Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi haluta asua maaseudulla?

Vierailija
02.02.2019 |

Itse asuin lapsena pakosta maaseudulla 18 vuotiaaksi asti ja en kyllä palaisi maaseudulle takasin mistään hinnasta. Maalla nyt on vaan pirun tylsää ja siellä ei ole mitään aktiviteettejä. Mettässä voi kävellä siinäpä se. En kyllä ymmärrä miten kukaan haluaa asua vapaaehtoisesti maalla. Onhan siellä toki asuminen halpaa mutta muuta hyvää en kyllä keksi.

Kommentit (83)

81/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin lapsuuteni ja nuoruuteni maaseudulla.  Vietin päihteetöntä ja tervettä elämää kuten kaikki kaverinikin 60- ja 70-luvuilla.  Olin lennokkikerhossa ja seurakuntanuorten toiminnassa sekä partiossakin vähän aikaa.  Liikuin paljon eli hiihdin, lenkkeilin ja juoksin urheiluseurassa.  Kavereiden kanssa pelasimme neljää maalia, pesistä ja paljon (siis PALJON) futista läpi kesän.  Urheiluseuran urheilukentällä lainasimme yleisurheiluvarusteita ja työnsimme kuulaa ja heitimme keihästä, hyppäsimme seivästä ja korkeutta.  Talvella hiihtämisen lisäksi pelasimme pingistä parina iltana viikossa koululla.

Soitin musiikkiopistossa viulua ja pianoa, opiskelin teoriaa ja soitin erilaisissa orkestereissa, loppuaikana viulua erään kaupungin kaupunginorkesterissa pitkän linjan musiikinopiskelijana.

Tämän lisäksi panostin kohtuullisesti kouluunkin ollen koko ajan reilun 8 keskiarvon oppilas ja lopulta yli 9 ylioppilaskirjoitusten aikaan. Ei mulla ollut vapaa-ajanvietto-ongelmia kun tekemistä oli niin paljon kuin ehti tekemään.

82/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuisena en enää kaipaa maaseudulle, kun olen siitä jo ehtinyt riittävästi nauttia ja nyt aikuisena kaipaan enemmän kulttuuririentoja kuin lapsena.  Elokuvia, konsertteja, keikkoja ja oopperaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpaa maalla eläminen ei ainakaan ole. siitä pitävät vihreät huolen