Ravintolassa melko kallista
tai sit oon tipahtanu kärryiltä hinnoista. Olin eilen ystävien kanssa pitkästö aikaa ulkona, ensin käytiin viinilasillisella, saatiin tosi ystävällistä palvelua ja mieluista viiniä, mutta jäin vähän sanattomaksi kun aloin maksamaan, 2 lasia punaviiniä oli 37 €. Sit
Ruoaksi alkuun shamppanja 10 cl ja osteri, pääruoaks blinit ja lasi viiniä ja jälkkäri niin nämä teki 74 €. Ei oo kyllä kovin usein vara syödä ulkona. Ruoka oli kyllä herkullista ja nautin illasta täysin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa se syöminen maksanut, vaan juominen. Jos ottaa vain vettä ruokajuomaksi niin pääsee vielä ihan siedettävällä hinnalla.
Vettä ruokajuomaksi ravintolassa, joo ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis oikeudemukaistahan olisi ollut se, että saat kaiken vitosella. Ravintolanpitäjän pitäisi maksaa vuokrat ja henkilökunnan palkat ja materiaalikulut omasta pussista, jotta sinulla olisi kivaa.
No tätä en ajanut takaa, ymmärrän, että ravintolassa käyminen maksaa. Harmi vaan, että minulla keskituloisena ei ole vara käydä kovin usein, saatika että käytäisiin koko perheen voimin. Ap
Mikä siis on sinun grievance? Ravintolassa käyminen on ylellisyystuote, koska se sisältää monen ihmisen palkan maksamisen ja tavallista paremman ruoan. Etkö arvosta heidän työtään? Totta kai se maksaa. Miksi sen kaiken pitäisi olla sinulle vähäkuluista? Koska tutut käy? Koska minä itse? Keskituloisuus on jo hyvin. Itse olen matalapalkkainen enkä kitise moisesta. Opettelin laittamaan paremmat safkat kotona, ja sillä mennään.
Ihmisten kitinä käytännössä: miksi pitää valita kahden kivan asian välillä.
Kallista oli viini kyllä. Mulla olisi ehkä varaakin käydä useammin kuin 2x vuodessa, mutta tuntuu niin hullulta maksaa ihan käsittämättömiä hintoja, että en vaan raaski laittaa siihen rahaa.
Yleensä viikonloppuina ostetaan kotiin hyvää viiniä ja tehdään "parempaa" ruokaa, mutta ei se kyllä sama ole, kuin että söisi ravintolassa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kallista oli viini kyllä. Mulla olisi ehkä varaakin käydä useammin kuin 2x vuodessa, mutta tuntuu niin hullulta maksaa ihan käsittämättömiä hintoja, että en vaan raaski laittaa siihen rahaa.
Yleensä viikonloppuina ostetaan kotiin hyvää viiniä ja tehdään "parempaa" ruokaa, mutta ei se kyllä sama ole, kuin että söisi ravintolassa hyvin.
Menetkö johonkin peräpukamaravintolaan vai johonkin hyvällä paikalla sijaitsevaan paikkaan, jossa näin ollen luultavasti on aika rouhea vuokra, jonka kustannukset pitää kattaa?
Minua oikeasti hatuttaa kaikki tekopyhät aivottomat ihmiset, jotka haluavat samaan aikaan hyvyydessään kunnollista palkkaa vaikka tarjoilijoille mutta myös matalaan hintaan ravintolatasoista ruokaa viihtyisässä miljöössä koko hiton perheelleen edulliseen hintaan. Edulliseen hintaan hanuriinne. Laatu maksaa, maksakaa siitä senkin roskasakki..
Mulla on varaa käydä vain kiinalaisessa ja Manhattan steak housessa :D. Tai pizzalla. On noi hinnat niin hulluja nykyään. Mutta sivukulut on ravintolan pitämisessä ihan järjettömät, hyvä ravintola kyllä menestyy siitä huolimatta. Kyllä niihin porukkaa riittää, varsinkin Hgin keskustassa. Aika hyvin se Tomi Björk (tjsp) on menestynyt ravintoloillaan. Taitaa olla miljoonatulot nykyään.
Hinta oli omasta mielestäni edullinen jos kyseessä oli ns. parempi ravintola.
Itse olen käynyt rosson tyylisessä ja hintaluokkaisessa paikassa ja saanut maksaa 2hlö:n ruuasta (aperitiivit, pääruoka, jälkkäri, juomat: toisella viini toisella vesi) mukisematta 90€.
Eli paremmassa ravintolassa isommat hinnat ja keskiverto ravintoloissa mielestäni yli hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö johonkin peräpukamaravintolaan vai johonkin hyvällä paikalla sijaitsevaan paikkaan, jossa näin ollen luultavasti on aika rouhea vuokra, jonka kustannukset pitää kattaa?
Minua oikeasti hatuttaa kaikki tekopyhät aivottomat ihmiset, jotka haluavat samaan aikaan hyvyydessään kunnollista palkkaa vaikka tarjoilijoille mutta myös matalaan hintaan ravintolatasoista ruokaa viihtyisässä miljöössä koko hiton perheelleen edulliseen hintaan. Edulliseen hintaan hanuriinne. Laatu maksaa, maksakaa siitä senkin roskasakki..
Mitä sä nyt sekoilet? En ole sanonut, etten haluaisi tarjoilijoille kunnollista palkkaa. Kirjoitin vain, että itse en raaski käydä useinkaan noissa kalliissa paikoissa. Mikä on peräpukamaravintola? Aika ilkeää nimitellä noin, eiköhän jokainen ravintoloitsija parhaansa yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt sekoilet? En ole sanonut, etten haluaisi tarjoilijoille kunnollista palkkaa. Kirjoitin vain, että itse en raaski käydä useinkaan noissa kalliissa paikoissa. Mikä on peräpukamaravintola? Aika ilkeää nimitellä noin, eiköhän jokainen ravintoloitsija parhaansa yritä.
Yrittää tietenkin, heidän leipä siinä kyseessä. Mutta älä valita hintaa, jos et välitä työntekijöiden palkasta. Minusta on kuvottavaa, että ihmiset valittavat ylellisyyystuotteiden hinnasta.
Olis kyllä kiva käydä useammin ulkona syömässä, varsinkin viineissä isot katteet, mikä nostaa aterian hintaa.
Vierailija kirjoitti:
tai sit oon tipahtanu kärryiltä hinnoista. Olin eilen ystävien kanssa pitkästö aikaa ulkona, ensin käytiin viinilasillisella, saatiin tosi ystävällistä palvelua ja mieluista viiniä, mutta jäin vähän sanattomaksi kun aloin maksamaan, 2 lasia punaviiniä oli 37 €. Sit
Ruoaksi alkuun shamppanja 10 cl ja osteri, pääruoaks blinit ja lasi viiniä ja jälkkäri niin nämä teki 74 €. Ei oo kyllä kovin usein vara syödä ulkona. Ruoka oli kyllä herkullista ja nautin illasta täysin.
Mitää viiniä olii? Gato negroa maksaaa 10 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoaksi alkuun shamppanja 10 cl ja osteri, pääruoaks blinit ja lasi viiniä ja jälkkäri niin nämä teki 74 €. Ei oo kyllä kovin usein vara syödä ulkona. Ruoka oli kyllä herkullista ja nautin illasta täysin.Mitää viiniä olii? Gato negroa maksaaa 10 litraa.
10 litraa mitä? Mummonverta, napalmia, japanilaisen bukkakeleffan jäämistöä? Häh?
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä kiva käydä useammin ulkona syömässä, varsinkin viineissä isot katteet, mikä nostaa aterian hintaa.
Sen jälkeen kun lakkasin kokonaan juomasta alkoholia ovat ravintolalaskuni pienentyneet reippaasti. Otan alkoholittoman alkudrinkin ja alkoholitonta viiniä ja ne eivät paljon maksa.
Ihan kohtuuhintaista minusta, kun välttelee alkoholia ja suomalaisia gourmet paikkoja. Etniset ruokalajit kiinnostavat onneksemme meitä huomattavasti enemmän.
Hallitus voisi tehdä jotain hyödyllistäkin ja laskea ruoan ja juoman verotusta ainakin ravintoloille.
Se tuottaisi hurjasti uusia työpaikkoja, ja lisäisi ihmisten psyykkistä hyvinvointia kun usein syömään mennään ystävien kanssa.