Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten 2005 viikkopino

16.05.2006 |

No niin ehdein aloittaa tämän pinon kirjoittamisen, tyttö nukkuu nyt todella hyvin ulkona kun siellä on vähän viileämpää.Kävin eilen ostamassa hänelle ulkoiluhaalarin jolla hän voi vapaasti rymytä ulkona.Minulla kyllä kävi siinä tosi huono tuuri kun olin kaupassa niin menin viereiselle hyllylle jossa oli kesähuiveja ja katsoin että kiva tossa viereisessä tangossa on vielä yksi isomman näköinen haalari(olin aikaisemmin katsonut sitä, noin 2 viikkoa sitten).Ajattelin mielessäni että ompas minulla hyvä tuuri että se on vielä myymäti.Vieressäni oli äiti joka sovitti huiveja tyttönsä päähän ja siirtyvät siitä sitten siihen tangolle missä oli näitä haalareita ja totesi tytölle että katsos siinä on sulle hyvä haalari ja laittoi vaunuun!!! siis ei voi olla totta mikä tuuri mulle kävi, sehän otti juuri sen viimeisen isomman koon!!!

No onneksi siellä oli reiman haalareita vielä että sain jonkinlaisen tytölle, vaikka on kyllä hieman kalliimpi ja aika paljon nätimpi.Olisin halunnut se toisen koska oli halpa ja sellainen että ei olisi haitannut vaikka olisi mennyt rikki ulkona.

Huh mikä vuodatus tuli......

Meillä on ruvettu oikein kunnolla harjoittelemaan äänen avausta, välillä tuntuu että neiti juttelee niin kovaa voisi laittaa tulpat korviin.Oma tahto alkaa taas kasvamaan ja rajoja kokoillaan jatkuvasti.Nyt huomaan että kaikesta rajojen asettamisista on pidettävä kiinni ja niitä on oltava.

Ruokailu on ruvennut takkuilemaan entistä ennenmän, hedelmät ja jugurtit kyllä menisivät alas, mutta olen alkanut tekemään niin että jos ei syö hyvin ei tule muutakaan.

Nyt kahtenä yönä ollaan pari kertaa yössä herätty siihen että neiti itkee ja pyörii sängyssä aivan hirveästi.Eikä rauhoitu millään, ei edes sylissä.

Kiikussa ja ulkoilusta on tullut tosi tärkeitä neidille, viihtyy nykyään oikein hyvin rattaissa kun ollaan kävelemässä taikka kaupoilla. Eilen katsoi kun pussailtiin isin kanssa sohvalla niin tuli antamaan heti meille pusuja ja niitä tuli oikein sitten urakalla=)))

Olisiko kiinnostusta tehdä taas treffit sanomataloon taikka jonnekkin muualle?Esim.kesäkuun alkupuolelle?

nyt täytyy mennä syömään.....heippa

Nelli&Ada 1v

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä vaan sairastetaan, toinen raukka kun nenä vuotaa ja yskä on kova. Jospa menis ohi ennen vkonloppua,kun on ne synttärit. Itsekin olen ihan kipeenä ja olo on voimaton, tuntuu et oon nielaissut siilen=).. mies lähti iltavuoroon ja neidin kanssa ollaan kaksistaan kotona. Tuntuu nyt kaikki hommat ihan ylivoimaisilta, kaupassa käytiin pikaseen ja tulipa ihan hiki, vaikka siellä on niin kylmä ilma! ainoa lohtu, ei mene hyvät ilmat hukkaan täällä sisällä..

Meillä ois se 1v.valokuvakin perjantaina, saa nähdä joudunko perumaan..mitenkä nokka punasena tuo neiti on silloin..jep, siinäpä vuodatusta näin alkuviikkoon.. parempia ilmoja ja tervehtymistä odotellessa

Mehiz ja Noora (19.5)

Vierailija
2/25 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis terveisiä neuvolasta!Mitat oli 8445 ja 75.Esikoinen oli samanikäisenä 10kg.Eihän sitä saisi verrata mutta niinhän sitä vaan tulee tehtyä.Kesäkuun puolella vois tehdä 1v neuvolapino niin sit vois tehdä sitä vertailua oikein kunnolla:)

Nyt tuntuu olevan paljon porukkaa kipeenä.Meilläkin molemmat tytöt oli viimeviikolla kuumeessa ja nuhassa.Nyt mulla tuntuu kurkku kipeeltä ja sunnuntaina pitäisi lähteä naisten kympille.Saas nähä kuin käy.Harmi vaa kun ilmottautumismaksua ei saa takaisin sairastapauksissakaan.

No olipa sulla Nelli huonoa tuuria haalariostoksilla.Näköjään sitä pitää heti napata käsiinsä jos jotain mielii.

Oispa vähän hienoa osallistua tapaamisiin,mutta eipä se täältä keski-suomesta käsin onnistu:(

Mutta eipä muuta tälläkertaa.Heissan!!

T.henriikka&anni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kanssa pikaseen taas kirjottelemaan ennen saunaan menoa. Näin töiden jälkeen on ihanaa päästä saunomaan! Meillä on nyt sitten huomenna jännät paikat, kun mennään L:n kanssa lääkärille. On siis kyse siitä, ettei hän tarpeeksi varaa jaloilleen. Toivotaan, että on vaan laiskuutta toi, ettei hän jaksa itseensä kauaa pidellä pystyssä. No huomenna selviää...

Varataan huomenna kanssa matka. Nyt luultavasti ollaan menossa Turkkiin Marmarikseen. Kauheesti kehui matkamyyjä sitä, niin aattelin, että mikä ettei. On ehkä hiukan ollu varausta ton maan suhteen, mutta eihän sitä voi tietää kun ei oo itse käynyt. Hotellissa on lämmitetty sisäallas ja hyvä leikkipaikka hotellin pihalla. Eli kuullosti ainakin aika hyvältä. =) Kertokaa muuten miten teillä on mennyt matkailut pikkasen kanssa ja lentokoneessa miten on mennyt????Vähän pelottaa..Mutta eiköhan se hyvin mene.

Mekin nyt sitten vietetään tän matkan takia nyt sunnuntaina synttärit. Eli kaikkee kivaa on tiedossa!

Ei tässä muuta, kun pikaisia paranemisia nuhanenille ja hauskaa viikkoa!

T: Wera ja L (29.5)

Vierailija
4/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens maanantaina, 22 päivä meillä tulee vuosi täyteen joten vayva-aika on kyllä jäänyt taakse. Se jotenkin muuttaa lapsen ulkonäköäkin kun alkaa kävellä, on se niin mainion näköistä kun tyttö tepastelee ympäri taloa =)

Koiranpentu kusee, kusee ja kusee =) Sisällä siis.. On tässä hermot koetuksella, taas. Ja mahassa kasvaa jo seuraava koitos, välillä kyllä ihmettelen miten selviän.

Toukotyttönen nukkuu hyvin, ja on iloinen. Ongelmana on syöminen täälläkin, syödään vieläkin pelkkiä 5 kk purkkeja. Syö kyllä sormiruokaa ja isojakin paljoja, mutta ei tykkää uusista mauista eikä kotitehdystä ruuasta. Tulee kalliiksi. A

Neuvola on vasta 30.5 eli voidaan aloittaa neuvolapino kesäkuussa, mihin laitetaan 1 v mitat.

Voikaa kaikki mammat hyvin!

Vierailija
5/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti äsken käveli pitkän matkan siskonsa luokse. Ja tuli nyt sitten tietenkin kans paineleen tuohon näppistä., Että tyhjää taitaa olla tänä kirjotuksen jälkeen, ku ehti muutaman kerran enteriä painaa. Nopsa likka. Tuonne viime viikon pinoon eilen vähän kirjoitinkin, mutta nyt sitten samoja asioita ios ei kaikki oo sitä enää käyny lukemassa.

Nenn, tutulta kuulostaa tuon koiran kans touhut. Meillä meni suht hyvin kun oli lämmintä, niin oltiin niin paljon ulkona ja koira oli helppo aina napata syliin ja juosta ulos kun alkoi etsiä pissa paikkaa. Mutta nyt kyllä tuntuu, ettei tee ulos mitään. Kaikki sisälle ja ei minkään lehden päälle suostu tekemään. Eilenkin lähdin illalla vielä yökkäreissä seiskolemaan pennnun kans pihalle, niin siinä vaan kaivoi maata ja juoksi innoissaan. Kun sitten tultiin sisälle, pissas lattialle ja kohta kakkas. Tänään on kahdet pissat ja yhdet kakat siivottu. Huoh, kai se joskus oppii, meillä kyllä vähän helpotttaa, kun loppuu koulu, niin on nuo koulaiset hoitamassa ainakin osittain koiraa ja sitten on itsekin helpompi lähteä ulos pennun kans, ku ei tarvi kaikkia muksuja aina ottaa mukaan. Ja tähän sitten vielä haaveilee vauvasta, hullu taidan olla... Paljon sulla nyt on rv:t? Oletko voinut hyvin? Nukkuuko teillä Nenn pentu yöt hyvin? Meillä joutui mies nukkumaan pari yötä koiran kans alakerrassa, kun piti niin hirveetä itkua, etten saanut nukuttua ja sitten pelkäsin, että lapset herää ääneen. No, nyt nukkuu yöt yksin alakerrassa ja mieskin saa nukkua mun vieressä.

Höntälle: Tais se olla sun mies, jonka näin. Siellä sitä oltiin melkeen vuos sitten. Varmaan ollaan toisemme nähtykin.

Mutta nyt täytyy lähtee antamaan maitoa Pinjalle.

Pipsa ja Pinja

Vierailija
6/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sattumalta aloin lukemaan noita teidän viestejä ja pisti silmään toi sun kirjotus. kirjotit että lapsesi ei varaa tarpeeksi jaloilleen. aloin vaan miettimään että onkohan kyse samanlaisesta jutusta kun meillä... typy täyttää kesäkuussa vuoden ja tossa kymmenen kuukauden kieppeillä käytiin lastenlääkärillä ja fysioterapeutilla kun hän ei varannut yhtään jaloillaan. heidän mielestä mitään " vikaa" ei löytynyt. nyt tilanne on se, että tyttö varaa hieman jaloilleen ja nousee polvilleen. kontannut on 9 kk:n iästä lähtien. pieni huoli painaa vieläkin mut odotetaan nyt vielä kuukausi ja katotaan sitte. ois kiva tietää enemmän tosta teidän jutusta, jos vaan viitsit/haluat kertoa!

Vierailija
7/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri on päikkäreillä partsille, joten kerkeän pikaisesti kirjoittaa kuulumisia. Asunto on kylläkin täyskaaoksessa ja ruokaakin pitäis tehdä, mutta hetken rentoutuminen tulee tarpeen.

Olin maanantai-iltana töissä ja sain sitten varmaankin yhdeltä asiakkaalta vatsataudin. Silloin illalla olo oli jo outo ja tiistai aamuna aamupuurot tuli vauhdilla ulos. Onneksi isi pääsi lähtemään töistä Siiriä hoitamaan, koska oloni oli niin huono. Nukuin oikeestaan koko eilisen päivän. Tänään olo on jo lähes normaali. Siirillä ei ainakaan vielä ole ollut mitään, toivottavasti säästyisi ikävältä taudilta.

Meillä ei oikeestaan ole pahemmin tapahtunut mitään ihmeempää kehitystä. Erilaisia äänteitä kyllä tulee paljon, mutta ei sanoja. Hyvin varovaisesti Siiri kävelee tukea pitkin, mutta ei seiso vielä ilman tukea.

Nelli taisi jo ehdotella pk-toukojen tapaamista. Sopisiko viikolla 23 joku päivä? Ei mielellään maanantai, ollaan silloin varmaankin vielä reissussa. Missä vaan olisi kiva tavata? Meillä kyllä käy Sanomatalokin.

No niin nyt kait pitää mennä hommiin!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Elina ja Siiri (6.5.)

Vierailija
8/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei toukot! Ei sitä kyllä meinaa uskoa, että nyt me ollaan jo täällä taaperopuolella. Justhan ne meidän vauvat vasta syntyivät... Tänään meidän pikkuneiti täyttää 1-vuoden. Juhlat pidetään kyllä vasta viikonloppuna. Tänään aamulla sai kuitenkin avata jo muutaman kummeilta saadun paketin, ja iloa riitti edelleen naruista ja papereista. Myös Brion puinen hiiri aiheutti valtavaa pörinää =).

Neuvola meillä on vasta kesäkuun 8. päivä, kun terkka oli niin kiireinen. Uusia mittoja odotan kyllä mielenkiinnolla. Neitokainen ei vielä ihan kävele, mutta ilmeisesti se tapahtuu ihan milloin vain. Juttua tulee kovasti ja sanavarasto laajenee koko ajan.

Meillä ei kyllä ole ruokailuongelmia. Tyttö syö kaikkea ja paljon! Perhepäivähoitajakin sanoi ettei hänelle ole koskaan ollut yhtä hyvä ruokaista hoitolaista =). Tämä on kyllä ihana asia, ja toivottavasti jatkuis samalla linjalla.

Mistäs muusta on ollut puhetta... mekin ulkoillaan nykyisin paljon, ja hiekkalaatikolla typy viihtyy tosi hyvin. Ostettiin kevyemmät matkarattaat ja niillä onkin nyt mukava käydä kävelyllä. Tietty tuo yhteinen aika jää vähiin, kun olen taas työelämässä. Onneksi mun uusi mammaloma alkaa jo muutaman kuukauden päästä, niin saa sitten taas viettää enemmän aikaa yhdessä.

Jahas jospa lähtis kahville välissä. Aurinkoista loppuviikkoa!

