Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajille pienet lahjat paivakotiin - vieko jo kevatjuhliin (= nyt) vai vasta kun jaadaan lomille (= heinakuun alussa kun paivakoti menee kiinni)? Ja mita veisin, ideoita?...

Vierailija
16.05.2006 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaideoista on täällä ollut useita keskusteluja. Päiväkodin väki itse tuntuu toivovan jotakin, minkä voi syödä tai kuluttaa pois. Mukeja ja koriste-esineitä heillä on jo tarpeeksi..

Ite ajattelisin, että ruukussa oleva kesäkukka-amppeli vaikka parvekkeelle laitettavaksi voisi olla kiva. Tai kuohuviini- tai valkoviini-pullo nätissä paketissa.

Ja lapsen piirtämä kortti!! Lasta voisi pyytää kertomaan, mitä haluaa sanoa ko. hoitajalle ja sitten itse kirjoittaa sen, mikäli lapsi ei vielä osaa. Tms. tms.

Muista antaa lahjat myös päiväkodin siivoojalle, keittjälle yms.! Hekin tekevät työtä lapsesi kanssa ja hänen hyvinvointinsa eteen joka päivä, ja harvempi heitä muistaa.

Mieheni kertoo, että intissä he antoivat siivoojalle kukan ja " kuorossa" huusivat tälle onnittelut. Siivooja oli ruvennut itkemään..

Vierailija
2/3 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kaksi lastani ovat eri ryhmissä päiväkodissa, ja heitä hoitaa yhteensä ainakin 6 hoitajaa + sitten vielä keittäjä & " huoltoihminen" siihen päälle, ja tuntuisi hankalalta ruveta hankkimaan kahdeksaa pientä pakettia.

Mieleeni tuli ostaa esim. joku isompi, kesäinen, nätti ruukkukukka henkilökunnan " taukotilan" /opettajainhuoneen pöydälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, asian vierestä meni, mutta apulainen sekä siivoaa että osallistuu lasten toimiin monessakin asiassa päivän aikana, pukee ja menee jopa ulkoilemaan lasten mukana. Itse olen huomannut että useiden lasten on tosi helppo lähestyä nimenomaan päiväkotiapulaista, jolla ei ehkä ole opettajiin verrattavaa auktoriteettia.

Jos viette yhden yhteisen lahjan, muistakaa että toisissa paikoissa esim. johtaja tai tietyn ryhmän vastaava opettaja saattaa kaikesta huolimatta pitää lahjan kaikessa hiljaisuudessaan omanaan eikä ainakaan apulainen tai keittäjä näe siitä vilaustakaan.

Lasten tekemät kortit ja vaikka yksi oma kukkanen jokaiselle on myöskin toimiva idea! Meillä ainakin on ollut mukavaa tehdä yhdessä kortteja henkilökunnalle, miettiä mikä kuvaisi ketäkin ja mistä kukakin pitää. Ja sitten valita vaikkapa torilta kukka (ruusu, gerbera tms.) jokaiselle.