Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valit tulossa: mikä puolue on aidosti lapsiperheen asialla?

Vierailija
02.02.2019 |

KD
PS
SDP
Kesk
KOK
RKP
Vihr.
Sin

Joku muu, mikä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Nyt on vanhusten asiat tapetilla eikä rahaa ole yhtään enempää kuin ennenkään.

Vierailija
2/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on enemmän nuorten puolue. En tiedä kuinka hyvin pikkulapsiperheiden asioihin suoranaisesti panostavat, mutta ei ole kuin eduskuntakausi tai pari, kun ne nykyiset pikkulapset ovat kouluissa ja opiskelemassa. Eli jos omia lapsia ajattelee, kannattaa miettiä missä omat taaperot ovat 10 vuoden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä sitä, joka kannattaa äidinkielen opetusta.

Vierailija
4/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mikään. Ennen olivat ainakin keskusta ja kristillisdemokraatit, eivät enää. Nuorten ja varhaiskeski-ikäisten osuus äänestäjistä on niin pieni, ettei niitä ääniä kalastella. Aktiivieläjeläiset ja eläkeikää lähestyvät ovat nyt joka puolueen kohderyhmä.

Vierailija
5/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät on enemmän nuorten puolue. En tiedä kuinka hyvin pikkulapsiperheiden asioihin suoranaisesti panostavat, mutta ei ole kuin eduskuntakausi tai pari, kun ne nykyiset pikkulapset ovat kouluissa ja opiskelemassa. Eli jos omia lapsia ajattelee, kannattaa miettiä missä omat taaperot ovat 10 vuoden kuluttua.

Vihreät ovat sateenkaaripuolue. Perinteinen ydinperhe on heille kauhistus, paitsi ehkä jos eksoottinen syntyperä legitimoi heteronormatiivisen asetelman.

Vierailija
6/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään.

Vierailija
7/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan nurkkapöytä kirjoitti:

Ei mikään. Nyt on vanhusten asiat tapetilla eikä rahaa ole yhtään enempää kuin ennenkään.

Tätä pelkään myös, että vanhusvaalit tulossa. Keski-ikäiset ajattelevat TAAS ainoastaan itseään.

Vierailija
8/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en äänestä puolueita jotka profiloituu jonkun intressiryhmän etujen ajajaksi. Politiikan pitäisi olla YHTEISEN hyvän tavoittelua ei jonkun intressiryhmän etujen tavoittelua.

Vierailija
9/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ehkä ainoastaan KD ja SDP ajattelevat lapsiperheitä.

Vierailija
10/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset voisivat olla. Päivi Räsänen pilaa uskottavuuden. Hän hyvätuloinen ammattipoliitikko on liian kauan ollut johtohahmona.

Kristityissä on aika paljon pienituloisia, mutta johtajina usein koita pullamössö ihmisiä jotka luulevat tietävänsä suunnan.

Vierailija
11/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikan nurkkapöytä kirjoitti:

Tätä pelkään myös, että vanhusvaalit tulossa. Keski-ikäiset ajattelevat TAAS ainoastaan itseään.

Onhan tähän keskustelu otettu mukaan myös yksityiset päiväkodit, mutta nyt konkreettiset toimenpiteet vain osuivat vanhustenhoitoon.

Vierailija
12/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset voisivat olla. Päivi Räsänen pilaa uskottavuuden. Hän hyvätuloinen ammattipoliitikko on liian kauan ollut johtohahmona.

Kristityissä on aika paljon pienituloisia, mutta johtajina usein koita pullamössö ihmisiä jotka luulevat tietävänsä suunnan.

Híhhulien ainoa agenda on yrittää pakottaa kaikki ihmiset elämään híhhulien sanelemassa diktatuurissa. Muutama tarkoitusta koko puolueella ei ole.

Vierailija
13/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. Haluaa ainoana potentiaalisetkin lastenr*iskaajat pois maasta.

Kerro lisää perussuomalaisten perhepolitiikasta?

Vierailija
14/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valitettavasti täytyy sanoa näin, mutta kristillisdemokraatit varmaan eniten? En kyllä silti heitä äänestä.

Minun mielestäni tärkeintä olisi laittaa lisää rahaa varhaiskasvatukseen. Kansainvälisten tutkimusten mukaan varhaiskasvatukseen laitetut rahat "tuottavat" enemmän kuin mihinkään muuhun koulutustasoon laitetut rahat.

Perhevapaauudistusta kaivataan, mutta itse en jaa ajatusta "isäkiintiöstä". Mielestäni kotihoidontuki voisi loppua vaikkapa kun lapsi on 2,5v (ne jotka haluavat siihen 3v päivään olla kotona löytävät varmasti puolen vuoden ajaksi siihen itse rahat) ja siitä jäävän summan voisi laittaa esim. entisen isäkuukauden (en tiedä nykytermiä) pidentämiseen ja tuolle ajalle saisi paremmat tuet kuin kotihoidontuki. Eli äiti voisi käydä vanhempainvapaakauden jälkeen vaikkapa 3kk töissä välissä, jonka ajan mies hoitaisi lasta ja sitten äiti vielä jäisi kotiin niin halutessaan. Uskon että monissa perheissä hyödyttäisiin tällaisesta joustavuudesta siinä vaiheessa kun lapsi alkaa olla vuoden vanha.

Vierailija
15/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ovat sateenkaaripuolue. Perinteinen ydinperhe on heille kauhistus, paitsi ehkä jos eksoottinen syntyperä legitimoi heteronormatiivisen asetelman.

Minun kuusi vuotiaani saattaa kymmenen vuoden kuluttua huomata olevansa homo. Olen oikein onnellinen, jos ja kun hän voi elää yhteiskunnassa, jossa hän kokee itsensä silti normaaliksi ja hyväksytyksi.

(Eikä minun tuntemilleni vihreitä äänestäville ydinperhe ole kauhistus. Se ei vain ole ainoa oikea tapa elää, joka yritettäisiin pakottaa kaikille ihmisille.)

Vierailija
16/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS haluaa poistaa pakkoruotsin. Olisi helpotus ainakin pojille.

Vierailija
17/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kuusi vuotiaani saattaa kymmenen vuoden kuluttua huomata olevansa homo. Olen oikein onnellinen, jos ja kun hän voi elää yhteiskunnassa, jossa hän kokee itsensä silti normaaliksi ja hyväksytyksi.

(Eikä minun tuntemilleni vihreitä äänestäville ydinperhe ole kauhistus. Se ei vain ole ainoa oikea tapa elää, joka yritettäisiin pakottaa kaikille ihmisille.)

Etkö sä näe siitä muka vielä?

Vierailija
18/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt taida ymmärtää, mitä sateenkaarella tarkoitetaan politiikassa. Sateenkaaripuoluetta ei voi olla, mutta sateenkaarihallitus voi kyllä olla. Kokoomus on tehnyt viime päivinä sen luokan poliittista itsemurhaa, että sateenkaarihallitus ilman kokoomusta on ihan mahdollinen lopputulema seuraavissa hallitusneuvotteluissa.

Vierailija
19/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en äänestä puolueita jotka profiloituu jonkun intressiryhmän etujen ajajaksi. Politiikan pitäisi olla YHTEISEN hyvän tavoittelua ei jonkun intressiryhmän etujen tavoittelua.

No sitten Suomessa ei ole yhtään puoluetta, jota voit äänestää.

Vierailija
20/63 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti SDP on kansan puolella. Valitettavasti se on ollut Kokoomuksen ohjailtavana aika usein ja joutunut tekemään kompromisseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan