Bachelor 2019
Kommentit (3893)
EhkÀ olen hieman omituinen ja yksin ajatukseni kanssa, mutta en kyllÀ ymmÀrrÀ, miksei Toffe ja Daniela voisi nyt yrittÀÀ, miten heillÀ sujuisi. Molemmat olivat aidosti ihastuneita toisiinsa, mutta nyt sitten parin kuukauden jÀlkeen ei tule kuuloonkaan. Juu, olisihan se vÀhÀn omituinen tilanne, mutta onhan tÀmÀ ohjelman tilanne ylipÀÀtÀÀn tosi omituinen. Ja onhan elÀmÀssÀ muutenkin tilanteita, ettÀ ihminen on parisuhteessa ja huomaa, ettei se toimikaan ja sitten kokeillaan jonkun muun kanssa. Tinder-treffailuakin tehdÀÀn usein yhden kanssa kerrallaan ja pakko on siinÀ vaiheessa joku hetkeksi laittaa "hyllylle" odottamaan. Ajoituksesta ja olosuhteistahan siinÀ on kyse eikÀ siitÀ, ettei olisi toiselle tarpeeksi hyvÀ.
Vierailija kirjoitti:
No ottaahan se pÀÀhÀn kun on ollut niin tyhmÀ ettÀ luulee löytÀneensÀ tosi rakkauden ja sitten kÀy ilmi ettÀ naisella ei mitÀÀn tunteita koskaan ole ollutkaan, kunhan on halunnut voittaa kisan. Ei siis ihme ettÀ vÀhÀn kiristÀÀ Toffella pipo
Ai mistÀ tÀmÀ kÀsitys. KyllÀhÀn Marialla oli tunteita Toffea kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Toffe saa kyllÀ ihan itseÀÀn syyttÀÀ kun kuvitteli, ettÀ rakkaus jotenkin Marian kanssa roihahtaa. Tiesin jo alussa, ettÀ Marian valitsee, sillÀ Toffe vaikuttaa juurikin tarpeeksi pinnalliselta tehdÀkseen niin. Ei vÀliÀ vaikka treffeillÀ ei naurata ja naisen perusilme on veemÀisen nÀköinen koko ajan, kunhan on hyvÀnnÀköinen.
Just sellainen ylÀ-asteen cool girl, jota Toffe ei aikoinaan saanut ja nyt sitten sellaisen halusi. EihÀn sillÀ ole vÀliÀ onko naisen kanssa edes kivaa...
Kuvittelenko, ettÀ toi nainen jotenkin muuttuu kun alkavat seurustella? Miksi? SitÀ saa mitÀ tilaa.
Ajattelin juuri samoin. Mutta kai se on ihan yleistÀ, ettÀ ihastutaan ulkonÀköön ja projisoidaan kuviteltuja ominaisuuksia toiseen. Sitten jossain vaiheessa silmÀt avautuu ja totuus paljastuu.
Minusta Daniela olisi ainoa hyvÀ bachelorette, Petra vaan kiehnÀisi kaikkien kanssa ja lopussa sanoisi, ettei kukaan kelpaa. Minna löytÀÀ miehen, joka ei ole mikÀÀn julkkistyrkky.
Daniela oli minunkin suosikkini, mutta olisiko kÀytöstapojen puuttuminen ollut iso miinus Toffelle? Aamupalalla ei osannut kiitos-sanaa Toffen tarjotessa hÀnelle kohteliaasti pekonia, enkÀ muutenkaan muista kuulleeni kyllÀ/ei kiitos-sanoja hÀnen suustaan. Vikassa jaksossa Toffe kuitenkin painotti, ettÀ Maria kiitteli moneen kertaan saamastaan sormuksesta ja mainitsi samaan hengenvetoon asian olevan hÀnelle tÀrkeÀ.
Vierailija kirjoitti:
Marian analyysi:
Maria:"MÀ oon edellisissÀ suhteissa tottunut saamaan enemmÀn tunnepuolelta. HÀn ei pysty avautumaan tarpeeksi. EhkÀ se oli isoin syy."
Sami Kuronen: "MitÀ sÀ luulet ettÀ siinÀ tapahtui, miksi hÀn sulkeutui?"
Maria: "No mÀ en oikeesti tiedÀ, luulen ettÀ se on ollut ongelmana jo aiemmissa suhteissa. Kun tulee vÀhÀn isompia tunteita, niin se voi olla ettÀ hÀn pelkÀÀ."
Toffen analyysi:
Toffe: "KyllÀ mÀkin pystyn oleen viilee, mutta kyllÀ Mariakin on viilee. Olin valmis sitoutumaan. Oon mÀÀ edelleen tottakai, on se ollut ongelma mutta ei se ollut siitÀ kiinni ollenkaan."
Ei aina kÀy niin kuin haaveillaan.
Sanoo neiti jÀÀkuningatar.
EihÀn ulkopuolelta voi tietÀÀ, mitÀ nÀiden vÀlillÀ on tapahtunut, mutta jotenkin ajattelisi, ettÀ kahdessa kuukaudessa ei vielÀ voi odottaa mitÀÀn suuria tunteiden tai sitoutumisen ilmaisuja. Tai voi, mutta ei ole myöskÀÀn kohtuutonta odottaa vÀhÀn pidempÀÀn luottamuksen ja lÀheisyyden syntymistÀ. MitÀhÀn se tunteiden nÀyttÀminen sitten Marian mielestÀ mahtoi olla? Minusta on aikamoisen iso tunteiden osoittaminen jo se, ettÀ televisio-ohjelmassa valitsee isosta naisjoukosta juuri hÀnet. Jos ei Toffe ole hÀntÀ totaalisesti blokannut elÀmÀstÀÀn tai ei esim ole muuten kÀyttÀytynyt törkeÀsti, en ymmÀrrÀ kyllÀ tÀtÀ ongelmaa ollenkaan.
KÀytöstavat kirjoitti:
Daniela oli minunkin suosikkini, mutta olisiko kÀytöstapojen puuttuminen ollut iso miinus Toffelle? Aamupalalla ei osannut kiitos-sanaa Toffen tarjotessa hÀnelle kohteliaasti pekonia, enkÀ muutenkaan muista kuulleeni kyllÀ/ei kiitos-sanoja hÀnen suustaan. Vikassa jaksossa Toffe kuitenkin painotti, ettÀ Maria kiitteli moneen kertaan saamastaan sormuksesta ja mainitsi samaan hengenvetoon asian olevan hÀnelle tÀrkeÀ.
No haloo, onko vÀhÀn eri asia joku aamupalapekonin laittaminen lautaselle kuin sormus! :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo salailu varmasti toi suhteen alkuun paineita kun piti salailla sitÀ.Loi paineita varmaankin. Mutta on se ihmeellistÀ ettei tunteita riittÀnyt edes senverran ettÀ olisivat odottaneet sitÀ aikaa kun ei tarvi enÀÀn salailla. Se etteivÀt jaksaneet sitÀ odottaa edes kertoo paljon. NythÀn se varsinainen suhteen rakentaminen vailla salailua olisi voinut alkaa. Toffe oli tilinteossa kyllÀ jotensakin outo. Ei tietoakaan entisestÀ Toffesta.Olihan se tietysti kiusallista kun ei kaikki mennytkÀÀn niinkuin kuvitteli. Danielista olisi varmaan saanut hyvÀn kumpanin vaikka Daniel kieltÀmÀttÀ oli liiakin ehkÀ innokas.SekÀÀn ei aina ole eduksi tossa vaiheessa.Tietysti pitÀÀ tuoda esiin ettÀ kiinnostunut mutta liika on liikaa.
TÀssÀ ketjussa moni puhuu Danielista. Siis mikÀ Daniel? Daniel on suomalainen pojan nimi, loppuuko tosiaan kapasiteetti siihen l-kirjaimeen? Daniela. HÀn on nimeltÀÀn Daniela.
Jatkakaa...
