Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norovirusta liikkeessä paljon. Joko on sairastuneita?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä tarvetta lietsoa paniikkia, oli sitten kyseessä noro, influenssa tai mikä tahansa kiertävä pöpö. Joo, ovat inhottavia, mutta miksi noilla pelotellaan kansalaisia?

Vierailija
2/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Ylen yhdentoista uutissa sanottiin, että tämä vuosi on normaalia helpompi influenssan suhteen. Iltapäivälehdet myyvät itseään pelottelemalla heikkohermoisia kansalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsella mahatauti, mutta en ole teettänyt mitään pöpöanalyysiä, mikä sen on aiheuttanut.

Vierailija
4/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti missä liikkeessä? Boikottiin!!!

Vierailija
5/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka keväthän näitä tulee. Oli hyvä uutinen, ettei influenssaa ole normia enempää. Olen bakteerikammoinen, enkä ainakaan täällä kotikunnassa (lapset päiväkodissa) ole kuullut ensimmäisestäkään norotapauksesta! Norohan elää pöytien pinnoilla 2 viikkoa (kuivassakin) ja pieni sormennuolaisu voi tuoda sen elimistöön. Mutta siis poikkeuksellisen vähäiset pöpöt nyt, ihme kun uutisoivat jos jossain päin on löytynyt. 

Vierailija
6/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää kädet.

Vierailija
7/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koululaisilla jo viime viikolla.

Tällä viikolla kipeänä oltiin sitten vuorotellen vaimon kanssa.

Luulen, että saatiin tartunta lapsen hoplop synttäreiden jälkeen.

Vierailija
8/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kerro nyt missä liikkeessä, että tiedän olla menemättä!

Vierailija
9/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että ihmiset ei ymmärrä:

Yrjön ja ripulin jälkeen pese pönttö, ota rätti, pyyhi pönttö ulkoapäin ja pese sen jälkeen rätillä myös oven kahva ja hana. Pese kädet. Ja sitten: vie se rätti lopuksi pesukoneeseen, jottei tauti leviä.

Vierailija
10/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys, pöpöjä on paljon liikkeellä mutta sairastuneita ei ole. Missähän ne pöpöt hilluu?

No ehkä sit siellä liikkeessä.

Vierailija
11/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrjön ja ripulin jälkeen pese pönttö, ota rätti, pyyhi pönttö ulkoapäin ja pese sen jälkeen rätillä myös oven kahva ja hana. Pese kädet. Ja sitten: vie se rätti lopuksi pesukoneeseen, jottei tauti leviä.

Totta ja seuraavana päivänä oksenna itse 🤮

Vierailija
12/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ensin peset pöntön ja sit kahvat samalla rätillä. Ja rätti vielä pesukoneeseen.

Mieti nyt vielä toimintatapaasi.

Vierailija
13/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo oli vitsi.

Vierailija
14/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noron kohdalla rättejä ja pyykkejä pestessä pitää muistaa, että 40 astetta ei riitä. 60 astetta on muistaakseni se, missä noro kuolee.

Mut ei tästä kannata taas paniikkia vetää. Olen kerran elämässäni lukioaikana noron sairastanut ja huh, ei tarvii tulla toista kertaa. Mutta tosiaan hyvällä käsihygienialla pääsee pitkälle. Olen ollut töissä eri päiväkodeissa viime vuosina ja muutaman norokauden käynyt läpi itse sairastumatta. Käsien pesu kannattaa opettaa lapsille alusta asti kunnolla ja itse muistaa myös puhtaus, ettei pöpöt leviä.

Ainoa mitä olen päiväkodissa kammonnut oli täit eräässä ryhmässä, missä satuin avustajana olemaan. Pienikin kutina omassa päässä ja heti piti pyytää työkaveria tarkistamaan kamman kanssa, että eihän mullakin vaan ole.:D Ei onneksi tarttunut...

Vierailija
15/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut oksennustauti viimeksi 1997, enkä kaipaa sitä kyllä jatkossakaan elämäämme.

Vierailija
16/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä tarvetta lietsoa paniikkia, oli sitten kyseessä noro, influenssa tai mikä tahansa kiertävä pöpö. Joo, ovat inhottavia, mutta miksi noilla pelotellaan kansalaisia?

Samaa mieltä. Näistä asioista ei pitäisi uutisoida, on meillä oikeitakin uutisia ja ongelmia.

Vierailija
17/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normivatsapöpöt ovat ihan eri asia kuin noro. Kerran ollut meidän perheellä ja kaikki aikuiset ja lapset olivat kuoleman kielissä. Tyttö 3 v kun parani niin kulki naapuriin katsomaan jääkiekkoa eikä meillä ollut kykyä hänestä huolta pitää. Onneksi on naapurissa ihana lapsiperhe. Sukulaisia ei ole, joten kyllä siinä suru tuli puseroon. Ei olisi pystynyt edes lääkäriin lähtemään, ambulanssi olisi pitänyt kummallekin aikuiselle tilata. No kun tiedettiin että norosta kyse, niin ei sitten ambulanssia tilattu. Tajunta ei ollut aina selvä ja tuntui kuolemalta. Vatsakivut hirvittävät minulla, mies sitten ripuloi kaikkien edestä. Parin päivän päästä alko selvitä.

Että älkää väheksykö, jos noro herättää paniikkia.

Vierailija
18/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan tarttuu myös ihan pisaratartuntana oireiden loppumisen jälkeenkin.

Vierailija
19/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normivatsapöpöt ovat ihan eri asia kuin noro. Kerran ollut meidän perheellä ja kaikki aikuiset ja lapset olivat kuoleman kielissä. Tyttö 3 v kun parani niin kulki naapuriin katsomaan jääkiekkoa eikä meillä ollut kykyä hänestä huolta pitää. Onneksi on naapurissa ihana lapsiperhe. Sukulaisia ei ole, joten kyllä siinä suru tuli puseroon. Ei olisi pystynyt edes lääkäriin lähtemään, ambulanssi olisi pitänyt kummallekin aikuiselle tilata. No kun tiedettiin että norosta kyse, niin ei sitten ambulanssia tilattu. Tajunta ei ollut aina selvä ja tuntui kuolemalta. Vatsakivut hirvittävät minulla, mies sitten ripuloi kaikkien edestä. Parin päivän päästä alko selvitä.

Että älkää väheksykö, jos noro herättää paniikkia.

Varmaan tuo ihana perhe naapurissa kiitteli kovasti, kun lähetitte tyttären sinne tartuttamaan heille.

Vierailija
20/25 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh! Kuumeisena ja kipeänä tulee sit pestyä vessa jopa vartin välein kun joku käy yrjöömässä/ripuloimassa. On siinä urakkaa kaiken muun lisäksi. Jotkut valistaa että nuhassa niistämisen jälkeen pitäisi pestä kädet. Haloo! Siinähän pitää jumittaa monta vuorokautta vessassa kun räkä valuu ja käsistä kuoriutuu iho kun pahimmillaan niistää 5-10 min. välein ja pitää taas pestä kädet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi