Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihosin pakkohoidossa 60kg psykoosilääkkeiden takia

Vierailija
02.02.2019 |

Nyt hävettää oma keho eikä apua saa enää :(

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs hyvännäköinen ja -kroppainen tuttavamies joutui 27-vuotiaana neuroleptikuurille. Kahdessa kuukaudessa hän oli turvonnut lähes tunnistamattomaksi ja vatsa oli kuin raskaana olevalla naisella. Kasvot taikinaiset ja turvonneet.

Se joka sanoo, etteivät neuroleptit lihota, ei ole sitä omin silmin todistanut. Kun mies lopetti mömmöt, palautui alle vuodessa itsestään sen näköiseksi, mitä oli ennen lääkkeen aloittamista.

No niin ja sitten valitetaan, kun jotkut lopettavat nuo mömmöt! Kuka haluaa vapaaehtoisesti lihoa muodottomaksi?!

Näitä neuroleptejähän tyrkytetään nykyään ihan kaikille ties mihin tarkoituksiin. Jos naivisti uskoo lekuria niin moni syö ihan turhaan ja lihottaa ittensä. Sairasta on.

Vierailija
82/84 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lääkäri määräämässä unettomuuteen mirtazapiinia. Onneksi en aloittanut. Sanoi, että pientä painonnousua voi aiheuttaa. Netistä luin, että ei edes kovin pientä. Unettomuuskin meni ohi, kun elämäntilanne tasaantui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jopa on ilkeitä vastauksia.

Psykoosilääkitys on psykoottiselle välttämätön paha.

No ei todellakaan ole. Psykoosia voidaan hoitaa myös lääkkeettömästi (avoimen dialogin malli, psykoterapia, kognitiivinen kuntoutus jne.) mutta lääkärit määräävät mieluummin lääkkeitä koska ne tulevat yhteiskunnalle halvemmiksi.

Vierailija
84/84 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olanzapinia, Leponexiä, Risperidonia tai Ketipinoria (myös nimellä Seroquel) ei todellakaan kannata ottaa jos jokin muu lääke auttaa koska nämä lihottavat helposti (pahin näistä on selkeästi Olanzapin/Zyprexa!).

On olemassa psykoosilääkkeitä jotka eivät juuri lihota. Esimerkkejä: Peratsin, Latuda ja Rxulti,  Latudan ongelma itselläni on se että se aiheuttaa ahdistusta (ennen kuin kysyt, olen kyllä muistanut ottaa sen ruokailun jälkeen koska tiedän ettei Latuda muutoin imeydy ollenkaan). Ajattelin kokeilla Latudaa uudestaan, mutta tällä kertaa jonkin masennuslääkkeen kanssa (escitalopram tai Brintellix, ehkä??).

Itse lihoin Olanzapinin takia 20 kg 1 vuoden jälkeen ja päätin että en hanki itselleni lisäksi diabetestä tai muuta. Sitten vaihdoin lääkkeen sellaiseen mikä ei ole minua lihottanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä