Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua harmittaa nuo rikkaat

Vierailija
01.02.2019 |

Kun me ei olla pystytty säästämään lapsilisiä lapsen tilille vaan ne on menny ihan lapsen tarpeisiin.
Rikkailta pitäis evätä lapsilisät, eiväthän he niillä mitään tee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun me ei olla pystytty säästämään lapsilisiä lapsen tilille vaan ne on menny ihan lapsen tarpeisiin.

Rikkailta pitäis evätä lapsilisät, eiväthän he niillä mitään tee.

Jos olisi perustulo niin ne menisi ihan samalla tavalla sinne. Paitsi vasta lapsen ollessa täysi-ikäinen.

Vierailija
2/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei pidä. Köyhillä muutenkin niin korkeat sosiaalietuudet että saavat jopa osassa tilanteita enemmän kuin pienituloinen työssäkäyvä.

Verotus on jo tarpeeksi kova rikkaiden riesa, kohta lähtee motivaatio opiskeluun kun vuosien työn jälkeen ei edes hyödy raskaasta vaivannäöstä. Ei tätäkään yhteiskuntaa yksin "duunareiden" varassa voi pyörittää.

Itse olen aina ollut tyytyväinen lapsilisä systeemistä enkä ole kuvitellutkaan että pitäisi jäädä säästöön vaan kaikki palaa elämiseen. Itse olen kuitenkin sitä tyyppiä joka on tyytyväinen siihen mitä itsellä on eikä kiinnosta muiden lompakot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä pitäisi evätä maksuton lasten päivähoito. Kaikille sama maksu 500 e/kk. Luuserin lapsesta ei kuitenkaan tule mitään.

Ei pitäisi. Äideille täytyy antaa mahdollisuus käydä töissä. Omasta 1200€/1000€ palkasta ei olisi mitään järkeä maksaa 500€/kk hoitomaksua + työmatkoihin 150€/kk kun kotona ollessa saisi kuitenkin 450€/kk kotihoidontukea.

Mun pää ei enää kestäisi olla kotona kun 6.v jo ollut. Ihan mahtavaa että meille pienituloisimmillekin mahdollistetaan työssäkäynti. Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee kuin minun terapiani.

Vierailija
4/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin, vielä leuhkivat kuinka paljon lapsen tilillä jo on.

Vierailija
5/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhhhha korkeat sosiaalietuudet kuolen nauruun, kiitti tästä :D :D

Vierailija
6/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuntuu kurjalta, kun on noin kateellinen.

Vierailija
7/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä pitäisi evätä maksuton lasten päivähoito. Kaikille sama maksu 500 e/kk. Luuserin lapsesta ei kuitenkaan tule mitään.

Ei pitäisi. Äideille täytyy antaa mahdollisuus käydä töissä. Omasta 1200€/1000€ palkasta ei olisi mitään järkeä maksaa 500€/kk hoitomaksua + työmatkoihin 150€/kk kun kotona ollessa saisi kuitenkin 450€/kk kotihoidontukea.

Mun pää ei enää kestäisi olla kotona kun 6.v jo ollut. Ihan mahtavaa että meille pienituloisimmillekin mahdollistetaan työssäkäynti. Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee kuin minun terapiani.

Köyhä ei tarvitse terapiaa. Tai jos se on tarpeen, niin maksakoot lapsilisillä. Niitähän se kadehti fiksuimmilta pois.

Vierailija
8/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rikkaat? On toki ihmisiä, jotka saavat perintönä tuon rikkauden, mutta aika moni sen oman rikkautensa eteen tekee töitä. Töiden ohella opiskelee, jatkokouluttautuu, seuraa alaansa, verkostoituu. Pyörittää perheen ja arjen siinä sivussa. Miksi et sinäkin tekisi niin? Ei tarttis olla kateellinen.

Vierailija
9/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä. Verovaroista ei tarvitse kustantaa heille säästötilejä ja ensiasuntoja.

Vierailija
10/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että verovaroista? Kukahan ne verot maksaa? Ei se köyhä ainakaan.

Vierailija
11/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsilisä voitaisiin poistaa kaikilta ja huomioida lasten määrä vanhempien tuloveroissa. Alennuksia niihin, jos lapsien tekemistä halutaan tukea. Samalla se kannustaa menemään töihin.

Vierailija
12/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin lapsilisä voitaisiin poistaa kaikilta ja huomioida lasten määrä vanhempien tuloveroissa. Alennuksia niihin, jos lapsien tekemistä halutaan tukea. Samalla se kannustaa menemään töihin.

Tule jo pois sieltä pilvilinnoista porvari. Kaikille ei ole töitä!

Vierailija
13/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa laaduton kommentti.

Itse en ainakaan rikkaana ole valtiolta vailla alle 100e kuukaudessa. Toisin on ilmeisesti sinulla.

Vierailija
14/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se sama virsi... Paras oli se, että joku toimittaja vastusti toisen asteen opiskelumateriaalin maksuttomuutta... samoin perustein, kuin "rikkailta pitäisi evätä lapsilisät"... Eli kun suurin osa perheistä pystyy ne kirjat maksamaan, niin turha niitä on verovaroin kaikille kustantaa.

Väännetään vielä ratakiskosta: lapsilisä ei ole tulonsiirto rikkailta köyhille tai köyhiltä rikkaille tai edes lapsettomilta lapsellisille. Jokainen ihminen on joskus lapsi ja on saanut lapsilisää, joten siinä mielessä etuus on tasapuolinen, jokainen saa sitä kerran elämässään, riippumatta siitä, saako hän itse lapsia vai ei. Pientä vaihtelua lapsilisässä on ollut sukupolvien välillä ja myös jos on ollut useampia sisaruksia, lapsilisän määrä on korkeampi jne. mutta suurinpiirtein summa on ollut sama tuon ensimmäisen 16 elinvuoden aikana.

Sama minusta pätee tuohon toisen asteen (ammattikoulu/lukio) kirjoihin. Koska jokainen "joutuu" tuon koulun kerran käymään, niin on tasapuolista, että ne kustannukset jaetaan yhteisistä rahoista.

Vierailija
15/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan rikkaana ole valtiolta vailla alle 100e kuukaudessa. Toisin on ilmeisesti sinulla.

Juuri näin. Joka itkee 100 perään niin ei ole rikasta nähnytkään!

Naurattaa nämä "rikkaat".

Vierailija
16/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn

Vierailija
17/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn

Rikkathan tuntuu menevän kyykkyyn, jos alle 100e lapsilisä viedään. Heh heh.

On se onni, että teille maksetaan se, vielä.

Vierailija
18/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn

Rikkathan tuntuu menevän kyykkyyn, jos alle 100e lapsilisä viedään. Heh heh.

On se onni, että teille maksetaan se, vielä.

Tarkoitit varmaan, että maksavat itse sen itselleen. Eli vähän sama kuin nostat satasen automaatista ja siirtelet sitä taskusta toiseen.

Vierailija
19/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule jo pois sieltä pilvilinnoista porvari. Kaikille ei ole töitä!

Täällä Saksassa on molemmat. Lapsista saat lapsilisää (~200e/kk/lapsi) ja verovähennyksen. Jos verovähennyksen vaikutus ylittää lapsilisän määrän (perheet tulot n. 60 000 euroa vuodessa) saat erotuksen veronpalautuksina. Tulojen vaikutus voi nostaa lapsilisän korkeintaan n. 270 euroon.

Vierailija
20/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Joka itkee 100 perään niin ei ole rikasta nähnytkään!

Naurattaa nämä "rikkaat".

Niin no sehän siinä onkin, että se lapsilisä pitäisi poistaa keskituloisilta, jotta sillä olisi mitään "fiskaalista merkitystä" (Matti Vanhasta lainaten) ja niille se satanen on iso raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi