Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi haluta asua maaseudulla?

Vierailija
02.02.2019 |

Itse asuin lapsena pakosta maaseudulla 18 vuotiaaksi asti ja en kyllä palaisi maaseudulle takasin mistään hinnasta. Maalla nyt on vaan pirun tylsää ja siellä ei ole mitään aktiviteettejä. Mettässä voi kävellä siinäpä se. En kyllä ymmärrä miten kukaan haluaa asua vapaaehtoisesti maalla. Onhan siellä toki asuminen halpaa mutta muuta hyvää en kyllä keksi.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset haluaa takaisin juurilleen, juntti on juntti, vaikka voissa paistais. Mutta ei se ketään haittaa. En kestä kesämökilläkään kuin max. 2 päivää, ei mitään tekemistä.

Mitä sä teet siellä kaupungis ? Mulle tärkeintä on luonto ja hiljaisuus jota ei saa rahalla eikä löydy kaupungista

Varsinkin näillä keleillä eipä käy kateeksi niitä siellä kapeilla auraamattomilla jalkakäytävillä sohjossa eteenpäin puskijoita, jotka odottelevat kulkuvälineitään metelissä.

Vierailija
22/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä pystyisi asumaan jossain junttilassa, hyi helvetti!

Se vaan on sitte tosi asia,et ne kaupunkilaiset ruuhkauttaa kesäviikonloppuisin maalle menevä tiet, en sitte tiedä huvikseenko ne vaan ajelee ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset haluaa takaisin juurilleen, juntti on juntti, vaikka voissa paistais. Mutta ei se ketään haittaa. En kestä kesämökilläkään kuin max. 2 päivää, ei mitään tekemistä.

Olen asunut siellä teidän junttien keskuudessa yli 20 vuotta, enkä kaipaa enää mitään sieltä. Junteimmat ihmiset löytyvät ihan helposti Helsingistä.  Surraillaan omassa kaupunginosassa, muutetaan "omilleen" naapurirappuun ja ollaan niin kosmopoliittia.

Mutta hyvä että sielläkin pärjätään. Koitetaan muistaa ettei kaikki halua pienen elinpiirin elämää.

Valitettavasti osoitat tällä tekstilläsi nimenomaan sen, kuka täällä, tai ketkä, niitä juntteja ovat. Minä en ole juntti, vaikka muutinkin Helsingistä maalle ja asuin Helsingissä hyvin pitkälle elämässäni. Sunlaises ei vaan osaa asua siellä.

Vierailija
24/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut siellä teidän junttien keskuudessa yli 20 vuotta, enkä kaipaa enää mitään sieltä. Junteimmat ihmiset löytyvät ihan helposti Helsingistä.  Surraillaan omassa kaupunginosassa, muutetaan "omilleen" naapurirappuun ja ollaan niin kosmopoliittia.

Mutta hyvä että sielläkin pärjätään. Koitetaan muistaa ettei kaikki halua pienen elinpiirin elämää.

Valitettavasti osoitat tällä tekstilläsi nimenomaan sen, kuka täällä, tai ketkä, niitä juntteja ovat. Minä en ole juntti, vaikka muutinkin Helsingistä maalle ja asuin Helsingissä hyvin pitkälle elämässäni. Sunlaises ei vaan osaa asua siellä.

Valitettavasti et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
25/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on parasta. Kuka maksaa rumassa slummissa asumisesta ja vielä maltaita?

Ympäristönä asfaltti.

Minä. Keskustassa kaunis koti, palvelut, harrastukset ja työpaikka parin korttelin päässä.

Asfalttiprinsessa

Vierailija
26/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä pystyisi asumaan jossain junttilassa, hyi helvetti!

Se vaan on sitte tosi asia,et ne kaupunkilaiset ruuhkauttaa kesäviikonloppuisin maalle menevä tiet, en sitte tiedä huvikseenko ne vaan ajelee ?

Loma-asunto on eri asia kuin jos asuisi siellä peräjunttilassa aina. Hrrr........

Itse olisin saanut perinnöksi perheen huvilan juntti-Suomesta. En halunnut ja se myytiin.

Ostan tilalle asunnon jostain kaukaa lämpimästä.

Vierailija
27/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on liikaa ne gruja ja muita mu tiaisia. Narkkeja pyörii joka paikassa.

Täällä korvessa mulla on iso omakotitalo josta löytyy kuntosali, latu lähtee ovelta ja kalastus se vasta mukavaa onkin. Hyvään autoon ja matkusteluunkin jää vielä hyvin varaa.

Vierailija
28/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä maaseudulla ainakaan mitään nuorille ole. Koulut ja työpaikat kun on isoissa kaupungeissa.

Vierailija
29/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin vallan hyvin ja se, joka muita juntiksi alkaa haukkumaan, ON ITSE. Tajuatko miten säälittävältä helsinkiläisten junteiksi haukkuminen kuulostaa maalaisten harrastamana?

Vierailija
30/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä ulos kuuntelemaan eikä kuulu mitään. Se on jo yksissään riittävä syy.

Vierailija
31/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet siellä kaupungis ? Mulle tärkeintä on luonto ja hiljaisuus jota ei saa rahalla eikä löydy kaupungista

Varsinkin näillä keleillä eipä käy kateeksi niitä siellä kapeilla auraamattomilla jalkakäytävillä sohjossa eteenpäin puskijoita, jotka odottelevat kulkuvälineitään metelissä.

Neliveto kulkee mukavasti, ei tarvitse odotella julkisia. Täällä ei käytetä suolaa järjettömästi joten sohjosta ei ole tietoakaan.

Vierailija
32/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun keskikokoisen kaupungin susirajalla. Ei näillä tuloilla, liki keskiarvoansiot, pystyisi oikein muualla elämään laadukkaasti siten että jotain jää säästöönkin ja ei ole kaikessa ihan muitten armoilla autopaikasta lähtien. Lisäksi työnteko ei katso sijaintia. Uskoakseni esimerkiksi Hesessä on vaikeampi perustella etätöitä vaan kaikki olettavat että kaikki ilmestyvät zombina ratikalla työmaalle. Sitähän varten sinne ylipäätään on hakeuduttu tekemään samaa kuin kaikki muutkin ettei erotu massasta kenen keskuuteen on tultu.

Vierailija
33/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neliveto kulkee mukavasti, ei tarvitse odotella julkisia. Täällä ei käytetä suolaa järjettömästi joten sohjosta ei ole tietoakaan.

No, tuskin asut sitten Helsingissä.

Vierailija
34/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin vallan hyvin ja se, joka muita juntiksi alkaa haukkumaan, ON ITSE. Tajuatko miten säälittävältä helsinkiläisten junteiksi haukkuminen kuulostaa maalaisten harrastamana?

Mitäs juntti huutelet? Huuda äipälle sinne naapurirappuun, että joku ulkopaikkakuntalainen kiusaa intterwebsissä.

Vierailija
35/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla on liikaa ne gruja ja muita mu tiaisia. Narkkeja pyörii joka paikassa.

Täällä korvessa mulla on iso omakotitalo josta löytyy kuntosali, latu lähtee ovelta ja kalastus se vasta mukavaa onkin. Hyvään autoon ja matkusteluunkin jää vielä hyvin varaa.

Helsinki ja Vantaahan on kuin lähi-itä. Kuka siellä haluaisi olla.

Vierailija
36/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä ulos kuuntelemaan eikä kuulu mitään. Se on jo yksissään riittävä syy.

Plus että näkee tähdet. Eikä vain jotkin tähdet, vaan kokonaisen tähtitaivaan. Milky wayn. Entiselle helsinkiläiselle se on oikeasti näky, jonka koki sellaisena kuin se on vasta ympärivuotisena asukkaana maalla. Se on aivan eri näky, kuin Helsingissä joskus.

Vierailija
37/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs juntti huutelet? Huuda äipälle sinne naapurirappuun, että joku ulkopaikkakuntalainen kiusaa intterwebsissä.

Hän asuu Espoossa.

Vierailija
38/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa puolensa, mutta kyllä täällä maalla on mukavampaa. Kesäaamuisin, kun herää, saa mennä koiran kanssa pihalle eikä vaatteita tarvita. Nukun alasti, ja omalla pihalla mua ei näe kukaan vaikka olen sielläkin nakkena. Kupillinen kahvia, linnunlaulu, lämmin kesäaamu. No okei hyttysiä on, mutta niihinkin tottuu. Talvella, kun lumi eristää, on niin hiljaista että kuulee oman sydämensä lyönnit. Syksyllä on sienimetsä ihan tuossa vieressä. Keväisin, niin, mainitsinko sen linnunlaulun? Asun rikaslintuisella seudulla. Se sirkutus, teiittailu, säksärys, töräyttely, se on huumaavaa! Kaulushaikaran "pulloonpuhallus" kuuluu pihalleni myös.

Vierailija
39/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaana kaupungissa on ihan ok asua mutta kerrostalopellenä elämä on helvettiä.

Vierailija
40/83 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut nää mun maalaiset naapurini voivat huudellakin. Kaksi taloa mun tonttia vastapäätä toisella puolella kylätietä, ja keitäs siellä asuukaan? Vnhempi pariskunta toisessa ja nuorempi toisessa. Kiva välimatka, I say.... että otit varmaan tällaisesta jos joku on joskus kauhistellut, niin vähän itseesi? Ja sitten sun piti "nähdä" sitä "samaa" Helsingissä... aawwww....