Bachelor 2019
Kommentit (3893)
Tilinteko jakossa kÀy hyvin ilmi, kuinka paljon Toffen on pitÀnyt sanoa ja puhua tietyllÀ tavalla ohjelman aikana. Tuossa viimeisessÀ jakossa hÀn on ihan eri ihminen, eikÀ kyllÀ positiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Marian valinta osoitti Toffen pinnallisuuden. Varmaan koki joutuvansa valita epÀsopivan kumppanin kunhan istuu tiettyyn muottiin. Kaiken lisÀksi Mariakin on ulkoisesti ihan perus mirmeli. En yllÀttynyt mutta petyin.
Mietin, ettÀ osaksi on kysymys myös itsetunnosta. Jos on nuorena saanut ajatuksen, ettÀ tietynlaiset kumppanit saisivat oman itsensÀ tuntemaan paremmalta tyypiltÀ muiden edessÀ, ei todellisuutta pysty katsomaan rehellisesti ja avoimesti. Siksi omanlaiset ihmiset eivÀt sytytÀ, koska ei itse arvosta itseÀÀn ja nÀe sitÀ hienoutta, mikÀ itsessÀ ja myös toisessa on. Nyt esim. Toffe, joka on oikein sosiaalinen, mukava ja hauska kuitenkin nÀytti etsivÀn omaa vastakohtaansa. Ei nÀhnyt, ettÀ Danielan tapaisten ihmisten kanssa on itse kadehdittava muiden edessÀ, koska ovat niin kivaa ja luontevaa katsottavaa, koska keskinÀinen kemia ja yhteys huokuu kanssakÀymisestÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilinteossa, mikÀ se oli se kysymys, kun puhuttiin jotain naimisiinmenosta ja Daniel kysyi Toffelta jotain ja Toffe vastasi, ettÀ "sun kanssa". Ja Daniel nÀytti jotenkin yllÀttyneeltÀ. En kuullut jotenkin miten se meni.
Daniel oli kyllÀ aivan totaalisen paniikissa, kun Toffe pyöritteli vikaa ruusua. SilmÀt tuijottivat lautasina. Ei siinÀ, olisin kyllÀ itsekin ollut. Tuli paha mieli, kun hÀn ei tullut valituksi ja pettymys oli niin kÀsin kosketeltava, kun tajusi, ettÀ tuskin saa enÀÀ koskaan halata Toffea uudelleen.
Maria taas, kun Toffe paljasti valintansa, oli vÀhÀn ettÀ okei. Ihmettelin, ettei mitÀÀn tunteita nÀkynyt. Mutta niin me olemme ihmiset erilaisia.
Jenkkiversioissa tÀllainen kaltaiseni ikuinen romantikko on tykÀnnyt ihan tÀysillÀ kun lopussa on itketty ja naurettu ja ne tunteet ovat olleet ylitse pursuavia niillÀ muutamilla pareilla, jotka yhÀ ovat yhdessÀ ja lapsiakin jo on. Ihana seurata katsojana. Mutta toki ymmÀrrÀn, ettÀ jenkkiluonne on erilainen kuin suomalainen eikÀ ihan samanlaista tunteen paloa ehkÀ voi odottaa. 747
Marialta pÀÀsi suusta ensimmÀiseksi kahteen kertaan kirosanat, kun kuuli, ettÀ saa ruusun.
No tuo jÀi minulta kyllÀ huomaamatta! Miksi ihmeessÀ hÀn sitten otti ruusun vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa Elinan puolesta, olen tĂ€ysin samaa mieltĂ€ et âmaanlĂ€heisetâ naiset uhrasivat Elinan. Ihan takuulla Tia on ollut pahin paskanpuhuja.
MitÀ harmittelemista siinÀ on, jos toinen menee ihan omasta tahdostaan kertoilemaan kuulopuheiden perusteella asioita muista ihmisistÀ? Jos joku tÀstÀ Tian porukasta olisi kehottanut Elinaa kertomaan Toffelle, Elina olisi varmasti sen tuonut esiin. NÀyttÀÀ siis siltÀ, ettÀ Elina teki oman, vapaan pÀÀtöksen olla "reipas" ja "rehellinen", vaikka varmuutta hÀnen luettelemilleen asioille ei ollut. Elina siis Tian puheiden perusteella haukkui toiset persoonattomiksi tusinatytöiksi, kyllÀ se ihmisestÀ aika paljon kertoo ettÀ on heti valmis uskomaan tuollaista jonkun muun puheiden perusteella ja myös viemÀÀn saman tien tÀtÀ tietoa eteenpÀin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se Elina tuolla studiossa?
Ei ollut, mutta Minna oli enkÀ huomannut hÀnen lÀsnÀoloaan kuin ihan viime minuuteilla, kun hÀnen kasvojaan kuvattiin. Ei sanonut sanaakaan koko jakson aikana.
Vierailija kirjoitti:
Toffe saa kyllÀ ihan itseÀÀn syyttÀÀ kun kuvitteli, ettÀ rakkaus jotenkin Marian kanssa roihahtaa. Tiesin jo alussa, ettÀ Marian valitsee, sillÀ Toffe vaikuttaa juurikin tarpeeksi pinnalliselta tehdÀkseen niin. Ei vÀliÀ vaikka treffeillÀ ei naurata ja naisen perusilme on veemÀisen nÀköinen koko ajan, kunhan on hyvÀnnÀköinen.
Just sellainen ylÀ-asteen cool girl, jota Toffe ei aikoinaan saanut ja nyt sitten sellaisen halusi. EihÀn sillÀ ole vÀliÀ onko naisen kanssa edes kivaa...
Kuvittelenko, ettÀ toi nainen jotenkin muuttuu kun alkavat seurustella? Miksi? SitÀ saa mitÀ tilaa.
EiköhÀn Toffe ollut itsekin hyvÀnnÀköinen jo ylÀasteella ja monen tavistytön unelma. En nÀe, ettÀ Maria olisi tasokkaampi kuin Toffe millÀÀn mittarilla.
KÀytöstavat kirjoitti:
Daniela oli minunkin suosikkini, mutta olisiko kÀytöstapojen puuttuminen ollut iso miinus Toffelle? Aamupalalla ei osannut kiitos-sanaa Toffen tarjotessa hÀnelle kohteliaasti pekonia, enkÀ muutenkaan muista kuulleeni kyllÀ/ei kiitos-sanoja hÀnen suustaan. Vikassa jaksossa Toffe kuitenkin painotti, ettÀ Maria kiitteli moneen kertaan saamastaan sormuksesta ja mainitsi samaan hengenvetoon asian olevan hÀnelle tÀrkeÀ.
SehÀn oli molemminpuolista vitsailua, ei ollut kyse mistÀÀn huonoista kÀytöstavoista. Toffe on tuonut esille monta kertaa ettÀ Daniela on ihminen joka laittaa muut ihmiset itsensÀ edelle.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei valinnut Petraa tai Danielaa. Petran kanssa olisi saattanut onnistua ns.etÀsuhde, ilmeisesti ei ehkÀ tullut valituksi kun asuivat eri paikoissa. Daniela olisi voinut luultavasti sopia pitkÀÀnkin suhteeseen tai Minna. Miehet aika usein tykkÀÀvÀt kuitenkin viileistÀ, jopa kylmistÀ naisista kunhan vain ovat kauniita
Petraa ei valinnut ensisijaisesti siksi, ettÀ Petra oli aivan eri aaltopituudella kuin Toffe, nuoruus nÀkyi kÀytöksessÀ liiaksi eikÀ hÀnellÀ ollut lainkaan samoja tulevaisuudensuunnitelmia kuin Toffella. Toffekin varmasti huomasi ettei Petra ollut tositarkoituksella mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marian valinta osoitti Toffen pinnallisuuden. Varmaan koki joutuvansa valita epÀsopivan kumppanin kunhan istuu tiettyyn muottiin. Kaiken lisÀksi Mariakin on ulkoisesti ihan perus mirmeli. En yllÀttynyt mutta petyin.
Mietin, ettÀ osaksi on kysymys myös itsetunnosta. Jos on nuorena saanut ajatuksen, ettÀ tietynlaiset kumppanit saisivat oman itsensÀ tuntemaan paremmalta tyypiltÀ muiden edessÀ, ei todellisuutta pysty katsomaan rehellisesti ja avoimesti. Siksi omanlaiset ihmiset eivÀt sytytÀ, koska ei itse arvosta itseÀÀn ja nÀe sitÀ hienoutta, mikÀ itsessÀ ja myös toisessa on. Nyt esim. Toffe, joka on oikein sosiaalinen, mukava ja hauska kuitenkin nÀytti etsivÀn omaa vastakohtaansa. Ei nÀhnyt, ettÀ Danielan tapaisten ihmisten kanssa on itse kadehdittava muiden edessÀ, koska ovat niin kivaa ja luontevaa katsottavaa, koska keskinÀinen kemia ja yhteys huokuu kanssakÀymisestÀ.
HyvÀ kirjoitus. Olin tosi yllÀttynyt kun valitsi Marian, ei heillÀ ollut yhtÀÀn kemiaa, eikÀ kumpikaan vaikuttanut olevan ihastunut. Varsinkin sen Annassa olevan artikkelin luettuani olin ihan varma, ettÀ ottaa Danielan. Toivottavasti Daniela pÀÀsee nopeasti Toffesta yli, hÀn on niin ihanan aito ja ansaitsee jotain parempaa.
Ja uskon, ettÀ Toffella oli aitoa ihastusta Danielaan, mutta kuitenkin valitsi ulkonÀön perusteella, koska hÀnelle se on tÀrkeÀmpÀÀ.
Hei mammat, mitÀs nyt aletaan seurata?
Vierailija kirjoitti:
Hei mammat, mitÀs nyt aletaan seurata?
Just mietin kuule ihan samaa. Ei mitÀÀn viihdykettÀ enÀÀ, batse loppui, temppari loppui, kadonneen jÀljillÀ.... kaikki kaudetki katottu. Nyyh ei mitÀÀn elÀmÀÀ enÀÀ :'D
MitÀköhÀn Toffe tarkoitti sillÀ, ettÀ hÀnellÀ ja Marialla oli valtataisteluita ja suhde kaatunut siihen? .. Hmm
Vierailija kirjoitti:
MitÀköhÀn Toffe tarkoitti sillÀ, ettÀ hÀnellÀ ja Marialla oli valtataisteluita ja suhde kaatunut siihen? .. Hmm
Molemmat vaikuttavat niin pinnallisilta ja varmasti hankala olla suhteessa jos miettii koko ajan kuinka paljon voi toiselle antaa itsestÀÀn ja laskee, ettei varmasti anna itsestÀÀn enemmÀn kuin toinen osapuoli.
Muutenkin Àrsytti Toffen avautuminen joka jaksossa, ettei uskalla avautua ja antaa itsestÀÀn tarpeeksi. Ei se asiaa hokemalla parane, pitÀÀ vaan uskaltaa ja pÀÀstÀÀ irti noista ajatuksista. Ja vaikka Toffe sanoi joka jaksossa, ettÀ menee tunne edellÀ, niin mielestÀni meni just vanhojen kaavojensa ohjaamana eikÀ antautunut tunteille, joita olisi voinut syttyÀ.
Maria ja Toffe saivat mitÀ ansaitsivat eli toisensa. Toffen pitÀÀ ymmÀrtÀÀ ettÀ kukaan muu ei voi korjata hÀnen ongeliaan olemalla semmoinen kuin Toffe tarvitsee vaan itse on itsensÀ korjattava, lÀmmin ja ymmÀrtÀvÀ kumppani siinÀ rinnalla tukee ja antaa tilaa tarvittaessa.
Daniela oli oikealla asialla, hyville kÀy aina huonosti.
Joku tÀÀllÀ suositteli ratkaisukeskeistÀ psykoterapiaa Toffelle. Saattaisi olla hyödyksi.
Nyt seurataan Love Island BrittejÀ.
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in miehenĂ€ tiedĂ€n miten tĂ€mĂ€n tyyppinen mies aina valitsee. EnsinnĂ€kin kaikki joilla on hiemankin ylipainoa heivataan laidan yli heti. Ei auta vaikka on kuinka söpö naama. Sitten lĂ€htee ne joilla on muuten kropassa jotain âvikaaâ, liian pienet rinnat, takapuoli ei nĂ€ytĂ€ hyvĂ€ltĂ€ yms. TĂ€ssĂ€kin kisassa oli monia joita kirjoittajat (varmaan 90% naisia) kehuivat ihaniksi, kauniiksi yms. mutta itse miehenĂ€ tiesin heti etteivĂ€t pÀÀse loppuun asti kun ei ulkonĂ€kö riitĂ€. EsimerkkinĂ€ A, M, T ja V, en viitsi koko nimellĂ€ arvostella.
NÀissÀ kisoissa voittaa AINA se jolla on paras (hoikka) vartalo ja kauneimmat kasvot. Ei se pullantuoksuinen Àitihahmo joka on aina naisten suosikki. Luonteella yms. ei ole juuri mitÀÀn merkitystÀ. Mun mielestÀ tÀmÀ ei ole ihan oikein, mutta nÀin se vaan valitettavasti menee. Itse olen jo oppinut kuinka tÀrkeÀ se luonne on. En olisi Mariaa valinnut.
TÀmÀn tiedostetun faktan takia tuli hirveÀ myötÀhÀpeÀ kun se "vanhempi" tohtorisnainen kysyi, oliko hÀnen ikÀnsÀ syy pudotukseen. Ei, se ei ollut se ikÀ vaan se ettei taso riittÀnyt. Onneks Toffe ei alkanut avata asiaa enempÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in miehenĂ€ tiedĂ€n miten tĂ€mĂ€n tyyppinen mies aina valitsee. EnsinnĂ€kin kaikki joilla on hiemankin ylipainoa heivataan laidan yli heti. Ei auta vaikka on kuinka söpö naama. Sitten lĂ€htee ne joilla on muuten kropassa jotain âvikaaâ, liian pienet rinnat, takapuoli ei nĂ€ytĂ€ hyvĂ€ltĂ€ yms. TĂ€ssĂ€kin kisassa oli monia joita kirjoittajat (varmaan 90% naisia) kehuivat ihaniksi, kauniiksi yms. mutta itse miehenĂ€ tiesin heti etteivĂ€t pÀÀse loppuun asti kun ei ulkonĂ€kö riitĂ€. EsimerkkinĂ€ A, M, T ja V, en viitsi koko nimellĂ€ arvostella.
NÀissÀ kisoissa voittaa AINA se jolla on paras (hoikka) vartalo ja kauneimmat kasvot. Ei se pullantuoksuinen Àitihahmo joka on aina naisten suosikki. Luonteella yms. ei ole juuri mitÀÀn merkitystÀ. Mun mielestÀ tÀmÀ ei ole ihan oikein, mutta nÀin se vaan valitettavasti menee. Itse olen jo oppinut kuinka tÀrkeÀ se luonne on. En olisi Mariaa valinnut.
TÀmÀn tiedostetun faktan takia tuli hirveÀ myötÀhÀpeÀ kun se "vanhempi" tohtorisnainen kysyi, oliko hÀnen ikÀnsÀ syy pudotukseen. Ei, se ei ollut se ikÀ vaan se ettei taso riittÀnyt. Onneks Toffe ei alkanut avata asiaa enempÀÀ.
Juuri nÀin! Ei varmasti ollut ikÀ, vaan ulkoinen olemus sekÀ varmaan myös erilainen henkinen ajatteluntaso. HyvÀ, ettei T kommentoinut enempÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
TÀsssÀ oli pari missÀ kumpikin tarvii huomiota.vakuutteluja omasta erinomaisuudesta.
JennyhÀn oli oikein hyvissÀ vÀleissÀ useaan mieheen ja esimerkiksi Mikkomatiaksen kanssa ystÀvystyi ohjelman jÀlkeen. Kaikista miehistÀ puhui lÀmpimÀsti someissaan.