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ olen hieman omituinen ja yksin ajatukseni kanssa, mutta en kyllÀ ymmÀrrÀ, miksei Toffe ja Daniela voisi nyt yrittÀÀ, miten heillÀ sujuisi. Molemmat olivat aidosti ihastuneita toisiinsa, mutta nyt sitten parin kuukauden jÀlkeen ei tule kuuloonkaan. Juu, olisihan se vÀhÀn omituinen tilanne, mutta onhan tÀmÀ ohjelman tilanne ylipÀÀtÀÀn tosi omituinen. Ja onhan elÀmÀssÀ muutenkin tilanteita, ettÀ ihminen on parisuhteessa ja huomaa, ettei se toimikaan ja sitten kokeillaan jonkun muun kanssa. Tinder-treffailuakin tehdÀÀn usein yhden kanssa kerrallaan ja pakko on siinÀ vaiheessa joku hetkeksi laittaa "hyllylle" odottamaan. Ajoituksesta ja olosuhteistahan siinÀ on kyse eikÀ siitÀ, ettei olisi toiselle tarpeeksi hyvÀ.
En usko, ettÀ Daniela kelpaa ulkoisesti Toffelle. EnkÀ tarkoita, ettÀ Danielassa on mitÀÀn vikaa. Mutta hankalaa on pakottaa fyysistÀ vetovoimaa vaikka kuinka muuten sopisi yhteen. EiköhÀn Toffelle riitÀ naisia ohjelman ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toffe saa kyllÀ ihan itseÀÀn syyttÀÀ kun kuvitteli, ettÀ rakkaus jotenkin Marian kanssa roihahtaa. Tiesin jo alussa, ettÀ Marian valitsee, sillÀ Toffe vaikuttaa juurikin tarpeeksi pinnalliselta tehdÀkseen niin. Ei vÀliÀ vaikka treffeillÀ ei naurata ja naisen perusilme on veemÀisen nÀköinen koko ajan, kunhan on hyvÀnnÀköinen.
Just sellainen ylÀ-asteen cool girl, jota Toffe ei aikoinaan saanut ja nyt sitten sellaisen halusi. EihÀn sillÀ ole vÀliÀ onko naisen kanssa edes kivaa...
Kuvittelenko, ettÀ toi nainen jotenkin muuttuu kun alkavat seurustella? Miksi? SitÀ saa mitÀ tilaa.
Ajattelin juuri samoin. Mutta kai se on ihan yleistÀ, ettÀ ihastutaan ulkonÀköön ja projisoidaan kuviteltuja ominaisuuksia toiseen. Sitten jossain vaiheessa silmÀt avautuu ja totuus paljastuu.
Minusta Daniela olisi ainoa hyvÀ bachelorette, Petra vaan kiehnÀisi kaikkien kanssa ja lopussa sanoisi, ettei kukaan kelpaa. Minna löytÀÀ miehen, joka ei ole mikÀÀn julkkistyrkky.
Onhan se YleistÀ, mutta kaikista miehistÀ sitÀ luulisi, ettÀ batcheloriksi valittu mies nÀkisi vÀhÀn pidemmÀlle. EttÀ valittaisiin mies, joka jo tietÀÀ tÀllaisen mahdollisuuden, mutta joka haluaisi tÀllÀ kertaa jotain muuta. Mutta ei...
Tilinteossa juututtiin liikaa naisten riitoihin ja vanhojen juttujen jahkaamiseen. Esim. Minnalta ei kysytty mitÀÀn ja moni muukin oli siellÀ vain pelkkÀnÀ koristeena. Parempaa olisi saanut tuotanto aikaiseksi, jos olisi edes vÀhÀn yrittÀnyt.
Vierailija kirjoitti:
Toffeltahan kysyttiin ettÀ onko hÀnellÀ tunteita Danielia kohtaan vielÀ.Sanoi ei. Miksi nyt tarvitsisi vanhaa enÀÀn lÀmmitellÀ.KyllÀ mailmassa naisia on ja onnistuminen ehkÀ parempi kuin tÀllÀisen ohjelman jÀlkeen ruveta "tokaa" uudelleen lÀmmitteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, ettÀ Daniela kelpaa ulkoisesti Toffelle. EnkÀ tarkoita, ettÀ Danielassa on mitÀÀn vikaa. Mutta hankalaa on pakottaa fyysistÀ vetovoimaa vaikka kuinka muuten sopisi yhteen. EiköhÀn Toffelle riitÀ naisia ohjelman ulkopuolelta.
No ei takuulla ollut se syynÀ, ettei Danielaa valinnut. On monessa yhteydessÀ kehunut hÀnen ulkonÀköÀ.
