6kymppiset näyttää nykyään 4kymppisiltä ja 8kymppiset 6kymppisiltä, ootteko huomanneet?
esim Heikki Salo 61v, menis ihan neljävitosesta.
Einö Grön 80v, menis ihan 60veestä.
jne jne jne. Nää nyt on tällä viikolla näkyneet paljon julkisuudessa, niin otin heidät esimerkiksi.
Mukavilta miehiltä vaikuttavat muuten molemmat.
Kommentit (47)
Osa näyttää, ei kaikki. Äitini on 60, menisi meikattuna 45-vuotiaasta. Isotätini on 80, hän näyttää 60-vuotiaalta (menisi nuoremmastakin jopa, jos olisi nuorekkaampi tyyli. hänellä ei ole esim juurikaan ryppyjä). 82-vuotias mummoni sensijaan näyttää ainakin 90, ellei vanhemmalta.
Tämä on jossain määrin totta. Ennen aikoihin (60-70-80 luvuilla) ihmiset näyttivät aivan erilaisilta vanhetessaan kuin nykyään.
Eikö se sanonta mennyt niin että 40 is the new 20? :)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, nykyvanhukset ovat minusta monetkin aika terveitä ja elinvoimaisia. Ehkä elämäntavat ovat oikeasti sitten muuttuneet niin paljon, että se alkaa jo näkymäänkin?
Elintavat vaikuttaa paljon muuhunkin
kuin pelkkään ulkonäköön. Hyvä esimerkki löytyy lähipiiristä. Mun mummo täyttää keväällä 72. Ei enää pysty kävelemään ilman rollaattoria ja ne pienet matkat mitä voi kävellä kävelee kumarassa. On myös hieman ylipainoinen, alkoholi maistunut aina ja tupakkaa polttanut nuoruudesta saakka.
Hänen vuotta nuorempi siskonsa ei tarvitse rollaattoria, sauvakävelee säännöllisesti ja kulkee selkä suorana. Ei ole ylipainoinen, ei käytä alkoholia, mutta polttaa tupakkaa.
Sanoisin, että ihmisellä saa olla yksi pahe. Jos paheita on monia ne kuluttaa ihmisen nopeasti loppuun.
Nykyisellä anti-age -tekniikalla pystyy kasvojen ihotkin hoitamaan niin hyvin että ne saadaan näyttämään yli 10 vuotta nuoremmalta (laser, ultraääni, radiofrekvenssi, hyaloronihappopistokset, botuliini).
Eihän ihmiset hoitaneet ihojaan kuin saippualla ja jollain lehmänutarerasvalla :D
Anu Saagim, cheek, Sami Uotila, Laura Voutilainen ja Aira Samuli näyttää paljon nuoremmilta mitä ovat, mutta toisaalta Ellinoora on vasta 25 ja näyttää +30v, Olli Lindholm, Pate, dingo ym alkoholin suurkuluttajat ovat selvästi ikäistään vanhemman näköisiä.
Kun mietin, niin esim. mummillani ei ollut yli 70-vuotiaanakaan juuri ryppyjä. Silti hän näytti vanhalta, koska käytti vanhojen naisten leninkejä, hiukset olivat papiljottikiharoilla jne. Tyyli teki paljon. Samanikäinen tätini nyt näyttää paljon nuoremmalta pukeutuessaan farkkuihin vaalennetuissa olkapäille olevissa hiuksissaan, vaikka naamassa jo vähän ryppyjäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain.
Kun katsoo fotoja vaikkapa 70-luvun nelikymppisistä, näyttävät he ainakin kymmenen vuotta vanhemmilta verrattuna nykypäivän vastaavan ikäisiin. Ihmiset saavat parempaa ravintoa, ovat terveempiä ja tyylikään ei tanttaudu/ukkoudu niin aikaisin, jos koskaan.
Tämä on kyllä niin totta. Vanhoista koulukuvista huomaa, miten mummoilta/pappoilta opettajat ennen näyttivät. Osa opeista menisi nykypäivän kasikymppisistä. Olen aloittanut koulun 1976 ja "järkytyin" kuullessani, että eka opettajani (joka luokkakuvassa näyttää vanhalta mummelilta), on edelleen elossa. Eikä edes missään sängyn pohjalla, vaan virkeänä ja sosiaalisena vanhuksena.
Olen huomannut (yleensä muutkin), kun katson peiliin. En nyt ehkä näytä 4-kymppiseltä, mutta ehkä neljävitoselta.
Kasvoni ovat rypyttömät ehkä sen takia, että olen aina vältellyt aurinkoa, kun siitä tuli/tulee paha olo. Äitinikin oli kyllä babyface.
N62v
Totta taitaa olla, ainakin joidenkin kohdalla. Itse olen 49v ja ikäistäni huomattavasti nuoremman näköinen, myös tyyliltäni. Ystävättäreni sanoi juuri pari viikkoa sitten että näytän n. 37-vuotiaalta. Yleensä tuntemattomat veikkaavat 32-36v.
Olin jo 40 täyttänyt kun minulta kysyttiin paperit sekä ravintolassa että Alkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että sinä olet vanhentunut.
Kakarana viisikymppiset tuntu vanhuksilta, ei tunnu enää.
Höpö höpö.
Minä muuten näytän itse ikäseltäni. Puhuinkin nyt siis suuremmassa perspektiivissä, ei uskois Eikkaakaan 80veeksi millään. Ja noita vanhuksia on paljon jotka kuuluu Eikan kanssa samaan sarjaan.
AP(47)
Älä nyt selittele. Mitä vanhemmaksi tulet itse, niin sitä vanhemmat eivät ole mielestäsi vanhoja.
Huvittaa kun 75v sukulaiset puhuttelee 50v sukulaisiaan "nuorisona" :D
Tämä. Kyllä ikä on katsojan silmässä ja omassa iässä.
Joku 16v pitää 35v jo kalkkiksena ja vanhana ja 35v pitää 60v vanhana.
Mun mummi on 91v ja juuri äskettäin sanoi, kuinka nykyään kaikki lääkärit ovat iältään nuoria tyttöjä ja poikia. Ei näin ennen ollut, vielä muutama vuosikymmen sitten. Ja nauroi makeasti, kun muut ymmärsivät huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä Anita Korva, kaksikymppinen näyttää kolmekymppiseltä, kulunut on. Olisko rääkännyt itseään liikaa.
Urheilijat näyttääkin usein ikästään vanhemmilta, kai ovat niin kuivia ja rasvattomia. Kuin puristetut tiskirätit.
ap
Jep ja monet sohvalla makaavat ja perunalastuja rouskuttavat muistuttavat jätesäkkiä, johon on ahdettu liian paljon tavaraa.
Harmaiden värjäyksestä johtuu. Nelikymppiset alkavat harmaantua, mutta värjäävät haivenensa, niin näyttävät nuoremmilta.
Florida on plastiikkakirurgian keskittymä... Kauniiden ihmisten osavaltio... Pinnallista...
Parikymppiset näyttää kolmekymppisiltä vaikka voimat on kuin kymmenvuotiailla.
Kolmikymppiset näyttää nelikymppisiltä talitiaisilta.
Pojilta voimat kadonneet pelikkaria pelatessa ja pullaa syödessä. Teoreettinen eläkeikä 70v, käytännössä säästyy eläkerahat muihin suihin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että sinä olet vanhentunut.
Kakarana viisikymppiset tuntu vanhuksilta, ei tunnu enää.
Olen todennut saman nyt kun ikää on viiskyt että ihmiset näyttävät tosi nuorilta.
Vierailija kirjoitti:
esim Heikki Salo 61v, menis ihan neljävitosesta.
Einö Grön 80v, menis ihan 60veestä.jne jne jne. Nää nyt on tällä viikolla näkyneet paljon julkisuudessa, niin otin heidät esimerkiksi.
Mukavilta miehiltä vaikuttavat muuten molemmat.
Monet tinder-ukot on ilmoituksensa mukaan 30-vuotiaita, mutta luonnossa näyttäisi 50-rajapyykki ylittyneen.
Vierailija kirjoitti:
Ja parikymppiset naiset näyttää nelikymppisiltä.
i
Tämä on totta ja vielä nuoremmatkin. Kun Heidi Sohlberg laittoi taannoin instaansa kuvan kummityttönsä rippikuvasta niin tyttö näytti kaksvitoselta - vähintään.
Hiusvärit jo tekevät paljon ja se että saa olla oman tyylisensä.
Muistan kun isomummoni oli yli 80 - kalju, maksaläiskiä, huivi päässä, nenä ja leuka kasvaneet lähes toisiinsa kuin huivipäisillä satuolennoilla. Nyt hänen tyttärensä, minun mummoni, samanikäisenä on terhakka, ulkomailla matkusteleva silosääri midimittaisessa nahkahameessa. Hiukset on harvenneet mutta värjää niitä ahkerasti tummaksi. Kukaan ei usko yli 60 vuotiaaksi, lapsenlapsenlapsetkin pitävät nuorekkaana.