Mies tekee ruuat väärin
Kyllä ärsyttää kun mies ei usko neuvojani (eikä reseptien neuvoja) ruuanlaitossa. Nyt alkoi tekemään lihamureketta, eikä suostu laittamaan sipulikeitto-korppujauhoseokseen nestettä, vaan siihen laittaa kananmunan! Yritin selittää että kuivaksi menee ja että muna laitetaan jälkeen päin jauhelihan sekaan pitämään murekkeen kasassa. Tämä ei ole ainoa asia mikä menee ruuanlaitossa hänellä pieleen.
Kommentit (39)
Knorrin ranskalainen sipulikeitto, ainesosat.
Paahdettu sipuli 41 %, tärkkelys, suola, VEHNÄJAUHO, aromi, sokeri, palmurasva, kaliumkloridi, kasviöljyt (palmu, auringonkukka), sipulimehutiiviste, OHRAMALLASUUTE, hiivauute, mausteet.
Herkullista...Jos sipulin makua haluaa siiviläkurkuille sopivana, niin kaupoissa myydään sipulijauhetta (ja ainakin Sallinen myös -rouhetta), joka on siis pelkkää kuivattua sipulia.
Ei siihen mitään nestettä tulekkaan.
Taitaa tulla hurjan suolaista mureketta noilla sipulikeittoeineksillä.
Huono mureke on hyvä syy jättää moinen sika.
4/5. Kananmunan voi laittaa sinne taikinaan miten vaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tulla hurjan suolaista mureketta noilla sipulikeittoeineksillä.
ihan sopivan suolaista ja maukasta tulee.
Aika paljon alapeukutuksia ja kritiikkiä ap:lle on sadellut. Jotkut eivät tosiaan halua ottaa neuvoja vastaan. Minustakin se on hämmentävää.
Itse mielelläni testaan muiden antamia, perusteltuja vinkkejä keittiössä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää kun mies ei usko neuvojani (eikä reseptien neuvoja) ruuanlaitossa. Nyt alkoi tekemään lihamureketta, eikä suostu laittamaan sipulikeitto-korppujauhoseokseen nestettä, vaan siihen laittaa kananmunan! Yritin selittää että kuivaksi menee ja että muna laitetaan jälkeen päin jauhelihan sekaan pitämään murekkeen kasassa. Tämä ei ole ainoa asia mikä menee ruuanlaitossa hänellä pieleen.
Sinuun sen olisi pitänyt muna laittaa. Tunnut olevan sen puutteessa.
Niinhän tuo vaikuttaa että olisi pitänyt ukon dipata dikkiään tuohon harppuun, niin olisi tuo narina ehkä jäänyt pois.
Paahdettu sipuli 41 %, tärkkelys, suola, VEHNÄJAUHO, aromi, sokeri, palmurasva, kaliumkloridi, kasviöljyt (palmu, auringonkukka), sipulimehutiiviste, OHRAMALLASUUTE, hiivauute, mausteet.
Siinä sipulikeittoainesten sisällysluettelo. Miksi ihmeessä tätä pitäisi tunkea murekkeeseen? Kaupasta saa paahdettua sipulia valmiina, jos et itse jaksa paahtaa. Miksi tahdot laittaa murekkeeseen tärkkelystä, aromia, sokeria, palmurasvaa, kaliumkloridia, palmuöljyä?
Tulee mieleen nämä jenkkien leivontaohjeet:
"osta paketti oreo-keksejä, soseuta ne, lisää rasva ja jauhot ja paista tämä kakku".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ki|tti mies taas provoilee, että mies kun yrittää niin mikään ei kamalille naisille kelpaa. Ei jatkoon.
Tämä ei valitettavasti ole provo 😂 Sehän tässä ärsyttääkin, kun osaisi tehdä hyvääkin ruokaa mutta jääräpää ei pysty ottamaan vastaan minkäänlaista ohjeistusta. Missään asiassa.
Kun käytät 15 minuuttia erilaisten murekereseptien etsimiseen ja lukemiseen, niin huomaat että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa tehdä mureke.
Luutavasti sinun murkeesi ovat miehestä olleet liian veteliä ja teke nyt itse PAREMPAA.
En ota kantaa sipulikeittopussiin, mutta tiedän tunteen ap. Toivoisin että mieheni tekisi vähän useammin ruokaa ja yritän todella ystävällisesti opastaa häntä kun tehdään jotain yhdessä. Tiedostan miten ärsyttävää on puuttuminen turhiin asioihin ja vältän sitä viimeiseen asti. Mutta kun miehen mielestä on hyvä idea maustaa munakas parilla ruokalusikallisella sitruunapippuria... kokemuksella minä tiedän että sitä ei tule pahan maun takia sitten kumpikaan syömään, mutta mies hermostuu heti jos neuvon :(
Vierailija kirjoitti:
Siinä sipulikeittoainesten sisällysluettelo. Miksi ihmeessä tätä pitäisi tunkea murekkeeseen? Kaupasta saa paahdettua sipulia valmiina, jos et itse jaksa paahtaa. Miksi tahdot laittaa murekkeeseen tärkkelystä, aromia, sokeria, palmurasvaa, kaliumkloridia, palmuöljyä?
"osta paketti oreo-keksejä, soseuta ne, lisää rasva ja jauhot ja paista tämä kakku".
Mitä vikaa on vehnäjauhossa ja ohramallasuutteessa?
Vierailija kirjoitti:
Näethän itsekin tuoteluettelosta, ettei se sipulikeittoaines maistu pelkälle paahdetulle sipulille.
Ap saa kai maustaa murekkeensa ihan millä tahtoo. Olen itsekin syönyt sipulikeittojauheella maustettuja pullia ja murekkeita ja ihan hyviä ovat olleet.
Ymmärrän tavallaan ap tä. Itse pysyttelen kaukana keittiöstä kun mies kokkaa, en pysty katselemaan sitä touhua. Ei mitään suunnittelua, kaikki kattilat ja pannut on käytössä, ruoka meinaa palaa ja törkeä sotku jää jälkeen. Ruoka on kuitenkin ollut ihan hyvää, hän kokkaa onneksi harvemmin ja ainakin suurin piirtein siivoaa jälkensä.
Voi kun mies edes yrittäisi. Naimisissa 12 vuotta, kertaakaan ei ole ruokaa tehnyt. Joskus kun olen ollut kipeenä on kaakaota tehnyt. Siinä kaikki.
No, meillä mies kanssa tekee aina jauhelihakastiketta niin että kastike on ihan vaaleaa litkua, yök.
Ja kaikki lihat se käristää mustiksi.
Ihan sama mitä sille sanoo.
En kestä naisten tylsiä veitsiä ja arpakuution kokoisia sipulipaloja. Jospa joskus löytäisi sellaisen, jolla on terävät veitset ja taito käyttää niitä. Aina kuitenkin kuorrutteen alta paljastuu se vanha kunnon Moto-Riikka.
Sipulikeittopussi on vain mauste, muut kyllä laitetaan ihan itse. Sama nesteongelma olisi vaikka jauhis maustettaisiin alusta asti itse.