Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen postinjakaja, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
02.02.2019 |

Kysymyksiä? Teki mieli perustaa ketju, sen verran kritiikkiä ja vääriä luuloja Postin toiminnasta on liikkeellä.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaiset, käynnissä on johtajienne ja Bernerin operaatio "Tuhotaan Posti ja yksityistetään palvelut". Siitä johtuvat jatkuvat työolojenne ja -ehtojenne huononnukset ja johdolta tulevat ääliömäiset uudistukset. Tämä kehitys saataisiin EHKÄ pysäytettyä, jos suomalaiset suurella joukolla alkaisivat meuhkaamaan asiasta mutta ei sitä tapahdu. Useimmat kiristelevät hampaitaan, muut ovat sitä mieltä, että Posti joutaakin unholaan, kuka muka nykyään postittaa mitään jne.

Vierailija
82/98 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittelevätkö työntekijät paketteja?

Kyllä niitä heitellään rullakoihin, vaikka niissä lukisi "fragile". Ei mitenkään hirveän rajusti kuitenkaan, tyyliin paiskomalla tai sullota mihinkään tms. Lähetykst kannattaakin tietysti aina pakata kunnolla.

Oletteko piittaamattomia vai muuten vaan typeriä? Ei mikään ihme, että paketit on hajalla, lehdet repaleisia ja kirjeet naapurin laatikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sul budii???

Vierailija
84/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä heitellään rullakoihin, vaikka niissä lukisi "fragile". Ei mitenkään hirveän rajusti kuitenkaan, tyyliin paiskomalla tai sullota mihinkään tms. Lähetykst kannattaakin tietysti aina pakata kunnolla.

Oletteko piittaamattomia vai muuten vaan typeriä? Ei mikään ihme, että paketit on hajalla, lehdet repaleisia ja kirjeet naapurin laatikossa.

Postissa ei kai ole aikaa pinota paketteja nätisti rullakoihin, ne kaikki heitetään sinne. Kuten yllä kirjoitin, ei niitä rajusti paiskota tai sullota eikä meillä ainakaan ole yksikään paketti ollut hajalla siellä rullakossa. Ei niitä väkivalloin paiskota vaan heivataan esim. puolen metrin päästä.

Sitä taas en ymmärrä, miten repaleiset lehdet ja kirjeet naapurin laatikossa liittyvät paketteihin? Lehtipinoissa usein se päällimmäinen voi olla ihan rytyssä koska se on päälimmäinen. Ne tulevat nipuissa, avaamme ne ja lajittelemme hyllyihin.

Noihin kirjeisiin naapurin laatikossa taas olen tässä ketjussa vastannut jo niin monta kertaa, etten enää toista samaa. Kannattaa lukea nuo edelliset kommentit.

Vierailija
85/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postissa ei kai ole aikaa pinota paketteja nätisti rullakoihin, ne kaikki heitetään sinne. Kuten yllä kirjoitin, ei niitä rajusti paiskota tai sullota eikä meillä ainakaan ole yksikään paketti ollut hajalla siellä rullakossa. Ei niitä väkivalloin paiskota vaan heivataan esim. puolen metrin päästä.

Sitä taas en ymmärrä, miten repaleiset lehdet ja kirjeet naapurin laatikossa liittyvät paketteihin? Lehtipinoissa usein se päällimmäinen voi olla ihan rytyssä koska se on päälimmäinen. Ne tulevat nipuissa, avaamme ne ja lajittelemme hyllyihin.

Noihin kirjeisiin naapurin laatikossa taas olen tässä ketjussa vastannut jo niin monta kertaa, etten enää toista samaa. Kannattaa lukea nuo edelliset kommentit.

Joskus lehdet voivat olla repaleisia jos esim. postiluukku on löysällä, ja siinä on rakoja ulokkeita tai teräviä reunoja. Lähetykset tarttuvat helposti niihin. Jakajat eivät todellakaan tahallaan riko tai revi mitään.

Vierailija
86/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava lukea toisen postilaisen ajatuksista täältä. Jos olet menossa opiskelemaan, niin kysy työnantaaltasi siitä uudesta polusta, se on nyt taas yt:n takia "avattu". Polun kautta lähtemällä välttäisit esim. irtisanoutumisesta aiheutuvan karenssin. Itse tunnen useitakin polkuun hakeneita ja sinne päässeitä. Olen ollut postilla töissä 19 vuotta.. ajauduin sinne aikaaan, kun ei ollut oppilaitoksesta valmistuttua heti oman alan töitä. En muuten usko missään palkasta mitään virheitä vähennetävän, luulisin tietääni asiasta jotain, koska olen toiminut luottamusmiehenä nyt kymmenen vuotta. Postissa palkanmaksu ja muut korvaukset yleensä toimivat ihan hyvin. Palkasta kyselijöille: paun tessistä näet alkupalkan. Ikälisiä kertyy 16 työvuoteen asti. 

Eli sinulle nuo v. 2009 tehdyt palkanalennukset ovat tuttuja. Vuosi 2005 taisi olla alkupamaus meillä päin.

Pau on ollut näiden rajujen alennusten toisena sop.osapuolena.

Uusi polku-ohjelmaa ei heti silloin edes ollut. Jos ottaa lopputilin, ta:n tekemien työehtojen johdosta siis, kun ei pärjää enää taloudellisesti, seuraus on karenssi, vähint. 90 päivää.

Tämän ei pitäisi olla edes mahdollista. Vuonna 2009 tästä julkisuuteen kertoneet vaiennettiin.

Vierailija
87/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika äreä. Etkö pysty hyväksymään, että asiakkaiden mielestä posti, ja myös postinjako, ei toimi?

