Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tekee ruuat väärin

Vierailija
03.02.2019 |

Kyllä ärsyttää kun mies ei usko neuvojani (eikä reseptien neuvoja) ruuanlaitossa. Nyt alkoi tekemään lihamureketta, eikä suostu laittamaan sipulikeitto-korppujauhoseokseen nestettä, vaan siihen laittaa kananmunan! Yritin selittää että kuivaksi menee ja että muna laitetaan jälkeen päin jauhelihan sekaan pitämään murekkeen kasassa. Tämä ei ole ainoa asia mikä menee ruuanlaitossa hänellä pieleen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, ettekö tosiaan ole tehneet lihapullia sipulikeittopaketin ohjeella? Todella hyvänmakuisia tulee (jos tajuaa laittaa nestettä) ja luonnollisesti voi soveltaa murekkeeksi.

Mies ei myöskään osaa aikatauluttaa asioita YHTÄÄN, minkä takia joku osa ruuasta on aina mikrotettava ennen syömistä kun on seissyt pöydällä jo aikoja ja muut vielä kesken.

Ja kyllä, teenkin itse ruuan AINA arkena vaikka molemmat käydään töissä.

Does not compute. Sinulla on pussikeittoja, ja teet ruuan aina itse? miksi ostat "lisää vain vesi" tuotteita, jos kertaa teet ruuan itse?

Sipulikeittopussi on vain mauste, muut kyllä laitetaan ihan itse. Sama nesteongelma olisi vaikka jauhis maustettaisiin alusta asti itse.

Vierailija
22/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knorrin ranskalainen sipulikeitto, ainesosat.

Paahdettu sipuli 41 %, tärkkelys, suola, VEHNÄJAUHO, aromi, sokeri, palmurasva, kaliumkloridi, kasviöljyt (palmu, auringonkukka), sipulimehutiiviste, OHRAMALLASUUTE, hiivauute, mausteet.

Herkullista...Jos sipulin makua haluaa siiviläkurkuille sopivana, niin kaupoissa myydään sipulijauhetta (ja ainakin Sallinen myös -rouhetta), joka on siis pelkkää kuivattua sipulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään nestettä tulekkaan.

Vierailija
24/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👎

Ei jatkoon.

Vierailija
25/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla hurjan suolaista mureketta noilla sipulikeittoeineksillä.

Vierailija
26/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mureke on hyvä syy jättää moinen sika.

Vierailija
27/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5. Kananmunan voi laittaa sinne taikinaan miten vaan. :D

Vierailija
28/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla hurjan suolaista mureketta noilla sipulikeittoeineksillä.

ihan sopivan suolaista ja maukasta tulee.

Vierailija
29/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon alapeukutuksia ja kritiikkiä ap:lle on sadellut. Jotkut eivät tosiaan halua ottaa neuvoja vastaan. Minustakin se on hämmentävää.

Itse mielelläni testaan muiden antamia, perusteltuja vinkkejä keittiössä yms.

Vierailija
30/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää kun mies ei usko neuvojani (eikä reseptien neuvoja) ruuanlaitossa. Nyt alkoi tekemään lihamureketta, eikä suostu laittamaan sipulikeitto-korppujauhoseokseen nestettä, vaan siihen laittaa kananmunan! Yritin selittää että kuivaksi menee ja että muna laitetaan jälkeen päin jauhelihan sekaan pitämään murekkeen kasassa. Tämä ei ole ainoa asia mikä menee ruuanlaitossa hänellä pieleen.

Sinuun sen olisi pitänyt muna laittaa. Tunnut olevan sen puutteessa.

Niinhän tuo vaikuttaa että olisi pitänyt ukon dipata dikkiään tuohon harppuun, niin olisi tuo narina ehkä jäänyt pois.

Vierailija
31/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettu sipuli 41 %, tärkkelys, suola, VEHNÄJAUHO, aromi, sokeri, palmurasva, kaliumkloridi, kasviöljyt (palmu, auringonkukka), sipulimehutiiviste, OHRAMALLASUUTE, hiivauute, mausteet.

Siinä sipulikeittoainesten sisällysluettelo. Miksi ihmeessä tätä pitäisi tunkea murekkeeseen? Kaupasta saa paahdettua sipulia valmiina, jos et itse jaksa paahtaa. Miksi tahdot laittaa murekkeeseen tärkkelystä, aromia, sokeria, palmurasvaa, kaliumkloridia, palmuöljyä?

Tulee mieleen nämä jenkkien leivontaohjeet:

"osta paketti oreo-keksejä, soseuta ne, lisää rasva ja jauhot ja paista tämä kakku".

Vierailija
32/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ki|tti mies taas provoilee, että mies kun yrittää niin mikään ei kamalille naisille kelpaa. Ei jatkoon.

Tämä ei valitettavasti ole provo 😂 Sehän tässä ärsyttääkin, kun osaisi tehdä hyvääkin ruokaa mutta jääräpää ei pysty ottamaan vastaan minkäänlaista ohjeistusta. Missään asiassa.

Kun käytät 15 minuuttia erilaisten murekereseptien etsimiseen ja lukemiseen, niin huomaat että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa tehdä mureke.

Luutavasti sinun murkeesi ovat miehestä olleet liian veteliä ja teke nyt itse PAREMPAA.

Vierailija
33/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa sipulikeittopussiin, mutta tiedän tunteen ap. Toivoisin että mieheni tekisi vähän useammin ruokaa ja yritän todella ystävällisesti opastaa häntä kun tehdään jotain yhdessä. Tiedostan miten ärsyttävää on puuttuminen turhiin asioihin ja vältän sitä viimeiseen asti. Mutta kun miehen mielestä on hyvä idea maustaa munakas parilla ruokalusikallisella sitruunapippuria... kokemuksella minä tiedän että sitä ei tule pahan maun takia sitten kumpikaan syömään, mutta mies hermostuu heti jos neuvon :(

Vierailija
34/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sipulikeittoainesten sisällysluettelo. Miksi ihmeessä tätä pitäisi tunkea murekkeeseen? Kaupasta saa paahdettua sipulia valmiina, jos et itse jaksa paahtaa. Miksi tahdot laittaa murekkeeseen tärkkelystä, aromia, sokeria, palmurasvaa, kaliumkloridia, palmuöljyä?

"osta paketti oreo-keksejä, soseuta ne, lisää rasva ja jauhot ja paista tämä kakku".

Mitä vikaa on vehnäjauhossa ja ohramallasuutteessa?

Vierailija
35/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näethän itsekin tuoteluettelosta, ettei se sipulikeittoaines maistu pelkälle paahdetulle sipulille.

Ap saa kai maustaa murekkeensa ihan millä tahtoo. Olen itsekin syönyt sipulikeittojauheella maustettuja pullia ja murekkeita ja ihan hyviä ovat olleet.

Vierailija
36/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan ap tä. Itse pysyttelen kaukana keittiöstä kun mies kokkaa, en pysty katselemaan sitä touhua. Ei mitään suunnittelua, kaikki kattilat ja pannut on käytössä, ruoka meinaa palaa ja törkeä sotku jää jälkeen. Ruoka on kuitenkin ollut ihan hyvää, hän kokkaa onneksi harvemmin ja ainakin suurin piirtein siivoaa jälkensä.

Vierailija
37/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mies edes yrittäisi. Naimisissa 12 vuotta, kertaakaan ei ole ruokaa tehnyt. Joskus kun olen ollut kipeenä on kaakaota tehnyt. Siinä kaikki.

Vierailija
38/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä mies kanssa tekee aina jauhelihakastiketta niin että kastike on ihan vaaleaa litkua, yök.

Ja kaikki lihat se käristää mustiksi.

Ihan sama mitä sille sanoo.

Vierailija
39/39 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä naisten tylsiä veitsiä ja arpakuution kokoisia sipulipaloja. Jospa joskus löytäisi sellaisen, jolla on terävät veitset ja taito käyttää niitä. Aina kuitenkin kuorrutteen alta paljastuu se vanha kunnon Moto-Riikka.