Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät ihmiset makailevat sohvalla passiivisesti vapaa-aikanaan

Vierailija
03.02.2019 |

Tiedättekö mistä tiedän sen? Siitä, että aina kun joku kertoo olevansa työtön niin työssäkäyvät ihmiset syyttävät häntä "sohvalla makailemisesta päivät pitkät". Jos he eivät itse olisi työpäivän jälkeen niin passiivisia että tekisivät muutakin kuin makaisivat sohvalla niin eivät siitä epäilisi sitten työttömiäkään. Kuitenkaan heillä ei ole mitään selkeää näyttöä siitä, että työtön passivisoituisi kotonaan. Minun tuttavapiirissäni, mukaan lukien itseni, on hyvin aktiivista porukkaa. Käydään lenkillä, osallistutaan harrastuspiirteihin tai sitten lueskellaan kirjoja tai kieliä kotosalla yksikseen. En minä ainakaan jaksaisi makailla sohvalla. Aika tulisi pitkäksi. En makaillut sohvalla edes sillonkaan kun olin työelämässä. Nukun hyvät yöunet, joten ei tarvitse ottaa nokosia keskellä päivää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti väsyttää, siksi makoilen illalla sohvalla pari tuntia ja katson telkkaria.

Vierailija
2/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi "sohvalla makoileminen" ole enemmänkin metafora?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaimman kruunun saat!

Vierailija
4/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainanin makoilen sohvalla tai paremminkin sängyssä lähes koko päivän, joka päivä. Sillä saattaa olla tässä merkitystä, että olen vakavasti masentunut ja työkyvytön.

Vierailija
5/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Työssä käyvät kadehtivat työttömiä tosi paljon. Luulevat että elämä on helppoa ja että "sossu auttaa." Kunpa tietäisivät miten rankaa työttömyys ja köyhyys on niin eivät kadehtisi. Työttömyyden ainoa hyvä puoli on se että voi harrastaa mitä tykkää ja milloin vain, ja siis tietyn pienen budjektin sisällä.

Vierailija
6/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viime kuukausina tunnin pari ylityötä melkein joka päivä. Työmatkoihin kuluu 1,5-2 h normaalisti, nyt lumen takia pidenpää. Joten 11-12 tuntisen päivän jälkeen kun valmistaa ruuan, pesee pyykkiä ja astioita, niin eipä sit muuta juuri jaksa ja kerkiä kun maata sohvalla ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
7/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viime kuukausina tunnin pari ylityötä melkein joka päivä. Työmatkoihin kuluu 1,5-2 h normaalisti, nyt lumen takia pidenpää. Joten 11-12 tuntisen päivän jälkeen kun valmistaa ruuan, pesee pyykkiä ja astioita, niin eipä sit muuta juuri jaksa ja kerkiä kun maata sohvalla ennen nukkumaanmenoa.

Ehkä kannattaisi sohvalla makailemisen sijaan tehdä jotain kehittävämpää ja sitten nukkua paremmat yöunet. Ja toisena pointtina itsensä kehittämisen lisäksi tilanteessasi oli se, että voisit saada paremman työpaikan (eli sellaisen, jossa ei tarvitsisi upottaa 11-12 tuntia aikaa työntekoon plus työmatkoihin),

Vierailija
8/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei makoilla koko päivää niin kuin työttömät.

Vierailija
9/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan. Työtön makaa 24 tuntia vuorokaudessa, työssä käyvä 6-8 tuntia. Varmaan tutkittu juttu.

Vierailija
10/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät niin tarkkaan työttömien makoiluajat? 

Vierailija
11/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makoilen vapaalla sohvalla kaiket päivät, koska se kehittää eniten luovuutta. Luovuutta ruokkii notkuaminen Av:llä enemmän kuin töllön katsominen.

Vierailija
12/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni käy työpaikoilla ihan palkan edestä makoilemassa.

Eduskunnassakin on sitä varten hommattu oikein verovaroilla luksus-torkkupeitteet. 

Vierailija
13/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömän kelpaa harrastella yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
14/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että nykyajan työelämä vaatii ihmiseltä todella paljon oletpa millä alalla tahansa. Olen itse ns. ideologisesti työtön (toivottavasti kukaan ei käsitä väärin) ja kauhistelen sitä miten sippinä ihmiset palaavat töistä kotiin. Eivät jaksa harrastaa mitään vaan pinoutuvat sohvalle töllöttämään telkkaria ja syövät roskaruokaa. En halua sellaista elämää. Haluan elää rentoa ja kiireetöntä elämää, valmistaa ruokani itse ja huolehtia omasta jaksamisesta muutenkin. Siksi en halua töihin kun kuitenkin pärjääm minimaalisilla tulonsiirroilla muutenkin.

Vierailija
15/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä käyvä ja makoilen sohvalla melkein joka päivä töiden jälkeen. Se on ihanaa! Katsella vain telkkaria ja syödä, rentoutua, antaa aivojen ja kehon levätä. Joskus neulon samalla, joskus selaan nettiä kuten nyt. 

Toki käyn välillä harrastamassakin, mutta tänäänkin olen lähes koko sunnuntaipäivän maannut sohvalla. Välillä kävin laittamassa pyykkiä ja lämmitin ruokaa, sitten taas sohvalle. Ah, parasta. 

P. S. En ole lihava, mutta laiska olen ehdottomasti. En tuomitse sohvalla makaamista, kunhan edes yrittää maksaa sen makoilunsa itse. 

Vierailija
16/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömän kelpaa harrastella yhteiskunnan varoilla.

Kyllä. JA arvostan sitä todella paljon. Jos olisin töissä niin tilanne olisi toisin.

Vierailija
17/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sohvaa.

Vierailija
18/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu ihan mukavaa työttömänäkin. Ansiosidonnaisella pärjää ihan hyvin. Nyt oon töissä. Teen 7 töitä ja 7 vapaata. Ihan loistohomma. Työviikot on töitä ja nykkumista. Kotiviikot makaan sohvalla ja vaan olen. No ok saatan vähän matkustellakin ja nauttia elämästä.

Vierailija
19/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että nykyajan työelämä vaatii ihmiseltä todella paljon oletpa millä alalla tahansa. Olen itse ns. ideologisesti työtön (toivottavasti kukaan ei käsitä väärin) ja kauhistelen sitä miten sippinä ihmiset palaavat töistä kotiin. Eivät jaksa harrastaa mitään vaan pinoutuvat sohvalle töllöttämään telkkaria ja syövät roskaruokaa. En halua sellaista elämää. Haluan elää rentoa ja kiireetöntä elämää, valmistaa ruokani itse ja huolehtia omasta jaksamisesta muutenkin. Siksi en halua töihin kun kuitenkin pärjääm minimaalisilla tulonsiirroilla muutenkin.

Miten muuten tämän voi käsittää kuin siten, että haluat vain elää leppoisasti muiden siivellä? :D

Vierailija
20/41 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten tämän voi käsittää kuin siten, että haluat vain elää leppoisasti muiden siivellä? :D

Se on ihan miten haluat sen käsittää. Moni työssä käyvä on paljon huonommassa kunnossa kuin työtön. Jatkuva kiire stressaa ja sen myötä kaikenlaiste sairaudet. Monilla työssäkäyvillä on kelan maksamaa lääkitystä jne.