Bachelor 2019
Kommentit (3893)
NĂ€in miehenĂ€ tiedĂ€n miten tĂ€mĂ€n tyyppinen mies aina valitsee. EnsinnĂ€kin kaikki joilla on hiemankin ylipainoa heivataan laidan yli heti. Ei auta vaikka on kuinka söpö naama. Sitten lĂ€htee ne joilla on muuten kropassa jotain âvikaaâ, liian pienet rinnat, takapuoli ei nĂ€ytĂ€ hyvĂ€ltĂ€ yms. TĂ€ssĂ€kin kisassa oli monia joita kirjoittajat (varmaan 90% naisia) kehuivat ihaniksi, kauniiksi yms. mutta itse miehenĂ€ tiesin heti etteivĂ€t pÀÀse loppuun asti kun ei ulkonĂ€kö riitĂ€. EsimerkkinĂ€ A, M, T ja V, en viitsi koko nimellĂ€ arvostella.
NÀissÀ kisoissa voittaa AINA se jolla on paras (hoikka) vartalo ja kauneimmat kasvot. Ei se pullantuoksuinen Àitihahmo joka on aina naisten suosikki. Luonteella yms. ei ole juuri mitÀÀn merkitystÀ. Mun mielestÀ tÀmÀ ei ole ihan oikein, mutta nÀin se vaan valitettavasti menee. Itse olen jo oppinut kuinka tÀrkeÀ se luonne on. En olisi Mariaa valinnut.
Bachelor oli mielestÀni tylsÀ tyyppi. Tosi tylsÀ tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in miehenĂ€ tiedĂ€n miten tĂ€mĂ€n tyyppinen mies aina valitsee. EnsinnĂ€kin kaikki joilla on hiemankin ylipainoa heivataan laidan yli heti. Ei auta vaikka on kuinka söpö naama. Sitten lĂ€htee ne joilla on muuten kropassa jotain âvikaaâ, liian pienet rinnat, takapuoli ei nĂ€ytĂ€ hyvĂ€ltĂ€ yms. TĂ€ssĂ€kin kisassa oli monia joita kirjoittajat (varmaan 90% naisia) kehuivat ihaniksi, kauniiksi yms. mutta itse miehenĂ€ tiesin heti etteivĂ€t pÀÀse loppuun asti kun ei ulkonĂ€kö riitĂ€. EsimerkkinĂ€ A, M, T ja V, en viitsi koko nimellĂ€ arvostella.
NÀissÀ kisoissa voittaa AINA se jolla on paras (hoikka) vartalo ja kauneimmat kasvot. Ei se pullantuoksuinen Àitihahmo joka on aina naisten suosikki. Luonteella yms. ei ole juuri mitÀÀn merkitystÀ. Mun mielestÀ tÀmÀ ei ole ihan oikein, mutta nÀin se vaan valitettavasti menee. Itse olen jo oppinut kuinka tÀrkeÀ se luonne on. En olisi Mariaa valinnut.
NÀinhÀn ne miesten naisvalinnat menee, ei vain ohjelmassa vaan elÀmÀssÀ muutenkin. Osaatko miehenÀ selittÀÀ miksi sillÀ luonteella ei ole yhtÀÀn merkitystÀ? Eikö ole aika tylsÀÀ viettÀÀ aikaa jonkun ihan persoonattoman tai huumorintajuttoman naisen kanssa vaikka olisi kuinka kaunis?
Marian valinta osoitti Toffen pinnallisuuden. Varmaan koki joutuvansa valita epÀsopivan kumppanin kunhan istuu tiettyyn muottiin. Kaiken lisÀksi Mariakin on ulkoisesti ihan perus mirmeli. En yllÀttynyt mutta petyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VÀhÀn tulee mieleen, ettÀ miehet haluaa metsÀstÀÀ. Maria oli vaikeasti tavoiteltava viileÀ pelinainen. Toffea veti tÀmÀ puoleensa. Oliko tuo Maria edes kovinkaan kiinnostunut Toffesta. Puhui niin, mutta eleet ja ilmeet viestitti muuta.
