Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 v ja raskaana

Auttakaa
05.02.2019 |

Mietin että miten kertoa vanhemmille raskudesta. Tiedän isäni ilahtuvan mutta äidin reaktio pelottaa, en ole hänen kanssaan koskaan tullut erityisen hyvin toimeen. Viimeksi kun kerroin seurustelevani ollessani juuri täyttänyt 18 hän heitti minut kotoa pihalle, mutta nykyinen kumppani on eri ja hän tulee myös äitini kanssa hyvin toimeen. Kertominen on kuitenkin pakollista, miten saan kerrottua asian suoraan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä vaikka ultrakuva tai raskaustestin viivat viestinä, jos et uskalla suoraan kertoa.

Vierailija
2/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertominen on nyt pakollista?

Kerro isällesi, sitten kun haluat (sitten kun sikiön aivojen kriittisin vaihe on ohi, siltä varalta että äitisi saa hepulin ja stressaa sinua, ja siten myös kehittyvän aivoja...)

Kannattaisiko äidille antaa aikaa sopeutua ajatukseen? Älä ainakaan rupea väittelemään hänen kanssaan, jos olet päätöksesi tehnyt. Ellei hän nyt hyväksy lapsen isää, niin sille et voi mitään, mutta kyllä äidit yleensä lapsenlastaan rakastaa.

Jos äiti ei osaa käyttäytyä, pidä etäisyyttä koska sinun ja sikiön hyvinvointi on nyt tärkeämpi. Sano äidille että jos jatkaa, nauhoitat hänen kaakatuksensa, ja lapsi saa kuulla sen kasvettuaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertominen on nyt pakollista?

Kerro isällesi, sitten kun haluat (sitten kun sikiön aivojen kriittisin vaihe on ohi, siltä varalta että äitisi saa hepulin ja stressaa sinua, ja siten myös kehittyvän aivoja...)

Kannattaisiko äidille antaa aikaa sopeutua ajatukseen? Älä ainakaan rupea väittelemään hänen kanssaan, jos olet päätöksesi tehnyt. Ellei hän nyt hyväksy lapsen isää, niin sille et voi mitään, mutta kyllä äidit yleensä lapsenlastaan rakastaa.

Jos äiti ei osaa käyttäytyä, pidä etäisyyttä koska sinun ja sikiön hyvinvointi on nyt tärkeämpi. Sano äidille että jos jatkaa, nauhoitat hänen kaakatuksensa, ja lapsi saa kuulla sen kasvettuaan. ;)

Ei äidin tarvitse sopeutua ajatukseen eikä edes hoitaa lasta saati rakastaa sitä. Jos hän ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä niin mitä sitten.

Vierailija
4/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhempasi edelleen yhdessä, tai jos eronneet niin väleissä keskenään? Silloin isäsi voisi varmaan olla tukenasi äidille kertoessa.

Vierailija
5/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siitä vielä suurempi ongelma, jos kerrotte isäsi kanssa yhdessä . Onko se äidillesi vielä pahempi, jos saa tietää isän tietäneen ennen häntä

Entä joku ihan ulkopuolinen henkilö, joka kertoisi kanssasi. Itse olin myös 18, kun lapseni syntyi. Nyt lapseni on samanikäinen.

Se oli vanhemmilleni vaikea asia, mutta lapsen synnyttyä ovat olleet aina tukenani kaikissa lapseen liittyvissä asioissa. Ymmärrän myös sen, että olivat huolissaan, kuinka pärjäämme, kun koulut olivat vielä kesken jne.

Ja voit sanoa myös sen äidillesi, että lapsi tarvitsee kylän. Kaikkea hyvää, tule joskus kertomaan, kuinka asiat ovat järjestyeet.

Vierailija
6/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko siitä vielä suurempi ongelma, jos kerrotte isäsi kanssa yhdessä . Onko se äidillesi vielä pahempi, jos saa tietää isän tietäneen ennen häntä

Entä joku ihan ulkopuolinen henkilö, joka kertoisi kanssasi. Itse olin myös 18, kun lapseni syntyi. Nyt lapseni on samanikäinen.

Se oli vanhemmilleni vaikea asia, mutta lapsen synnyttyä ovat olleet aina tukenani kaikissa lapseen liittyvissä asioissa. Ymmärrän myös sen, että olivat huolissaan, kuinka pärjäämme, kun koulut olivat vielä kesken jne.

Ja voit sanoa myös sen äidillesi, että lapsi tarvitsee kylän. Kaikkea hyvää, tule joskus kertomaan, kuinka asiat ovat järjestyeet.

"Lapsi tarvitsee kylän" jos lapsia tekee niin ne pitää itse pystyä myös hoitamaan.

Vierailija
7/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan oot itsenäinen nainen kun äidiksi oot tulossa. Sehän on ilmoitusluontoinen asia ja piste. Onko sitä ammattia???? 

Vierailija
8/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on ihan luonnollinen, jos olette aviossa.

Vierailija
9/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi tarvitsee kylän" jos lapsia tekee niin ne pitää itse pystyä myös hoitamaan.

Suomessa tämä on ajatusmaailma. Siksi ehkä täällä myös on paljon perhesurmia. " Jos oot lapses tehnyt,niin itte niistä huolta pidät".

Lapsellekin on hyvä maailma, kun paljon välittäviä aikuisia.Ei se tarkoita sitä,e ttä vanhempi juoksisi baareissa ja halauaisi joustaa velvollisuukistaan.

Vierailija
10/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin nuori että ei ihme jos joku ei ilahdu raskaudesta. Ei lasten pitäisi tehdä lapsia. Olisit ensin kasvanut, nähnyt elämää ja hankkinut työn ja oman kodin.

Vierailija
11/11 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin nuori että ei ihme jos joku ei ilahdu raskaudesta. Ei lasten pitäisi tehdä lapsia. Olisit ensin kasvanut, nähnyt elämää ja hankkinut työn ja oman kodin.

Itse olen vanhempi. Minä toivon kasvattaneeni lapseni niin, että kaikki minulle epämieluisat ratkaisutkin ovat sellaisia, että lapsi uskaltaa niistä kertoa.

Lakia kun tässä ei ole kuitenkaan rikottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän