Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni mies hakee apua pariterapiasta, jos suhteessa on ongelmia?

Vierailija
01.02.2019 |

Vai mieltävätkö miehet, että parisuhteen ongelmien ratkominen on enemmän naisten vastuulla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kieltäytyi lähtemästä mun kanssa terapiaan. Ei kuulemma ollut ”terapiaihmisiä”.

Vierailija
2/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan siitä tuli kirjoitti:

Exäni kieltäytyi lähtemästä mun kanssa terapiaan. Ei kuulemma ollut ”terapiaihmisiä”.

Saa nähdä miten meillä käy... Vähän samantyyliseltä tapaukselta vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin miehenä apua mutta nainen ei suostu terapiaan.

Vierailija
4/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin miehenä ehdottaa pariterapiaa mutta nainen ei suostunut lähtemään mukaan. Ero tuli sitten pian.

Vierailija
5/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt mies, joka halusi pariterapiaan innokkaamin kuin minä. Oltiin tosi väsyneitä ongelmiin, niin halusi vain saada jotain ratkaisua.

Luulen, että uskoi myös olevansa "niskan päällä", eli että minun aiheuttamani ongelmat olisivat se jutun ydin. Ei vaan nähnyt kovin vahvana omaa osuuttaan asioiden laitaan. Aika reteänä sitten lähti terapiaa, kun sitä vähänkään ehdotin.

Vierailija
6/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt mies, joka halusi pariterapiaan innokkaamin kuin minä. Oltiin tosi väsyneitä ongelmiin, niin halusi vain saada jotain ratkaisua.

Luulen, että uskoi myös olevansa "niskan päällä", eli että minun aiheuttamani ongelmat olisivat se jutun ydin. Ei vaan nähnyt kovin vahvana omaa osuuttaan asioiden laitaan. Aika reteänä sitten lähti terapiaa, kun sitä vähänkään ehdotin.

Auttoiko terapia teitä?

Vierailija
7/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni lähti kanssani terapiaan, mutta me päädyimme eroon. Nyxäni kanssa terapia auttoi eteenpäin ja yhdessä olemme edelleen.

Vierailija
8/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin miehenä ehdottaa pariterapiaa mutta nainen ei suostunut lähtemään mukaan. Ero tuli sitten pian.

Sama juttu. Yritin saada lasteni äitiä ja silloista vaimoa pariterapiaan. Exän käytös mua kohtaan oli mennyt mahdottomaksi. Järjetöntä käytöstä (yritys nolata mut kun pari työkaveria kävi kylässä), jatkuvaa riidan haastamista (yksi ilta piti vääntää siitä kuinka olin pari vuotta sitten huomauttanut naisen autoillessa vilkun käyttämisestä) ja yrityksiä löytää perusteluja miksi olen huono isä. Aluksi lähdin mukaan riitelemään, mutta sitten yritin tiedustella onko naisella jokin hätänä tai jotain tapahtunut josta pitäisi puhua. Kaikki oli normaalisti. Ehdotin pariterapiaa. Ei suostunut, koska kaikki normaalisti. Tästä alle vuosi ja muutin pois. En kestänyt jatkuvaa henkistä väkivaltaa.

Käytös alkoi hiljalleen. Suhteen alussa ei ollut tällaista, vaan viimeiset kolme vuotta. Exän normaali elämä jatkuu edelleen. Lapset jätettiin kotiin yksin yöksi, koska piti päästä baariin. Olisi voinut tuoda mun luokse. En olisi kysellyt. Yllättäviä menoja sattuu. Kysellessä miksi jätti lapset kotiin yksin ja meni kännäämään, syy oli minun. En ollut viikkoa tai paria aikaisemmin vastannut puhelimeen, joten olen epäluotettava ja lasten oli parempi olla yön yksin kuin luonani.

Yritän ymmärtää exää. En tiedä vieläkään mitä tapahtui, kun käytös muuttui tällaiseksi. Itselleen exä ei kai voi mitään. Yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
9/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttoiko terapia teitä?

Tarina on hieman puolikas, koska prosessi on vielä kesken.

Vierailija
10/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo vitonen, jolla mies on menossa terapiaan innokkaammin kuin minä. Miksi mietin koko ajan, että se on jotenkin epäilyttävän innokas? Että mitä se oikein juonii?

Vierailija
11/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutuin exääni kohtaan loppujen lopuksi aika vittumaiseksi ;haukuin suuttuessani, olin etäinen, torjuin seksuaalisesti, huomautin sata varmasti jos oli jotain huomautettavaa, jätin positiiviset tunteet ilmaisematta. En enää ollut avoin. Olin ilkeä. En pyytänyt anteeksi jos loukkasin (vaikka olisin ollut pahoillani). En varannut pariterapia aikaa vaikka uskoin että se olisi auttanut. Nyt sitten voidaan kysyä miksi?

-Koska mies vaan makasi sohvalla (ja eli kuin lapsi mitään jälkiään ei siivonnut), mies ei välittänyt yhtään tunteistani tai tarpeistani.

-isoin juttu Mies torjui seksuaalisesti vuodesta toiseen, eikä hakenut oma-alotteisesti apua. Tiesi että satuttaa sillä mua, mutta ei välittänyt.

-Mies perui pariterapia ajan, 1v 6kk odotin ja jankkasin sitä oletko varannut uuden ajan. vastas: en, kysyin mikset. Vastasi en tiedä.

Kun tiesi että janoan hellyyttä , ei antanut sitä,eikä myöskään sekittänyt miksi.

Mies oli osoittanut ettei pidä siitä miltä näytän ja ettei välitä siitä mitä tunnen. Niinpä tein päätöksen työntää miehen kauemmaksi koska en halunnut haluta, enkä tulla torjutuksi.

Lopulta oma pahaoloni kasvoi koska lopetin puhumisen niistä asioita mitkä sattui.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Yritin saada lasteni äitiä ja silloista vaimoa pariterapiaan. Exän käytös mua kohtaan oli mennyt mahdottomaksi. Järjetöntä käytöstä (yritys nolata mut kun pari työkaveria kävi kylässä), jatkuvaa riidan haastamista (yksi ilta piti vääntää siitä kuinka olin pari vuotta sitten huomauttanut naisen autoillessa vilkun käyttämisestä) ja yrityksiä löytää perusteluja miksi olen huono isä. Aluksi lähdin mukaan riitelemään, mutta sitten yritin tiedustella onko naisella jokin hätänä tai jotain tapahtunut josta pitäisi puhua. Kaikki oli normaalisti. Ehdotin pariterapiaa. Ei suostunut, koska kaikki normaalisti. Tästä alle vuosi ja muutin pois. En kestänyt jatkuvaa henkistä väkivaltaa.

Käytös alkoi hiljalleen. Suhteen alussa ei ollut tällaista, vaan viimeiset kolme vuotta. Exän normaali elämä jatkuu edelleen. Lapset jätettiin kotiin yksin yöksi, koska piti päästä baariin. Olisi voinut tuoda mun luokse. En olisi kysellyt. Yllättäviä menoja sattuu. Kysellessä miksi jätti lapset kotiin yksin ja meni kännäämään, syy oli minun. En ollut viikkoa tai paria aikaisemmin vastannut puhelimeen, joten olen epäluotettava ja lasten oli parempi olla yön yksin kuin luonani.

Yritän ymmärtää exää. En tiedä vieläkään mitä tapahtui, kun käytös muuttui tällaiseksi. Itselleen exä ei kai voi mitään. Yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
12/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko myös että miehellä ja terapeutilla on salaliitto sua vastaan? Kuulostat mun exältä, vainoharhaiselta. Tuuppa alas sieltä sinä vastaan mies ajattelusta ja ala ajattelee teitä yhdessä! Se parisuhde on yhteinen suhde ja sä tuhoot sen vastakkainasettelulla

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo vitonen, jolla mies on menossa terapiaan innokkaammin kuin minä. Miksi mietin koko ajan, että se on jotenkin epäilyttävän innokas? Että mitä se oikein juonii?

Vierailija
13/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä tossa tilanteessa normaali mies kattele uuden morsiamen.

Vierailija
14/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko myös että miehellä ja terapeutilla on salaliitto sua vastaan?

No en kyllä missään määrin tuollaista usko enkä ajattele.

Vierailija
15/15 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan, se on akkojen juttuja.