En usko, ettÀ tuo oli se syy miksi valitsi Marian. Maria oli ainoa ulkoisesti kenen kanssa nÀki mahdollisuuksia. Ja pÀÀtti kokeilla Marian kanssa jos jotain kehittyisi, mutta olivat liian erilaisia. Varmasti Daniela oli mukava ja hÀnen kiinnostuksensa imarteli. Mutta olen itsekin tavannut miehiÀ, jotka ovat olleet ihania ja olisin halunnut ihastua heihin, mutta kyllÀ puolison ulkonÀöstÀ tÀytyy pitÀÀ. Ja tiedÀn, ettÀ ei ole suosittu mielipide tÀÀllÀ. En itsekÀÀn haluaisi olla pinnallinen, mutta jos joku hÀiritsee puolison ulkonÀössÀ , niin ei siitÀ tule mitÀÀn. Veikkaan, ettÀ Toffekin olisi halunnut ihastua Danielaan, mutta ulkonÀkö tökki.
EihÀn Daniela mitenkÀÀn niin ruma ollut, ja hÀnhÀn oli kuitenkin ihan mukava. Vai eikö luonne merkkaa mitÀÀn?
KyllÀhÀn luonne on yksi tÀrkeimmistÀ, mutta ihastumishetkellÀ kokonaisuus vaikuttaa. Toffe sanoi menneensÀ tunteiden eikÀ jÀrjen mukaan. Tunnetta oli Mariaa kohtaan eniten, tunsi siis vetovoimaa, mistÀ se sitten muodostuukin. Maria oli kai cool Toffen mielestÀ. Mutta mitkÀ olivat Marian motiivit? Jotain ilmaisi, ettÀ ollaan samanlaisia. Aika vaisua hÀnen puoleltaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi ihan vaan katkera nainen siellÀ kirjotella :D
Daniela olisi pitÀnyt valita, mutta ilmeisesti piti tosiaan tavoitella sitÀ joka oli mysteeri. Mulle tuli vaikutelma, ettÀ Daniela tiesi ettei Maria oikeasti ollut kiinnostunut, kuten Daniela ja siksi meni hetkellisesti vÀlit valinnan jÀlkeen, kun vei kilpailun nimissÀ ystÀvÀn tosi ihastuksen. EhkÀpÀ suhteen loputtua Maria saanut vakuutettua, ettÀ Toffe oli liian feikki, eli tavallaan pelasti hÀnet?
Ohjelman leikkaajalle terveisiÀ:
TÀllÀ kaudella minua on todella paljon hÀirinnyt useassa jaksossa se, ettÀ ruusun saajat spoilataan etukÀteen. Esim. kesken ruususeremonian Daniela tai joku muu kommentoi iloisena, ettÀ "kyllÀ mua jÀnnitti saanko vai en!" Siis oliko ihan pakko tunkea nÀitÀ jÀlkikÀteen tehtyjÀ haastatteluja keskelle h-hetkeÀ? TÀllÀ tavalla spoilattiin todella paljon, jolloinka Christofferin antaessa ruusun ei ollut enÀÀ mitÀÀn jÀnnitystÀ katsojalle! Tuskin se Daniela kommentoisi iloisena jos ruusu jÀisi saamatta. On ihan ok nÀyttÀÀ jÀlkitunnelmia sen jÀlkeen kun henkilö on saanut ruusun - mutta ei missÀÀn tapauksessa sitÀ ennen! Aaaargh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livija kirjoitti:
Muutenkin tuli Elinasta mieleen, ettÀ miksiköhÀn hÀn ei ollut tilintekojaksossa mukana. Omassa mielessÀ kÀvi, ettÀ entÀ jos hÀn hÀpesi itsekin omaa toimintaansa niin paljon, ettÀ ei kehdannut tulla. HÀnen videoltaan tuli kuitenkin sellainen vaikutelta, ettÀ hÀn koetti ikÀÀn kuin puolustella itseÀÀn ja omia tekojaan vakuuttelemalla sitÀ, ettÀ kyllÀ muutkin oikeasti nÀin ajatteli tai olivat puhuneet samalla tavoin. SitÀhÀn ei voi varmaksi tietÀÀ, ettÀ olivatko muut oikeasti puhuneet samalla tavoin, mutta kyllÀ minulle tuli Elinan puheista vÀhÀn sellainen kuva, ettÀ hÀn yritti ikÀÀn kuin selitellÀ tekojaan vÀhemmÀn pahemmiksi. Ja vaikka muut olisivatkin puhuneet toisista tytöistÀ rumasti talolla, niin ei se mielestÀni oikeuttaisi Elinaa yhtÀÀn enempÀÀ tekemÀÀn itsekin niin. TietyllÀ tapaa tuli olo siitÀ, ettÀ hÀn ei vielÀkÀÀn ollut halukas tai valmis kantamaan tÀyttÀ vastuuta teoistaan. Tosin se nyt on aika yleistÀkin, ettÀ jos oma teko kaduttaa ja hÀvettÀÀ tosi paljon (mikÀ tÀssÀ tilanteessa olisi ihan ymmÀrrettÀvÀÀ, sillÀ se teko nÀytetÀÀn tv:ssÀ, missÀ vaikka koko kansa voi sen nÀhdÀ), niin voi iskeÀ pieni paniikki ja tarve vakuutella itselleen, ettÀ en minÀ nyt oikeasti niin pahasti sanonut ja ettÀ tein vain sen mitÀ muutkin oikeasti ajatteli yms.
SiinÀpÀ "lyhkÀisyydessÀÀn" minun analyysiani tÀstÀ kaudesta. Pakko vielÀ lisÀtÀ, ettÀ Toffe oli ensimmÀinen Suomen bachelor, josta todella pidin. En minÀ kyllÀ aiempiakaan inhonnut, mutta en kyllÀ pahemmin pitÀnytkÀÀn. Toffessa oli sellaista ihanaa epÀtÀydellisyyttÀ, kun aiemmat bachelorit olivat omaan mieleeni jotenkin jopa liian tÀydellisen oloisia. Ja olihan Toffe myös ihan helkutin hyvÀnnÀköinen (ja tÀmÀ on muuten paljon sanottu naiselta, joka on kallellaan pÀÀosin naisiin pÀin. :D)Aika lailla samat fiilikset Elinasta. YmmÀrrÀn sen, ettÀ muilta tytöiltÀ (esim. Tialta) voinut kuulla juttuja. Mutta eihÀn tÀmÀ nyt ole mikÀÀn puolustus.
MIelestÀni aika kÀsittÀmÀtöntÀ, ettÀ olen tÀÀllÀkin useamman viestin nÀhnyt, jossa puolustellaan Elinan kÀytöstÀ, koska totuuden hÀn vain sanoi. Siis anteeksi mitÀ? :-D Koko Elinaa ei tarvitse lynkata mutta itse en ainakaan tule ikinÀ puolustamaan tai liputtamaan tollasen kÀytöksen puolesta, jossa on ihan ok haukkua toisten persoonaa. Elina pudotuksen yhteydessÀ sanoi erÀÀssÀ klipissÀ, ettÀ tÀmÀn takia hÀn tulee varmasti paremmin miesten kuin naisten kanssa toimeen, koska hÀn on niin suorasanainen. HÀn siis puolustelee huonoa kÀytöstÀ ja selÀn takana pahan puhumista suoruudella.
Elina-parka. HÀnestÀ huokuu nuoruus ja kokemattomuus ja siihen liittyvÀ mustavalkoinen ajattelu. Itse koen, ettÀ hÀnellÀ on varmasti mielestÀÀn hyvÀ tarkoitus, mutta hÀn ei ole vielÀ oppinut kommunikoimaan ajatuksiaan aivan salonkikelpoisella tavalla. Toivottavasti hÀn oppisi nÀkemÀÀn tuo kehityskohteensa ja pystyisi nÀkemÀÀn tuon mustavalkoisen ja ennakkoluulojen sÀvyttÀmÀn ja tuomitsevan ajattelun tuolle puolen. Jos hÀn kieltÀytyy nÀkemÀstÀ mitÀÀn vikaa omassa esiintymisessÀÀn, voi se olla aika tuhoisaa hÀnen ihmissuhteilleen.
Jep, varmasti nuoruus vaikuttaa. mutta toisaalta talossa oli Elinaakin nuorempia tyttöjÀ. Eikö Petra ollut talon nuorin ja hoiti lopulta tilanteen hyvin. Mutta enpÀ nyt muuta kuin hyvÀÀ Elinalle toivo mutta ehkÀ pieni itseanalyysi olisi paikallaan, kun ei tuntunut edes videoterveisissÀÀn olevan pahoillaan, vaan vain syyttelevÀn muita.
Ei voi laittaa nuoruuden piikkiin, eikÀ myöskÀÀn hetken tuohtumuksen, sillÀ Elina on vain jatkanut tuosta jauhamista edelleen ilman, ettÀ tuntee nÀitÀ naisia joita nimitteli ja Instagram storyssa jakelee voimalauseita "I'd rather be honest than impressive" ja "I'm terribly sorry if you don't like my harsh honesty. But I don't like your sugar coated bullshit either". Elina piiloutuu tuon mukarehellisyyden taakse, kun taitaa vain olla sellainen ihminen, jolla on kova tarve pÀÀstÀ jakelemaan "totuuksia" muista ihmisistÀ. Pystyi muiden naisten kautta nappaamaan nÀitÀ asioita joista muodosti tÀmÀn oman totuutensa, edelleenkÀÀn tuntematta nÀitÀ "pinnallisia" lainkaan.
