Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskenko matkoilla syödyt lounaat ja kahvittelut Matkustusmenoihin vai Lounas- ja kahvimenoihin?

Vierailija
02.02.2019 |

Minulla on Excelissä isohko seuranta siitä, mihin käytän rahani. Vaikea selittää tässä, mutta ymmärrätte varmaan pääpiirteittäin: Kaikki tilitapahtumat päätyvät jonkin meno- tai tulonimikkeen alle (palkka, autoilu, ruokaostokset, matkustus, ravintolat&kahvilat). Pitäisikö laivalla syödyt ateriat ja juodut juomat laittaa nyt sinne matkustukseen vai ravintolat&kahviloihin? Laitoin jälkimmäiseen ja se on sillä tavalla vääristynyt, että se näyttää nyt erittäin suurta lukemaa verrattuna muihin kuukausiin, jolloin en matkusta. Ehkä se ei haittaa, mutta olisiko perusteltua siirtää ne sinne Matkustukseen, jolloin se kertoisi suorempaan, kuinka paljon matkaan on mennyt? Tästä täytyy siis myös tehdä pysyvä päätös, koska sovellan samoja periaatteita aina, jotta kuukausia ja vuosia voi verrata.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan se ja sama

Vierailija
2/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne matkustukseen alaotsikko: matkassa kuluneet ravintolat ja kahvilat

Minua aina kiinnostaa juuri se, että miten matkalla syömisiä saa edes vähän pienemmiksi kuluiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloihin ja kahviloihin tietenkin. 

Vierailija
4/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin kahvikuluihin ja sitten jos ne on tosi suuret niin matkakuluista voisi asian päätellä. Jos se on sulle vaikeaa niin laita kahvimatkoilla tili 🤗

Vierailija
5/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustus on varattu vain lomamatkoille, laittaisin siihen sarakkeeseen myös syömiskulut. Mutta jos seuraat samalla sarakkaalle myös työmatkoihin menevää rahaa, laittaisin lounas- ja kahvimenoihin.

Vierailija
6/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin nuo matkakuluihin, koska ovat matkasta johtuvia kuluja. Näin ollen kuuluvat matkan kokonaiskuluihin. Matkoilla harvoin voi tehdä sitä valintaa, että kokkaa itse tai syö kotona tehtyjä eväitä :D

Vierailija
7/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Excelissä isohko seuranta siitä, mihin käytän rahani. Vaikea selittää tässä, mutta ymmärrätte varmaan pääpiirteittäin: Kaikki tilitapahtumat päätyvät jonkin meno- tai tulonimikkeen alle (palkka, autoilu, ruokaostokset, matkustus, ravintolat&kahvilat). Pitäisikö laivalla syödyt ateriat ja juodut juomat laittaa nyt sinne matkustukseen vai ravintolat&kahviloihin? Laitoin jälkimmäiseen ja se on sillä tavalla vääristynyt, että se näyttää nyt erittäin suurta lukemaa verrattuna muihin kuukausiin, jolloin en matkusta. Ehkä se ei haittaa, mutta olisiko perusteltua siirtää ne sinne Matkustukseen, jolloin se kertoisi suorempaan, kuinka paljon matkaan on mennyt? Tästä täytyy siis myös tehdä pysyvä päätös, koska sovellan samoja periaatteita aina, jotta kuukausia ja vuosia voi verrata.

Itse käytän BudgetTrackeria enkä Exceliä mutta muuten periaate sama; laitan sinne joka ikisen ostoksen tai muuten kulutetun rahan ja niille kategorian. On tosi hyödyllistä nähdä miten paljon mihinkin menee rahaa.

Itse laittaisin tuossa tapauksessa laivalla tapahtuneet syömiset ja juomiset matkustusmenoihin (alakategoria "ruokailu") mutta muilla matkoilla tapahtuneet syömiset/juomiset Ravintolat-kategoriaan tai Kahvilat-kategoriaan.

Vierailija
8/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin työläältä kuulostaa. :D

Vierailija
9/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne matkustukseen alaotsikko: matkassa kuluneet ravintolat ja kahvilat

Minua aina kiinnostaa juuri se, että miten matkalla syömisiä saa edes vähän pienemmiksi kuluiksi.

Miksi kiinnostaa mennä matkalle köyhäilemään?

Vierailija
10/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin matkakuluihin.

Vierailija
11/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ja ravitsemus, koska jos ne on matkustuskuluja, niin koko seuraamisesi vääristyy. Joka tapauksessa syöt, joten miksi matkaviikkona ei kertyisi lainkaan ruokakuluja? tai kuten joku jo kertoi, niin jaa matkustus esim. matkat/nähtävyydet/ruoka/viihde/ostokset ja linkitä sitten sieltä niihin sarakkeisiin, joissa muuten oliis ko. kulut. Silloin voit valita, seuraatko suoraa vai likitettyä kulutusta.

Vierailija
12/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän BudgetTrackeria enkä Exceliä mutta muuten periaate sama; laitan sinne joka ikisen ostoksen tai muuten kulutetun rahan ja niille kategorian. On tosi hyödyllistä nähdä miten paljon mihinkin menee rahaa.

Itse laittaisin tuossa tapauksessa laivalla tapahtuneet syömiset ja juomiset matkustusmenoihin (alakategoria "ruokailu") mutta muilla matkoilla tapahtuneet syömiset/juomiset Ravintolat-kategoriaan tai Kahvilat-kategoriaan.

Entä lentokentn syömiset tai viikonloppumatkan

Vierailija
13/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustuskuluihin.

Vierailija
14/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on päivänselvä asia!

Ensin vähennät matkan ravintolakuluista normaalin kuukauden ja matkakuukauden ruokakauppakulun ja kirjaat sen osan ruokakauppakuluksi. Matkallahan ravintola korvaa Prismaa.

Sitten teet samaan tapaan normiravintolakuluvähennyksen ja kirjauksen ravintolakuluihin.

Jäljelle jäävä matkan ravintolakulu on matkakuluihin kirjattavaa.

Vierailija
15/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tarkka ota Pirkka! kirjoitti:

Tämähän on päivänselvä asia!

Ensin vähennät matkan ravintolakuluista normaalin kuukauden ja matkakuukauden ruokakauppakulun ja kirjaat sen osan ruokakauppakuluksi. Matkallahan ravintola korvaa Prismaa.

Sitten teet samaan tapaan normiravintolakuluvähennyksen ja kirjauksen ravintolakuluihin.

Jäljelle jäävä matkan ravintolakulu on matkakuluihin kirjattavaa.

...normaalin kuukauden ja matkakuukauden ruokakauppakulun EROTUKSEN Sori!

Vierailija
16/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin työläältä kuulostaa. :D

Ei se oikeasti ole. Tuota BudgetTrackeria olen käyttänyt nyt pari vuotta. Sen käyttöönottamisessa meni toki jonkin verran aikaa, kun piti luodat kategoriat ja alakategoriat, mutta sen jälkeen on ollut tosi nopeaa. Ehkä viitisen minuuttia käytän päivässä tuohon.

Vierailija
17/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lentokentn syömiset tai viikonloppumatkan

Laittaisin Kahviloihin tai Ravintoloihin. Laiva on ainoa poikkeus, en osaa oikeastaan edes selittää miksi, mutta näin sen olen pähkäillyt. :-)

Vierailija
18/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raviontola- ja kahvilakuluihin

Vierailija
19/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matkustusmenot ryhmä kaikki matkat (bussilla keskustaan ostoksille, työmatkan bensat, jne) vai nimenomaan lomamatka? Jos tuo loma, niin sitten ne ruokakulut kuuluu sinne (normaali oloissa kulua ei tulisi ainakaan samassa mittakaavassa). Jos taas yleinen liikkuminen, niin sitten ne menisi sinne minne muutkin ruuat ja kahvit.

Vierailija
20/30 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske matkoilla hotellin viemäriin, niin kuin kaikki muutkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan