Mielipiteitä nimistä.
Meillä on täällä kotona pieni ihana prinsessa. Pitkään olemme hänelle taian/sadun omaista nimeä etsinyt ja sitten löysimmekin pari ihanaa. Mutta emme osaa päättää minkä yhdistelmän valitsemme.
1. Tuike Lumikki
2. Ruusu Josefiina
3. Ronja-Lotta Josefiina (tämä sointuu mielestäni tosi hyvin koska kaikkien nimien toinen kirjain on o)
Sisarukset tietysti Tommi ja Annika! (Tommi Oskari ja Annika Elliida)
Sisko meinasikin saada nimekseen Peppi mutta löytyikin lähisuvusta :(
Kommentit (5)
Tosi ihana nimi. Ehdottomasti tämä, jos minun mielipidettäni kysytään :) Reipas nimi, mutta silti kaunis ja sadunhohtoinen. Toivottavasti vielä yhdysnimi säilyy käytössä ihan kokonaisena, jos tämän nimen annatte. Lotta on mielestäni myös hieno nimi, jos yhdysnimi tuntuu liian pitkältä. Itse silti valitsisin tuon koko yhdistelmän, koska se on niin upea. Josefiina on toisena nimenä todella ihana.
Tuike Josefiina tai Ruusu Lumikki.
Eli vaihtaisin ne noin perin ja ehkä RUUSU LUMIKKI vie voiton!!
Tuike Lumikki -Molemmat nimet ovat tosikivoja, mutta -ke -kki-yhdistelmä tekee siitä jotenkin vaikean, siis minulla menee kieli pikkaisen solmuun ja pitää todella keskittyä että miten se nimi nyt meneekään. (sehän voi tietysti olla ihan hyväkin pointti!;) )
Ruusu Josefiina -Tämä on ihan kaunis yhdistelmä, mutta tuo mainitsemani Ruusu Lumikki olisi jotenkin jännittävämpi. Minusta Ruusu ja Josefiina ovat tosi " samaa maata" .
Ronja-Lotta Josefiina -Kyllähän tuo toka o tekee nimestä aika " juoksevan" , siis sutjakan. Ihan ok nimi, mutta pidän tästä silti vähiten.
Sisarukset tietysti Tommi ja Annika! (Tommi Oskari ja Annika Elliida)
Sisko meinasikin saada nimekseen Peppi mutta löytyikin lähisuvusta :(
[/quote]
en ainakaan itse rupeisi " tinkimään" nimestä jonka olisin jo päättänyt ja kyseinen nimi sopii täydellisesti tommin ja annikan seuraksi. onko siitä loppu pelissä kovin suuri haitta jos suvusta löytyisi peppi ja peppilotta.
mainitsen esimerkkinä omasta suvusta: serkukset (samasta suvusta) marjo-leena, marja-leena, marjaleena ja minä alan myös M-kirjaimella,joka on aika lähehellä noita nimiä (oli lähellä ettei minusta tullut sirpa-leena, mutta vanhemmat peruuttivat sen...onneksi...viime hetkellä). leena nimi on isän puolella " pakkonimi" ja ja kaikki M-alkuiset nimet. itse tulen katkaisemaan ton leena ketjun koska en edes omista itse kyseistä nimeä, vaikka isä olisi halunnu sen nimeeni mukkaan. jos pikkuveljeni olisi ollut tyttö, hän olisi ollut marleena.
Tommin ja Annikan sisko on tietenkin Lotta! :o) Tuli heti mieleen.
Lotta Lumikki
Lotta Josefiina
Tai jos haluatte tuplanimen niin
Ruusu-Lotta Lumikki
Lotta Ruusu-Lumikki
Tuike Lumikki * minun makuuni liian " outo" , valitan.. Tuike myös ihan eri tyyliä kuin Tommi ja Annika.
Ruusu Josefiina * Ruusu ihana, mutta taas aika eri tyylinen kuin sisaruksilla...
Ronja-Lotta Josefiina * jotenkin tosi raju yhdistelmä. Ruusu-Lotta olisi minusta hellempi.