Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska: Mäkihyppylegenda Matti Nykänen on kuollut

Kommentit (1756)

Vierailija
621/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jasper Pääkkönen muuten esittää hyvin Matin roolin tuossa vuoden 1998 leffassa. On hyvä leffa, jotenkin siinä tajus silloin kun sen katsoi, että Matti on kokenut elämässään paljon epäoikeudenmukaisuutta.

luetteleppa ne epäoikeuden mukaisuudet????

Itselläni on menossa nyt duuni alta yli 50 vuotiaana

Alanko ryyppäämään ja rähisemään?

Koskaan ei ole liian myöhäistä ryypätä ja rähistä.

Eikä opetella yhdyssanoja.

( tämä edellistä edellisen kommentin 50 -vuotiaalle tiedoksi myöskin )

Vierailija
622/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa niin kovin kun luin tuon Matin uutisen. Oikeasti mietin joka päivä näitä, että mitä jos en herää enää huomenna. Olisinko tyytyväinen siihen miten olen elämäni elänyt? Tyytyväinen viimeiseen päivääni? Ai niin, mutta jos todella kuolen niin ei minua enää ole, joten sillä ei enää ole minulle itselleni merkitystä. Läheisilleni ehkä, he varmaan miettisivät viimeisiä hetkiäni tai millainen elämä minulla on ollut. Mutta sitten kun läheiseni kuolevat, kaikki minut tunteneet ovat kuolleet niin olen minäkin kadonnut ihan lopullisesti.

nyt keksimään peninsiliini tai antibiootti ,joka tepsii superbakteereihin

kun olet mätää liejua arkussa moiset kuolemattomuus ajatukset ovat poissa

hyväksy että olet kävelevä lihamöykky

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jasper Pääkkönen muuten esittää hyvin Matin roolin tuossa vuoden 1998 leffassa. On hyvä leffa, jotenkin siinä tajus silloin kun sen katsoi, että Matti on kokenut elämässään paljon epäoikeudenmukaisuutta.

luetteleppa ne epäoikeuden mukaisuudet????

Itselläni on menossa nyt duuni alta yli 50 vuotiaana

Alanko ryyppäämään ja rähisemään?

Koskaan ei ole liian myöhäistä ryypätä ja rähistä.

Eikä opetella yhdyssanoja.

( tämä edellistä edellisen kommentin 50 -vuotiaalle tiedoksi myöskin )

elämän epäoikeudenmukaisuus ei saa olla hyväksytty syy alkoholismille ja perheväkivallalle n50v

Vierailija
624/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käytöstavat joillain ihmisillä hukassa. Twitterissäkin oli näitä "muistakaa Nykäsen väkivaltarikokset"! Hohhoijaa, onko tosiaan tapana muistella aina kuolleen pahoja tekoja vai koskeeko vain Nykästä?

Vierailija
625/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka kirjoittavat tänne saastaa vainajasta, menkää purkamaan sitä muualle, mieluiten olkaa hiljaa. Kiitos paljon etukäteen.

Hyvä huomio. Aletaan ilmoittamaan asiattomiksi herjaavat viestit vainajasta.

ööh..onko oikeasti tapahtuneet asiat herjaavia?

Pitääkö Matin lasten mennä hautajaisiin?

-Pitää tai Jumala suuttuu.

Miksi alapeukut, Mattihan olisi ollut paras ukki.

Matti ei ollut mitään muuta kuin juoppo naistenhakkaaja.

Mikä legenda?? Pelkkä rappioalkoholisti ja paska esiintyjä.

jne jne

Nämäkö ei mielestäsi ole herjaavia?

Ovat vainajaa parjaavia ja herjaavia viestejä. Rauha vainajalle.

olisi sitten miettinyt vähän miten elää eläessään

Mutta sillä oli ADHD ja epäoikeudenmukainen elämä

Vierailija
626/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että "mäkihyppylegenda" :D :D :D

Sain tietää Matin mäkihyppytaustasta vasta joitakin vuosia sitten. Alunperin opin tuntemaan hänet turhana julkkiksena.

Unohdit nimimerkkisi, eli "Nimim. Jonne"

En ole jonne. Olen kolmekymppinen nainen.

Missä tynnyrissä sinäkin olet sitten kasvanut?

En missään tynnyrissä. Googletin äsken, ja Matin urheilut oli urheiltu jo ennen syntymääni. Joten miten olisin voinut tietää hänen olleen urheilija? Ensimmäistä kertaa Matti tuli minulle tutuksi ollessani yläasteikäinen. Silloin lehdet kertoivat hänen rikollisesta, holtittomasta ja huonosta elämästään. Vasta joitakin vuosia sitten kuulin hänen olleen aikoinaan mäkihyppääjä. Minulle Matti on turha julkkis, samaa sarjaa kuin esim. Johanna Tukiainen ja BB-talon asukkaat.

Minä vuonna olet syntynyt? Ehkäpä ongelma on siinä, että seuraat vain noita ns. turhia julkkiksia... Minä olen hitusen päälle 30 eikä minulle jäänyt lapsuudessa epäselväksi Matin saavutukset. Eihän niiden hehkuttaminen loppunut kuin seinään, vaan niistä puhuttiin kyllä pitkään.

Olen 24v ja tietoinen Matista nimenomaan mäkihyppylegendana, vaikka vain nämä seiskan uutiset olivat minun nuoruuden aikanani luettavana. Älä tule sanomaan, että sinun huono yleissivistyksesi on laki kaikille meille muille, ketkä eivät eläneet 80 luvulla.

Mattiin henkilöityy vahvasti suomalaisuus. Kukaan ei hänen saavutuksiinsa yllä, mutta hänen urheilujen jälkeinen elämäntarinansa, luonteensa ja persoonansa on kuin monen muunkin suomalaisen puusta veistetty ja jokaisella meillä on oma Matti suvussaan, kun riisumme pois menestyksen.

Matti, juuri vaikean elämänsä vuoksi, on se samaistuttava suomalainen urheilulegenda, vaikka normaalisti monikaan ei pystyisi samaistumaan olympiakultamitalistiin.

Kiitos Matti, menestyksestäsi jonka toit tälle pienelle maalle. Ja otan osaa menetyksiisi. Kevyet mullat.

(Ps. Sanonta kevyet mullat, sopii suomalaiseen suuhun paremmin kuin R.I.P vaikka joku jo kehtasi arvostella tämänkin lausahduksen sanojan mielenterveyttä. )

Vierailija
627/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä käytöstavat joillain ihmisillä hukassa. Twitterissäkin oli näitä "muistakaa Nykäsen väkivaltarikokset"! Hohhoijaa, onko tosiaan tapana muistella aina kuolleen pahoja tekoja vai koskeeko vain Nykästä?

niin kerro sinä

tai kysy matin lapsilta

Vierailija
628/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää Matin mäkihyppytaustasta vasta joitakin vuosia sitten. Alunperin opin tuntemaan hänet turhana julkkiksena.

En missään tynnyrissä. Googletin äsken, ja Matin urheilut oli urheiltu jo ennen syntymääni. Joten miten olisin voinut tietää hänen olleen urheilija? Ensimmäistä kertaa Matti tuli minulle tutuksi ollessani yläasteikäinen. Silloin lehdet kertoivat hänen rikollisesta, holtittomasta ja huonosta elämästään. Vasta joitakin vuosia sitten kuulin hänen olleen aikoinaan mäkihyppääjä. Minulle Matti on turha julkkis, samaa sarjaa kuin esim. Johanna Tukiainen ja BB-talon asukkaat.

Minä vuonna olet syntynyt? Ehkäpä ongelma on siinä, että seuraat vain noita ns. turhia julkkiksia... Minä olen hitusen päälle 30 eikä minulle jäänyt lapsuudessa epäselväksi Matin saavutukset. Eihän niiden hehkuttaminen loppunut kuin seinään, vaan niistä puhuttiin kyllä pitkään.

Olen 24v ja tietoinen Matista nimenomaan mäkihyppylegendana, vaikka vain nämä seiskan uutiset olivat minun nuoruuden aikanani luettavana. Älä tule sanomaan, että sinun huono yleissivistyksesi on laki kaikille meille muille, ketkä eivät eläneet 80 luvulla.

Mattiin henkilöityy vahvasti suomalaisuus. Kukaan ei hänen saavutuksiinsa yllä, mutta hänen urheilujen jälkeinen elämäntarinansa, luonteensa ja persoonansa on kuin monen muunkin suomalaisen puusta veistetty ja jokaisella meillä on oma Matti suvussaan, kun riisumme pois menestyksen.

Matti, juuri vaikean elämänsä vuoksi, on se samaistuttava suomalainen urheilulegenda, vaikka normaalisti monikaan ei pystyisi samaistumaan olympiakultamitalistiin.

Kiitos Matti, menestyksestäsi jonka toit tälle pienelle maalle. Ja otan osaa menetyksiisi. Kevyet mullat.

(Ps. Sanonta kevyet mullat, sopii suomalaiseen suuhun paremmin kuin R.I.P vaikka joku jo kehtasi arvostella tämänkin lausahduksen sanojan mielenterveyttä. )

En samaistu Mattiin, vaikka sukumme on täynnä alkoholisteja , jotka kuolivat saman ikäisinä viinaan.

Vierailija
629/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En samaistu Mattiin, vaikka sukumme on täynnä alkoholisteja , jotka kuolivat saman ikäisinä viinaan.

Ovat vainajaa parjaavia ja herjaavia viestejä. Rauha vainajalle.

Vierailija
630/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kato kaikki avohoitopotilaat ja oman pahan olonsa purkajat vauhdissa. Kellekään elävälle eivät uskalla sanoa mitään niin ainoaksi keinoksi purkautua jää rääpiä kuolleita, heistähän ei ole enää vastaansanojiksi. Ei noista reppanoista kannata välittää!

Vierailija
631/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa niin kovin kun luin tuon Matin uutisen. Oikeasti mietin joka päivä näitä, että mitä jos en herää enää huomenna. Olisinko tyytyväinen siihen miten olen elämäni elänyt? Tyytyväinen viimeiseen päivääni? Ai niin, mutta jos todella kuolen niin ei minua enää ole, joten sillä ei enää ole minulle itselleni merkitystä. Läheisilleni ehkä, he varmaan miettisivät viimeisiä hetkiäni tai millainen elämä minulla on ollut. Mutta sitten kun läheiseni kuolevat, kaikki minut tunteneet ovat kuolleet niin olen minäkin kadonnut ihan lopullisesti.

Oliko Matti tyytyväinen elämäänsä?

Mitäs ootte mieltä?

Oli..viina virtasi ja pillua piisasi:)

Vierailija
632/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaakohan lapset kalastaa mainetta ja kunniaa Matin siivellä. Elävänä ei kelvannut. Mielenkiinnolla odotan siipeilijöitä.

Vierailija
633/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että Matti. Voiko viikko huonommin alkaa. Tuntuu pahalta. Voi, itku tulee silmään. Toivotaan, että se elämä on myös siellä toisella puolella hyvää aikaa. Matti, hyvää viimeistä matkaa.

Vierailija
634/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaakohan lapset kalastaa mainetta ja kunniaa Matin siivellä. Elävänä ei kelvannut. Mielenkiinnolla odotan siipeilijöitä.

Oliko sinunkin iskä rappioalkoholisti?

miksi et vastaa?

Vierailija
635/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika!

Matti ei tainnut ottaa vastikään diagnosoidun diabeteksen hoitoa tosissaan. Ykköstyypin diabetes on hengenvaarallinen sairaus, johon kuolee pahimmillaan tunneissa hoitamattomana. Se tuppaa helposti unohtumaan, koska hoito on nykyisin jo aika kehittynyttä ja sairaus tutumpi kuin ennen.

Ykköstyypin diabetes?

Missään ei kai ole lukenut että oli ykköstyypin diabetes. Nykyään 2 tyypin diabetestakin hoidetaan insuliinilla.

