Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä SYNNYTIN sectiolla ja kyllä se oli ihan SYNNYTYS!

Vierailija
16.05.2006 |

Älkää siis pliis katsoko minua kieroon kun kerron SYNNYTYKSESTÄNI! Minä olen yhtä lailla synnyttänyt kuin joku alakautta synnyttänyt supermamma joka ei ole epiduraaliakaan ottanut!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämiseksi sanoa?

t. 2, jonka on päässyt tosi helpolla, kun makasi vain laverilla ja lapsi leikattiin pois :o

Vierailija
22/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainatakseni lääketieteen oppikirjaani olet kokenut ns " keskeytyneen synnytyksen" . Ts synnytyksesi on jäänyt keskeneräiseksi/keskeytyi jostakin syystä jonka jälkeen siirryttiin toiseen vaiheeseen eli keisarileikkaukseen/sektioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että oleko synnyttänyt vai ei riippuu siitä kuinka paljon kohdunsuu on auennut synnytyksessä.

Eli siis kun itselläni ensimmäinen synnytys päätyi hätäsektioon loppumetreiltä niin toista synnyttäessäni en ollut ensisynnyttäjä.

Kun taas siskoni ensimmäinen lapsi syntyi sectiolla perätilan takia oli siskoni toista synnyttäessään ensisynnyttäjä.

Minulle itselle on ihan hailee miten kukakin synnyttää " synnytys" se silti on. Omalla kohdalla sectio oli äärettämän paljon kivuliaampi kokemus alatiesynnytys oli suorastaan leikkiä vaikka epiduraalia en kerinnytkään saada. Tosin olihan kyseessä hätäsektio eli kokemus olisi ollut varmasti parempi jos kyseessä olisi ollut suunniteltu sectio.

Vierailija
24/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vauvat saadaan mahasta pois myös toisella tavalla. Kiitos siitä!

Vierailija
25/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Haukotus*

Vierailija
26/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhuin SANAMUODOSTA. En siitä SATTUUKO PAHEMMIN!!!

Kivunmäärä on muutenkin aika universaali käsite; sattu perkeleesti sanoo kaikki (melkein) ja toinen kestää sen ilman lievitystä ja toinen tarttee kaikki lääkkeet, joihin sitten lääkkeet tehoo tai ei tehoo.

Vuotoo tulee, sattuu -mutta mullakin kaks synnytystä takana ja samat lääkkeet ottanu (joista osa ei tehonnu) ja kivut ja vuodot oli erilaisia.

Mulla esikoisen synnytys kesti 23 tuntia ja loppuajasta olin ihan pihalla väsymyksestä ja itkin sektioo. Onnesta kuitenkin sain puserrettua voimani ja lapsi tuli pihalle MUN ponnistusten tuloksena. Joten minä synnyTIN. Se ei ollut synnytys.

Olisin tätä mieltä vaikka maha olisi leikattu auki -olisin äiti siinä missä muutkin SYNNYTTÄNEET, mutta en olisi SYNNYTTÄNYT.

17

Vierailija
27/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vielä joskus saan toisen lapsen niin haluisin kokeilla edes " oikeaa" synnytystä, jos vain mienkään mahdollista ja turvallista. Section jälkeen kivut niin kovat että en haluaisi kokea uudelleen!!!

Vierailija
28/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hae terapia-apua katkeruudellesi!

Vierailija
29/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipitäpäs nyt lukemaan sitä suosikkiasi ja varaa lääkettää nauruhermoillesi koska saatat törmätä *tsihihhiihih* pillu sanaan *tsihihihih*:D

Vierailija
30/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mites menee itse ponnistettu vs imukupilla pois vedetty?

Vierailija
31/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lääkärit eivät edes osaa ajatella että jotkut mammat on niin typeriä naiiveja ja kateellisia?että eivät käsitä synnytyksen ja synnyttämisen eroa...........niissä papereissa kuitenkin käy ilmi myös se että lapsi on tullut maailmaan sektiolla, sen sijaan ei mainita synnytysvaiheiden kestoa eli sitä milloin alkanut säänn supistukset, kauanko kesti avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja jälkeisten syntyminen.

Vierailija
32/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käsite " synnyttäminen" on toteutunut.

Vierailija
33/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut´yli sadassa sektiossa hoitajana, yhden kerran nähnyt pienen viillon. Tietty se yksikin on liikaa, mutta onneksi ei maailman vakavin asia.

Vierailija
34/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla mainitaan synnytysvaiheiden kesto ja se millon alkanut säännölliset supistukset jne. jne. avautumisvaihekkin mainitaan. Ja sitten mainitaan se että synnytys kävi sektiolla. Sitten mainitaan jälkivuodenmäärä, kauan sitä kesti ja paljon sitä tuli jne. jne.

Vierailija:

ehkä lääkärit eivät edes osaa ajatella että jotkut mammat on niin typeriä naiiveja ja kateellisia?että eivät käsitä synnytyksen ja synnyttämisen eroa...........niissä papereissa kuitenkin käy ilmi myös se että lapsi on tullut maailmaan sektiolla, sen sijaan ei mainita synnytysvaiheiden kestoa eli sitä milloin alkanut säänn supistukset, kauanko kesti avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja jälkeisten syntyminen.

Vierailija
35/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan sinä vaikutat oikeastikin avun tarpeessa olevalta sen turpasi kanssa. Minä kun luulin että vain hevosilla on turpa, ei ihmisillä.

-38-

Vierailija
36/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin varmaan olin tosi passiivinen. Punnersin niin kovaa kun pystyin autettiin vatsan päältä lääkäri veti imukupilla.

Eli muistikuvani on todella auvoinen imukupista joten en varmaan ole synnyttänyt jep !

Kyllä tämä on yksi maailman tyhmimmistä palstoista.

Vierailija
37/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut lapseni oppikirjanmukaisesti synnyttämällä, ei tullut repeämiä eikä episiotomiaviiltoja eikä edes verenhukka ollut mainittavan suurta. Jälkivuotokin kesti vain parisen viikkoa jonka jälkeen alkoi pian jo kuukautisetkin. En ymmärrä.

45

Vierailija
38/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakkohan se lapsi on ottaa mahasta ja mahaan tehdään leikkausviilto!!! Sektio on LEIKKAUS ja leikkauksessa viilletään jokin paikka auki..

Mitä sää tarkotit??

Vierailija
39/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synnytykset (alatie tai sektio) jotka vaan päättyvät lapsen syntymään ovat synnytyksiä. Kuinka lapsi muka voi syntyä ilman synnytystä? Lapsen poistumisreitti kohdusta on aivan samatekevä, samoin äidin aktiivisuus tai passiivisuus. Jokainen voi toki olla ylpeä omasta alatiesynnytyksestään, mutta yhtä kaikki, et voi omia synnytys-termiä vain itsellesi. Miksi muuten puhuttaisiin esim. synnytystapa-arviosta?

t. kielitieteilijä ja sektiolla synnyttänyt

Vierailija
40/60 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse mielipiteistä, näkemyksistä ja kokemuksista. Maailmamme on relatiivinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme