Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isä haluaa nähdä lapsiaan, jos antaa näiden olla keskenään

Vierailija
02.02.2019 |

10 v ja 8 v, isällään joka toinen vkl, 2 vrk siis. Lapset soittavat viikonlopun aikana minulle vähintään pari kertaa, kun riitelevät, tai kun on tylsää. Joutuvat isällään olemaan omassa huoneessaan ja katsomaan netflixiä. Menevät la ja su muutamaksi tunniksi ostoksille tai hoploppiin tai sukuloimaan. Muun ajan ovat omassa huoneessaan.

Voisiko joku selittää minulle, miksi isä haluaa lapsensa sinne, jos ei aktiivisesti halua olla näiden kanssa? Yritän ymmärtää.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki lojuu lauantain. Se on just ihanaa.

No selvästikään ei ole näistä lapsista "ihanaa" jos valittavat siitä äidilleen. Ja teillä on varmaan muuten kontaktia perheenjäsenten välillä ja pääosa ajasta ei koostu siitä, että käskette lapset pois tieltä omaan huoneeseensa katsomaan telkkaa.

Itse olen ollut vastaavantyyppisessä tilanteessa lapsena kun nämä lapset (paitsi minä olin yksin) ja se oli kaikkea muuta kuin ihanaa - onneksi kesti vain reilun vuoden ja sitten isää lakkasi kiinnostamasta senkään veraa ja sain jäädä kotiin eikä tarvinnut mennä siihen tylsään makuuhuoneeseen istumaan ja lukemaan akkareita likipitäen koko viikonlopuksi.

Vierailija
22/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan lapsilla siellä esim piirustusvälineitä, pelejä, leluja yms mistä tykkäävät? On hyvä jos itsekin keksivät tekemistä. Ei kai tuon ikäinen halua olla koko ajan vanhemmassa kiinni? Älä mollaa isää lapsille ikinä.

On siellä leluja, mutta yksinään sitten leikkivät.

Miksei ne leiki yhdessä? Mikseivät pakkaa itselleen mukaan tekemistä?

Pakkaavat kyllä mukaansa omiakinnleluja, mutta yksinään niillä leikivät. Välillä leikkivät yhdessä, ja se päätyy aina riitaan, ja sitten soittavat minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan lapsilla siellä esim piirustusvälineitä, pelejä, leluja yms mistä tykkäävät? On hyvä jos itsekin keksivät tekemistä. Ei kai tuon ikäinen halua olla koko ajan vanhemmassa kiinni? Älä mollaa isää lapsille ikinä.

Pakkaavat kyllä mukaansa omiakinnleluja, mutta yksinään niillä leikivät. Välillä leikkivät yhdessä, ja se päätyy aina riitaan, ja sitten soittavat minulle.

Miksi?

Vierailija
24/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selvästikään ei ole näistä lapsista "ihanaa" jos valittavat siitä äidilleen. Ja teillä on varmaan muuten kontaktia perheenjäsenten välillä ja pääosa ajasta ei koostu siitä, että käskette lapset pois tieltä omaan huoneeseensa katsomaan telkkaa.

Itse olen ollut vastaavantyyppisessä tilanteessa lapsena kun nämä lapset (paitsi minä olin yksin) ja se oli kaikkea muuta kuin ihanaa - onneksi kesti vain reilun vuoden ja sitten isää lakkasi kiinnostamasta senkään veraa ja sain jäädä kotiin eikä tarvinnut mennä siihen tylsään makuuhuoneeseen istumaan ja lukemaan akkareita likipitäen koko viikonlopuksi.

Ehkä heidän pitää skarpata. Miks lapsia pitäis aktivoida ihan koko ajan? Mikseivät osaa olla yhdessä tappelematta?

Vierailija
25/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi soittavat minulle? No kantelevat ja valittavat mitä toinen on tehnyt. Isä kun on sanonut, ettei saa kannella.

Vierailija
26/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi soittavat minulle? No kantelevat ja valittavat mitä toinen on tehnyt. Isä kun on sanonut, ettei saa kannella.

No sano ettei saa kannella ja että pitää osata käyttäytyä.

Vierailija
27/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat tottuneet aktiiviseen elämäntapaan, mutta ei heille tarvitse ohjelmamestari olla. Ihmettelen vain sitä, miksi haluaa ne lapset sinne.

En minäkään halua kavereitani kylään sulkeakseni heidät toiseen huoneeseen.

Jos he eivät itse keksi muuta tekemistä kuin Netflixin, eivät ole lähivanhemmaltaan kovin aktiivista elämäntapaa oppineet. Ehkä yrität omalla vuorollasi kannustaa heitä keksimään jo itsekin välillä tekemistä. Eivät ihan taaperoita ole enää kuitenkaan.

Vierailija
28/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

No sano ettei saa kannella ja että pitää osata käyttäytyä.

Jaha, lasten isä tuli kommentoimaan keskustelua. Lopeta nyt se netissä notkuminen ja mene leikkimään niiden lastesi kanssa. Tai lähtekää vaikka ulos porukalla laskemaan mäkeä. Mahdollisuuksia löytyy, käytä mielikuvitustasi.

Vierailija
29/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö he voi lukea lukudiplomikirjojaan noin lauantaina? On tosi hyvä osata pysähtyä ja rauhoittua.

Vierailija
30/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla ohjelmamestari.

Vierailija
31/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla ohjelmamestari.

Jollei halua viettää lasten kanssa aikaa, niin eikö heidän voi antaa jäädä omaan kotiinsa? Siellä on helpompi keksiä tekemistä kuin toisten nurkissa ollessa.

Vierailija
32/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsille pitää olla ohjelmamestari?

Huutelee taas joku vannoutunut vela?

Lapset pitää ottaa mukaan kodin askareisiin, laittamaan ruokaa, siivoamaan sen jäljet jne. Mistä ne muutoin oppii mitä tehdä kun yksin asuvat. Ne pitää myös opettaa lukemaan kirjoja, katsoa niiden kanssa ohjelmia (ei siis yksin katsota) ja keskustelemaan lukemastaan/katsomastaan.

Vierailija
33/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se isä sinulle on sanonut tästä? ehkä haluaa, että sielläkin olo on normaalia, eikä väkisin olla koko ajan kylkikyljessä?

Lapset haluaisivat itse olla enemmän kylki kyljessä.

Oletteko keskusteluväleissä isän kanssa?

Olen isälle sanonut tästä, mutta ei tapahdu muutosta.

Ja toi on susta keskustelemista?

Ei tietystikään ole, suo nyt anteeksi. Miehethän ovat, unohdin aivan, aivottomia olentoja, joiden toimintoja ohjaa penis, joka roikkuu jalkojen välissä.

Ei heiltä voi odottaa, että he itse tuovat keskusteluun mitään, se ei heiltä yksinkertasesti onnistu. Jos nainen haluaa keskustella miehen kanssa, hänen on tuotettava ääneen, myös puhumiseksi sanotaan, molempien osuudet.

Voi saatana nyt taas?

Vierailija
34/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heidän pitää skarpata. Miks lapsia pitäis aktivoida ihan koko ajan? Mikseivät osaa olla yhdessä tappelematta?

Eli lasten pitää skarpata, että isä voi teeskennellä olevansa kiinnostunut lapsistaan vaikka ei oikeasti olekaan vaan haluaa lapset vain pois silmistään johonkin kätevään komeroon säilytykseen?

Voin kertoa, että minulle lapsena nuo vierailut tuntuivat enemmän rangaistukselta kuin miltään muulta, jouduin yhteen huoneeseen istumaan koko viikonlopuksi, ainoa poikkeama oli yleensä vierailu isän vanhempien luo, jotka olivat vanhempia kuin äidinpuolen isovanhemmat ja jotenkin etäisiä ja pelottavia. Tunsin olevani ylimääräinen, ei-toivottu, tunsin että olin siellä siksi että isäni halusi minut pois äitini luota, en siksi että hän olisi halunnut minut itsensä luokse. Olin siellä siksi että isä pystyi sanomaan että olin ollut siellä, en oikeasti viettämässä aikaa hänen kanssaan. Vierailut lopuivat kun isä muutti hieman kauemmas eikä enää ollut kiinnostusta hoitaa minun matkojani. Nykyään on vuosia siitä kun meillä oli viimeksi kontaktia, enkä sitä kyllä kaipaakaan. Ei ole mitään positiivista muistettavaa lapsuudesta joka häneen liittyisi, ainoastaan vähän tyly mies telkkarin ääressä.

Vierailija
35/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli sellainen, joka aina korosti, että lasten pitää olla itsenäisiä, hoitaa itse omat asiansa, keksiä itse itselleen aina tekemistä, ei vaatia liikaa vanhemmalta liikaa huomiota, tavaroita, yms. Eli suomeksi: lapset eivät saa näkyä eikä kuulua. Opin häpeämään omaa tarvitsevuuttani ja aikuisenakin ihmissuhteet ovat minulle hankalia. Koen yhä niin, että ristiriitatilanteissa joudun pohjimmiltaan taistelemaan oikeudestani olla olemassa. Se tuntuu aika musertavalta. Siksi olen usein mieluummin yksin kuin muiden seurassa. Silloin kukaan muu ei yritä määritellä minua.

Vierailija
36/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli sellainen, joka aina korosti, että lasten pitää olla itsenäisiä, hoitaa itse omat asiansa, keksiä itse itselleen aina tekemistä, ei vaatia liikaa vanhemmalta liikaa huomiota, tavaroita, yms. Eli suomeksi: lapset eivät saa näkyä eikä kuulua. Opin häpeämään omaa tarvitsevuuttani ja aikuisenakin ihmissuhteet ovat minulle hankalia. Koen yhä niin, että ristiriitatilanteissa joudun pohjimmiltaan taistelemaan oikeudestani olla olemassa. Se tuntuu aika musertavalta. Siksi olen usein mieluummin yksin kuin muiden seurassa. Silloin kukaan muu ei yritä määritellä minua.

Ja kai tuo kasvatustyyli omalta osaltaan vaikutti siihen, että herkkänä ja kilttinä, vanhempien toiveisiin mukautumaan pyrkivänä lapsena sairastuin toistuvaan masennukseen. Siksi kasvatan omat lapseni eri tavalla. He saavat näkyä ja kuulua, ihan kuten lasten kuuluukin.

Vierailija
37/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska isä ei ajattele, että kaverit käy kylässä, vaan omuen lasten kanssa eletään normaalia elämää. Meillä ei aina viikonloppuisin käydä edes missään Hop lopissa.

Niinhän hän ajattelee, mutta eihän se ole ”normaalia elämää”, että elää lastensa kanssa 4 vrk / kk. Sehän on sitä epänormaalia.

Jos minä olisin etä-äiti, ja näkisin lapsiani niin vähän, niin imisin heistä kaiken. Juttelisin, juttelisin ja juttelisin.

Oliko se hänen tyylinsä ennen eroanne. Onko sulkeutunut nyt jälkeenpäin.

Lapset olivat ihan pieniä kun erosimme, en siis osaa vastata.

Ilmeisesti mies ei ole kyennyt siirtymään isän rooliin, mutta se ei tietenkään ole kenenkään muun syytä. Ikäväähän tuo lapsille on, mutta asialle ei voi oikein tehdä mitään. Jossain vaiheessa lapset tietysti ovat sen verran isoja, että voivat itse ilmoittaa, jos eivät enää isän luona halua vierailla.

Vierailija
38/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 10-vuotias, ja tuossa on se, että kotona ollessaan mun poika on tyypillisesti viikonloppuna kavereittensa kanssa ulkona puolisen päivää. Mutta myös pelaa, lukee, keksii omaa tekemistä omassa huoneessaan. Ei tarvi viihdyttää vaikka toki mielellään tehdään myös välillä jotain yhdessä. Mutta Ap:n lapsilla ei todennäköisesti ole isän lähellä kavereita, eikä myöskään omaa huonetta, jonne vetäytyä rauhaan sisarukseltaan. Tuossa tilanteessa on ihan ymmärrettävää, että ton ikäiset lapset tylsistyvät/riitelevät. Ei todellakaan ole merkki siitä, että lapsissa olisi jotain vikaa.

Ja tuossa tilanteessa olisi luontevaa, että isä aktiivisesti tekisi lasten kanssa jotain, eikä säilöisi heitä yhdessä huoneessa. Isällä on kuitenkin se 12 päivää/2 viikkoa olla ilman lapsia ja tehdä mitä lystää.

Vierailija
39/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/62 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paikalla taas.

Ei isä tyly ole. Kyselen vain sitä MIKSI kukaan haluaa tavata ketään, jos ei kuitenkaan halua viettää aikaa näiden kanssa?

Enhän minäkään soita kenellekään ja pyydä tulemaan luokseni, jotta nämä voivat olla keskenään, ja minä voin katsoa telkkaria.

Yritän ymmärtää miehen ajatuksenjuoksua.