Terkuin Heann, neiti 1-vee ja kirppu rv 23+2

Vierailija
9/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli uudestaan... Pipsa-75 (itsekin olen seitkytvitonen), meidän pentu on nukkunut tähän asti yönsä hyvin, ainoastaan tänään aamulla alkoi potemaan ikävää kuuden maissa. Muuten ei olla kuultu ääntäkään, onneksi. Päivällä korjasin haisevatt,löysät paskat olohuoneen matolta itsekin oksennusta pidellen, hyi hitto se oli inhottavaa. Tuntuu että koira pissaa heti kun päästään sisälle!

Olen raskausviikolla 7+4 ja oireina on iltaisin pahaolo joka menee ohi syömällä (jeee, ettei pääse laihtumaan) ja väsymys, hyi että mikä väsymys. Oireettomuus voi enteillä poikaa, tytöistä olen voinut huonosti ja ollut turvoksissa, poikaa odottaessani elämäni kunnossa, paitsi kamala väsymys. lapset ovat t94,t97,p03 ja t05. Seuraavan laskettu aika on 30.12.

Montako lasta sinulla on pipsa? Olet ehkä joskus kirjoittanut mutta en nyt muista?

Nyt lähden kävelylle päätäni selvittämään, väsy saa melkein tähän nukahtamaan.

Vierailija
10/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin eilen unikoulu... J on 4kk iästä asti nukahtanut nätisti tissille, josta olen hänet nostanut sänkyyn - nyt siitä on tultava loppu :(

Eilen illalla 1,5 nukutin poikaa omaan sänkyyn, ja tänään reilun tunnin. Kovasti herra protestoi itkemällä sitä, että joutuu omaan sänkyyn eikä saa pyöriä vanhempien vuoteessa ja nukahtaa tissi suussa. Eilen nukahti syliin (kun nostin ettei itku mene hysteeriseksi ja johda liman oksentamiseen) ja tänään imetin tunnin itkun jälkeen sen verran, että ukko rauhoittui ja laskin sitten petiin johon nukahti hetken huudeltuaan. Ja koko ajan tassuttelin.

Hitto kun tuntuu olevan vaikeeta mutta en keksi muutakaan tapaa - ja ihan oma vikanihan on, että tää täytyy tehdä. Raakaa peliä mutta en keksi miten tän voisi hienovaraisemmin tehdä... Ja vaikka tiedän ettei J:lle pitäisi tulla mitään hylkäämistraumoja, kun kuitenkin olen koko ajan vieressä kun hän itkee, silti tuntuu aika pahalta =(

Muuten meillä voidaan hyvin ja J kävelee jo aika hyvin! Hiekkalaatikolla ollaan oltu päivittäin, mutta suurimmaksi osaksi J vaan katselee isompien lasten touhuja mielummin kuin itse puuhailisi =)

Meillekin sopisi tapaaminen, mutta olisikohan mahdollista mennä vaikka piknikille tms jonnekin ulos, missä nää toukotaaperot saisivat purkaa liike-energiaa? Voipi olla aikamoinen sirkus jos koitamme pitää tenavia siivosti kahvipöydässä...

Ruuista: J syö hyvin kaupan 1v-soseita jo jonkin verran kotiruokia, jos ne vaan saa sopivan pehmeäksi. Tavallista maitoa olen juottanut, sen vähän mitä J juo muuta kuin rintamaitoa, jo kuukauden verran. Välipalaherkkua on viili.

Nyt iltapalaa =)

-sannael ja J

Vierailija
11/25 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tällä palstalla tullu vierailtua varmaan viime kesän jälkeen ja sitten löydänkin täältä heti toukoja!

Meillä on siis Anni, syntynyt 2.5.2005. 1-v mitat oli 10750g ja pituutta 76,2cm. Ei vielä kävele, seisoo kyllä ilman tukea. Sanoja tulee muutamia: hei-hei, äittä, hanna (isosisko), si (isi), mamma, ottaa, piiloon. Viimeaikainen villitys on kiipeily, syöttötuolissa ei enää istuta millään vaan kiipeää heti pöydälle, samoin kävelytuolista tulee pois. Nojatuolille on hauska kiivetä ja istua pollevan näköisenä =)) Ja muutenkin ylipäätään kaiken levittäminen ja tonkiminen on hauskaa, esim. kukkamullan levittely tai kattilakaapin tai vaatelaatikon tyhjennys... roskakoristakin täytyy tarkistaa mitä se on syönyt tai jos sattuu pääsemään käsien pesulle wcpönttöön tai lattiakaivoon on se aivan ylivertaisen hauskaa!

Ulkoilua on mekin viimeaikoina harrastettu, tosin nyt on ollut niin viileää ja tyttö niin räkänen ja yskässä että ei ole paljon ulosmenoa harkittukaan. Anni viihtyy ulkona hyvin, kun on niin paljon ihmettelemistä ja tutkimista.

1v kuvat saatiin tänään, hyvin onnistuivat ja anopille ja isomummille jo saatiin kuvat annettuakin. Ihmeellistä miten kaunis lapsi niihin kuviin oli ikuistettu!

Vierailija
12/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna se sitten koittaa 1v. synttärit..pitäisi alkaa pikkuhiljaa leipomaan juttuja. Meillä edelleen räkä vuotaa, mutta yskä on hieman hellittänyt. Peruin huomisen 1v. kuvauksen,kun neidin nokka on melkoisen punainen ja räkäinen. Jospa päästään ensi viikolla sitten. Meillä on ensi maanantaina neuvola ja mielenkiinnolla odotan mittoja. Viime neuvola oli 8kk paitsi Noora oli silloin jo melkein 9kk.

Nukuttamisesta.. meillä Noora nukahtaa minun syliin ilman tissiä. Istutaan sohvalle ja imetystyynyyn päällä makoilee ja räplää/haistelee mun pyjamantakkia..nukahtaa n. 5-10min ja sit vien omaan sänkyyn. Ennen imetin, nykyään silittelen päätä. Tapa on meille helppo,mutta kaipa 1 vuotiaan pitäisi nukahtaa jo itse omaan sänkyyn.. on vaan niin mukavaa katsoa kun toinen siihen nukahtaa ja voih, iso tyttöhän se jo on. Et meilläkin olisi ohjelmassa alkaa nukuttamaan omaan sänkyyn.

Näyttääpä taas tulevan masentava ilma, pimeää ja kylmää.. me ei olla nyt käyty päivisin pihalla kun 0,5h x 2 , on ollut niin kylmä tuuli ja tuo tauti on vielä päällä.

Meillä ollaan taas siirrytty aikaisiin aamuihin, 6 aikaan ollaan noustu nyt viikon ajan, viikko sitten nukkui 7 tai 7.30. liekö tuo sairaus joka herättelee neitiä. En ainakaan aio myöhäistää nukkumaan menoa (20), koska sitten ollaan jo yliväsyneitä. Päivällä edelleen yhdet 1h unet tai kahdet 0,5h unet.. Mutta nyt täytyy mennä..

Mehiz ja Noora huomenna 1 vuotta

Vierailija
13/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni touko-muru jo kävelee??

Y ei ainakaan halua ees seisoa ittekseen. Kävelee taas pitkiäkin matkoja seinää ja muuta pitkin. Lisäksi kontaten hän suoristaa jalansa ku hämähäkki:)

Tyttö on oppinu miten tullaan alas sängystä jalat eellä. Otettiin jalat pois parisängystämme, jotta likalla ois helpompi päästä sängylle. Ite se kyl viel ei osaa kiivetä sängylle. Ja tosiaan täälkin lentelee kaikki palikat ja lehdet:D

Kävelemisestä vielä. Viime kerralla neuvolassa kysyttiin, että miten likka kävelee, et missä asennossa jalkaterä on?! Noh nyt mä sit seurailin häntä ja huomasin, et molemmat jalkaterät menee vinoon ulospäin ku mä kävelytän tyttöä. En tiiä onko sit vakavakin ongelma, vai meneeko pois sit ku aletaan oikeesti kävelemään. Mul on uusinta neuvola kk päästä, täytyy sit ottaa puheeks.

Toinen juttu mitä tytöllä on ollu tapaana tehä jo jonku aikaa, on se, et hän nytkyttää alaruumista kun hän istuu, esim syöttötuolissa. Ihanku vaippa tuntuis epämukavalta. Onko kellään muulla ollut tällaista. Oon kokeillu ilman vaippaa ja sit istuu kyl nätisti. Pitäis kait tyttö opettaa nopeesti kuivaksi.

Tapaamisesta: toi viikko 23 käy meille hyvin ku sitä seur vko lähetään reissuun. Mä ehdottaisin Espan puistoa - jos siis vaan on hyvä ja kuiva ilma. Meil ei kans enää hirveesti haluta olla paikoillaan. Muskarissakin halutaan vaan mennä kontaten, eikä olla mamman sykyssä ku tanssitaan tai muuta.

Pikaista paranemista teille sairastaville!!

Ja tsemppiä Sannael, ihan oikein teet, kyl noin iso poika jo ilman tissiäkin pystyy nukahtaan!

Meillä toimii se, et pistetään omaan sänkyyn, ovi kii ja jos itkee niin pari kertaa mennään sen luo, otetaan syliin, niin kauan ku rauhoittuu ja sit takasin sänkyyn, oman ajan se ottaa mut kyl sit nukahetaan lopulta.

Crobin ja Y

Vierailija
14/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täytyy kertoa kuulumisia. Muiden juttuja tulee lueskeltua viikoittain jopa välillä päivittäin mutta sitten se oma kirjoittaminen jää. Nyt kuitenkin poitsu on päikkäreillä ja mies kotona niin nyt on aikaa. Tosin ajateltiin lähteä ostoksille kun poitsu herää, täytyis löytää kihlajaislahja ja yo-lahja kun näitä juhlia taas alkaa olemaan joka viikonlopulle.

Meillä pikkumies käveleee jo hyvää vauhtia. Kävely on viikossa kehittynyt huimasti. Poitsu alkoi ottamaan ensiaskelia jo ennen vappua ja siitä se sitten alkoi. Tosi suloista tuo käveleminen. Kiipeäminen on poitsusta tosi kivaa, nyt hän kiipeää jo sohvalle ja on oppinut tulemaan sieltä hienosti alaskin. Muuten poitsu kaipaa kovasti uusia juttuja koko ajan ja leikkiseuraa. Leikkipuistossa onkin tullut käytyä harvakseltaan ja siellä poitsu viihtyy. Itelläni on vaan niin paha allergia tällä hetkellä että ulkoilusta ei juurikaan nauti. Yöt menee yskiessä =(.

Tsemppiä nukuttamisen kanssa Sannael. Meillä tämä muutos nukkumisen kanssa tapahtui noin pari viikkoa sitten. Poitsu alkoi nukkumaan koko yön sängyssään ja sinne hänet illalla nukutetaankin. Ensimmäisenä iltana poitsu kapinoi nukahtamista omaan sänkyyn, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Tuntui uskomattomalta että se meni niinkin vähällä vaivalla. Samoihin aikoihin lopetin iltaimetyksen, ensin imetin sohvalla ja vein sitten poitsun nukkumaan ja sitten jätin pois imetyksen kokonaan. Yritettiin niin että poitsu ymmärtäisi että sängyssä ei enää syödä lainkaan. Nyt imetän enää tosi vähän, lähinnä aamupäivällä kerran omaksi helpotukseksi mutta tarkoitus on nyt lopettaa kokonaan. Meillä vietetään 1-vuotis päiviä viikon kuluttua perjantaina. Osaako joku suositella hyvää kuvaus-paikkaa pääkaupunkiseudulta?

Meillekin tuo tapaaminen sopii esim. vk 23 jota ehdotettiin. Piknik kuulostaa hyvältä, pääsis lapsukaiset vähän tallustelemaan. Miltä Kaivari kuulostaa?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

-madre & poitsu-

Vierailija
15/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavaa edistystä tänä iltana: J nukahti vajaassa 40 minuutissa omaan sänkyynsä, ja paljon vähemmällä itkulla kuin edellisinä kahtena iltana! Puuron jälkeen imetin, ja siirsin pojan pinnikseen, jossa herra alkoi tyypilliseen tapaansa pyöriä ja touhuta. Hetken koitin hyräillä, mutta sitten totesin ett " äiti ei jää katselemaan sinun leikkimistä, hyvää yötä" ja menin olohuoneeseen. Hetken oli hiljaista, sitten J hiukan itkeskeli (muttei kuitenkaan enää niin hysteerisesti kuin vielä eilen) ja kun palasin viereen poika oli pötköllään ja rauhoittui heti, ei tarvinnut edes nostaa syliin. Sama toistui vielä kahdesti ja viimeisellä kerralla palattuani viereen J sitten nukahtikin.

Nyt on olo kuin maailmanmestarilla, en olisi uskonut tiistai-illan jälkeen että tää ois mahdollista =)

Mutta nyt lätkän/teho-osaston/euroviisujen/4400:n pariin...

-sannael

Vierailija
16/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja Emman flunssat alkavat pikku hiljaa hellittää. Puolentoista viikon jälkeen...Tänä aamuna neiti yrppäs aamupuuronsa rinnuksille vissiinkin kurkussa olevan liman takia kun ei vatsataudin oireita ollut muuten.

Tai olisiko siellä masussa jokin pyörinyt kun heräsi viideltä ja pyöri meidän välissämme levottomasti seitsemään jonka jälkeen piti päästä lattialle. Yksin leikkiminen ei kuitenkaan ole mukavaa ja neiti karjuu yleensä tyynyn vieressä tai tunkee sormen sieraimeen niin että äiti herää. Olisikohan tullut yliannostus haukea...Mies kävi eilen kalassa merellä ja minä olin loppuillan " hellan ja nyrkin välissä" Pienen hauen laitoin uunissa ja syötiin saman tien ja isommasta tein haukipullia pakkaseen ja valmistelin tämän päivän kalakeiton.

Ei Emma tosin sitä haukea paljon syönyt kun on käynyt muutenkin pieniruokaisemmaksi kuin ennen. Kärkkyi vain koiran kanssa vierekkäin tuoreita haukipullia maistiaiseksi:)

Aika reippaasti Emma syö ja on syönyt aina vaikka olisi ollut vähän kipeänäkin. Miten se vain on se kaupan valmisruoka niiin paljon parempaa kuin äidin laittama...?

Ulkona ei olla käyty useampaan päivään kun flunssa pitkittyi ja pitkittyi...Tänään oltiin vähän aikaa ja Emma hihkui riemuissaan päästessään leikkimökkiin ja keräsi hevosille voikukkia.

CROBIN: meilläkin nytkytellään syöttötuolissa:) Mies sanoo että Emma laittaa koneet käyntiin.

Nyt lähden katsomaan Lordia:)

t. Katja ja Emma (2.5)

Vierailija
17/25 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt se päivä sitten koitti..vuosi sitten mietin laitoksella et minkähänlainen epeli tämä vuoden päästä on=) niin se aika vaan menee, vaikka välillä se tuntui pysähtyvän..useita öitä valvottiin ja huuto oli melkein loputonta, mutta sitä aikaa ei enää tule takaisin Nooran kanssa. Olisin ihan valmis uuteen koitokseen..mut vielä odotellaan.

Olisi ollut hyvä työpaikka tarjolla ja meinasinkin hakea sitä, mutta.. Nooralle pitäisi järjestää hoito heti ja vauvahaaveet saisi kuopata ainakin parilla vuodella. En kehtais ottaa paikkaa vastaan ja tulla samantien raskaaksi.. ja sitten tuo työaika.. mies on 3-vuorotyössä ja mulla olisi vuorot 11-24 välillä + bussimatkat et menis kyllä hankalaksi. Ja melkein kaikki vkonloput olisin sit töissä.. Mitenkä muilla, onko jollakin molemmat vanhemmat vuorotyössä? Kuinka se arki rullaa?oon aina miettiny, et meillä mun täytys saada ns.päivätyö että meidän arki pyörisi.. meillä isovanhemmat vielä työelämässä joten lastenhoito apua saisi aika vähän..

jep, kohta täytyy lähteä kaupungille, Noora sai meiltä lahjaksi nuken..oli tyttö aivan haltioissaan.. Meilläkin kävellään jo kovasti, neiti oppi kävelemään 10,5kk ikäisenä ja nyt menee jo melkein juoksuksi=) Sanoja ei sano ollenkaan..Lamppu=pu, Nalle Puh= pumpuh jne.. =)

Aurinkoista perjantaita kaikille!

Mehiz ja Noora tänään 1 vuotta =)

Vierailija
18/25 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä roikun vielä yövaatteet päällä. Pinjalla nousi eilen kuume, eikä ulos ole tänään ainakaan asiaa. Onneksi kerholaiset pääsivät naapurin kyydissä kerhoon. Pinjalle tod. näk. tulossa hampaita. Hampaita nyt 6 ja kaiksita on ollut enemmän tai vähemmän kipeä. Ei meillä muilla oo näin koville ottanu. Oonkin miettiny auttaisko homeopatia tähän vaivaan. On aika raskasta, kun toinen viikon kipeänä joka hampaasta.

Nenn, meillä lapsia 5, p95, t96, t00, t01 ja t05. Kunnon akkavalta;). Koirakin on narttu...

Onnea synttärisankareille! Niin se vaan on vuosi mennyt, hirveän nopeasti kyllä aika menee. Meillä synttärit ens viikolla. Pitäis alkaa sinne jotakin leipomaan.

Meillä tuo iltanukutus myös vähän ongelmallista. Pinja nukahti aikasemmin aina tissille ja kun tissi jäi pois nukahti alkuun pullolle syliin. Nyt sitten ei enää nukahda siihen ja saakin viedä sänkyyn, joskus nukahtaa sinne, joskus ihan kamal huuto ja syliin pakko ottaa. Täytyy kai kokeilla tuota huudattamista pari iltaa josko oppis sitten nukahtamaan itsekseen. Meillä vaan on tuo 6v tosi herkkäuninen illasta ja herää sitten siihne huutoon vaikkei samassa huoneessa nukukaan. Mutta kylläpä ne jossakin vaiheessa oppivat nukahtamaan, ainakin kaikki nuo isommat on oppinu. Ja Pinja ei oo edes hankalin tapaus näistä meidän lapsista.

Mutta nyt pakko lähteä vaihtamaan ainaki vaatteet päälle. Koirakin heräilee, että täytyy käyttää ulkona sitäkin.

Aurinkoista viikonloppua!

Pipsa ja Pinja

Vierailija
19/25 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäivät mennä huristaa eteenpäin kiiruulla, niin ettei ehdi pinoutua.. Kotiäidillä on niin kiirusta ;)

Nyt meillä oikeasti harjoitellaan kävelyä. Sen verran Dania on avitettu, et laitetaan kävelemään toisen vanhemman tai sohvan tms. luo. Edellytykset on kyllä kävellä, rohkeutta vaan puuttuu. Eilenkin käveli 5-8 askelta kerralla. Hienoa Dani!!

Sanoja meillä on yksi, anna. Joskus sekin tulee annananana.. Puheenymmärrys sen sijaan on hurjan hyvää.

Me käytiin kans 1-vuotis kuvassa. Oli ihan edullinen, 60¿, mut olin tosi pettynyt sieltä pois tullessa. Se kuvaus kesti vajaa puoli tuntia ja Dani ei innostunut ollenkaan.. Ei kunnon naurua ollenkaan.. Lisäksi se kuvaaja yritti saada Dania nauramaan ja suorastaan kiljui siellä järkyttävän kovalla äänellä. Tuloksena tietysti Danin hämmästyneisyys -mitä tuo täti huutaa :( Ois vaan keskittynyt kuvaamaan ja me vanhemmat oltais voitu naurattaa lastamme. No, loppuhyvin, kaikkihyvin, yllättävän hyviä otoksia sieltä kuvista sit löytyi ja saatiin valittua neljä ihan hyvää kuvaa.

NENN JA PIPSA: Kysymys teille.. Ei tartte vastata, jos on liian henkilökohtainen tai ei muuten vaan halua.. Eli olisin sellaista tiedustellu, ku teillä on jo useampi raskaus ja synnytys takana, et oletteko toipuneet aina ennalleen vai onko jäänyt jotain vaurioita? Ja kuinka on odotukset sujuneet? Ihan sen takia kyselen, ku mä itte en oo ihan täysin toipunut tän viimeisimmän synnytyksen jälkeen, vaan lantionpohjalihakset ovat hieman veltostuneet. Vielä ei ole kohdun laskeumaa, mutta edellytykset hyvät.. Pientä laskeumaa kuitenkin jo olemassa vaikka jumppailenkin ahkerasti ja olen käynyt myös fysioterapeutilla. Mullahan oli reilu 4,5kg vauva ja itte oon alle 160cm ja alle 50kg. Vielä ei siis tosiaan onneksi ole suurempia vaivoja, mut mietin uskaltaakohan sitä tämänkään takia tehdä enää neljättä. Kiitollinen olisin jos vastaisitte!

Nyt taitaa olla rentoutumisen paikka, kun Danikin nukkuu. Tuli muuten mieleen tuosta nukkumisesta, et meillä nukahdetaan nykyään tosi hienosti omaan sänkyyn ittekseen ja yöunet ovat ihanan pitkiä ja menevät yleensä 1-2 herätyksellä.. Ihanaa :)

Ninni-pinni & Dani

Vierailija
20/25 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille synttärisankareille, meillä vietetään maanantaina 1-v synttärit.

Pipsalle kiitos vastauksesta, täälläkin on akkavalta =)

Ninni-pinnille, saa kysyä! Ei mulla ole muuta jäänyt reppuun kun ylipainoa, nyt tosiaan onnistuin aika nopeasti laihduttamaan kaikki 20 ylimääräistä kiloa, eli nyt ennen tätä raskautta olin lähtöpainossa, vaikka siinä on 10 kg ylimääräistä jo ennestään. Se on mun vitsaus, mutta en ota paineita. Kuntoon olen aina päässyt nopeasti, paitsi nyt viimeisellä kerralla kun verenhukka oli melkoinen (1.6 litraa). Ja olen aina kärsinyt alhaisesta hemoglobiinista, mutta verensiirron ansiosta(ko) hemoglobiinini on nyt ihan tähtilukemissa, n. 130 verrattuna entiseen 110:neen. Mä en kärsi tuosta lantiopohjan lihasten löystymisestä ollenkaan, enkä jumpaa. Eli siihen en osaa sanoa mitään. Selkä on aina raskauden aikana koetuksella, saa nähdä nyt taas. Raskausajat ovat kyllä olleet kuitenkin tosi erilaisia joka kerta.

Sitä en kyllä kiellä etteikö tämä ole rankkaa, mutta kyllä se on rikkaus kun lapsia pystyy saamaan. Jos kuitenkin on fyyssisiä esteitä, kannataa ne tarkasti miettiä läpi. Meillä kävi kylläkin tämän viimeisen kanssa hieman " vanhanaikaisesti" , ei meinaa edes kehdata myöntää =)