On minulla kysymyskin. Ettekö osaa lukea, vai miksi jaatte postin vääriin laatikoihin? Jos minä olen Virtanen ja osoitteeni on Mutkatie 6 B 2, miksi postini jaetaan Lahtiselle osoitteeseen Mutkatie 6 A 8? Tai miksi minulle jaetaan Järvisen Mutkatie 13 postia?

Vierailija
88/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatko aina kahdesti ? Kuinka monessa talossa on sinun näköisiä kersoja ?

Vierailija
89/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta olet pannut alulle ?

Vierailija
90/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitatko aina kahdesti ? Kuinka monessa talossa on sinun näköisiä kersoja ?

Kyllä soitan. Arvelisin että n.50 talossa.

Vierailija
91/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimesi Kusti ja poljetko pyörällä?

Vierailija
92/98 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on idea näissä postisissa sun muissa mainoksissa mitä posti jakaa kun niitä ei sitten jaeta kaikille? Toisinsanoen postiauto kurvaa pihaan auto pullollaan näitä mutta ne jaetaan vain niille jotka saavat kirjeen tai laskun samalla. Jos ei kerkee jakaa niin eikö posti vois luopua näiden jakelusta kokonaan? Ei kai niitä mainoksia tarvis painaa ja postin kyyditä autolla roskiin ollenkaan. Mikä turha kustannuserä mainostajille painattaa roskaa jota kyyditään kalliisti. Ja juu kaikki ei näitä halua mutta jos kieltoa ei ovessa/laatikossa ole niin tietääkseni jakaa pitäis. Jostain toisesta duunista sais kenkää laiminlyömällä työnsä noin räikeästi.

Vierailija
93/98 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailinpa taas linjoille kun kerkesin.

Aika moni kysyy samoja juttuja uudelleen ja uudelleen. En viitsi vastata niihin monta kertaa uudelleen, lukekaa ne edelliset. Useimmin toistuvat kysymys on, "miksi jaat meille väärää postia". Olen parhaan tietoni mukaan vastannut siihen. Sen voin sanoa, ettei sitä kukaan tahallaan tee.

Postinjakajat ovat pahasti puristuksessa koska aikaa ja henkilökuntaa on naurettavan vähän työmäärään nähden. Tämä ei ole jakelun ym toiminnan puolustelua, vaan fakta. Arvelen faktojen kiinnostavan ihmisiä jotka miettivät, miksi Postilla tehdään näin ja näin. Hassua miten täällä joku syyttää minua äreäksi. En oikein ymmärrä. Mutta hyvää jatkoa silti kaikille, postin tulo tai tulemattomuus nyppii varmasti vähemmän jos yritetään kaikki ymmärtää toisiamme ja olla syyttämättä ihmisiä virheistä, joihin he itse eivät ole syyllisiä. Olen huomannut paljon vihaa postinjakajia kohtaan noin yleensä ja se surettaa koska kuten sanoin, me tehdään työssä parhaamme niillä resursseilla mitä on. Tehokkuuden lisääminen eli oikeasti laadun huonontaminen on Postin johdon syytä.

Vierailija
94/98 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on idea näissä postisissa sun muissa mainoksissa mitä posti jakaa kun niitä ei sitten jaeta kaikille? Toisinsanoen postiauto kurvaa pihaan auto pullollaan näitä mutta ne jaetaan vain niille jotka saavat kirjeen tai laskun samalla. Jos ei kerkee jakaa niin eikö posti vois luopua näiden jakelusta kokonaan? Ei kai niitä mainoksia tarvis painaa ja postin kyyditä autolla roskiin ollenkaan. Mikä turha kustannuserä mainostajille painattaa roskaa jota kyyditään kalliisti. Ja juu kaikki ei näitä halua mutta jos kieltoa ei ovessa/laatikossa ole niin tietääkseni jakaa pitäis. Jostain toisesta duunista sais kenkää laiminlyömällä työnsä noin räikeästi.

Meillä todellakin on ohjeistus ja sääntö, että Postinen kuten muukin ilmaisjakelu jaetaan kaikille, joilla EI ole mainoskieltoa ovessa/laatikossa. Mainos voi kerran jäädä tulematta jos esim. olet poistanut ovestasi siinä aiemmin olleen mainoskieltotarran. Tällöin jakajalla ei ole mukana  riittävää määrää mainoksia, mutta hänen pitäisi merkitä muistiin että ahaa, tähän asuntoon tästä lähtien tuodaan myös. Jos sinulle jää jatkuvasti mainos tulematta vaikkei ole mainoskieltoa, huomauta siitä postinjakajalle.

Itse olen omalla reitillä nähnyt usein sellaistakin että joku vekslaa sen kiellon kanssa ihan jatkuvasti. Yhdellä viikolla se on, toisella ei, sitten se on taas ilmestynyt oveen ja mietin että koita nyt päättää. Koska mainoksia laitetaan osoitelistojen mukaan tasan sen verran, kuin mitä ihmiset ovat ilmoittaneet haluavansa.

Vierailija
95/98 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapussa on 2 Satakunnan kansan tilaajaa Aittaluodonkadulla, mikä ihme on kun jakaja jättää viimeisen jaettavan lehden usein jakamatta. Alan tekeen kiusaa myös huolimattomalle jakajalle 👺On mennyt turhaan rahaa reklamaatioihin, kun asia ei korjaannu millään? 🤔

Vierailija
96/98 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kannat kolmanneksen postista väärään osoitteeseen ja minkä takia lopusta puolet lojuu jossain pari viikkoa ennenkuin se kannetaan laatikkoon.

Vierailija
97/98 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni työkavereistasi osaa lukea?

Vierailija
98/98 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roudaat kämpilleni pelkkiä laskuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi