Uskotko, että lopulta kukin saa ansionsa mukaan?
Kommentit (38)
En. Elämässä on paljon sattumista kiinni.
Haluaisin uskoa mutta en usko. Röyhkeät ihmiset pääsee kaikesta helpommalla ja saavat elämässä enemmän.
Minä ainakin olen saanut viime vuodet paskaa käteen oikein lapiolla.
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja tiedän.
Ei saa. Miten naivi joku voi olla?
En. Minä olisin ansainnut jo ties kuinka monta lottovoittoa, jotta voisin lopettaa työnteon ja keskittyä täysin eläinsuojelutyöhön.
En usko. Miksi muuten kasapäin lapsiakin olisi kuollut keskitysleireillä?
Tarkoitan esim tämän maallisen ajan jälkeen. Nimenomaan että LOPULTA on jonkinlainen tilinpäätös?
Ap
Eräs mies hakkasi, petti, mitätöi ja kavalsi rahoja vaimoltaan, kunnes vaimo kuoli vanhana sairauteen. Miehen mielestä nainen teeskenteli sairautta ja vielä kuolemansairaana nainen kokkasi, siivosi ja pesi miehen pyykit. Nyt leskenä mies on sairastunut aivoverenvuotoon, syöpään jonka selätti, infarktiin ja nyt syöpä on taas uusiutunut. Nautin siitä että miehellä pää pelaa, mutta kroppa pettää hetkenä minä hyvänsä. Teeskentelijä, kukaan ei voi olla sairas.
Toivon, että näin olisi. Exän kanssa edelleen hankaluuksia, vaikka erosta jo vuosia. En ikinä saa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan esim tämän maallisen ajan jälkeen. Nimenomaan että LOPULTA on jonkinlainen tilinpäätös?
Ap
No en varsinkaan siten.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin uskoa mutta en usko. Röyhkeät ihmiset pääsee kaikesta helpommalla ja saavat elämässä enemmän.
Mutta röyhkeätkin ovat joskus vanhoja(jos elävät niin pitkään) silloin ei röyhkeys enää auta kun kakkavaipat jäävät vaihtamatta ja ruoka heitetään eteen niinkuin sioille
En usko. Jos joku mur*aisi murhaajan, niin saisiko hän ansionsa mukaan?
Miten mitataan ansionsa mukaan? Mitä saa pet*ämisestä, mitä hyväntekeväisyydestä?
En usko. Ei ole mitään tieteellistä syytä uskoa noin.
En. Ei ole olemassa mitään/ketään mikä jakelisi jotain tuomioita ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies hakkasi, petti, mitätöi ja kavalsi rahoja vaimoltaan, kunnes vaimo kuoli vanhana sairauteen. Miehen mielestä nainen teeskenteli sairautta ja vielä kuolemansairaana nainen kokkasi, siivosi ja pesi miehen pyykit. Nyt leskenä mies on sairastunut aivoverenvuotoon, syöpään jonka selätti, infarktiin ja nyt syöpä on taas uusiutunut. Nautin siitä että miehellä pää pelaa, mutta kroppa pettää hetkenä minä hyvänsä. Teeskentelijä, kukaan ei voi olla sairas.
Et ole yhtään parempi.
Ilkeät ihmiset jää usein lopulta yksin. Tai ainakin sillä tavalla yksin, ettei kukaan aidosti heistä välitä. Autoritäärisiä hännystelijöitä kyllä muutama joskus riittää loppuun asti. Mutta eivät nämä ole oikeita ystäviä. Tällä tavalla uskon, että voivat saada ansionsa mukaan.
Valitettavasti en usko mihinkään kosmiseen karmaan tai lopun tuomioihin. Tahtoisin kyllä uskoa.
Ai esim Vilja-Erika?