Ääh, höpötystä vaan - ykköstyypin diabetes tulee jo lapsena, kakkostyyppi hänellä on ollut.

Ei pidä paikkaansa. Minä sairastuin ykköstyyppiin yli 40 vuotiaana.

Juuri niin, ykkönen voi tulla milloin vain. Vaikkapa virustaudin jälkeen (vesirokko, flunssa) tai jos on liikaa ryypännyt, syönyt parasetamolia tai vaikkapa vain huonosta tuurista.

Ykkös- ja kakkostyyppi on aivan eri sairaus vaikka samaan asiaan molemmat liittyvätkin. Ykkösessä insuliinin tuotanto on kokonaan loppunut ja kakkosessa vain heikentynyt. Ykkösessä piikitetään, kakkosessa riittää tabletit tai elämänmuutos, jolloin haima jaksaa tehdä työnsä paremmin. Ykkönen voi tulla milloin vain, useimmin lapsena. Kakkonen tulee heikentyneiden elinten toimintojen myötä ja harvemmin lapsena. Kakkonen voi muuttua ykköseksi jos haima lopettaa insuliinin tuotannon.

Edes lääketieteen ammattilaiset ja tutkijaryhmät ympäri maailman eivät osaa sanoa, mikä aiheuttaa ykköstyypin diabeteksen, mikä laukaisee sairauden ja millä sitä voisi ehkäistä. Siis nuo mainitsemasi ovat vain omia arvailujasi - ei faktatietoa.

Kakkostyypinkin diabetesta hoidetaan nykyisin joissain tapauksissa insuliinipistoksilla.

Vierailija
636/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Seiska alkaa rääpimään Matin kuolinpesällä. Matti tienasi keikkailullaan yllättävän hyvin viime vuosina, toivottavasti lapsille jää edes jotain siitä, jos isä hän ei onnistunut heille olemaankaan.

Mikä oikeus niillä muka on Matin rahoihin? Oma valintansa jos eivät halunneet olla Matin kanssa tekemisissä MUTTA sitten ei ole myöskään asiaa perintöä kärkkymään.

Toivottavasti Matilla oli testamentti, joka jättää isäänsä hyljeksineet kakarat nuolemaan näppejään.

Vierailija
637/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Seiska alkaa rääpimään Matin kuolinpesällä. Matti tienasi keikkailullaan yllättävän hyvin viime vuosina, toivottavasti lapsille jää edes jotain siitä, jos isä hän ei onnistunut heille olemaankaan.

Mikä oikeus niillä muka on Matin rahoihin? Oma valintansa jos eivät halunneet olla Matin kanssa tekemisissä MUTTA sitten ei ole myöskään asiaa perintöä kärkkymään.

Toivottavasti Matilla oli testamentti, joka jättää isäänsä hyljeksineet kakarat nuolemaan näppejään.

Onneksi on Suomen laki.

Pieni perintö onkin ainoa mitä lapsiparat isäkullaltaan saavat:(

Vierailija
638/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, onko Matti aikoinaan tunnustanut heidät lapsikseen, oliko joku syntynyt ihan avioliitossa eli onko nimi siiss virallisissa papereissa. Silloin on oikeutettu lakiosaan olipa eläessään tekemisissä tai ei.

Muuten on aika asiatonta vetää Matin lapsia ja lapsenlapsia tähän keskusteluun. Turha heitäkin on alkaa herjaamaan, sivullisia ihmisiä.

Vierailija
639/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on syyttömiä siihen kuka heidän isänsä oli ja miten hän eli, onneksi laki turvaa heille osuuden kuolinpesästä jos perittävää on, itään sama oliko tekemisissä vai ei.

Vierailija
640/1756 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että uutinen Matti Nykäsen poismenosta sai aamulla silmät hikoilemaan. Koko päivän on ollut jotenkin epätodellinen ja apea olo. Hyvää matkaa Matti, lapsuuden sankari. Toivottavasti siellä jossain on kevyt ja helppo liitää. 

Ketju on lukittu.