MikÀ Toffe on horoskoopiltaan, onko kaksonen?
Vierailija kirjoitti:
HAHA aika koomista ettÀ muut tytöt myöntyivÀt Elinan mielipiteeseen silloin kuin "riita puhkesi" mutta nyt yrittivÀt pelastaa nahkansa vÀittÀmÀllÀ; "enhÀn minÀ mitÀÀn", "ilkeÀsti sanoi". Aika kaksnaamaista koko porukka. Toffe tompelokin ihmetteli miksi Elina puhui siitÀ tilanteesta, mutta aika olennainen kysymys, koska Elinahan tiedosteli jos nÀmÀ persoonattomat tusinatytöt olivatkin Toffe tompelon makua. Poika on tyhmÀ kuin mikÀ... harmi ettei suhde jatkunut persoonattoman(ja ilmeettömÀn) julkisuudenhakuisen venÀlÀisleidin kanssa...
Luulenpa, ettÀ naisilla oli nÀitÀ patoutumia toisiaan kohtaan, maanlÀheisillÀ selvÀsti enemmÀn pinnallisia kohtaan. Kuten Petrakin sanoi tilinteossa, jÀlkeenpÀin tarkasteltuna ylireagoi joissain asioissa ja siinÀ vaiheessa, kun heitÀ oli enÀÀ neljÀ, totesi, ettÀ ei olisi uskonut tulevansa nÀin hyvin juttuun Marian ja Danielan kanssa.
SelkeÀsti tuolla oli siis muutama, ehkÀ etunenÀssÀ Tia, joka tÀtÀ vastakkainasettelua villalla loi ja sai kerÀttyÀ tukijoukon ympÀrilleen naamioiden heidÀt maanlÀheisiksi hyviksiksi ja nÀmÀ muut pinnallisiksi pahiksiksi. Kukaan naisista tuskin enÀÀ ohjelman jÀlkeen kantoi kaunaa ketÀÀn kohtaan, mutta Elina jostain syystÀ juuttui tuohon negatiivisuuteen ja vastakkainasetteluun eikÀ tÀhÀn pÀivÀÀn saakka ole suostunut pÀÀstÀmÀÀn niistÀ irti, vaikka kaikki muut alkuperÀiset naiset ovat niin jo tehneet. Syy tÀhÀn on tuntematon.
MissÀÀn vaiheessa ohjelman aikana en nÀhnyt, ettÀ esimerkiksi Danielalla olisi ollut minkÀÀnlaista eripuraa kenenkÀÀn kanssa. Usein nÀkyi hengailemassa myös nÀiden maanlÀheisten kanssa joten Elinan luulot esimerkiksi hÀnen persoonallisuudestaan ja kÀytöksestÀÀn ovat tÀysin virheelliset.
Vierailija kirjoitti:
Tilinteossa, mikÀ se oli se kysymys, kun puhuttiin jotain naimisiinmenosta ja Daniel kysyi Toffelta jotain ja Toffe vastasi, ettÀ "sun kanssa". Ja Daniel nÀytti jotenkin yllÀttyneeltÀ. En kuullut jotenkin miten se meni.
Daniel oli kyllÀ aivan totaalisen paniikissa, kun Toffe pyöritteli vikaa ruusua. SilmÀt tuijottivat lautasina. Ei siinÀ, olisin kyllÀ itsekin ollut. Tuli paha mieli, kun hÀn ei tullut valituksi ja pettymys oli niin kÀsin kosketeltava, kun tajusi, ettÀ tuskin saa enÀÀ koskaan halata Toffea uudelleen.
Maria taas, kun Toffe paljasti valintansa, oli vÀhÀn ettÀ okei. Ihmettelin, ettei mitÀÀn tunteita nÀkynyt. Mutta niin me olemme ihmiset erilaisia.
Jenkkiversioissa tÀllainen kaltaiseni ikuinen romantikko on tykÀnnyt ihan tÀysillÀ kun lopussa on itketty ja naurettu ja ne tunteet ovat olleet ylitse pursuavia niillÀ muutamilla pareilla, jotka yhÀ ovat yhdessÀ ja lapsiakin jo on. Ihana seurata katsojana. Mutta toki ymmÀrrÀn, ettÀ jenkkiluonne on erilainen kuin suomalainen eikÀ ihan samanlaista tunteen paloa ehkÀ voi odottaa. 747
Marialta pÀÀsi suusta ensimmÀiseksi kahteen kertaan kirosanat, kun kuuli, ettÀ saa ruusun.
Tyypillinen miehinen ratkaisu (huom sana miehinen, ei miehen). Dani olisi ollut the one, jonka kanssa elÀÀ ihanaa mutta toimivaa arkea. NÀkihÀn sen niillÀ yötreffeillÀ, miten luontevasti synkkasi.
Mutta kun on mahdollista valita joku "Maria", niin valitaan Maria (normielÀmÀssÀ saavuttamaton nainen).
Vierailija kirjoitti:
MiksiköhÀn Elinalle annetaan noin paljon tilaa ohjelmassa? Alkaa sen perusteella vaikuttaa yhÀ enemmÀn siltÀ, ettÀ Elina oli tuotannon myyrÀ ja koko visiitin tarkoitus oli luoda draamaa, jota ei siihen mennessÀ kautta (tuotannon harmiksi) oltu nÀhty? xD
En usko, ettÀ kukaan suostuisi pilaamaan mainettaan tuolla tavalla ja nolattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀinhÀn ne miesten naisvalinnat menee, ei vain ohjelmassa vaan elÀmÀssÀ muutenkin. Osaatko miehenÀ selittÀÀ miksi sillÀ luonteella ei ole yhtÀÀn merkitystÀ? Eikö ole aika tylsÀÀ viettÀÀ aikaa jonkun ihan persoonattoman tai huumorintajuttoman naisen kanssa vaikka olisi kuinka kaunis?
(Mies yllĂ€). MitĂ€ sanoin ei koske kaikkia miehiĂ€, mutta tĂ€llaista hyvĂ€nnĂ€köisiĂ€, kilpailuhenkisiĂ€ miehiĂ€ kyllĂ€. Monilla âtavallisillaâ miehillĂ€ ei edes ole kauheasti valinnanvaraa, hyvĂ€ jos joku kiinnostuu. Se miksi kauneus vetoaa on seksi, seksi ja seksi, mies haluaa tuollaisen naisen sĂ€nkyynsĂ€. Pullantuoksuinen Ă€itihahmo ei ole sillĂ€ tavalla seksikĂ€s (no mun mielestĂ€ kyllĂ€ đ). Toinen syy on nĂ€yttĂ€misenhalu, kavereille on kiva nĂ€yttÀÀ kaunista mutrusuuta. Kilpailuhenkisille miehille kaunis hoikka nainen on saavutus, siinĂ€ kuin hieno autokin. Mun mielestĂ€ muuten Marialle sopisi joku vĂ€hĂ€n vanhempi suht varakas mies joka hemmottelisi hĂ€ntĂ€ koruilla, illallisilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Petra on jotenkin supersöpö. Olisi hauska bachelorette.
Olen itsekin nainen.
Petra ei sopisi bacheloretteksi, koska on noin nuori ja sillÀ tavalla kypsymÀtön, ettei oikeasti tainnut ohjelmalta edes hakea vakavaa ja pysyvÀÀ suhdetta.
Sanoiko Minna Tilinteko-jaksossa mitÀÀn?
Oli tosi outoa, ettÀ kehitti "tunteita" mariaa kohtaan ja pÀÀtyi valitsemaan hÀnet. Oikeasti paljon luontevammin oli monen muun tytön seurassa, melkeinpÀ kaikkien muiden paitsi sen kiharatukkaisen jankkaajan ja tÀmÀn marian kanssa. Niin ja se pitkÀ itkijÀ nainen oli myös liian hysteerinen. Mutta siis kaikki muut!
Kameran vÀlityksellÀ ei tihkunut mitÀÀn tunnetta mariasta toffea kohtaan. Ei kerrassaan mitÀÀn. Jos tunteita oli, niin todella taitavasti onnistui kÀtkemÀÀn. VÀlinpitÀmÀtöntÀ tuijottelua, enimmÀkseen ohi miehen, muualle. Jonninjoutavia kyllÀstyneenÀ ja lyhyesti vastaili. Ihan vaivaannuttavaa seuratakin moista.
Petrasta tulisi hyvÀ bachelorette. Olisi sÀpinÀÀ ja sutinaa luvassa.