Mua harmittaa nuo rikkaat
Kun me ei olla pystytty säästämään lapsilisiä lapsen tilille vaan ne on menny ihan lapsen tarpeisiin.
Rikkailta pitäis evätä lapsilisät, eiväthän he niillä mitään tee.
Kommentit (27)
Rikkaat maksaa monta kertaa enemmän veroja kuin sinä ja silti kehtaat vaatia lapsilisiä vain itsesi kaltaisille ja rikkaat ei saisi mitään veroista joista ovat itse maksaneet suurimman osan. Ei luoja, veroja ei pitäis maksaa yhtään ja jokainen sais maksaa kaiken ihan itse.
Realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lapsilisä voitaisiin poistaa kaikilta ja huomioida lasten määrä vanhempien tuloveroissa. Alennuksia niihin, jos lapsien tekemistä halutaan tukea. Samalla se kannustaa menemään töihin.
Tule jo pois sieltä pilvilinnoista porvari. Kaikille ei ole töitä!
Kyllä, kaikille ei ole töitä kaikilla aloilla. Mutta mitäpä jos avartaisi vähän omaa ajattelua ja miettisi, että kas, olen 5 vuotta yrittänyt hakea töitä alalta x ja työpaikoista y. Minulta taitaa nyt puuttua jotain kokemusta tai alalla ei vain ole enää töitä kaikille. Hupsista, maailma on muuttunut, eikö enää olekaan töitä alalla, joka on muuttunut sellaiseksi, ettei kyseistä työtehtävää sellaisenaan enää ole olemassa. Kannattaisikohan hakea vaikka tässä kevään yhteishaussa nyt johonkin opiskelemaan ja hankkimaan sitä puuttuvaa kokemusta? Vai olisiko vain parempi valittaa kotona vuodesta toiseen, että eipä ole nyt töitä. Tai mitäpä jos katsoisi vaikka avoimen yliopiston valikoimaa, olisiko siellä jotain mielenkiintoista? Tai mitäpä jos vaikka perustaisi siivousfirman, niinkuin eräs täällä palstalla tänään kirjoitellut on tehnyt.
Työnvieroksujilta tulisi evätä lapsen saanti 1 siihen asti kunnes ovat olleet töissä ja pystyvät itse rahoittamaan elämisensä eivätkä laske mahdollisuuksiaan tukien varaan.
Porkkanat kuuluu niille, jotka ovat veroja kantaneet valtiolle.
Ei ennenkään saanut tukia, jos ei tehnyt yhtään töitä.
Yhdenvertaisuus, tuo yksi oikeusvaltion periaate, taitaa olla monelle täysin tuntematon käsite.