Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukun alasti. Olisiko taloyhtiön pitänyt ilmoittaa yöllisestä lumenpudottamisesta katolta etukäteen?

Vierailija
31.01.2019 |

Kun taloyhtiö varmasti sen tilasi/osti?

Asun ylimmässä/kuudennessa kerroksessa ja en ole jaksanut hankkia verhoja, koska vastapäätä ei ole asuntoa ja näin ylös ei kadulta enää näe.

Yöllä heräsin 4.45 kamalaan meteliin ja tajusin että lunta pudotetaan katolta ja iso teline oli ikkunani edessä.

Nukun aina alasti. 25m2 yksiössä sänky on aika näkyvällä paikalla jos ikkunan takana seisoo (normaalisti kukaan ei tietenkään leiju ikkunani takana!) ja koin vähän ahdistusta, kun olin alasti ja en kokonaan peiton alla.

Kun sain taas unta, näin painajaista, että lumenpudottaja yrititti tunkeutua ikkunan kautta sisään.

Jos oisin tiennyt tästä, oisin nukkunut yöpuku päällä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miesvaltaisella alalla töissä. Tällaisista tapauksista keskustellaan kahvituvassa lyhyesti ja vilauttelijan nähneet taputellaan harteille, sen jälkeen näitä vilauttelijoita ei enää kukaan muistakaan. Eli voit aivan huoletta jättää asian mielestäsi. Niin ne lumenpudottajatkin tekee.

Vierailija
22/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin 3 kerroksisessa 1960- luvun talossa, jossa koko seinän levyistä ikkunaa ei saanut auki( tuuletusluukut yläosassa) joten ne pestiin nostolavan korista ulkoapäin. Tietysti olin alasti sängyssä, kun ikkunanpesijät tuli yllättäen ikkunan taa...

Verhot! Tai vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosturi ja sen teline (ja telineessä tyyppi). Luulen että pudotti lunta. Tai pilkkoi jäätä ränneistä.

Vierailija
24/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi lumenpudottajat ei rakenna telineitä vaan menee suoraan katolle. Plus peitto on yleensä käytössä.

Mä oon sen verran lämminverinen, et usein oon vain puolittain peiton alla.

Ja nosturiteline oli.

0/5

Vierailija
25/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S0 ta n o r s  u on kiellettyjen sanojen listalla.

Vierailija
26/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Olisi kannattanut hankkia ne verhot.

Mikä ihmeen teline ikkunan edessä? Miksi muka? En usko.

No se teline/nosturi/mikälie jolla lumenpudotttaja pääsee ylemmäs. Ei se katolla seiso.

En muutenkaan harrasta sisustamista. Verhot on ostoslistalla viimeisenä. Ne myös pienentää jo valmiiksi pientä kämppää.

Juuri katolla se seisoo eikä siihen "telinettä" käytetä.Luuletko että ylimpään kerrokseen mennään ulkoseinää pitkin?

Vierailija
27/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan itku. Joku saattoi nähdä sut nukkumassa alasti. Kai tästä jonkun oikeusjutun saa. Ei oikeesti ketään kiinnosta. Nuku tämäkin yösi ihan rauhassa.

Vierailija
28/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne pudottaa _katolta_ lunta, kyllä ne menee sinne _katolle_. 

No en tiedä mitä tekivät, oletin pudottavan lunta. Kamalaa melua piti, seinätkin tärisi.

Ehkä poistivat sit jäätä...

Mut eivät olleet katolla.

Vierailija
29/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 1 kerroksessa, ei maan tasalla. Hengaan usein alasti kotona. Mul on verhot mut en yleensä pidä niitä kiinni kuin pimeällä. Oon kuvitellut ettei mun asuntoon silleen nää. Eihän päivällä nää?? Joskus jäin katsomaan tien toiselta puolelta asuntooni päivällä ja sinnehän näkee ihan suoraan! Siis ihan kaiken!!!!!!! Noloo. Ja tosiaan olin asunut jo 2v siinä vaiheessa.. Jepa.

Vierailija
30/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se teline/nosturi/mikälie jolla lumenpudotttaja pääsee ylemmäs. Ei se katolla seiso.

En muutenkaan harrasta sisustamista. Verhot on ostoslistalla viimeisenä. Ne myös pienentää jo valmiiksi pientä kämppää.

Juuri katolla se seisoo eikä siihen "telinettä" käytetä.Luuletko että ylimpään kerrokseen mennään ulkoseinää pitkin?

Ok, eivät poistaneet siis lunta. Joitain muuta äänekästä tekivät nosturia käyttäen. Kai paikallaolleena paremmin tiedän.

Vierailija
31/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan paras konsti poistaa lunta katolta seisomalla nostokorissa talon yläkerroksen ikkunan edessä.

Vierailija
32/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan paras konsti poistaa lunta katolta seisomalla nostokorissa talon yläkerroksen ikkunan edessä.

Ehkä irroittivat jääpuikkoja?

Vierailija
33/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai avasivat rännejä?

Vierailija
34/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt myöntää että välillä mietin tätä kun olkkarin ja kylppärin ikkunasta näkyy katto. Asumme siis ns katolla.. Muutimme kun rakennus valmistui ja silloin vielä rakentajia viimeisteli kattoa yms. Edelleen siellä joskus näkyy huoltomiehiä ja välillä ku täällä asustelee kaikessa rauhassa pakko aina vilkaista ettei siellä ole ukkoja. Varsinkin nyt kun siinä on lunta yli puoli metriä.

Vierailija
35/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ulkoa pahemmin tuohon aikaan pimeään asuntoon nähdä. Ja eiköhän lumenpudottajilla ollut muutakin mielessä kuin sinun alastomuutesi, peitto korville vaan ja takaisin unille.

Vierailija
36/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin piristit lumenpudottajan ankeaa arkea.

Oletko varma kun kyse av-matamista? Tiedä vaikka kaveri olis jo saikulla "työuupumisesta".

Vierailija
37/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintakysymys. Tuolla tavalla altistaa itsensä katseille ja suoranaiselle tirkistelylle alttiiksi. Mutta kun nocando.

Vierailija
38/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet henkilönostinta tai autonosturia, jolla olisivat poistaneet ränneistä jäät. Ei kai ne yöllä sinne mene. Vaikka menisikin, niin tuskin nukut valot päällä.

Vierailija
39/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin, että kasa lunta tipahti paljaalle pyllylle.

Vierailija
40/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itsensä päällekö se sitten sitä lunta kiskoon sieltä telineeltään? Höpöhöpö mitään telinettä sun ikkunan edessä, katolta käsin pudottavat lumet maahan. Ja noin aikaisin ei tosiaan näe yhtään mitään ikkunan läpi.