KÀytöstavat kirjoitti:
No huoh mikÀ kommentti. Daniela on kyllÀ fiksu ja hyvÀkÀytöksinen. En nÀe kyllÀ mitÀÀn moittivaa hÀnen kÀytöksessÀ.
Elina olisi voinut sanoa esim nÀin: "En valitettavasti pÀÀssyt paikalle, kun hÀvetti niin oma kÀytös. Haluan vielÀ vilpittömÀsti pyytÀÀ anteeksi teiltÀ rumista sanoistani. Ei ole mun tehtÀvÀ mÀÀritellÀ ketÀÀn ulkonÀön tai meikkaamisen takia, eikÀ myöskÀÀn ole mun tehtÀvÀ arvostella tai kyseenalaistaa Toffen naismakua. En hyvÀksy omaa kÀytöstÀ mutta siinÀ tilanteessa koin tekevÀni oikein ja ajattelin, ettÀ mulla on myös muiden naisten tuki takana. Menin kuitenkin liian pitkÀlle sanomisissa ja pyydÀn niitÀ anteeksi. Toivottavasti voidaan olla vÀleissÀ tÀmÀnkin jÀlkeen. "
Sen sijaan Elina uhriutui ja syytteli muita. VÀhÀn vaikea sympatisoida tÀllaista kÀytöstÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toffeltahan kysyttiin ettÀ onko hÀnellÀ tunteita Danielia kohtaan vielÀ.Sanoi ei. Miksi nyt tarvitsisi vanhaa enÀÀn lÀmmitellÀ.KyllÀ mailmassa naisia on ja onnistuminen ehkÀ parempi kuin tÀllÀisen ohjelman jÀlkeen ruveta "tokaa" uudelleen lÀmmitteleen.
No minusta heidÀn juttunsa jÀi ihan vain kesken eikÀ siksi voi kyllÀ puhua vanhasta jutusta. Itse en vain osaa ajatella ettÀ ihastuminen olisi jokin kertakÀyttöjuttu, varsinkaan kun se loppui nÀin erikoisesta syystÀ eikÀ esim muusta vÀlirikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa tilaisuudessanyt muuta voikaan vastata, etenkin jos M ja D on kavereita, vaikka melkein luulen ettÀ tuo jÀÀkuningatar vaan varmistelee ettei Daniel ja Toffe tapaa jatkossakaan.
Yhteinen huumorintaju vie kyllÀ pitkÀlle. Couples who laugh together stay together. Nauroiko Toffe ja Maria sarjassa kertaakaan kunnolla yhdessÀ?
Eikö ihmiset tunne venÀlÀistÀ luonnetta? Kun jotain kilpailtavaa, työpaikka tai muu "kilpailu"ollaan mielinkielin ja kun hyöty on saatu, paljastuu oikea kylmÀ luonne. JÀÀtÀvÀ. NÀin työpaikoillakin on havaittu. Ei saa olla sinisilmÀinen.
Mariassa ei nÀkynyt kyllÀ hetkeÀkÀÀn mitÀÀn tunteita Toffea kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DANIELA! Ei Daniel.
- eri kuin aiempi samasta aiheesta huomauttanut
Marian analyysi:
Maria:"MÀ oon edellisissÀ suhteissa tottunut saamaan enemmÀn tunnepuolelta. HÀn ei pysty avautumaan tarpeeksi. EhkÀ se oli isoin syy."
Sami Kuronen: "MitÀ sÀ luulet ettÀ siinÀ tapahtui, miksi hÀn sulkeutui?"
Maria: "No mÀ en oikeesti tiedÀ, luulen ettÀ se on ollut ongelmana jo aiemmissa suhteissa. Kun tulee vÀhÀn isompia tunteita, niin se voi olla ettÀ hÀn pelkÀÀ."
Toffen analyysi:
Toffe: "KyllÀ mÀkin pystyn oleen viilee, mutta kyllÀ Mariakin on viilee. Olin valmis sitoutumaan. Oon mÀÀ edelleen tottakai, on se ollut ongelma mutta ei se ollut siitÀ kiinni ollenkaan."
Ei aina kÀy niin kuin haaveillaan.