Onko kukaan saanut seksin avulla synnytystä käynnistymään?
Kyselisin teidän mileipiteitä kolmen S;n (sauna, siivous ja seksi) todenperään synnytksen käynnistäjänä. Esikoisen kanssa 4v. sitten kätilö meinasi, että seksi on ainut näistä kolmesta joka on todettu auttavan käynnistyksessä. Sperma ärsyttää kohdun kaulaa. Esikoisen kanssa harrastimme seksiä illalla 4 pvää yli lasketun ja aamulla käynnistyi synnytys. en tiedä oliko sattumaa vai faktaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ajattelimme kyllä tälläkin kertaa kokeilla samaa hommaa vaikka ei se tässä vaiheessa mitään hohdokasta olekaan:)
Terkuin; Areza 38+5
Kommentit (10)
Mulla tapahtui niin, että lauantai-iltana 21 aikaan kävin pyöräilemässä ja 3-vuotias esikoinen oli kyydissä takaistuimessa. Tehtiin pitkä lenkki ja muutamia rankkoja ylämäkiäkin (mies luisteli vierellä). Hieman pyöräilyn aikana otti alavatsaan.
Sen jälkeen saunottiin. Ja seksiä n. klo 24. Siitä tunnin päästä alkoi supistella 10 min. välein. Lähdettiin sairaalaan 3 jälkeen ja poika syntyi 7 jälkeen sunnuntaiaamuna.
Ennen tuota lauantai-iltaa ei ollut tullut yhtään supisteluja, mutta vauva oli laskeutunut edell.neuvolakäynnillä. Mutta uskon, että pyöräily, sauna ja seksi (etenkin oma voimakas orgasmi, joka laittoi kohdunkin supistelemaan) antoivat vauhtia siihen, että synnytys käynnistyi!
Voinen suositella! ;)
Tai ainakin luulen että juuri seksi käynnisti sen. Mulla oli viikot tasan 42 ja olin aamulla käyny äitipolilla, jossa tehtiin sisätutkimus. Lisäksi kävin lenkillä ja vielä saunottiin ja sen päälle seksiä nii synnytys käynnisty heti ku olin käyny seksin jälkee pesulla! Heti alko supistukset viiden minuutin välein. Nyt kun odotan toista, niin ei ainakaan vielä ole auttanut sauna&seksi! Tutulle oli kätilö neuvonut, että ottaa pari panadolia ja käydä saunassa ja sen päälle seksiä nii viimestään aamulla pitäis tapahtua!
Itse henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, että pitää kyllä tosiaanki olla kypsä tilanne tuolla kohdunsuulla, että voi synnytys käynnistyä (luonnollisesti=))!!
Mutta jospa se tästä..tänään 41+5.
kuitenkin... Sperma kypsyttää kohdun suuta ja kun tilanne on " valmis" voi saada synnytyksen käyntiin. Silloin kun olin prenataalisella osastolla ja halusivat saada kunnon suppareita käyrille, käskettiin minun koittaa " niplausta" Eli nännien hierontaa, olin vähän äimänä, mutta kun aikani räpeltelin se sai aikaan tosi kovia supistuksia. Tämäkin siis kypsyttelee tilannetta ja voi myös käynnistää synnytyksen... Kokeilkaa tuota " niplausta" vaikka se hassulta kuulostaakin.
Esikoisen kohdalla synnytyssupistukset alkoivat pari tuntia yhdynnän jälkeen...
Minulle nimuittäin oys:ssa neuvottiin ottamaan panadolia ennenaikaisiin supistuksiin ja juomaan paljon, varsinkin lämmintä.
Mulla ei kyllä auttanut minkäännäkönen ja pitunen seksi eka raskaudessa, eikä tässäkään vielä. Yhen ainutta supistusta en oo seksillä saanut aikaiseksi:(
Niin ja sama ton nännien hieronnan kanssa. Ei mitään vaikutusta, vaikka paikat oli taatusti kypsät viime raskauden yli-ajalla!
Jostain vauvakirjasta luin, että noita nännejäkin pitäisi hieroa 20MIN, ennen kun oksitosiinia erittyy tarpeeksi. Aika pitkään:)
pricilla rv38
kaksi päivää ylilasketun ajan,ja olo oli tukala syyskuun alussa 05.lauantaina päivällä siivosin,illemalla saunoin ja sitten sänkypainit,sunnuntai aamulla 5.15 oltiin synnärillä ja poika syntyi 9.08.että kai ne vanhat konstit sitten tepsi!!ja nopea synnytyskinoli näin enskertalaisella.
Pidin miehen kyl ensiks 4 päivän puutteessa ja sit tuli illalla harrastettuu seksii ennen kuin mies lähti yö vuoroon =)
Supistukset alkoi 2 tunnin päästä seksin harrastamisesta (tällöin Rv 40+6) ja kotona kärvistelin noin 4h sit soitin miehen takas kotio ja synnäril kerittiin olee noin 6h kunnes vaavi oli jo ulkona (syntyi Rv 41) =) =)
Tuo " nänniennypläys" perustuu siihen, että rintojen koskettelu saa aikaan oksitosiinin eritystä.
esikoinen lähti syntymään seksiä seuraavana aamuna aamuyöstä, pari päivää lasketun ajan jälkeen. Synnytys pysähtyi puoleen väliin, joten tokalla kerralla en uskaltanut taikauskoisena käyttää mitään kepulikonsteja, mutta kakkonen meillä syntyikin päivä ennen laskettua aikaa. ekalla kerralla jouduin leikkaukseen 30 tunnin kipeiden supistusten ja 12 tunnin oksitosiinirääkin jälkeen. Seksi siis auttoi meillä käynnistämään synnytyksen, tuo loppu on todennäköisesti vaan mun taikauskoisuutta.