Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isä haluaa nähdä lapsiaan, jos antaa näiden olla keskenään

Vierailija
02.02.2019 |

10 v ja 8 v, isällään joka toinen vkl, 2 vrk siis. Lapset soittavat viikonlopun aikana minulle vähintään pari kertaa, kun riitelevät, tai kun on tylsää. Joutuvat isällään olemaan omassa huoneessaan ja katsomaan netflixiä. Menevät la ja su muutamaksi tunniksi ostoksille tai hoploppiin tai sukuloimaan. Muun ajan ovat omassa huoneessaan.

Voisiko joku selittää minulle, miksi isä haluaa lapsensa sinne, jos ei aktiivisesti halua olla näiden kanssa? Yritän ymmärtää.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitää olla ohjelmamestari?

Vierailija
2/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isä sinulle on sanonut tästä? ehkä haluaa, että sielläkin olo on normaalia, eikä väkisin olla koko ajan kylkikyljessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tottuneet aktiiviseen elämäntapaan, mutta ei heille tarvitse ohjelmamestari olla. Ihmettelen vain sitä, miksi haluaa ne lapset sinne.

En minäkään halua kavereitani kylään sulkeakseni heidät toiseen huoneeseen.

Vierailija
4/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se isä sinulle on sanonut tästä? ehkä haluaa, että sielläkin olo on normaalia, eikä väkisin olla koko ajan kylkikyljessä?

Lapset haluaisivat itse olla enemmän kylki kyljessä.

Vierailija
5/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat tottuneet aktiiviseen elämäntapaan, mutta ei heille tarvitse ohjelmamestari olla. Ihmettelen vain sitä, miksi haluaa ne lapset sinne.

En minäkään halua kavereitani kylään sulkeakseni heidät toiseen huoneeseen.

Toi on perusnormaali lauantai koululaisperheessä. Tylsyys on hyvästä.

Vierailija
6/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isä ei ajattele, että kaverit käy kylässä, vaan omuen lasten kanssa eletään normaalia elämää. Meillä ei aina viikonloppuisin käydä edes missään Hop lopissa.

Vierailija
7/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskusteluväleissä isän kanssa?

Vierailija
8/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskeekö isä lapset siis takaisin omaan huoneeseen, jos menevät istumaan isän viereen? Tai ehdottavat vaikka lautapelin pelaamista? Ei meilläkään tuon kummempaa tapahtunut "isäviikonloppuina". Silti lapset halusivat tulla siihen asti, että lähtivät opiskelemaan.

Vierailija
9/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lojuu lauantain. Se on just ihanaa.

Vierailija
10/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isä ei ajattele, että kaverit käy kylässä, vaan omuen lasten kanssa eletään normaalia elämää. Meillä ei aina viikonloppuisin käydä edes missään Hop lopissa.

Niinhän hän ajattelee, mutta eihän se ole ”normaalia elämää”, että elää lastensa kanssa 4 vrk / kk. Sehän on sitä epänormaalia.

Jos minä olisin etä-äiti, ja näkisin lapsiani niin vähän, niin imisin heistä kaiken. Juttelisin, juttelisin ja juttelisin.

Vierailija
11/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän hän ajattelee, mutta eihän se ole ”normaalia elämää”, että elää lastensa kanssa 4 vrk / kk. Sehän on sitä epänormaalia.

Jos minä olisin etä-äiti, ja näkisin lapsiani niin vähän, niin imisin heistä kaiken. Juttelisin, juttelisin ja juttelisin.

Oliko se hänen tyylinsä ennen eroanne. Onko sulkeutunut nyt jälkeenpäin.

Vierailija
12/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen isälle sanonut tästä, mutta ei tapahdu muutosta.

Vierailija
13/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käskeekö isä lapset siis takaisin omaan huoneeseen, jos menevät istumaan isän viereen? Tai ehdottavat vaikka lautapelin pelaamista? Ei meilläkään tuon kummempaa tapahtunut "isäviikonloppuina". Silti lapset halusivat tulla siihen asti, että lähtivät opiskelemaan.

Käskee omaan huoneeseensa. Jos lapset pyytävät jotain, niin tekee heidän kanssaan puolisen tuntia. Sitten käskee taas lasten olla omillaan.

Vierailija
14/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toi on susta keskustelemista?

Vierailija
15/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä kiintymyssuhde. Isä haluaa lapset luokseen, jottei joutuisi myöntämään itselleen, että oikeasti on vanhempana lasten tarpeista välinpitämätön. Tuo lasten seurassa viihtymättömyys perustellaan itselleen sillä, että lasten "on hyvä oppia sietämään tylsyyttä, koko ajan ei tarvitse vanhemman viihdyttää jne.". Ei tarvitse koko ajan, mutta tuollainen isä ei mene juuri koskaan lasten ehdoilla, ainoastaan omilla ehdoillaan.

- vastaavan isän lapsi

Vierailija
16/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se hänen tyylinsä ennen eroanne. Onko sulkeutunut nyt jälkeenpäin.

Lapset olivat ihan pieniä kun erosimme, en siis osaa vastata.

Vierailija
17/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toi on susta keskustelemista?

No ei meillä sitten oikein keskustelemista ole.

Vierailija
18/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsilla siellä esim piirustusvälineitä, pelejä, leluja yms mistä tykkäävät? On hyvä jos itsekin keksivät tekemistä. Ei kai tuon ikäinen halua olla koko ajan vanhemmassa kiinni? Älä mollaa isää lapsille ikinä.

Vierailija
19/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan lapsilla siellä esim piirustusvälineitä, pelejä, leluja yms mistä tykkäävät? On hyvä jos itsekin keksivät tekemistä. Ei kai tuon ikäinen halua olla koko ajan vanhemmassa kiinni? Älä mollaa isää lapsille ikinä.

On siellä leluja, mutta yksinään sitten leikkivät.

Vierailija
20/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä leluja, mutta yksinään sitten leikkivät.

Miksei ne leiki yhdessä? Mikseivät pakkaa itselleen mukaan tekemistä?