos et pääse kauppaan , hanki lypsävä lehmä takapihalle.

Vierailija
79/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on kilometri lähimmälle bussipysäkille kävelyä, joten täysin ei auta tuo neuvo. Ap

Meillä vajaa kilsa, mutta se on ainoa keino. Ei ole autoa.

Vierailija
80/86 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on parasta : miten nukkuvan lapsen voi ottaa kainaloon?. Mikä ihme teitä vaivaa. Minä olen kulkenut kahden taaperon kanssa yöllä lentokentältä ja koneesta toiseen , juu kyllä se nukkava todella pitää kantaa sinne lentokoneeseen. Olette aika onnettomia Jos äiti on jotenkin fyysisesti invaliidi , pitää pyytää apua. Terveisin se lapsi , joka oli aina sidottuna kaulaliinalla potkukelkkaan siskon kanssa kun mentiin jäätä pitkin mummolaan. Isä olikin kuollut ja äidin oli pakko liikkua lasten kanssa. Ihan terveitä ja karaistuneita aikuisia meistä tuli. Kyllä terve ihminen selviää Suomessa helteestä ja pienestä lumipyrystä pakkasella. Jos et pääse kauppaan , hanki lypsävä lehmä takapihalle.

Samaa mieltä, että nukkuvan lapsen voi kantaa. Mutta jos on tarkoitus nukuttaa päiväunet se on eri asia. Nyt ei ole pieni lumipyry , eikä lehmä ole realistinen vaihtoehto. En voi kantaa vauvaa ja kauppakasseja. Kulkeminen nyt on oikeasti ongelma, eikä vähene vähättelyllä. Onneksi kaupasta voi tilata ruuat kotiinkuljetukella. Kaikkea ei voi ulkoistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä